Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Woooow! :O
Enorm goede photoshop! Of is het echt?Was helaas beetje aan de late kant, maar heb veel leuks gezien!
Wellicht zijn we er de volgende keer ook wel weer bij ;)
Eindelijk een foto’tje geschoten van de Astra samen met de Tigra van een vriendin van me.
‘t was op de Corsa + Tigra meeting bij AC de Meern, je zal denken Corsa + Tigra meeting? Ja ach… Andere Opels waren ook welkom haha!
Hierbij de foto!
@Wim-v6 Deze is al 2x vervangen, zal toch niet zijn dat hij elke keer weer vast komt te zitten?
@Bjorn1988 Wat is dan het stekkertje wat in de luchtbuis na de luchtfilter steekt?Heb de Corsa vandaag uitgelezen met de paperclip methode…
Echter geeft deze geen foutcode, behalve dan 12… Uiteraard begin en einde, er zit alleen niets tussen!
Echter gaat het MM lampje branden bij een snelheid van ongeveer 105, deze gaat na stilstand weer uit om vervolgens later weer aan te gaan…
Ik begin toch te denken dat er ergens een sensor niet helemaal lekker, of die van de EGR zelf of de LMsensor… Echter lijkt de laatste mij niet een probleem want als het deze zou zijn zou de auto moeten inhouden maar dat doet deze niet…
Kan iemand mij verder helpen? Ik ben aan het einde van mijn ideeën!
Thanks
Yeah… Helaas wel! ’98’er Delphi systeem… Volgens mij beginnen ze schaars te worden… Ah well!
Ja hij is al wel in gebouwd maar toch thanks voor de tip! We hebben het motortje uiteraard eerst even schoon gemaakt/geblazen en hebben inderdaad gekeken of deze soepel liep, gelukkig wel!
Probleem van de vorige aanjagermotor was trouwens niet dat deze vast gelopen was of iets dergelijks… Deze deed het namelijk prima als je rechtstreeks 12v aansloot… Echter in de auto aangesloten alleen niet :S
Vandaar dat we alles eerst door hadden gemeten, maar dan geeft de weerstand netjes 12v aan… Dus daar kon het niet aan liggen… Vermoedelijk waren de Koolborstels van de motor gewoon op, of drukte de veren niet genoeg meer aan waardoor deze vermoedelijk slecht contact maakte…
Want met een goede klap op het dashboard ging de aanjager namelijk wel weer werken…
Ach ja… Hopen dat deze niet binnenkort probleempjes gaat geven, maar ik ga er niet van uit… Heb immers toch nog garantie :P
Maar nog steeds, thanks voor de tip!
edit: Ik zal btw binnenkort even wat foto’tjes van de Astra posten :D
Gefixt!
Was inderdaad de aanjagermotor/unit welke deze problemen gaf… Heb van de sloop eentje van €60,- op de kop weten te tikken :)
Bij de opel dealer kostte het me anders €212,55! :| Niet normaal!
Niiiice! Zeker mooie toegevoegde waarde aan je racebakkie!
Wat is het volgende wat je ermee van plan bent? :D
Nice! Wel even een foto’tje posten met het gelukte resultaat he?
Het staat wel, alleen wordt je auto gewoon erg donker :P
Wat je evt wel kunt doen is voor een lichte kleur gaan… Wit staat er ook wel mooi onder maar dat is afhankelijk van wat voor soort velg je wilt gaan… Ook betekent wit uiteraard dat je je velgen veel staat te poetsen!
