Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
In de buurt van Hoofddorp (Haarlemmermeer).
Ik vermoed dat dat 2e gat wat erbij gekomen is, komt doordat ik er dus nog mee door reed… alhoewel ik kon niet echt anders want ik moet naar m’n werk.
Nu besef ik dat dat niet kan (gevaar, wat ik niet echt verwachtte), dus moet ik snel een oplossing hebben, want m’n moeder zal mij niet altijd naar m’n werk kunnen hebben aangezien zij een fulltime baan heeft.
Tjemig wat ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden xD You all saved my life haha! :wors king:
Oh jee.. de laatste foto’s zeggen dus niet veel goeds XD hmmmmmm….
Nou ik schat ongeveer tussen de 800-1000 te kunnen besteden… Geen idee wat ik ervoor kan krijgen.. Heb al eens eerder op marktplaats rond gekeken en dan zie ik wel een koopje, maar dan heb ik er weer totaal geen verstand van of het dan wel een goede aankoop zal zijn.
Mijn “angst” om een auto te kopen is dat ik een miskoop krijg. Hier misschien nog adviezen voor? :angel
@McKaamos wrote:
@theunm wrote:
leuk dat je advies geeft.
alleen op de foto is te zien dat de bovenste bevestiging weg is.
hier zal dus een las app aan te pas moeten komen.My bad, idd, niet half naar de foto’s gekeken.
Dat montagepunt moet idd vernieuwd worden dmv lassen.Als je die Corsa nog even op de weg wil houden tot je iets anders hebt, zou ik even gaan kijken of je ergens iemand kan vinden die voor de hobby knoeit aan auto’s.
Even een nieuw plaatje staal in het gat lassen, gaatje er in boren voor de demperstang. Kan je er weer een half jaartje tegenaan ofzo. De rotterij gaat toch wel verder en ik gok dat het wel een eind verder is dan wat je op de foto kan zien.Het schoteltje zelf, wat je als origineel onderdeel er in zou kunnen lassen, is idd niet los verkrijgbaar, dus ik snap de rekening van de garage wel.
Plus dat ze arbotechnisch gezien zich aan regeltjes moeten houden, want lassen is eigenlijk best nasty. Las-ogen, verbrande huid (zoals wanneer je te lang in de zon ligt, Lassen geeft UV licht), inhaleren van het las-gas en verdampt metaal.
Dus dat maakt het allemaal dat ze vrij lang bezig zijn voor een klein kut stukje. En tijd = geld (arbeidsloon)De motorische probleempjes zijn verder niet zo’n groot probleem.
C14NZ’s lopen nog als je er een atoombom op gooit. Als er iets mee is, dan is het meestal wat kleins zoals de verdelerkap of de bougies/bougiekabels.Maargoed, zoals ik al zei, plaatje er in laten zetten door een hobbyist, kan je een half jaartje verder.
Daarna zou ik het wagentje doorsturen richting de sloop. Als je op zo’n plek rotterij hebt en als ik zo de schokdemper montage bekijk, zal de roest wel veel verder gevorderd zijn dan wat je kan zien. Normaal knappen die montagepunten niet los, hoe roestig een Corsa soms ook kan zijn.
Dus ik zou deze nog even op de weg houden en ondertussen goed kijken naar een andere auto.
Als je dan weer voor een Corsa gaat, neem dan eentje van 1997 tot 2000. Die zijn beter beschermd tegen roest dan de modellen van eerder. En dan meteen eentje met een X14SZ motor pakken. Net zo snel/krachtig als wat je nu hebt, net zo simpel en probleemloos. En ook weer zo’n ding waar eigenlijk nooit iets groots mis mee is.
En niet bang zijn voor KM-standen van 250.000 oid. Die blokjes kunnen, met een beetje normaal onderhoud, makkelijk de 400xxx halen.Ik zal eens kijken of ik iemand ken die er zo een plaatje in kan zetten. Heb wat nieuwe recentere foto’s van hoe het eruit ziet… Met vergelijkingsfoto’s hoe het er nog aan de andere kant uit ziet (helemaal goed naar mijn weten).
@robert_corsa wrote:
Deze zal gaar zijn.
Blik naar onder werpen moet je echt doen hoor.
