Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ga hem nieuw bestellen, alles vh brandstof systeem is nu nieuw.
Ok, duidelijk!
@Opel_Bjorn wrote:
heb ook de omega A tank (koste me 80€) eronder steken, heb de vultuut afgezaagd van de oude tank en met een dikke benzine bestendige rubberen slang verbonden. Past 100% Wel op letten dat je de juiste tank neem (injectie of niet)
(linkje naar ebay tank voor injectie tank)
Boven: Oude Monza naftbak, onder de nieuwe omega A tank
Is het nou de bedoeling dat je juist de tank van de Omega station A met injectie moet hebben of juist zonder injectie?? Ik heb een Monza 3 liter uit 1981 waar een andere tank onder moet….graag hoor ik van je,
Vandaag kroonoil 15W-40 mineraal op mijn ascona gedaan (uiteraard met nw oliefilter)….oh, wat werkt dat makkelijk bij zo`n oude motor zonder al die techniek :wors
Precies: ik ga voor 15W40 van een goed merk.
Bedankt!@Famempeters wrote:
gewoon een goede 10w 40 nemen hoor niks mis mee .
10W40 half synthetische olie op zo`n oud blok? De reinigende werking van deze olie kan er toch voor zorgen dat alle inwendige smeer nu los gaat komen???
Nee, schuifdak wel maar vinyl dak niet.
@FX-26-PN wrote:
Mooie Berlina ejay! :thumb Nou nog glimmende wielringen erop en hij kan zo de brochure in. :D
Nou die ringen komen er idd nog op…:)
Hier mijn Ascona 2.0S Berlina uit 1980. Een origineel nederlands geleverde Ascona; was voor mij een must. Volgens NAP 52000 km gelopen maar dat betwijfel ik omdat er LPG opzit (wat er volgende week af gaat). Dit is mijn 6e ascona en mijn ongeveer 300ste wagen.
Ik begon met een VW Golf 1.6S uit 1978 en daarna kwam mijn eerste Ascona: een oranje 1.9N 4 deurs uit 1978 (74-TU-01: overleden :( ), mijn vader reed toen in zijn nieuw gekochte Ascona 1.6S uit 1979 (FD-60-LZ: bestaat helaas niet meer)…vele golfjes kwamen en gingen (veel cabrio`s en Gti`s) maar ook de ascona`s…Nu jaren later dus weer een ascona.
Motoren revisie flevoland noemt het een ruildynoma…het is een nieuwe!
Ik zou trouwens niet eens weten wie er nog gereviseerde dynamo’s aanbiedt want revisie is nét zo duur als een nieuwe….en dan neem ik de nieuwe.Ja gevonden: de A 339. Bedankt!
Zelf je spanning meten is erg eenvoudig: neem een multimeter (of koop er een bij een bouwmarkt: voor rond de 2 tientjes heb je er een) en draai de knop naar links tot je bij de eerste “20” aanduiding bent. Laat je wagen lopen en en zet je min (zwarte draad) op de min-pool van je accu en de rode draad (+ pool) van de accu en lees het uit: hij zou zo rond de 14.4 volt moeten zitten maar hij zal bij jou waarschijnlijk rond de 12 volt zitten en dan is je dynamo overleden. Inderdaad niet bij de dealer halen maar bij een revisiebedrijf…ze zeggen dat je een ruildynamo krijgt maar het is gewoon een nieuwe; het heet een ruildynamo. Voor mijn Vivaro kostte het vorige week 145 euro….dus.
Super! Bedankt!
Dan ook maar gelijk foto`s plaatsen, uiteraard. Het zijn foto`s die ik bij het bedrijf gisteren heb gemaakt. Hij rijdt zowel op benzine als op LPG…weet nog niet of ik het LPG eraf ga halen. Ik rijd nu in een prachtige, van eerste eigenaar VW Golf 2 diesel met slechts 110.000 gelopen uit 1985 en die kost me 65 euro per maand….deze ga ik schorsen en de Ascona kost me op LPG 70 euro per maand….uiteraard is de Ascona een veel meer auto en véél unieker..
Misschien dat iemand hem herkent aan het kenteken en iets weet over de vorige eigenaar?
Ik weet dat hij super is onderhouden en vorig jaar nog vele nieuwe delen heeft gekregen als een waterpomp, thermostaathuis, schokbrekers rondom, nieuwe remmen etc…Ja, volgens mij heeft de S een automatische choke…
Nou, sinds gisteren ben ik ook in het bezit van mijn “droom” wagen….ja, een beetje erg overdreven maar ik heb gisteren een 80er Ascona Berlinetta 2.0 S automaat gekocht, origineel nederlander en in zeer mooie staat. Waarom gekozen voor een 4 deurs?
