Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@KadAstra-EF wrote:
gaat de warm/koud klep wel goed open/dicht als je de knop draait ?
Rik :)
Was inderdaad het probleem, een aantal posts hierboven
werd gezegd dat je de klep niet moest horen maar dat was
wel het geval bleek vanmiddag, ik heb het complete kachelstuk eruitgehaald
en zag dat de buitenkabel verschoten was waardoor de binnenkabel
niet ver genoeg naar binnen kan..Al met al buitenkabel naar voren gezet en fatsoenlijk vast
en daarna het hele pakketje weer in elkaar en toen ff
testen en ja hoor ik hoorde de klep weer en de kachel wordt weer bloedheet!!Problem solved! Bedankt voor de reacties
Vandaag kachelradiateur doorgespoeld maar zonder resultaat
de kachel blijft nog steeds lauw, ik heb de motor
Temperatuur op laten lopen totdat de fan aan sloeg en beide
slangen zijn netjes warm maar de kachel is lauw tot koud,Iemand nog een idee waar ik naar kan kijken?
Cheers
Het ziet ernaar uit dat de klem uit 1 delen bestaat het rode en het gele..
ik kan het rode stuk naar voren (brandschotkant) schuiven/klikken maar dan nog gaat de slang niet
los met wrikken en trekken heb zelfs keihard K*T roepen geprobeerd maar ook da was
tevergeefsNope al geprobeerd..
Hij kan wel draaien maar heb het idee dat je eerst wat los moet klikken ofzo.
maar omdat ik het niet wist heb ik maar niets geforceerdDit is de klem die ik bedoel hier zie je er een maar eronder zit er nog een..
Nee, het zijn niet van die stalen klemmen die je los moet buigen door er kracht op te zetten
het zijn meer van die plastic klemmen die jemoet draaien ofzo lijkt een beetje op zo’n
verbinding die je bij een compressor hebt ofzo..Heb vandaag me gasklephuis en stappenmotor / egr schoongemaakt en ben niet echt
aan het doorspoelen van de radiateur gekomen maar nou zag ik de ronde klemmen zitten
om de kachelslangen maar hoe werken die, zijn dat eenmaligen of gaan die er op een aparte manier af?Ik ga jullie advies opvolgen, zaterdag is ie
aan de beurt en laat jullie het resultaat ff weten ;)Dank voor de snelle reacties!
Nou post duurde ff maar heb inmiddels gekeken na een rit van 13km en motor
netjes op temperatuur, beide kachelslangen zijn warm en voor het gevoel ook
even warm..
Maar ze zijn absoluut niet heet en lijkt me dat dat wel moet, aangezien dit koelwater direct uit
de motor komt.. en de slang vanaf de motor naar de radiateur ook goed heet is!Yup, blijft op dezelfde temperatuur staan dus daar ben ik niet bang voor
zal vanavond is even kijken of beide kachelleidingen onder de motorkap
warm zijn..Temp meter staat op 85 a 90 graden dus
dat is prima.. Maar neem aan dat je de klep
ook moet horen toch?@RedBill wrote:
@Dtc_Jeff wrote:
Mijn naam is Jeffrey Grave en kom uit het zon-overgoten Doetinchem :-P
Strakke OPC!
Waar ga je hem laten onderhouden? Ik breng mijn GSi altijd naar autopalace, goede service en als je erom vraagt en een tijdje klant bij ze bent zo 20% korting op onderdelen…Yup, mijn ouders hebben er een nieuwe omega
gekocht tien jaar geleden en zijn nog steeds
tevreden over de service en het is voor mij
drie straten verderop ;)@brinkie79 wrote:
mooie auto hoor.hou hem tussen de lijntjes.
Was ik wel van plan ja,
Plannen zijn om de donkere axhterlichten
van een opc2 te monteren en van het voorjaar
Opc velgen met 185/35/17 en een schroefset
Om hem lekker laag te leggenMijn naam is Jeffrey Grave en kom uit het zon-overgoten Doetinchem :-P
Gisteren mijn eerste Opel Astra gekocht en volgende week kan ik hem ophalen ;)
Het is een OPC No.610 ben er ontzettend blij mee en kan niet wachten tot dat ik hem op kan halen..Ik heb alvast een paar crappy telefoonfotos genomen bij de testrit gisteren,
Er zit helaas alleen een deukje in de motorkap waar ik me aan erger dus die
wordt er of uitgehaald of een andere motorkap..Groeten
-
AuteurBerichten