Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hallo, ik lees je reactie nu pas. was inderdaat het vlottertje in het vat
gr en bedankt vr de reactie
heb je hem hier al eens een PB gestuurd?
thanks liviu
gekend probleem? gekende oplossing? of gewoon alles laten controleren? (relais, fan, wiring)
vandaag opnieuw niveau gecontrolleerd, geen verlies van vloeistof, alles nog op peil. wel nog steeds de meldingen, bij koude motor staat het net onder max niveau “cold” en bij warme motor +-1cm hoger
normaal kom ik nooit in een officiele garage…nu word ik eraan herinnerd waarom ik dit normaal niet doe…
was net na nieuwjaar, vaste garage nog niet open…nood breekt wet (en mn spaarvarken) ik woon bij gent
HAllo,
Er is 1 nieuw huis geplaatst in de garage. ik nam mn oude huis mee en constateerde thuis dat daar eigenlijk het stukje van de slang gewoon nog in zat.
Dit heb ik thuis simpel verwijderd… mijn ergernis is dat ze in de garage niet eens de moeite gedaan hebben om dit te proberen verwijderen… hadden ze dat gedaan hoevden ze geen nieuw huis te plaatsen maar enkel de slang waarvan er een stukje afgebroken was. kostte 25€
nu was de rekening 760€.
2weken terug zat ik met electrisch probleem.(zie mijn andere post hier) hiervoor was hij ook binnen geweest, diagnose kostte me 200€ en luidde eerst vervangen nokkenasverstellers +-400€ en indien niet opgelost vervangen ECU+-800€.
Liviu hier op forum hielp me toen.bleek een van de eerder vervangen sensoren (nieuwe dus) stuk te zijn. geluk dat ik liviu hier had anders had dit grapje moe ook nog eens 1000€ gekost zonder resultaat…dat noemen ze dan een officiele dealer bezoeken…
ik heb thuis wel (op minder dan 1min) het afgebroken stuk verwijderd.
Zoals je kan zien op de foto is er niets van beschadiging aan het huis.
Hallo,
Nee,
Thermostaat zelf was niets mis mee. er lekte vloeistof waar het slangetje dat in het thermostaathuis toe komt. als ik het reservoir vulde had ik wel warme lucht, tot die weer leeg was…
Nu zijn ze zo vriendelijk geweest om een volledig nieuw thermostaathuis te plaatsen in plaats van het afgebroken stukje er uit te halen en enkel het slangetje te vervangen… wat een afzetters.
oorzaak was idd geen koelwater meer. stuk dat in thermostaathuis zit (zie foto) was vanbinnen afgebroken, opel dealer vond nix beter dan volledig nieuw huis te plaatsen en me 760€ aan te rekenen…
eens thuis zelf10sec gepeuterd met schroevendraaier in het huis en het afgebroken stuk kwam er zo uit… ineens herinner ik me waarom ik normaal geen officiele dealers bezoek
Beste
ik zoek ook een ocom voor mn astra H2009 1.8
Kan ik ook de eerste nemen die hierboven is voorgesteld?
ok,is maar om paar dagen te overbruggen, eer ik wisselstuk heb en dit kan laten plaatsen.
bedankt
lijkt meer op n sensor of klepje ofzo. je de motor van boven bekijkt passeert er bestuurderskant een dikke slang, hierop zit bovenaan een ventiel of sensor, die lekt.
mss is deze duidelijker
zou ik dit onderdeel wat mogen aftapen met teflon tape om lekage voorlopig wat te beperken?
ah, voor de zekerheid…kalk enzo…en het kost toch niets. maar dus geen warme lucht en lege koeltank gaan zeker samen?
hier zit mn lek, kant van bestuurder, net boven een grote slang
hier zit mn lek
Bij mij geen warmte, en koelreservoir leeg, hoop dat er een link ligt tussen beide. ik probeer morgen met gedemineraliseerd water… hopelijk dan weer verwarming.
:rolling:
Had u toen ook geen warme lucht meer?
Check eens je koeltank
zit hier net met zelfde probleem, blijkt lek in koelleiding… geen water=geen verwarming
Kan iemand me zeggen of ik er de komende2 dagen gewoon water mag in doen? tot de garage weer open gaat hier?
Liviu…
Waar 3garages er niet in slaagden een correcte diagnose te stellen en me wouden op zware kosten jagen kon jij op een paar uur tijd wel de correcte diagnose stellen en het probleem verhelpen. Topwerk man! Bedankt voor de hulp!
Bleek een nokkenassensor te zijn die faalde enkel bij warme motor.Gr
Alle hoop op Liviu. ik hou jullie op de hoogte hier!
alvast mn dank
Ok, liviu, stuur me maar PB, dan spreken we verder af.
gr en bedankt!
Kan ik daar niets kappot mee maken? als ik het begrijp heb je een liggen, is deze gereset en bedoelt dat ik deze laat herprogrammeren in men opel garage?
indien dit niet de oplossing is voor men probleem kan ik hem dan terug geven?
OF is dit ene die u me gaat opsturen die ik ineens in mn auto moet steken en testen? lijkt me gevaarlijk.
alvast bedankt!!!
Ik tank q8 en gabriels.
Was je probleem ook te linken aan het uit en aan zetten vàde auto
Ik heb ook al gedacht aan iets mechanisch oliedruk of ventiel die geblokkeerd zit. Maar dat houd geen steek met het feit dat je uren en kilometers kan rijden zounder fouten als je het contact maar niet onderbreekt en opnieuw start
-
AuteurBerichten