Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ok Willem bedankt
ik ga het nog een keer proberenben eigenlijk gaan zoeken omdat ik een rammelend geluid hoor achteren onder het rijden
maar kan niet goed ontdekken waar het nu aan ligt …
zo kwam ik erachter dat er iets met die handrem aan de hand is[rquote=1857991&tid=140844&author=VectraDennis][rquote=1853021&tid=140844&author=Hawke][rquote=1852912&tid=140844&author=RaydeRay]Hoe kan dat trommeltje aan de binnenkant van de schijf nou versleten zijn? ik bedoel je zet hem neer en trekt de handrem er op
soms rol je nog een beetje maar daar slijt de trommel toch niet van? ik denk dat je gewoon de remschoenen moet opstellen
door het gat van de schijf.Raymond[/rquote]
Ik had bij de vorige Vectra problemen met roest op de binnenkant van de schijf. Hierdoor heeft de handrem geen of weinig oppervlak op zich op klem te zetten. Zeker als het gaat om aanhalen bij stilstand en meteen verwachten dat hij het goed doet.[/rquote]‘s morgens wegrijden met de handrem lichtjes aangetrokken,
dan voorkom je dit probleem ;)[/rquote]dat heb ik een poosje terug geprobeerd, maar toen hoorde ik een harde klap achter …
durf het eigenlijk niet nog eens te doen[rquote=1722008&tid=130596&author=sjouke]tip om die bussen te checken … druk de “kont” van de auto een paar keer op en neer als die dan echt kraakt onder bij het wiel vandaan? dan zijn je bussen dus niet super meer …
het is niet een groot probleem de auto kan er heel oud mee worden maar het is wel redelijk iri tijdens het rijden ;)[/rquote]
ik heb een beetje iritant probleempje met mijn vectra ..
alleen denk ik niet dat het mijn bussen zijn ?als ik de auto op de handrem zet en dan op een beetje op m’n trekhaak spring dan kraakt en klapt het onder me auto … :hmmz
als ik me handrem eraf haal dan hoor ik geen rare geluiden .. :wtf
weet iemand wat dit kan zijn ?ok Navy & Willem bedankt voor de info,
hiermee moet het zeker lukkenhaha ok dan …
als ik dat geweten had, dan had ik geen afspraak gemaakt
hou er niet zo van het halve dasboard uitelkaar te halen
maar heb al in de gaten dat de meeste hier er totaal geen moeite mee hebben hahaha
maar toch bedankt voor je aanbod !kon op het forum hierover niks vinden
maar vond het volgende hierover op een andere sitesuper Willem bedankt
heb even in de asbak eruit gehaald, en zie nu pas dat er een licht doorlatend hoekje in zit ..
nu nog kijken hoe ik die aansteker eruit krijg
zal wel even zoeken op het forum, mischien dat ik daar wel achter kan komenmischien een hele domme vraag …
maar hoort er een lampje in de asbak te zitten ??
ik heb niet zo een luxe uitvoering als jij hebt, maar ik zag gisteravond dat ik op de tast naar me asbak moest :mad:
maar moet ook eerlijk bekennen dat ik nog niet heb gekeken hahahaha nou ik vind dat er een aardige bos met rommel uitkomt
de antenne problemen zijn denk ik opgelost, al weet ik het nog niet 100% zeker …
kan wel een stuk meer zenders ontvangen, maar vind de ontvangs nog niet optimaalvolgende week word de parrot ingebouwd , maar niet door de opel dealer ..
heb even prijs opgevraagd daar, maar die mensen rekenen een ochtend, of middag werk en komt neer op 170,- eurie aub ..
en de garage waar ik de auto heb gekocht doet het voor 75,- eurie en dat verschil is me toch te groot !vind trouwens dat je hem mooi hebt ingebouwd hebt zo !
alleen ben ik een zware roker haha dus geen optie voor mij
en ik heb de PARROT CK3200 LS-COLOR dus een iets groter schermpje , dus had daar toch niet gepastde Mic wilde ik links boven in de raamstijl hebben, dan is ie mooi weggewerkt en lijkt me dicht genoeg om verstaanbaar te zijn ?
ben alleen wel benieuwd hoe dat kastje weggewerkt gaat worden, want erg veel ruimte zit er niet in het dashboard
ook snap ik het mute verhaal niet helemaal ..
ik heb volgens mij geen mute op mijn radio zitten ?
ik heb de Sony CDX-GT414U destijds speciaal gekocht omdat hij een usb aansluiting heeft, en ik die gebakken cd’s helemaal zat was :vertagorigineel gepost door sw_reijnders
oooooooooooh . . . ja was ff de draad kwijt :)maar ook gewoon voor de antenne stekker kun je die rare opel antenne plug eraf halen en een standaard stekker erop solderen.
simpel buitenkabel strippen, antenne plug over de binnenkabel solderen en klaar istie.
bij mijn B1’tje was die plug ook een keer gaar geworden en had een jvc radio.
en ook daar een nieuwe stekker op gezet.ik vermoed zelf ook dat de fout niet in die stekker zit
maar in de voeding van die antenne versterker ?
die moet aangestuurd worden door de radio begrijp ik uit de handleiding van de radio ?nouja, ik ga er morgen mee terug ( uhh straks al zie ik haha )
en hoop dat ze het kunnen oplossen …..en anders maar langs de opel dealer , heb ook nog een parrot die erin gezet moet worden haha
maar daar komt zoveel spagettie uit … laat dat liever aan de vakmensen overvandaag na het poetsen en schrobben … maar even een paar mooie plaatjes geschoten
ok Willem , duidelijk !