Weet niet waar je woont, maar kan misschien voor je kijken.Motor probleem is iets kleins bij een 8v.
Roest is erger.
Je achteras is ook zo mooi goud gekleurd en er zitten al extra ventilatie gaten in zie ik.Ik woon in de buurt van Hoofddorp. Ik heb zelf niet echt “klus”ervaring met auto’s, ik weet wel de basisonderdelen te vinden. Vorig jaar heb ik er nog een nieuwe uitlaat onder moeten laten zetten, want de oude hing bijna op de weg….
Het gekke vind ik dat de garage niet eens heeft gezegd dat het beter is dat ik er niet meer in kan rijden…?
Jep er zit nog een extra gat in… en de schokdemper zit op de verkeerde plek, ?dopje? ligt eraf
De “nog” goede kant haha
Geen uitleg nodig :)
Ik waardeer jullie adviezen heel erg! :) Nu nog iemand vinden die er persoonlijk naar wilt kijken die er ook wat verstand van heeft en mij kan helpen met beslissen!
@TedMechanic wrote:
Je zegt dat je hier de laatste tijd mee rond rijdt? Ik zou daar gelijk mee stoppen! De schokdemper is niet alleen kapot, hij zit vanboven ook niet eens meer aan de auto vast. Rijden zonder schokdemper is gewoon levensgevaarlijk. Voor hetzelfde geldt knalt je veer er vantussen. Dan is je auto helemaal onbestuurbaar.
Wow, best geschrokken… denk dat ik er dan maar niet meer in ga rijden. Als ik rijd dan hoor je altijd erg veel gerammel aan die kant (zit ook losjes). En als ik zachtjes over een drempel ga dan deinst ie altijd nog na..
@McKaamos wrote:
Schokdempers vervang je altijd per twee (links+rechts), dus je hebt een setje nodig.
Als je ff op Ebay gaat kijken, heb je ze al voor ongeveer 3 tientjes per set.
Voor iets meer kan je ook merk spul bij een onderdelenhandel halen.Ruitensproeier die het niet doet kan meerdere dingen zijn.
Check eerst het pompje eens (12volt er op zetten). Als die werkt, is het mogelijk de ruitenwisser hendel. Een nieuwe pomp of hendel zou ik gewoon van de sloop halen.Achter-ruit verwarming zou ik gaan zoeken in een zekering (paar cent). Meet anders eens met een multimeter of je tussen de aansluitingen van de verwarming (zitten naast je raam) continuiteit hebt, en zo ja, hoeveel weerstand dat geeft.
Het schokken, uitvallen en brandstof verbruik kan zomaar allemaal dezelfde oorzaak hebben.
Wanneer heeft je Corsa voor het laatst een servicebeurt gehad? c.q. alle filters, bougies, olie, verdelerkap, etc gewisseld?
Want die dingen, en dan met name de bougies, verdelerkap en bougiekabels kunnen dit soort problemen al snel veroorzaken. Verdelerkap kan je ook nog zo even checken. Er af halen, contact pinnen bekijken of ze niet afgesleten en/of verbrand zijn. Zelfde voor het rotortje wat onder de kap zit.
Als dat het niet is, zou het ook de bobine kunnen zijn, maar ik zou starten met een servicebeurt. Voor 6 a 7 tientjes heb je het hele pakket compleet.
C14NZ’s draaien prima op de olie van de Action (techno 10w40), dus daar kan je lekker goedkoop aan komen.
Dan n setje bougies, oliefilter, luchtfilter, benzinefilter en een verdelerkapje (evt incl rotor armpje).Mooi advies! Vorig jaar zijn er nog bougie’s vervangen, hieronder 2 foto’s van de APK keuringen:
2013
2012
Ik ben nog een student dus ik kan me niet veel permiteren, maar voor m’n werk heb ik wel een auto nodig (heel stuk rijden namelijk) en nu durf ik niet meer met deze auto te rijden haha!
Bij de garage waar ik de 2 bovenstaande APK’s heb laten doen gaven mij het advies om er alleen iets omheen te lassen omdat ze hier geen onderdelen meer voor zouden kunnen vinden?? En dat zou dan € 200 gaan kosten!? En dan zou ik binnenkort ook nog een APK erbij moeten doen
-
AuteurBerichten