Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kijken of het lukt met een update op deze oude post…..
Door ernstige rugklachten wil ik de verlagings veren eronder uit gaan halen.
Is er hier op het forum iemand die originele veren van een Astra verkoopt?
Dus niet die van de Sport uitvoering.
En zijn er mensen die ondanks de lovende berichten van de AGR stoelen rugklachten hebben van deze stoelen?Groeten John
Kleine Update,
Ik was toch niet helemaal tevreden over de hoogte van de veren aan de voorzijde en het rijgedrag.
Ik heb daarom besloten om nieuwe schokdempers te plaatsen (Bilstein B4) en een Eiback Pro Kit setje.
Ben er overigens wel achter dat er standaard kortere dempers op de “Sport” uitvoering zitten.
(Ik weet dus niet hoe het had gereden met deze schokdempers icm de Eibachs.)
De auto vind ik persoonlijk qua looks meer in balans en het stuiterige is er ook niet meer.
Ik weet alleen niet of dat door de nieuwe veren of de nieuwe Bilsteins komt. :hmmz
Hallo,
Achterspeakers plaatsen/vervangen geeft niet heel veel mooier geluid. Je moet de fader dan zover aanpassen dat de radio voor bijna geen vermogen meer geeft.
Het beste kan je de voorspeakers vervangen door goede exemplaren eventueel met ingebouwde tweeter.
De M32 bak gaat waarschijnlijk zonder tunen ook wel kapot, misschien is hij al eerder gereviseerd, dan heb je mazzel.
Het motor geluid zal overigens niet veel zwaarder worden na eventuele tuning.
En de raamlijsten van GM tuningparts zijn niet zo mooi als de originele van Opel, ze blijven echter wel goed zitten en het is veeeel mooier dan geen raamlijsten!De flexride optie van sport naar tour schakelen?
Heb ze bij GM-Tuningparts besteld.
Is hier ook op het forum actief.Geen rare vraag hoor…
Als ik het terug lees staat het een idd een beetje raar geschreven.
Moet eigenlijk pedaalrubbers staan ;)Beste Wagnas,
Ik hoor van heel veel mensen dat ze het juist mooi vinden dat hij voor iets lager staat :D
Ik heb overigens wel de echte sport uitvoering, met sportonderstel zonder flexride.
Heb ik dan ook hardere dempers?
Ik overweeg om Bilstein B4 te bestellen, dit om comfort te behouden, en hopelijk het (lichte) klapperen te verhelpen in de voor ophanging.
Het zijn overigens ook nog 19 inch wielen!
Het gekke is dat dat inderdaad niet zo opvalt onder deze kleur Astra.
Mijn winterbanden zijn 18″ en tonen even groot.Pascal,
Dank voor je bericht.
Persoonlijke smaak inderdaad, vind hem vergeleken met de achterkant van voren iets te laag.
Nu heb je direct ‘die auto is verlaagd’.
Ik heb de leverancier hier over gesproken en die stuurt nu gratis de veren van een diesel!
Deze zijn iets harder en zouden dus minder ver doorzakken.
Overigens vind ik hem niet stug maar wel stuiterig, kan dit door de standaard schokdempers komen?
Weet trouwens nog steeds niet 100% of de dempers van een Astra Sport standaard zijn….
Inderdaad pomp en pakking.
Reparatie is 145 euro geloof ik.
Weet niet hoe oud de auto is maar anders wordt het door Opel vergoed..
Zoek maar eens op google….Dat het een persoonlijke smaak is begrijp ik goed.
Neemt niet weg dat ik ‘iets’ ziet wat niet klopt….
Achter te hoog vergeleken met voor?
Ik geef gelijk toe dat ik echt een zeikerd ben :wors
[imghttp://www.mijnalbum.nl/Album=ESJQR87W#Y8UYCNTU/img]PS met de foto’s wil het nog steeds niet lukken en ik zie geen “EDIT” in jou post..
Volgens mij doe ik alles goed maar dan staat er alleen “afbeelding” ipv een plaatje…
Ik heb nu even twee haakjes weg gehaald zodat de link er in ieder geval staatHallo,
Kom net weer kijken op dit forum en lees net deze post.
Ik had hetzelfde bij mijn vorige Astra en bij mijn huidige Astra is het ook al recent gerepareerd.
Het gaat hier om de waterpomp.
Echt een Astra J kwaal (internet staat er vol mee) en relatief goedkoop te repareren.Groet John
Nogmaals dank!
Heb van alles geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar :(
Nu nog even hopen dat er mensen hun mening willen geven over de hoogte en de spoorbreedte.
Zoals op de onderste foto is te zien staan de wielen erg ver naar binnen? (vooral voor)Groeten John
Beste Wagnas,
Goedemiddag ;)
Bedankt voor je bericht maar nog niet gelukt… Ik heb wel de link naar het net erop gekregen.
