Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Normaalgezien zou dit niet mogen gebeuren.
Condensvorming wijst meestal op waterinsijpeling, ik werk zelf in een citroën-garage en wanneer dit voorkomt moet ik dat steeds oplossen van mijn baas. ik weet niet hoe het bij opel zit (of dit daar meer voorkomt ofzo) maar bij mijn insignia van 2009 heb ik het alleszinds nog nooit meegemaakt en deze staat dag en nacht buiten. moest ik het plots wel hebben bij de mijne dan zou ik het wel oplossen want zo’n dingen irriteren mij.In ieder geval, op mijn werk doe ik het als volgt:
Indien er echt een bodempje water in staat, een klein gaatje boren onderaan in de zwarte plastic met een fijn boortje; water eruit laten lopen en vervolgens de koplamp opwarmen met een haardroger of heteluchtpistool tot dat al het vocht eruit is (bij die laatste opletten dat er niets begint te smelten); gaatje dichten met zo een zelfklevend rubbertje en dan de eigenlijke plaats van waterinsijpeling zoeken en dichten. als het niet meteen duidelijk is, en het gaatje dus heel miniem, aan alle naden rondom en alle dichtingen een beetje insmeren met vaseline of waar kan iets van tape rond de naden. ik doe dit steeds wel met een kleefband waarmee het niet opvalt dat ze er zit. (het moet er niet uitzien als een aaneengeplakte wagen vind ik).
Het vocht op zich kan echter niet echt kwaad voor de lampen, tenzij het echt overdreven is en jaren aansleept natuurlijk. het vocht verdampt ook wanneer de lichten aanstaan bv.
Groeten
ik heb er een van gm-tuningparts en vind deze heel goed.
wordt wel opgerold verzonden, dus ze krult een beetje in het begin, maar dit was bij mij na een paar dagen weg.Brodit levert heel goed materiaal
Lagers en dergelijke in de boite zelf durven wel eens vroeger dan normaal uit te slijten ook..
Ik heb geen vraag, ik geef informatie over een probleem zodat anderen die dezelfde problemen ervaren, iets meer weten..
Heel mooie kleurcombinatie!
De insignia is nog niet gechipped, mijn abarth was dit wel bij br performance. Deze mensen zijn in mijn buurt de enige waarvan ik vind, en bij sommige zelfs zeker weet, dat ze weten wat ze doen. Echter, houd ik er wel rekening mee dat bij het chippen bij bv autos met een hogere kmstand wel eens iets wat sneller kan kapot gaan. (Slijtage op de turbo zal bv hoger zijn enz.) aangezien ik makkelijk en goedkoop aan stukken raak en ze zelf vervang heb ik persoonlijk met dit risico geen problemen. 130 naar 190 pk is veel, maar een 2l diesel moet dat wel aankunnen.
Gewoon via photobucket, staat hier ergens op het forum uitgelegd en er is ook een app voor ios en android.
Hallo iedereen,
Ik ben Jens, 22 jaar oud, mechanieker bij Citroën en woon in Aalst (België).
Sinds augustus vorig jaar heb ik eveneens een Insignia waar ik nog steeds verliefd op ben en waar ik ook al enige kleine aanpassingen aan gedaan heb.
Hiervoor reed ik een Abarth Punto Evo maar na 2 jaar en 50000km in die harde gokart had ik nood aan meer comfort en ruimte.Ik heb de Opel gekocht met 125000kms, heb er nu ong 145000 en de volgende dingen zijn gedaan aan de wagen:
-Distributieriem vervangen (ging zeer vlot, heeft mij 200 euro gekost voor riemset en waterpomp)
-zwarte knipperlichten op de zijkant
-led nrplaatverlichting
-20″ opel-velgen gekocht tweedehands (de persoon wist niet goed hoeveel ze waard waren dus zijn we 500 euro overeengekomen, fantastiche deal) en onmiddelijk 2 nieuwe michelin pilot supersports vooraan gelegd.
-Coyote ingebouwd
-remklauwen vooraan blauw gespoten (achteraan moet nog gebeuren)De volgende dingen moeten nog gebeuren:
-insignia OPC grille monteren
-kleine carosseriewerkjes (is iemand tegengereden toen ik geparkeerd stond)
-Roest rechtervoorportier (betreft een productiefout. Een maat van mij is technieker bij Opel Van der Haegen in Aalst en zij krijgen de de volgende terugroepactie voorgeschoteld: rubbers die de kabelboom begeleiden in de portieren wegnemen en vervolgens hierdoor in de deur voelen of er corrosie aanwezig is. heb ik onmiddelijk gedaan, bestuurderportier bleek in orde, passagierdeur helaas niet. Dossier is lopende momenteel.)
-chiptuning 130 => 190pk (alvorens hieraan te beginnen zou ik eerst de inlaatcollecteur willen vervangen/uitkuisen vanwege de EGR-vervuiling. Dit is echter wel een lastig werkje bij de insignia diesels heb ik mij laten vertellen)Verdere opties:
-sport-uitvoering (met flexride en sportzetels, verwarmd en geventileerd)
-zwart leder
-navigatie
-afl-xenonverlichting (geeft momenteel te pas en te onpas storing: “AFL lichten vereisen service”. Moet ik nog oplossen van zodra ik een diagnoseapparaat ter beschikking heb)
-…Enkele fotos vanop een weekendje ardennen (indien er interesse is wil ik er gerust meer posten maar deze heb ik snel bij de hand):
Mocht er iemand vragen hebben ivm uitgevoerde werken, vraag maar, ik probeer je zo goed mogelijk te helpen.
Groeten, Jens
-
AuteurBerichten