Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@RvdB wrote:
Voor zover ik het helder heb (ben beginnende op-com’mer ;-)) kun je tot versie 1.59 je firmware updaten mits je een op-com hardware revisie 5 hebt en voorzien van een PIC18F458-I/PT van Microchip.
En als ik de 1.59 firmware erop heb staan, tot welk bouwjaar is het dan mogelijk om uit te lezen?
Iemand die weet waar ik dat kan vinden?Is het mogelijk om de firmware te upgraden van 1.39 naar 1.60?
Kan mij nog herinneren dat je er de goeie chips voor moet in hebben.Corsa loopt weer. Een stuk fijner. Af en toe lijkt het erop dat 1 klepstoter niet mee kan komen. Dat mag de pret niet drukken.
Had voor het testen de ouwe olie erop gedaan, namelijk 5w30.Nu nieuwe olie, iets dikker en het motortje loopt echt perfect.
Groetjes martijn
Ik heb iig de klepstoters eruit gewipt en met lucht doorgeblazen.
Zulke grote gaatjes zijn dat niet.Ketting zit erop. Straks ff verder afbouwen. Leuk klusje was het. Bedankt voor de informatie. Laat later wel even weten of het geholpen heeft.
Krukasbout is gewone normale rechtse draad. Heb de opeldealer even gebeld.
Aangezien ze nu niet meer aanwezig zijn en geen tis bij de hand heb moet ik het aanhaalmoment van de lagerkappen van de nokkenas weten. Die 20 boutjes. ???
Bedankt voor je info.
Misschien iemand die weet of het linkse of rechtse schroefdraad is van de krukasbout?Bedoel je die zwarte kap die in het kleppendeksel zit geklikt?
Een dringende vraag:
De centrale krukasbout torx 18 is dat linkse of gewoon normaal rechtse draad?????
Ben er bang voor dat de stoters vervuild zijn. We gaan het zien en horen morgen. Anders maar is zon goedje wat je zegt door de olie gooien volgens gebruiksaanwijzing.
Ik zal deze dagen een update geven. Tips blijven welkom natuurlijk. Wel erg als je youtube op z1.2xe. Alleen maar rauwe blokjes wat je hoort lopenKoude motor tikt hij ook. Ik lees alleen verhalen over de ketting, daarom gooi ik het daar op. Komt sowieso een andere op, ben er nu mee bezig.
Met een warme motor, rijdend, gas constant, ratelt tikt het voorin, dan weer ff niet, dan weer wel.
Het is dus niet constant tijdens het rijden.
Tijd geleden nieuwe olie erop gedaan enz.. nu alweer enorm veel sludge.
Zal toch geen oliekanaaltje dicht zitten ergens?Vanavond ben ik vast begonnen, het kleppendeksel is eraf en vanuit bovenop voelt de ketting niet los aan, de tandwielen zien er nog goed uit.
Zou het niet kunnen zijn dat de klepstoters zo’n tikkend geluid maakt tijdens het rijden?
En aangezien ik nog meer ga demonteren, wat zou ik wat dat betreft dat punt kunnen nakijken?
Waarom zouden de klepstoters of iets dergelijks daar tikken?@Stefan662 wrote:
Mooi…
Wat is Liviu.
Ik ken dat niet…misschien een linkjeStefan
Dat is de beste man wie als 1e gereageerd heeft op jou post. Liviu2004 ;)
@Corsaliefhebber wrote:
ik zou zeggen een catch-can voor de carteronluchting, die rommel komt dan in ieder geval niet meer in de motor,
maar in een losse opvangbak, lijkt mij altijd beter :)Bij de verbranding komt het dan. Altijd beter in een andere aparte bak lijkt mij.
Ik zou er 1 bij liviu halen! Heb hem er zelf ook gekocht :D
@wim-v6 wrote:
Dan nog is het zo weer terug.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Is er uberhaubt wat aan te doen om dit tegen te gaan? Goeie olie neem ik aan. Welke word er geadviseerd?
Onderhoud…
Wat zien mensen over het hoofd om dit tegen te gaan?Je zou zeggen dat de constructie van de motor gewoonweg niet goed is dan.
@wim-v6 wrote:
En na 2004 zijn de problemen wel hetzelfde gebleven.