Groeten John
Beste Wim,
Ik denk idd dat het zwevend is. Zwevend is dat er geen boutjes boven bij de veerpoot te zien zijn?
Heb je ook nog enig idee wat betreft het stuurhuis? Of is er nog ergens anders verborgen speling wat je niet zo snel kan vinden bij een Corsa/Combo C?Groet Kik
Beste rfbroek,
Ik twijfel zelf ook wel hoor. Vandaar dat ik hier nog op wat reacties had gehoopt. Wat betreft een andere garage, ik ben al bij meerdere garages geweest en telkens kreeg ik te horen dat ze niks konden vinden.
Naar aanleiding van alle topics hier op het forum heb ik dus zelf besloten om de reactiestangen en de rubbers te laten vervangen.
De laatste garage heeft in ieder geval de moeit genomen om een stuk mee te rijden en zo verder te zoeken naar het probleem.
Wat betreft het geluid uit het stuurhuis; als ik in de auto zit en ik draai mijn stuur op en neer dan hoor ik idd wel een beetje hetzelfde geluid.
Ook heb ik zelf onder de auto aan de stuurassen lopen trekken en je voelt en hoort wel een speling die erg op het geluid lijkt tijdens het rijden, alleen in veel mindere mate.
De buitenste stuurkogels die in de eerste garage zijn vervangen hadden echt te veel speling en misschien heeft de vorige eigenaar daar erg lang mee doorgereden en is hierdoor ook speling in het stuurhuis ontstaan? Ik weet het ook niet hoor, maar vandaar al mijn vragen hier.
Het is zo zonde van het geld als straks alles is vervangen en ik nog steeds met dat vervelende rammelen/bonken zit.Groet Kik
Met alle adviezen en evt oorzaken, vandaag weer langs de garage gegaan. Samen met de monteur een lange rit gemaakt om duidelijk te kunnen laten voelen wat er bonkt.
Na vele testjes bleek het geluid voor 90% van rechts voor te komen.
Terug in de garage eerst weer een schokdemper test gedaan. Op het moment van de test hoor je helemaal niets, zodat de veerpootlagers uitgesloten zijn volgens de monteur.
Onder de auto weer van alles nagelopen en uiteindelijk toch wat speling en geluid ondekt aan de uitgaande as van het stuurhuis (passagierszijde). Na wat meer onderzoek is het niet het lager maar echt het stuurhuis wat defect zou zijn.
Voor dat ik dit laat repareren (300 euro), zou ik toch nog graag van een van jullie horen of dit idd het gebonk kan veroorzaken.Groet Kik
Dat is eigenlijk een beetje het probleem. Bij twee garages hebben ze diverse ophangingen en rubbers gecontroleerd en kunnen ze niets vinden.
Het klapperende geluid is echter niet te missen. Wat me opvalt; tijdens remmen op een oneffen weg is het geluid nog duidelijker.
Voordat ik nu de veerpoten laat repareren wil ij eigenlijk weten of de kans groot is dat het dan weg is.Groet kik
Bedoel je dan dat ik eerst de bout los moet draaien die boven het kapje zit? (onder een rubber dopje).
En zou het klapperende geluid hier vandaan kunnen komen?Groet Kik
Ben vandaag nog even met de buurman een uurtje aan het zoeken geweest. Ik ben er nu achter gekomen dat als ik de auto linksvoor opkrikt, en dan het wiel naar boven probeer te trekken, dat het rubber/deksel van de schokdemper (onder de motorkap aan de binnenzijde) een paar millimeter omhoog komt. Weet iemand of dit normaal is?
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.Groet Kik
Hallo Hans,
Dank voor je antwoord. Heb niet het idee dat het van de kap komt. Geluid komt echt van onder.
Ga morgen wel even voelen of ik iets kan vinden aan de motorkap.Groet Kik
Jammer dat er maar zo weinig reacties zijn gekomen! Maar voor de volgende bezoekers met het zelfde probleem en voor Willem, de oorzaak was de stationair regelaar. (Willem, op onderdelen site’s noemen ze het ook een stappen motor;-)
Door dat deze defect was ging de motor in noodloop. Kosten 220 euries, maar hij draait weer prima.Groeten Kik
Willem, bedankt. De gasklep heb ik al schoongemaakt,zonder resultaat.
Heb voor volgende week maar een afspraak gemaakt bij een andere garage. Hopen dat zij het snel vinden.Groeten Kik
Nog niemand met tips? Weten jullie wel of er een verschil is in een stappenmotor regeleenheid en/of een stappenmotor regelklep?
Ik zag ze namelijk alle twee staan op mijnautonderdelen.nl -
AuteurBerichten