Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kijk daar heb ik wat aan, bedankt!!
Hallo,
Gister weer op de Dyno geweest met een Mtech slang erop. Verder heb ik de lmm zover mogelijk bij het gasklephuis vandaan gezet.
Nu zit er een Mtech slang op hierna de originele slang, die standaard tussen lmm en filterbak zit (verbonden met een stuk 70 mm pijp)
dan de lmm en hierop gelijk een Pipercross filter.
Resultaat 183 pk en 212 nm. Dat lijkt er meer op.Groeten Edwin
Zal bij mij ook wel een geval huisvlijt worden. Ga het petje en de inlaatpijp verbouwen en dan na winter weer op de dyno dan zien we het wel. Zien dat het kreng over de 180 pk komt.
Er zit nu een petje op maar kom niet aan het vermogen.
Motor heeft nu 174 pk en 206 nm maar moet met deze set-up makkelijk 180+ leveren en ongeveer 225 nm.
Run op de testbank afgelopen zaterdag wees volgens de geleerde uit dat de ademhaling van de motor niet optimaal is.
Daarom zat ik te zoeken en kwam bij zo’n slang van Mathijssen uit.
Kan ook het petje verbouwen en een koniche pijp vanaf de lmm doen dan loopt de lucht ook zonder bochten en onnodige verbindingen de motor in.
Maar dit is wel een hele verbouwing waar ik hulp bij moet zoeken vandaar.Groeten Edwin
Kan er best een keer de 5w40 Edge in doen.
Ben zelf wel een voorstander van Castrol dit gebruik ik ook voor in mijn bmw.Hallo,
Motor heeft echt maar 17000 gelopen, is in 2005 nieuw opgebouwd.
Olie zit er nu 4 jaar in, is een keer in een lab getest en is niets mis mee. Olie testen gebeurd onder andere met wegenbouw machines en heb mijn olie een keer meegestuurd.
Auto wordt alleen s’zomers mee gereden en ik hou wel van een beetje toeren maken.
Vaak wel korte ritten.Groeten Edwin
Bedankt voor de info heren, ik kan het 1 en ander gaan proberen!
Groeten Edwin
Dank je wel voor de snelle reactie en de foto’s Sik!!! Ben niet zo handig met computers en bang dat m’n laptop afbrand als ik foto’s moet toevoegen.
Ik kan me gelijk even voorstellen (weet niet of dat hiet moet) maar dat hoor ik wel weer.
Mijn naam is Edwin van Houten ben 30 jaar en kom uit Renswoude. Ben al meer dan tien jaar eigenaar van een Ascona B waar de afgelopen jaren een hoop aan verbouwd is. De belangrijkste dingen zijn een c20xe met een paar andere nokkenassen en een DDV chip, hierdoor levert de motor nu zo;n 178 pk en een 224 nm. Er zit een vijfbak in en een Manta GTE achteras. Deze word nu vervangen worden door een as met sper en als het even kan een paar schijven. Het zal makkelijk zijn als iemand een remmensetje heeft die ik er zo op kan schroeven waarbij ik de handremkabel weer gebruiken kan. Ik hoor het wel….Groeten Edwin
-
AuteurBerichten