Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Helaas is het niet de krukassensor.
Het is de pomp zelf.
Wellicht enkel de regelunit a 350 euro, zo niet dan ist de pomp…
In dat laatste geval gaat ie maar naar de sloop oid, dan gaat het dik over de 1000 euro kosten.Klopt het dat de toerenteller nog wel iets omhoog komt bij het starten als de krukas sensor kapot is ?
Hopelijk is het idd een sensortje en geen brandstofpomp oid.
ik kan het geluid niet horen, maar dat het in/uit/om de bak vandaan komt is duidelijk in je verhaal…
het kan iets simpels zijn van een rubber waardoor je resonatie hebt, maar ook een slechte bak zijn.
even laten inspecteren bij een bak specialist of dealer, gewoon even langsrijden en laten luisteren.hij heeft 2 uurtjes gerekend, 110 incl btw geloof ik voor arbeid, rest zijn onderdelen.
schokdempers kosten 105 ex btw per stuk bij mijn eigen onderdelen leverancier, en de veren 70 ex p.s..
Totaal 350 ex dus en ik krijg altijd 30% korting. dus 245 ex…dus idd…. zelf vervangen is goedkoper…. maar dan moet het niet net voor een tripje buitenland gebeuren en je zelf geen tijd e.d. hebt.
maar, ach…. het rijd weer als nieuw…. geen rammel, geen kraakje…
Hoppa…. 412,50 eurotjes armer.
schokdemper bleek ook lek.
dus nu 2 nieuwe schokdempers en veren.Maar rijd wel weer as nieuw.
Heb een afspraakje kunnen regelen voor donderdag bij een universeel autobedrijfje waar een vader van een vriend van me werkt.
hij doet het donderdag ff tussendoor.
heb ik vrijdag iig nieuwe veren.Hmmm ja dat willen we ook niet op de hobbelige belgische wegen meemaken.
dan maar ff kijken of ik ze ergens nog ff snel kan laten vervangen voor vrijdag.
kan het helaas niet zelf aangezien ik geen veerspanner heb.een simpele test om te zien of er brandstof terug loopt is het lostrekken van de slang net voor de rail na een nachtje….. iemand even starten, komt er direct diesel uit dan lekt die nagenoeg niet.
andere uitlaat betekend andere uitstroom/weerstand van lucht, dus meet je lambda wellicht iets andere waarde waardoor er iets meer brandstof ingespoten word….
ik rij met mijn vec c 2.2 dti overigens gemiddeld 6.4 op de 100…..
ik zou eens je verstuivers testen.
heb exact dezelfde klachten gehad….. smorgens niet starten, maar als die eenmaal heel even gelopen had dan starte die gewoon, ook enkele uren later, of zelfs 8 uur later….. maar na 1 nacht niet of nauwelijks….
Was ook temperatuur afhankelijk, onder 0 snachts dan starte hij zeker niet, boven 0 snachts dan starte hij na lang starten.verstuivers kan je testen door de retourslangetjes naar potjes te laten gaan (zijn setjes voor op de markt, of leen ze ergens)
motor starten, en alle potjes moeten evenredig gevuld worden.
is er 1 of 2 die snel volloopt dan is dat je lekke verstuiver.klopt dat zijn je chasis balken, daar moet ook een gat in voor de trekhaak.
maar ik dacht dat die er vanaf fabriek al inzitten, althans, bij de omega wel.als er kaal metaal zichtbaar is moet je het wel even behandelen ja….. gewoon een goede roestwerende verf / menie o.i.d.
aanvullend een beetje tectiel kan geen kwaad en dan gewoon rubber dopje erin drukken.zit er ook niet ergens een soort noodknop onder de stoel voor de pomp ?
Als je KVS op peil staat, maar de melding blijft kan het ook een defecte of vuile sensor zijn die in dat bakje zit.
lekkage via het dak cq antennevoetje hoeft niet altijd zichbaar te zijn aan de hemel,
daar zit namelijk een soort folie over als ik het goed heb.vriend van mij met zijn bmw flinke lekkage gehad, rugleuning nat, zitting nat en plassen eronder.
kwam via dak, langs c stijlen naar onder.Trek eens een c stijl weg, wellicht is het daar ook vochtig, kan bv ook langs je ruit lekken.
er heeft zo te zien inderdaad een trekhaak onder gezeten die ietwat slordig verwijderd is… een rubber dopje erin had een nettere oplossing geweest.
bij mijn vectra uit 2003 werkt dit echt niet hoor,
ik kan de knopjes een minuut ingedrukt houden, maar geen piep, en geen auto-lock als ik ga rijden.wellicht komt het omdat bij mij 1x open drukken enkel de bestuurdersdeur van slot gaat, en bij 2x alles ?
aha…. nou dat mag de dealer ff een keer doen, voor hun waarschijnlijk 5 minuten werk.
ik moet ook over de meeste drempels hier in de wijk kruipen, anders raak ik met die rubber lip de grond.
een paar drempels raak ik hem zowiezo, ook al kruip ik erover.
rubber begint al aardig te slijten zag ik…. of de mijne verlaagd is, geen idee…. denk het niet.Thanks,
Heb het zelf niet kunnen vinden, maar ook niet echt ervaren met op-com.
Zal het eens in het op-com topic vragen.aha…..
Maar, kan je die uitzetten cq verwijderen zodat de melding ook verdwijnt ?
26 januari 2014 om 11:22 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978858slordig foutje inderdaad, maar mooi dat het opgelost is en je nu een perfect schakelend bakkie hebt, rijd een stuk geruster he
22 januari 2014 om 14:24 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978850hopelijk komen ze er zaterdag uit bij varioclean en is er niks defect aan het brein.
wellicht wil het opnieuw programmeren van de adaptiewaardes helpen via op-com.trouwens,
loop ik hiermee risico ?moet zaterdag ff op en neer naar balkbrug, en heb zowiezo niet eerder tijd om de auto te missen dan eind volgende week
ik heb aan de assen proberen te draaien en trekken toen hij even op de brug stond voor de flush, nagenoeg geen beweging in.
Maar stond toen wel met de wielen op de brug (4 koloms)
Die speling voor je zeker pas als het wiel los hangt ?Het is naar rechts sturend wel iets meer als naar links heb ik het idee,
klinkt dan logisch die verlengde as.thanks,
zal eens een garage zoeken die het voor me wil controleren cq vervangen.
de vod hier is niet veel soeps. -
AuteurBerichten