Bedankt voor je reactie Opeltje17!
Inmiddels ben ik een stukje verder gekomen. Ik heb de accu zoals eerder benoemd “gecontroleerd” dat deze op de multimeter 12.5v aangaf, maar deze loopt nu (uit het niks) toch echt snel leeg (na 2x “klik” startpogingen is hij onder de 11.5v).
Lijkt dus toch (ook) op een defecte accu. Dit ga ik vanavond nog even extra nazien met een andere accu om dit te testen.
Dit verklaard in mijn ogen nog niet waarom hij in eerste instantie een oliedrukmelding gaf, de peilstok droog was en er wat witte rook / damp te zien was achter de motor onder de kap?
Bij thuiskomst na het slepen heb ik de olie op peil gebracht. Er ging ruim 2 liter in voordat er op de peilstok iets tevoorschijn kwam.
Heb je misschien een tip hoe ik de motor het beste zou kunnen ronddraaien met de hand?
En zou een defecte accu ook een probleem met de oliedruk / het stilvallen van de motor kunnen veroorzaken?
Graag hoor ik het weer, bedankt alvast!