Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nog een vraagje voor de mede Opel rijders, hoe kan ik er achter komen of mijn brandstofpomp 1 of 2 stekker aansluiting heeft?
Ik kan zelf wel wat, maar ben geen beunhaas die dit even doet..Iemand een enig idee?
Dat brandstof pompje, schijnt nieuw een duur grapje te zijn, en bij een 2ehandse dat je alle instellingen in je auto moet veranderen?
Gister de auto weg gebracht en daar kreeg ik idd slecht nieuws over mijn brandstof pomp etc. De monteur herkende mijn auto gelijk van de vorige eigenaar nog
en die melde mij dat het beter was om het weg te doen?Ritje naar duitsland niet doorgegaan, ivm verbouwing dealer..
Toen maar hier naar een “erkend opel monteur” geweest.Eerst laten uitlezen..
Die kwam met een eerste verhaal aanzetten dat het door de krukas-positiesensor kwam.
Die laten vervangen, mochten we hem de zelfde middag ophalen..
Helaas ivm werk kon ik niet, is paps heen geweest. Bleek dat de auto niet was klaar gemaakt, en ineens meer storingen te zijn.Hun vermoeden is dat het door de “onderdrukstuur magneetventiel komt”
Niet dat ik er ballen verstand van heb, maar dit kan er toch niets mee te maken hebben?@jraaf wrote:
Op om aanschaffen a 30€. Hoef je niet meer naar de od.
Ik zou als eerste de turbo slangen checken op poreusheid of een scheur. Schijnt een kwaal te zijn van de 2.2 dti succes en welkom hier.
Groet jraaf
Zoals je zag, ben ik idd hier een nieuwe.. “Brookie”
Dus wat raad je me aan om aan te schaffen?Dankje wel.
@Nick-GSI wrote:
Anders eens naar een andere dealer toe. Kan veel zijn, zoals een vacuüm lek, defecte/vervuilde egr klep, turbo zelf, lekke intercooler, turbo slangen waar een scheur inzit
Ja is niet anders, heb een ambulance geleend. Morgen de grens over naar de Opel dealer in Duitsland.
Vrijdag een reis van 600km te gaan namelijk.@jeroenk wrote:
@dury wrote:
@jeroenk wrote:
Hij valt dus in de noodloop. Volgensmij is de enige manier om meer te weten te komen ‘m uit te laten lezen. Dat kan mogelijk bij iemand van ‘t forum of bij de dealer…
Dat heb ik al geprobeerd, maar bij de Opel dealer hier in Emmen konden ze geen verbinding maken met de auto.. :swear
Daarom hoop ik dat iemand het zelfde probleem heeft gehad en zo mij kan vertellen wat waarschijnlijk het probleem zal zijn!Was het maar zo simpel. De auto springt in de noodloop omdat de ECU (Computer van de auto) bijvoorbeeld door middel van een sensor storing waarneemt. Hierdoor schakelt de ECU de motor een flinke tand terug, zodat je op deze manier, met zo min mogelijke gevolgschade een garage kan bereiken. Om te weten te komen wat precies de oorzaak is van de noodloopt dient de auto echt uitgelezen te worden.
Overigens vind ik het vreemd dat een Opel-dealer haar ‘eigen’ auto’s niet kan uitlezen, of ligt dat aan mij?[/quote]
Eerlijk waar, ze konden geen verbinding krijgen. Ze hebben deels van de dashboard los gehaald om de bekabeling te volgen vanaf het stekkertje. Maar daar was niks mis mee. Maar de Opel dealer hier staat ook niet goed bekend om zijn klantvriendelijkheid etc. Geen wonder dat ze failliet zijn. Maar het gaat hier om een GTS Y2.2DTR blok.
@jeroenk wrote:
Hij valt dus in de noodloop. Volgensmij is de enige manier om meer te weten te komen ‘m uit te laten lezen. Dat kan mogelijk bij iemand van ‘t forum of bij de dealer…
Dat heb ik al geprobeerd, maar bij de Opel dealer hier in Emmen konden ze geen verbinding maken met de auto.. :swear
Daarom hoop ik dat iemand het zelfde probleem heeft gehad en zo mij kan vertellen wat waarschijnlijk het probleem zal zijn! -
AuteurBerichten