Wat ook nog wel eens leuk wil staan, en vergeef me dat ik dit ga zeggen, goudkleurige velgen… Maar dan een donkerdere tint hiervan…
Misschien een beetje pauper, maar het staat wel…
Gr
DennisMocht ik vanavond nog even tijd hebben na het prutsen aan de Astra ga ik waarschijnlijk effe de Corsa uitlezen met de paperclip methode… ;) Kijken of dit nog wat soelaas wil bieden…
Gisteravond even de spanning door gemeten welke van de kachelweerstand naar de aanjager gaat…
Deze geeft op alle standen (behalve de 0 stand uiteraard) netjes 12v aan…effin het motortje eruit gehaald en we vermoeden dat de koolborstels op zijn… Gaan vandaag opzoek naar een één welke we vandaag nog kunnen inbouwen, desnoods een van de sloop al is het voor tijdelijk…
Zonder aanjager rijden lijkt me vrij onverantwoord, aangezien het weer hier zo kan veranderen ;)
Heeft iemand een nette prijs indicatie voor mij?
Thanks!
Hmm.. Weer wat te doen dan… Heb hem al een keer schoon geblazen… toen deed de motor het wel goed… Ook direct aangesloten op de accu dan blaast ie echt meteen goed…
Eenmaal weer terug geplaatst deed hij het weer wel even goed… Helaas na een aantal keren rijden, starten etc… is het wat erger geworden…Hoop niet dat het de stuureinheid zal zijn… Had ergens iets gelezen dat deze voor de oudere Astra G’s niet meer te verkrijgen zijn?
Heb eindelijk de kachelweerstand kunnen vervangen maar helaas… De aanjager werkt nog steeds erg slecht…
Zou het, het motortje zelf kunnen zijn?
Dennis
De Corsa is bij verschillende Garages geweest, in R’dam in Woerden en volgens mij in Gouda… Ze zeggen allemaal het zelfde…
Wat ook wel apart is… dat als zij de auto uitlezen ze in eerste instantie niets kunnen vinden… Echter als het lampje brand en ze lezen hem dan uit dat deze de EGR melding geeft, en vervolgens als de auto opnieuw gestart is, waarna het lampje ook uit gaat, er ook niets meer in het systeem staat…
Althans, dat zeggen ze…
btw… Ik heb je een U2U gestuurd ;)
Dennis
verder niemand een idee?
(sorry voor de schop)
Depends ook aan je rechtervoet natuurlijk ;)
Ik heb dan een hatchback… Maar red in de stad zoals b07 zegt… 1 op 12… Als ik als een oud wijf rijd 1 op 13… en als ik iets meer door rijd 1 op 10 zoals jij zegt ;)
Vergeet niet dat het natuurlijk geen kracht patsers zijn en je moet iets meer trappen om met het huidige verkeer voor te zijn ;)Maar als je dan echt flinke stukken gaat rijden en geleidelijk accelereert dan kan je 1 op 16 halen ;) 1 op 16,8 is mijn record om precies te zijn haha!
Wat ook wel erg tegenzit bij deze motoren is dit weer… Ik heb laatst getankt met dit weer en kwam er achter dat ik 1 op 9 heb gereden! Was wel schrikken, maar gezien hoe koud het is, gebruik van de verwarming (als deze werkt), bandenspanning, en dan mee proberen te komen met het verkeer…
Kan het wel kloppen ;) Maar je hebt gelijk… Het zuipt best wel!
Thanks, zal er dit weekend naar kijken! Ik hoop echt dat het alleen de weerstand is dan…
Als iemand nog meer ideeën heeft, ik hoor ze graag! Wil het liefst zoveel mogelijk informatie winnen voordat ik begin ;)
16 november 2010 om 14:36 In reactie op: Astra G Originele Lichtmetalen (CDX) 5 spaaks velgen #17760209Alright, thanks voor de moeite ;)
Schijnt dat de velg nog in orde is, wel flinke kras schade… Dus zal even verder moeten kijken :)
15 november 2010 om 15:03 In reactie op: Astra G Originele Lichtmetalen (CDX) 5 spaaks velgen #17760204Thanks!
Nu ik dit zo zie, neem ik aan dat jij zelf in een Opel garage werkt?
Kun je deze velgen nog steeds nieuw bestellen bij de Opel?
-
AuteurBerichten