Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hoi,
Heb inderdaad een comp. bij klein gunnewiek besteld.
(hadden ze gelukkig een vrijgeschakelde liggen).
Gisteren per post thuis gekregen, en vandaag bij de opel geweest om de software over te zetten.
Na een paar uurtjes was de klus geklaard en rijden we gelukkig weer rond zonder fout codes.:wors
Weer een hele ervaring rijker.
En nu maar hopen dat ie de komende tijd heel blijft………Gegroet Antwan.
Tja, wat is de oorzaak.
Misschien hadden ze de comp. toch beter in de auto kunnen laten, ipv hem gewoon tegen het motorblok te schroeven.(koud/warm/trillingen).Gewoon pech…..
Hij geeft storing p1243 aan wat betekent;Turbolader omloop lucht magneetventiel functioneerings storing.
En dat ventiel krijgt dus 9 volt ipv 12v.
Zou met een andere/ goede comp. opgelost moeten zijn.
Wordt aan gewerkt.Gr. Antwan
origineel gepost door belgium turbo
Het zou wel leuk zijn mocht iedereen het weten wat de oorzaak wasJa, klopt
Heb nu contact met Hennie via dat u2u gebeuren.
Denk wel dat we er uit komen, kan ik eindelijk weer een keer gas geven.
Ga je ook naar de opel test dag?He Gijs,
Kan inderdaad even bij M tech proberen.
Heb al bij Ronnie geinformeerd, maar daar hebben ze geen ruil systeem voor de turbo motoren,en een nieuwe zit rond de € 950,- dus probeer hem te laten repareren.
Op een onderdelen lijn is een kleine kans voor een 2de handse, maar weet je ook niet wat je koopt, en vaak zijn ze dan ook niet vrij geschakeld, waardoor je onze software er niet op krijgt.
Kan er nu wel mee rijden, maar wil hem niet te veel belasten, omdat de turbodruk nu veeeel te hoog is.Houdoe.
Ja, ja,
Komt bekend voor, had ik ook.
Inderdaad software aangepast en probleem opgelost.Succes.
Oke,
Dan gaan we gewoon voor de luk, ja inderdaad ook het druklager meteen vervangen.
Bedankt voor de info.
Groeten Antwan
origineel gepost door kadett4x4
hey toon
volgens mij heb ik ook luk, en da gaat alweer een tijdje mee.
moet binnenkort toch los, dus kan wel eens kijken( lekke krukas keerring).
bevalt me goed.groeten.
Tjonge jonge gijs,
Je hebt er ook geen geluk mee.
Beetje rijden beetje sleutelen…tis toch je hobby……
Succes ermee.Denk dat je toch beter zelf kunt gaan schroeven.
Heb het een paar weken geleden ook gedaan en viel best wel mee,
Na het eten begonnen en rond half 11 proefrijden>!!
Scheelt minimaal € 2000.Succes Antwan.
Heee gijs.
Ja, ik begin het al aardig te leren.
Als je hier een tijdje rond neust, wordt je er beetje bij beetje handig in.
Hoop ook dat het goed komt met de astra.
Ze zeiden ook al dat je niet beter kunt sleutelen dan de fabriek??!!
Tot horens. Houdoe.als het met €90 opgelost is, vindt ik het best.
zal het nog enige schade aan de motor brengen, als je zo’n mapsensor van 300 kpa aansluit?
Het is immers gemaakt voor de 200 kpa???Maat van me heeft een diagnose service bedrijf, wel makkelijk.
We hebben tijdens het rijden niet naar de temp. gekeken, alleen bij welk toerental / turbo druk de storing komt.
Moet er misschien even bij zeggen dat de astra verder standaard is, dus alleen andere turbo met software, geen moeilijke woorden zoals hierboven te lezen ha ha.
Misschien nog een keer aan de laptop hangen om de temps af te lezen.
Enig idee wat zo’n mapsensor kost (300 pka)?Ik neem aan dat je het over de map sensor hebt?
Volgens info gaat de orginele sensor tot 200 kpa.
Een sensor van een leh (opc) gaat tot 250 kpa.
Omgerekend is dat 2.5 bar min de buitenlucht van ongeveer 1 bar= 1.5 bar overdruk.
