DJdeMUPPET

Aangemaakte reacties

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: CDTi EGR met Fiat toepassing + HOW 2 !!! #17549441
    DJdeMUPPET
      Lid sinds:
      15 April 2010

      zei een maat van mij ook dat ik die er gewoon er af kon laten.

      In reactie op: CDTi EGR met Fiat toepassing + HOW 2 !!! #17549439
      DJdeMUPPET
        Lid sinds:
        15 April 2010

        Ik had mijn auto bij de garage staan zie andere topic over c16nz. de monteur die daar werkt heeft ook de EGR er af gehaald en er een compleet dicht plaatje er op gezet en zei dat ik rond de wintermaanden maar weer een EGR er op moest zetten. Moet dit inderdaag of kan ik de EGR er gewoon aflaten. Ik krijg geen motorstoringslampje te zien en de auto die rijd lekker.

        grtz henk

        In reactie op: storing C16NZ #17594888
        DJdeMUPPET
          Lid sinds:
          15 April 2010

          Ondertussen heb ik de auto naar de garage hier in het dorp gebracht.
          Daar concludeerden ze de volgende gebreken:
          gescheurde middendemper.
          einddemper zit dicht door alle troep die is vrijgekomen ( zat er net 2 weken nieuw er onder )
          ECR vervangen
          vacuumpomp vervangen.
          en nog een paar kleine dingetjes.
          monteur vertelde me dat de vorige eigenaar dingen aan de auto had gedaan ( overbodige luxe ) wat niet hoorde waardoor de auto nooit heeft gelopen zoals die hoort te lopen.
          Zijn woorden die ik moet geloven is dat ik ( vanavond dat de auto klaar is ) de auto niet meer terug herken in de vermogen die de auto dan heeft.
          Ben dus benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte.
          Natuurlijk wim bedankt voor de diverse tips.

          Grtz henk.

          Edit:

          D auto rijd super. zoals die nu loopt heeft die inderdaad nog niet gelopen zoals de monteur zei.

          Heerlijk nu m,n auto klaar is.
          Nu kan ik geld gaan wegleggen voor de leuke dingen aan de auto.
          Te beginnen met Angel eyes koplampen en andere achterlichten.

          In reactie op: storing C16NZ #17594886
          DJdeMUPPET
            Lid sinds:
            15 April 2010

            vandaag heb ik ook de mapsensor en de bobine vervangen maar ook deze bieden geen oplossing.
            Nu zag ik vandaag dat m,n luchtfilter scheurtjes vertonen.
            Maandag ga ik nog even de brandstofpompje doorblazen en meten.
            En dan nog een vraagje. In de luchtfilterhuis zit een klepje onderin. die aan de linkerkant een gat kan dichten en aan de rechterkant een gat kan dichten. Nu staat het klepje in het midden is dat de bedoeling? hoort het klepje open te staan of hoort die 1 kant dicht te houden?

            grtz muppet.

            In reactie op: storing C16NZ #17594884
            DJdeMUPPET
              Lid sinds:
              15 April 2010

              De MAP sensor heb ik gevonden.
              De toerental sensor in de onstekings ( verdelerhuis is dat makkelijk te vervangen.??
              Ik denk zelf dat 1 van deze 2 dingen de oorzaak zal zijn als ik zo her en der op het internet de berichten er over lees.

              Heb je misschien een tekening of een foto van de toerental zender hoe ik die moet vervangen?? Heb gister een complete ontstekingshuis van de sloperij gehaald.

              Mvg henk

              In reactie op: storing C16NZ #17594882
              DJdeMUPPET
                Lid sinds:
                15 April 2010

                Hoi willem thnx voor de wijsheid. Ik ben al sinds dinsdag met de auto bezig.

                Ik heb ondertussen vervangen:
                Bougie kabels.
                4 nieuwe bougie’s
                nieuwe verdelerkap.
                ontstekingsmodule.