Ik heb vroeger 4 ascona`s gehad en allemaal waren het 2 deurs uitvoeringen…mijn vader kocht in die tijd een nwe groene 4 deurs ascona (de FD-60-LZ: bestaat helaas niet meer) en die vond ik toch zo mooi…nu heb ik dezelfde! Ga hem morgen ophalen; eerst dit jaar rijden en dan voor de winter strippen en héél iets bijwerken (hij is al superstrak) en volgend voorjaar de gehele buitenkant laten spuiten.Ja, de waterpomp hoort bij het setje, loopt inderdaad mee.
Ik moest hem uit duitsland halen maar wel bij een nederlander (die daar woont) dus met nw apk en nl kenteken. Heb hem op de transporter opgehaald want ik durfde het niet te gokken.
Het rare is dat ik gisteren ook het distributiesetje binnen kreeg en daarin staat dat de riem iedere 6 jaar en/of 100.000 km vervangen moet worden…. :hmmz De ene bij de dealer zegt 120.000….nee, zegt de ander: dat was die oudere diesel; deze max. 60.000 en nu bij het setje 100.000 km. Misschien dat de kwaliteit van de riemen beter is geworden..?!? Hoe dan ook: morgen leg ik hem er even om en kan dan voorlopig jaren vooruit…
Inderdaad: de oude golfjes diesel gloeiden ook nog zo`n 10 seconden na. Doorlaten gloeien heeft inderdaad zin bij deze oude gebakjes…de mijne gloeide hij tot het lampje uit ging en gelijk starten. De motor was koud want ik belde hem uit bed en het had zo`n 4 graden gevroren….dat moet dus wel goed zitten. Ga hem vandaag ophalen en morgenochtend eens kijken hoe hij start…heb er wel alle vertrouwen in, moet ik zeggen.
Volgens de dealer moet de riem iedere 4 jaar en/of iedere 60.000 km vervangen worden. Daarbij wordt een veilligheidsmarge ingebouwd van zo`n 10%…omdat deze riem er 66.000 km om ligt zit er geen marge meer op en ga ik vandaag de wagen op de transporter ophalen; ermee rijden ga ik niet gokken….
De distributieset kan ik komende week ophalen.
Haha….hier heb ik iets aan….. :wub :thumbup :thumbup :thumb
Klasse: dit ga ik uitprinten en gebruiken…!! Waarvoor mijn hartelijke dank…!!!
@Blendjuhs Mate wrote:
welkom op het opel forum edwin.en mooie foto’s voor al die laaste de hf 16 intergrale :wub .
Dank je…maareuh…het is geen 16V, hoor….ik snap dat je die conclusie trekt omdat je een twin-cam ziet maar hij heeft dubbele bediening voor de kleppen. Het is dus “gewoon” een 8V maar wel met erg veel pk`tjes…..Hij is door onze andere sponsor OBD-Tuning uit St. Jansklooster onder handen genomen en de eigenaar Derk is een tovenaar met tuning….splinternieuwe BMW`s rechtstreeks van de dealer gaan naar hem toe voor chiptuning. Ook heeft hij de 530D van prins Maurice (weet niet zeker of ik de goede naam heb maar het is een prins van Oranje die raced) onder zijn hoede….. :wors
Ja, het zijn Karmann cabrio`s, dus geen omgebouwde “neppers”. Het zijn de 1303 LS uitvoeringen dus met bolle voorruit: dé énige echte cabrio volgens kenners…
Ja, buggy`s zijn leuk om te bouwen. De mijne staat momenteel zonder motor maar de dikke 1680cc motor staat al klaar. Verder moet er nog een nieuwe kabelboom in; ook deze ligt al klaar moet moet eerst nog een aantal andere projecten afmaken (nu staat er een Ford Eskrot 1.6 diesel uit 1985 op de brug….). Deze motor zit ook in mijn rijdbare kever cabrio; de andere staat nog te wachten op een motor…misschien wel leuk om te zien: al mijn wagens staan op mijn homepage: http://www.pol-motorsport.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
De lancia pics:
Op de foto van links naar rechts: de beide heren van Car Masters (sponsor), Mino Leotta (monteur en vriend), Edwin Pol (ik, de rijder) en Gerard Pol (broertje en navigator)
-
AuteurBerichten