Tijdens het rijden met laptop gaf ie 260 kpa (1,6 bar) aan, dus zou hij theoretisch met de sensor van een opc ook op storing moeten slaan.
Staan trouwens de orginele wastegates van allebei de turbo’s hetzelfde afgesteld???Groet. Antwan
even terug naar het begin.
Orginele lel turbo kapot, vervangen door leh.
Met de orginele software geen problemen.
Nu de nieuwe software er op zit, komt het bekende sleuteltje in beeld als je de auto flink laat door trekken.(tot de 5000 toeren niks aan de hand).
Daar boven krijgen we code p1106 en p1243 in beeld.
Het rare is dat met de orginele softw.hij niet boven de 1 bar uitkomt, met de nieuwe software gaat ie naar de 1.6 en slaat ie op storing.
Is dan de softw. gewoon niet goed, of is het een kwestie van een sensor (welke) uitwisselen die deze druk wel aan kan?
Het is jammer dat ie wel wil,maar niet kan/mag van een of ander sensortje.Groeten.
Ja,de betekenis van deze storingen is mij bekent.(forum).
Maar misschien heeft er iemand ervaring met deze codes,
en weet hoe dit probleempje opgelost kan worden?Dank u.
Daar zijn weer,
Na een tijdje gewacht te hebben op de nieuwe software,is hij er vandaag op gezet.
Proefrijden met de laptop….waar hij de vorige keer rond de 5000 rpm op “storing” sloeg, doet hij dat nu rond de 5500 toeren.
In plaats dat de turbo druk omlaag is gegaan,gaf hij nu op de laptop 259 kpa aan toen hij blokkeerde,in plaats van de 255 bij de vorige software.
De storingscode’s zijn; p1106 en p1243.
Na het resetten gaat het goed,tot je weer wat hoger in toeren gaat rijden.
Wat denken jullie hier van???even een vraagje,
Is de uitmonding aan de onderkant geribbeld of glad?
Kun je aan de onderkant van de foto niet goed zien.
Aan de achterkant een paars type plaatje neem ik aan?Tijdens het rijden met de laptop was de waarde 255 kpa.
Nu de orginele software weer even is terug gezet,zit hij rond de 100 kpa,en is er dus ook geen storing,ook al trek je hem flink door.
De tuner is nu aan het kijken of hij de software aan kan passen,of eventueel de software van een opc er op te zetten.
Die sensor vervangen is een optie,maar die valt volgens docu.bij de 250 kpa in storing.
Dus even kijken wat de beste optie is.
Tot horens.Ja,klopt was bij mij ook,die speling wordt opgeheven als hij gaat draaien.
Neem trouwens aan dat de speling van boven naar beneden zit,
en niet van links naar rechts,want dan is er wel iets mis.Succes met schroeven.
Trouwens; hoe krijg je zo’n foto aan de zijkant onder je naam???????
Hey Gijs,
Hij loopt nog,maar de turbo zit er nog niet op.
Gaan we terry en ik van de week doen.
Hoop dat het allemaal goed komt.
Ik hou je op de hoogte,kom wel langs in de schuur.Houdoe.
Wat bedoel je met de koelingsmod.?
Gr.
Heeeee,
De turbo is binnen.vrij snel toch,vrijdag besteld dinsdag binnen.
Ga hem zaterdag monteren.
Meteen ook even de olie/filter verversen.
Er zit nu 5w 30 half synt.olie in.
Zo laten of adviseren jullie andere olie?
Nog op meer dingen letten bij de montage???
Ik hoor het graag.Antwan
Moet er nog ergens op gelet worden bij de montage van de leh turbo?
Is als het goed is identiek aan de lel turbo,maar vraag het toch maar even.Antwan
Goh,heb je reactie te laat gezien.
Heb een nieuwe besteld is half weg volgende week binnen.Toch bedankt..
Gr. Antwan
Ik denk ook wel dat de software goed is,maar het gaat mij er om als ik de leh turbo plaats of de software aangepast moet worden aan “die” turbo.
Of dat je bijvoorbeeld eigenlijk de software van een opc moet hebben.
Ik kan mijn eigen voorstellen,als er een grotere turbo op komt dat ie aangepast moet worden.
Ik hoor het graag.Antwan
-
AuteurBerichten