                Waar kan ik trouwens de map sensor vinden en is die makkelijk te vervangen.
                Want de ene keer wil de auto starten en dan slaat die ook direct weer af. Nu is het steeds dat je kunt starten tot je een ons weegt het lijkt dat die wil starten maar hij pakt niet door.
                Ik heb al de brandstof getest. heb de brandstofslang los gekoppeld en zodra je op contact zet begint de brandstof al te stromen en als je start spuit die de brandstof uit de slang dus brandstoffilter lijkt me dan niet het probleem.

                Ik zit echt met m,n handen in m,n haren want weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
                Enigste wat de hele auto doet is dat waneer die start het ook weer uitvalt. en loopt het door dat loopt die ook netjes stationair. Maar zodra de gaspedaal word aangeraakt valt gewoon de motor uit.

                Ga morgen ook een nieuwe bobine plaatsen vandaag besteld was niet op voorraad.
                Want bougie’s hebben een zwakke blauwe vonk.

                Maar mijn vraag waar zitten alle sensors. zoals krukassensor en MAP sensor. en wat kost zoiets?

                Grtz henk.

                In reactie op: storing C16NZ #17594880
                DJdeMUPPET
                  Lid sinds:
                  15 April 2010

                  Ik heb de module vervangen heb er een nieuwe verdeelkap opgezet heb ook de bougie’s en de kabels vervangen. Ook is bij mij de vacuum slangetje van de vacuüm naar de injector dat geknapt was is een slangetje waar een rood en een zwart einde aan zit. dat was geknapt en heb ik een stukje slangetje over heen gezet zou dat ook een oorzaak kunnen hebben. En hoe kan ik de sproeier schoonmaken zou dat een oorzaak kunnen zijn? Ook merkte ik dat m,n middendemper is gaan rammelen.

                  Ook heb ik een check uit gevoerd wat terug in het forum te lezen is om je vectra uit te lezen.

                  Ik krijg dan de volgende meldingen:
                  33# uitlaatgas reciculatieklep.
                  42# herkenning 1e versnelling te hoog.
                  45# lambdasonde mengel te rijk ( signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan.

                  Mvg henk.

                  Edit:

                  Zou het ook kunnen zijn dat de sensor bij de katalysator kapot is en die vervangen moet worden. Een kennis van mij wist me te vertellen dat ik die kabeltje los moest halen. de plus en minpool los halen van de accu en even tegen elkaar aan houden en dan er op zetten en dan weer starten en kijken hoe de motor dan loopt. Want er werd me verteld dat de lambdasonde als die sensor bij de kat kapot is dan ook de brandstof toevoer stopt zodra je gas geeft.

                  In reactie op: storing C16NZ #17594878
                  DJdeMUPPET
                    Lid sinds:
                    15 April 2010

                    Hallo ik zal me eerst effe voorstellen

                    Ik ben henk en ben 31 jaar en kom uit het mooie noord limburg en sinds kort rij ik in een opel vectra bouwjaar 93 type a 1.6 gls.

                    Ik heb van de week m,n auto flink lopen poetsen en ook het blok gereinigt.
                    Nu begint het probleem. Na het reinigen van het blok begon dus ook m,n auto kuren te krijgen.
                    Het begon eerst met op 3 poten lopen. Ik kon daar nog mee rijden en dacht eerst zal wel vocht zijn effe warm rijden en dan zal het wel beter gaan. Maar helaas de situatie verslechterde want opeens viel m,n vermogen weg en kon ik alleen nog maar starten. Ik heb begin wou die nog klimmen maar 2500 toeren maar sinds gisteren kan ik hem alleen starten en als ik dan het gas intrap valt de motor uit net of die geen benzine krijgt. Luchtkap er af gehad en gekeken bij de caburateur en de benzine slang los gekoppeld. En benzine krijgt die gewoon. Nu had ik er gister een monteur hier uit het dorp bij m,n auto staan en die vertelde me dat het goed mogelijk was dat m,n ontstekingsmodule kapot kan zijn. Zou dit het oorzaak kunnen zijn?

                    Mvg Henk.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)