bedankt
ChrisWillem ok bedankt voor de info ,
ga dit door geven aan de garage , hoop dat ze het hiermee kunnen oplossen
Chris
kan bijna niet geloven wat ik lees hier haha
stekker erin en gaan met die banaan !?
uhhh geld dit ook voor een vectra b uit 99 met een 1.6 16v ?
of is dit alleen voor de 2.0l ?origineel gepost door wim-v6
Stekker is anders van opel, hier moet een verloop stukkie op, kan je overal halen.nu hebben ze waarschijnlijk kapot geknipt en een gewone stekker eraan geknoopt, en dat gaat niet werken.
dan zou de kabel vervangen moeten worden vanaf kabelgoot op de dorpel tot aan de radio voor een origineel stuk kabel.
deze verloop stukken tape ik meestal wel vast aan elkaar, wil wel eens los komen namelijk.
bij de Sedan zit de antenne in de achterruit verwerkt, en de antenne versterker onder de hoedenplank
bij de overigen uitvoeringen zit de versterker in de antenne voet.
deze word van spanning voorzien via de remote uitgang van de radio.
willem
Willem ok :o
dus als ik het goed begrijp hebben ze een “opel” stekker eraf geknipt en er een universele stekker aan geknoopt ..
de kabel die in het dashbord zit heeft dus al een versterkt singaal normaal gesproken ?
of moet deze ook door de radio gevoed worden ?
neem aan van niet omdat deze onder de hoedeplank zal zittenik geloof nooit dat deze mannen een kompleet nieuwe antenne kabel gaan trekken ..
mischien de orginele opel stekker er terug op solderen en een verloop stekker regelen mischien ?
nou de Vectra b 2,0 uit 97 is niet meer door gegaan ..
heb mischien wat te lang getwijfeld , en een ander ging er met de buit vandoor !maar ik heb een andere gevonden, jammer genoeg geen 2,0 maar een 1,6
ziet er echt schitterend uit, en 100% dealer onderhouden
van de 1e eigenaar gekocht. staat 122.000km op de klok
mis wel een paar luxe dingen zoal airco en zo , maar vind het niet erg.
ben vanavond gaan kijken, en meteen gekocht
even een stuk gereden met de auto, en heb een beetje op de dingen gelet waar ik voor gewaarschuwd werd .
kon geen dingen vinden .
wat me opviel, was dat hij met starten snel aansloeg
en dat was iets waar je op moest letten volgens mij ?heb met een telefoon een foto gemaakt
zaterdag is hij klaar, met een nieuwe apk erop en me radio erin gezetwat vinden jullie ervan ?
klopt is een oud artikel uit de autoweek ..
kwam ik tegen na een beetje googlenwas zelf niet van plan om er 7 ton op te zetten
maar vond het wel een prestatie !lol .. taaie rakkers die vectra’s !
vond het volgende over een vectra met 700.000km op de klok …Signalement
Merk
Opel
Model
Vectra 1.8 CDX
Km-stand
703.663 km
Gekocht in/voor
1994 / € 19.994en dan buiten de reguliere beurten de volgende onkosten aan gehad ( is er wel 1 op gas volgens mij ! )
Onderhoud
Stan heeft zijn auto vanaf het begin bij de Opel-dealer in Schijndel in onderhoud gehad. Het zou te veel ruimte beslaan om alles hier op te sommen, maar het komt erop neer dat de Vectra ongeveer elke 20.000 een reguliere onderhoudsbeurt krijgt. Bijzondere reparaties sommen we wél op:
Km-stand Wat
120.214 beurt, koppakking
180.850 revisie verdamper
226.236 startmotor
264.052 radiateur
265.585 waterpomp
273.105 beurt, revisie cilinderkop
403.348 wiellager
426.670 koppeling
570.616 stoelframe
576.703 dynamo
583.021 ruitenwissermechanisme
631.015 kachelmotor
Totaal aan onderhoudskosten vanaf nieuw: € 18.700volgens mij een redelijke score op 7 ton !
en 4 ton met zijn koppeling gedaan , ook niet slecht zeg
ok mensen, allemaal bedankt voor de tips !
en de aangepaste link .. stom dat ik dat zelf niet even heb geprobeerd haha
om die site staat ook een berg bruikbare infoga hiermee aan de slag,
en zal loop volgende week nog even laten horen hoe het is afgelopenorigineel gepost door sw_reijnders
kijk eens op http://www.opel-vectra.info . . . daar staat een aardig rijtjedeze link is dood ?
verder bedankt voor de info allemaal !
super , hier kan ik wat mee .ik laat de distributie gewoon bij de aankoop direct vervangen denk ik
heb al prijs opgevraagt bij de verkoper van de auto, ben benieuwd wat het kost bij hemzit te twijfelen of ik dit beter bij een opel garage laat uitvoeren ?
op internet een beetje uitgezocht en daar kom ik op ongeveer 230,- – 240, – euro uit dus neem aan dat dit wel een aardige richtlijn is ?
de roest plekjes heb ik inderdaad zien zitten op een paar plaatsen, maar die kan ik wel redelijk weg werken volgens mij. ze zitten voornamelijk bij de achterste wielkasten
– Dwarsarm bussen achter (Knokkelen)
– Stabi rubbers voor en achter (knokkelen of kraken)hier moet ik even naar kijken, want ik weet niet goed waar dit allemaal zit ( beetje noob .. sorry )
de airco heb ik nog niet kunnen proberen, ga aankomende week een proefrondje rijden
de verkoper zei dat hij werkte ( maar moet ik nog even uitproberren )zijn er om de airco te testen nog bepaalde dingen die ik kan doen om hem goed te testen ?
of gewoon op standje koelkast zetten en kijken wat hij doet haha ?bedankt iedereen voor de snelle reply
-
AuteurBerichten