Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
wat zegt de dtc precies? p0160 komt niet voor bij de szr uit me hoofd. vacuum van map sensor en van de tankontlucting omgewisseld? gebeurd wel vaker na een koppakking
is het ondertussen al opgelost?
Als je uit de buurt van Amsterdam komt wil ik je ook wel helpen eventueel
Zie merktekens 8 in de afbeelding. Als de nokkenassen zo staan dan moet de 1e cilinder in bdp staan, maar je kan beter ff je poelie de-monteren dan kan je het beter zien!
Zo staat de distributie niet op ze merkteken, de streepjes moeten horizontaal naar elkaar wijzen.
Nokkenassen tegenover elkaar zetten, dan kijken hoe de krukas staat. (Op ze merkteken)
egr kanalen in het spruitstuk verstoppen bij de z16xep/z16xe1 gewoon de kanalen reinigen en weer monteren..
alstu, ik zou eerst met de basis beginnen:
gewoon even je distributie kappen eraf halen, en kijken of de poelies met de merktekens overeen komen. dan weet je of de motor “op tijd” staat zoals dat heet
als die riem recent is los geweest dan zou ik de timing maar is goed controleren, dit is namelijk bepalend voor het ontstekingstijdstip.. Ik heb ook wel eens een gebroken krukas tandwiel gehad, krijg je dezelfde rare symptonen.
staat die distributie wel op tijd?
staat die distributie wel op tijd?
aangezien ik vandaag tijd had om wat te rommelen met de motor ben ik van start gegaan.
motor op de bok gezet
uitlaat eraf, hier moet ie komen te hangen :D
inlaat eraf
Nokkenashuis eraf om te stralen
Nu ben ik er alleen achter gekomen dat het onderblok van een Astra-f toch anders is dan die van een Astra-G. Ik moet kijken hoe ik de motorsteun distributiezijde pas ga maken.
Zie hier, er ontbreekt schroefdraad voor de motorsteun:
Nu ga ik de volgende onderdelen zoeken,
– ARP drijfstang bouten
– Aluminium carterpan (airco)
– Distributie kappen + motorsteun Astra-Gals iemand me kan helpen aan een van deze delen, geef maar een gil
ik heb ondertussen een szr motor in de schuur staan en ik wil eerdaags gaan beginnen met het uit elkaar halen van de motor en dan opnieuw opbouwen.
Nu zit ik een beetje te zoeken/kijken welke compressie verhouding het beste is voor deze motor met een turbo. zelf dacht ik aan 9:1. Is dit aan te raden of juist af te raden?
ik wil een decompressie plaat kopen bij HG-Motorsport.de maar ik weet dus nog niet in welke dikte. Is dit makkelijk te berekenen?
2,2 is gegoten in piepschuim, als je goed kijkt dan zie je op je cilinderkop de gietmallen (piepschuim) nog terug, maar een turbo op een 2,2 is net zoiets als een turbo op een szr zetten :hmmz
Ik geloof dat alfa of fiat dezelfde piepschuim blokken gebruiken met turbo.
Dan zou ik ook gelijk de distributie ketting van dat blok pakken.
Z22yh of se?
Beide varianten zijn mogelijk, echter is mijn wastegate vacuüm gestuurd.
Aan de aanzuig zijde van De turbo heb je volgens mij nooit genoeg om de wastegate te activeren.
Dat heb je onder de gasklep wel. Plus dat als je gas los laat je direct vacuüm creëert. Dan heb je niet aan de aanzuig zijde.
@trashmetal ik heb jou topic ook doorgelezen, je ben ook lekker bezig! :thumb
We gaan het wel meemaken hoe hij loopt op het originele motormanagement systeem.
Eerst beginnen met het blok.
Naar mijn weten blijft er onder de gasklep altijd wel vacuum. De wastegate is ook vacuum gestuurd en die wil ik weg pakken onder de gasklep.
Gasklep open is overdruk in spruitstuk
Gasklep half of gesloten is onderdruk (wastegate wordt aangestuurd)Zo, gister een x16szr met een F17 bak op de kop getikt. We kunnen gaan beginnen met passen en meten! :)
ik heb nog is over de MAP senor nagedacht, Hoe kan ik dat oplossen?
Ja oke, maar wat heb je eraan als het standaard motormanagement niks met het signaal kan?
Breedband geeft toch de stroomsterkte van de pompcel af in mA naar motormanagement? Zo’n sonde heeft ook 2 signaal draden.. Dus het lijkt me dat ik gewoon met de standaard sonde kan blijven werken.Waarom breedband lambda? Ik snap dat die een groter meet bereik heeft maar de originele sonde meet toch ook gewoon de zuurstof? Standaard heeft ie alleen geen verwarming, dus het duurt langer voordat die werkt.
@D0m1nat0r1 wrote:
[/img] @eefo88 wrote:
post nog maar is mijn astra als het mag :)
Geweldig mooi ding… lekker stark
zal de mijne ook maar ff doen… kijke of ik ook nog een keer gespot wordt in het wild :D
Mooie bak hoor! Die wielen vind ik netjes staan!
@trashmetal, je moet echt wat doen aan dat kroon steentje bij de waterslang naar je radiateur. :) voor de rest, mooie wagen!@trashmetal wrote:
Ja hoor
hoogstens een setje c16nz zuigers er in van de sloopWat is het verschil tussen deze zuigers?
-
AuteurBerichten