Dries87

Aangemaakte reacties

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Motor voor eindwerk #18302756
    Dries87
      Lid sinds:
      25 November 2015

      Hallo :)

      Tijdje geleden dat ik nog wat heb laten horen maar ondertussen al het een en ander kunnen doen aan de motor.

      Een cursist van vorig jaar gaf me een elektrisch schema van de motor en na te zorgen dat ik ontsteking had (bij de brandstofbesturingsmodule zat namelijk een stekkerpin scheef dus eerst geen ontsteking) ben ik eerst en vooral begonnen met de alternatorriem, uitlaat, waterpomp en het kleppendeksel van het onderblok te halen. Hier en daar wat zaken opgezuiverd om dan vervolgens alles behalve de nokkenas en de klepgeleiders uit het kleppendeksel te halen. Kleppen vervolgens opgezuiverd en gerodeerd.

      Nu ben ik nog bezig met te monteren en ik post later nog wat foto’s van alles wat er is gebeurd in die tijd. Tot later dus !

      In reactie op: Motor voor eindwerk #18302750
      Dries87
        Lid sinds:
        25 November 2015

        Nogmaals bedankt peter, deze info helpt me stukken vooruit !

        Kan pas volgende week dinsdag terug aan de motor werken, indien er praktijkles voorzien is tenminste.
        Ondertussen zal ik eens kijken in die motorsectie-pdf van je.

        Zal ook eens vragen indien de leraar weet hoeveel km’s de motor heeft gelopen want ik weet dat niet helaas.

        In reactie op: Motor voor eindwerk #18302748
        Dries87
          Lid sinds:
          25 November 2015

          Hey peter,

          Alvast bedankt voor de uitleg, toen ik daarnet in de les zat ben ik nog eens gaan kijken want was eerder moeilijk leesbaar door oppervlakkig roest maar er staat inderdaad C30NE op zowel het onder- als bovenblok. :thumbup
          Lijkt er naar dat jij wel wat van deze motor kent ?

          De bedoeling is om hem te doen werken uiteraard, hij zou vorig jaar nog gewerkt hebben maar helaas werd dat toen vlugvlug gedaan en zou ik dus best eerst en vooral het een en ander controleren.

          Ontstekingskabels al eens doorgemeten en op 1 na lijken die in orde, als ontstekingsvolgorde zag ik aan de manier dat de kabels aangesloten waren 1-5-3-6-2-4.
          Ik vraag me ook af of ik de 156- of 177pk-variant heb? Ik heb dit voor niks nodig ofzo maar gewoon fijn om te weten.
          Ook zou een werkplaatshandleiding voor deze motor zeer handig zijn en zou die desnoods wel kopen, enkel vind ik die moeilijk.
          Ik ben nu dus vooral nog bezig met bedrading en contactpunten te controleren maar zodra ik daarmee klaar ben kan ik misschien beginnen met wat jij voorstelt.

          Grtz

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)