Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Even een update.
Bleek niet de ketting te zijn die versprongen is.
Wel is deze opgerekt. En een paar lagerschalen die kapot zijn. Koppakking zat er ook aan te komen.Nu is het nieuwe blok al ver klaar jammer dat er nog vliegwiel drukgroep koppeling en hydrolischdruklager nodig was die kosten had ik niet verwacht aangezien dit vorig jaar aan de auto vervangen zou zijn bij de vorige eigenaar, de rekening heb ik nog liggen dus apart dat het nu al kapot is.
Maar van de week rij de vectra weer.
Ik heb nog 6 bobines over waar 10km mee gereden is.
Wat zou ik daar nog voor krijgen? Iemand een idee?@corsabc20xe wrote:
Nee klopt. Maar de bobine pennen zijn al anders Bv. De brandstof rail moet ook de oude erop aangezien de nieuwe zonder sensor is. Turbo en startmotor is wel allemaal gelijk
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Bobine pennen zitten er al in kabelboom ook bij de motor die ik op het oog heb ;)
@corsabc20xe wrote:
Neem even contact op met kc performance. Die zijn ook met mijn signum bezig. Als het goed is heeft klein gunnewiek geen a28net nieuw meer. Liggen allebei in Oisterwijk. 1 in me signum en 1 op de plank. 1 op 1 overzetten is het niet. Er zijn zeker wel wat veranderingen doorgevoerd met de a28net. Oa nokkenas verstelling op in en uitlaat kant.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Maar 1 op 1 over zetten bedoel ik turbo dynamo startmotor enzo
En die sensoren enzo zitten al gemonteerd. Die hoef ik dan niet over te zetten als je een compleet blok haalIs alles dan nog 1 op 1 over te zetten?
Ja z28net
@Opeltje17 wrote:
Ik help het je hopen voor dat bedrag :thumb
Ja ik doe het zelf ik ben geen arbeid loon kwijt.
Maar is het een schappelijke prijs 3000 voor een blok nieuw ?Vliegwiel versnellingsbak endergelijke moeten overgezet worden.
Maar zie het als een leuk project :)
@Opeltje17 wrote:
Zijn allemaal aannames, hoe kan je met een dichte motor zien dat een ketting versprongen is??
Daar heb je afstel gereedschap etc voor nodig, is niet zomaar even gedaan, deze blokken hebben problemen met de kettingen(3x) dus de kans is zeker aanwezig.
Als je graag een ander blok wilt kijk dan is op onderdelen lijn bij ”gebr klein gunnewiek” zit in groenlo deze hebben nog nieuwe A28NET’s staan insignia motor( is één op één over te bouwen) volgens mij ook nog een Z28NET(H)(L)
Ja ik weet dat het allemaal aannames zijn maar het wordt me steeds duidelijker hoe slecht er om is gesprong met dit blok.
En aannamens zijn wel door monteurs gedaan en geloof me als je een blok hoor dan hoor je of het je nog een hoop geld gaat kosten en dan het blok gaar is.Ik ben nu van plan om er een nieuw blok vanaf fabriek in te gooien aangezien ik het helemaal beu ben.
Heb een mooie prijs denk ik2500 euro voor een heel nieuw blok af fabriek. Dus met btw 3025 euro
Al met al reken ik op 3500 euro.@Opeltje17 wrote:
En een andere motor is geen dure grap? eerst kijken wat er aan de hand is!
Ja is ook duur maar reparatie wat er nu aan gaat komen is waarschijnlijk duurder dan een nieuwe motor.
Ik denk dat ik voor een splinternieuwe ga en dan zit ik met kosten op hetzelfde
@Renkema wrote:
@dunja wrote:
Maar ik heb gelezen dat de ketting een dure grap is.
Iemand een idee wat de kosten zijn voor de ketting en onderdelen
Kijk nou eerst of de ketting uberhaupt versprongen is. Beetje dure hobby om blind allerlei dingen te gaan vervangen.
Eerst kijken wat er aan de hand is, dan pas diagnose stellen en een oplossing zoeken. Niet allerlei aannames doen en op basis daarvan spullen gaan vervangen.
Ik heb een vriend van mij laten kijken zojuist(automonteur) en eerste wat die zei ketting versprongen. Dus ook mijn gedachte.
En ook koppakking die niet goed meer is, ook al iets waar ik aan twijfelde.
Koelvloeistof vandaag gecheckt en ook die bleek te verdwijnen.Maar ik heb gelezen dat de ketting een dure grap is.