Langere slag heeft niet gewerkt in dit geval.Enige wat helpt is regelmatig lange afstanden rijden.
Daar de spanner kanale dicht gaan zitten door olievervuiling en sludge door korte ritten. doorverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Klinkt wel logisch wim, zodra de kanalen vervuild zijn, werkt de spanner niet meer optimaal, dan werkt een langere slag ook niet.
Die z1.2xe blokjes zijn idd zeer gevoelig voor sludge. Merk het aan mijn eigen auto.
Misschien is het wel verstandig om de carterontluchting van mijne een keer goed na te kijken.
Lijkt mij dat het overtollige via daar goed weg moet kunnen?@Opeltje17 wrote:
Tandwielen kunnen blijven zitten, je hebt toch wel een nieuwe spanner??
Spanners gaan ook nog wel eens naar de kl*te, door her inslijten.
Ja ik heb wel een nieuwe spanner, na 2004 is er een ander type op gekomen, met langere slag heb ik gelezen.
Maar het afhalen gaat dat op de manier wat ik beschreef, spanner ontspannen en daarna kun je hem er zo afhalen?
Geen idee of ik de tandwielen er moet afhalen. Ketting is wel uit een stuk naar mijn weten.
Spanner ontspannen en dan kan de ketting eraf?Wie heeft hier antwoord op?
@Opeltje17 wrote:
Tandwielen zou ik persoonlijk wel mee vervangen deze slijten ook in.
Vervang je ze niet kan je het doen zonder speciaal gereedschap.
Haal je de tandwielen los heb je iig het afstel boogje voor de nokkenas sensor ring nodig.
Heb het setje hier liggen maar je woont een beetje ver.
Ik kijk vrijdag even hoe het ervoor staat, geen idee of hij in het verleden al vervangen is.
Kan anders bij de dealer snel genoeg een paar tandwielen halen.Ben er alleen bang voor dat ze geen gereedschap uitlenen. Die tijd is min of meer geweest merk je aan alles.
@johanhummer9 wrote:
Uhm volgens mij hoeft het dan niet als je de tandwielen laat zitten.
Volgens mij stelt het dan amper wat voor , wel goed opletten dat er niks verspringt.
De 2 nokkenassen kan je ook makkelijk blokkeren met een paar ijzeren plaatjes, als je een beetje handig bent snap je wel wat ik bedoel.
Alleen opletten dus dat je de krukas niet verdraait
De krukas blokkeren ze middels een pen die vanuit de voorkant van de motor erin gaat.
Als ik een tekening met maten van die pen zou hebben, kon ik die op het werk snel ff draaien :PBlokkeren van de nokkenassen moet nog lukken met een strip.
Het liefst orgineel gereedschap? Iemand? :D
@joop1970 wrote:
Dealer hier in Zoetermeer doet nooit zo moeilijk als ik dat soort dingen vraag. Ook wel is wat geleend van ze.
Zal mij benieuwen wat voor een antwoord ik hier in twente krijg.
10 jaar geleden deden ze er niet zo moeilijk om.
Maar in deze tijd….Vandaar dat ik hier even vraag, misschien iemand die bij de dealer werkt of het thuis heeft liggen
Ik ga trouwens de nokkenastandwielen niet vervangen, mits ze vervangen moeten worden.
Ik neem aan dat ik zonder deze te demonteren, wel de ketting kan vervangen?Hmm een must, ook nog zonder dat ik de nokkenastandwielen ga vervangen?
@Opel_Bjorn wrote:
Ook ik zou graag de NL versie krijgen.
Op men oude laptop met windows 7 heb ik momenteel de engelse versie geïnstalleerd gekregen. Men nieuwe laptop met windows 8.1 weigert de driver te installeren. Iamand een idee hoe ik deze hierop krijg?
Je hebt een pb ;)
@wa.ma wrote:
Heb nu bij Liviu een opcom gekocht en getest op de Vectra en hij werkt prima .
Kan er weer worden gemeten!!Prima opcom en goede prijs!! aanrader.
Heb de mijne ook bij Liviu gekocht, werkt perfect ;)
@wa.ma wrote:
Beste mede opel rijders doe ook graag mee met de vraag voor NL software.
Al er iemand mee kan helpen graag :D
Alvast bedankt en prettig weekend. :jerry
U heeft een pb ;)
-
AuteurBerichten