Het klinkt of er iets schraapt en als de motor warmer is is het nog erger.
de vorige eigenaar heeft niet echt veel onderhoud gedaan en veel getrapt met de auto.
En nu ik hem even heb hoor ik alle kleppen wel tikke soms harder dan andere keren.Ik twijfel dus sowieso over de staat van het blok.
Iemand een idee wat de kosten zijn voor de ketting en onderdelenSowieso zit er iets in het blok niet goed.
Ben nu rond aan het kijken voor een andere motor.
Ik weet dat ik de Z28net heb maar zit daar nog verschil in bepaalde types of zijn ze allemaal het zelfde ?Vectra 2.8 v6 turbo uit 2006
@bart-gsi wrote:
Toch het dure dat het probleem was.. Heb je wel originele geplaatst of imitatie??
Ik heb ze van Bosch genomen.
Het bleken meerdere bobines te zijn die net niet goed waren. Allemaal maar vervangen en het probleem is opgelost
@lebragard wrote:
Vectra C .
Heb in pdf. de Haynes Workshop Manual, Vectra C, diesel en benzine, oct.2005 —oct.2008.
Graag Mail ik je deze op aanvraag.Graag zou ik deze hebben
Voor de zekerheid even brandstoffilter vervangen.
Had niet echt effect, morgen nog maar eens de achterste bougies en bobines bekijken. En meteen klopsensoren checken. Als dat goed verdenk ik toch de brandstofpomp@bart-gsi wrote:
normaal gesproken moet je pomp gaan werken bij contact aan om druk op te bouwen naar de motor( al is dit niet bij alle modellen zo).. anders duurt het wat langer voordat je motor start..
je hoort `m niet altijd.. is afhankelijk hoe goed je auto geïsoleerd is..
als je pomp normaal draait op contact en het nu niet meer doet zou deze kapot kunnen zijnZojuist hoorde ik hem zoemen dus zal hij druk opbouwen, maar dit hoor ik niet altijd ik weet ook niet of hij zeg maar na een uur nog voldoende druk heb waardoor hij niet pomp als je het contact aanzet of dat je hem altijd hoor als je het contact aanzet
Ik stapte vandaag in de auto en ik hoorde de brandstofpomp niet draaien toen ik het contact aan zette. Moet ik deze altijd horen draaien als ik he contact aanzet?
Ik hoor alleen een klik als ik het contact aanzet.Misschien je stappenmotor
@bart-gsi wrote:
als een klopsensor kapot is dan loopt je motor slecht.. hij loopt wel maar de ontsteking is dan niet perfect.. dus de benzine/lucht mix wordt dan te vroeg of te laat ontstoken.. en kan het zelfde gevoel geven als een kapotte bobine
Helder dan hoop ik dat het de klopsensor is die is goed koper dan bobines vervangen en is het een beetje zonde om 500 euro aan bobines uit tegeven
@bart-gsi wrote:
bij je test scherm in opcom kijken of je klopsensor actief wordt of niet… als die op niet actief blijft staan tijdens gasgeven detecteert deze geen klop van de ontsteking..
als het goed is moet deze constant wisselen tussen actief en niet actief..Zal ik morgen even doen aangezien ik nu weer aan het werk ben.
Die verschillende voltages maken niet ?ik heb het nog een paar keer geprobeerd om foutcodes uit te lezen tijdens het rijden zodra het lampje gaat branden.
Helaas zonder resultaat.
Nu kwam ik het volgende tegen even een linkje naar mijn screenshot https://www.flickr.com/photos/142561360@N07/shares/054mJ2″ onclick=”window.open(this.href);return false;Klopsensor rij 1 geeft 1.8 volt en op rij 2 2.3 deze stond echter in het volgend scherm dus daar heb ik geen foto van. deze wijken wel af van elkaar maar in hoeverre dit niet ok is weet ik niet
ja maar lampje blijf maar heel even branden dan geef hij ook geen foutcodes.
Ik heb gisteren paar keer gas geven dan gaat hij bokken/stotteren lampje gaat knipperen en gaat als ik weer rustig rij uit, dan loopt hij op vijf cilinders zet ik hem aan uit gaat hij weer redelijk normaal.
Ik kan de storing makkelijk krijgen door laag in toeren(2000) te rijden en dan wat gas te geven dan gaat hij stotteren en als ik door ga dan gaat het lampje aan. uitlezen geef ook geen resultaat. -
AuteurBerichten