Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb contact gehad met de heer Vanhoof en hij kan het originele stof ook niet meer vast krijgen.
hij had wel een stof dat er zeer sterk op lijkt en heeft mij een staaltje opgestuurd.
ik overweeg het om dat stof als alternatief te nemen want ik vrees dat het bijna onmogelijk is om het originele stof nog ergens te vinden.
ik ben al +- een jaartje aan het zoeken en zonder resultaat.
Het laten na weven in een stoffeerfabriek is nog een optie maar dan moeten er heel wat mensen interesse hebben want ze gaan dat niet doen voor een paar meter stof.@D-gek wrote:
Probeer deze autobekleder eens (als je die nog niet kende)..
http://www.keesvanhoof.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;Hallo D-gek,
Ik heb net een mail gedaan naar kees vanhoof om te informeren of hij nog aan het stof kan komen.
Alvast bedankt voor de info.
Ik heb nog altijd geen stof kunnen vinden voor het interieur van mijn sport, als iemand hier een adres weet laat maar iets weten.
Heb ik al gedaan maar niks te vinden,
zelfs niet iets wat het origineel sterk benaderd.
Het zijn recaro zetels, misschien zou ik is bij recaro zelf moeten horen maar ik denk dat ze alleen het frame van de zetels gemaakt hebben en het stofferen ervan ergens anders lieten doen ?4 januari 2013 om 17:40 In reactie op: 5de int.nat MANTA & ASCONA TREFFEN 19-20-21 juli 2013 #18071817Ik ga ook komen met mijn ascona b sport,
Ik hoop dat ik tegen dan mijn recaro interieur van een nieuw stofje heb kunnen voorzien want het is mij nog altijd niet gelukt om ergens het origineel stof te vinden,
Kan iemand mij misschien een tip geven waar ik het zou kunnen vinden ?Ik heb nog steeds geen stof gevonden om mijn recaro zetels van mijn ascona b sport te laten overtrekken,
ik ben al bij verschillende stoffeerders langsgeweest maar ze kunnen het stof niet vastkrijgen zeggen ze,
wie o wie kan mij helpen ?@manta11 wrote:
Hier de gevraagde foto’s.
En dit is zekers een ascona op jaloers op te worden echt puikwerk. :thumbup
En zoals dj71 al beschreef tegen gekomen en had nog niet eens door in eerst instantie dat ik de ascona al kende van het forum.
:DGroet manta11
Hallo manta 11,
Bedankt voor de foto’s :thumbAfgelopen zaterdag in Kinrooi op de opelmeeting geweest met de ascona, maar ik ben helaas vergeten foto’s te nemen van mijn ascona op de meeting :swear
ik ben wat mensen tegengekomen uit Nederland die de ascona herkende en die dit topic ook gevolgd hebben, ik heb al contact met één van hen opgenomen en hij zou mij wat foto’s doorstuuren van zodra hij de foto’s op zijn computer heeft gezet , waarvoor ik hem alvast wil bedanken :thumb .@DenDet wrote:
Voor revisiesetje mss eens kijken op http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=15462f886acb78a/shopdata/index.shopscript
die heeft vanalles :wink:Alvast bedankt,
maar ik heb al één besteld het is allen nog niet geleverd, komt ook van Duitsland.Nogmaals bedankt voor de mooie reakties allemaal.
Nu heb ik een klein olie lekje aan mijn versnellingsbak (4 bak) vastgesteld,de oude asdichtingen lekte niet toen ik de bak gedemonteerd heb, maar nu heb ik toch een heel klein lekje.
Heeft iemand hier op het forum een adres waar ik een nieuw revisie set kan bestellen voor een 4 bak ?@Tiedo wrote:
prachtig mooi geworden :wub :wub
je hebt trouwens pm over de stickerspm terug gestuurd, laat maar iets weten
PS.
Als er mensen zijn die intresse hebben in een set sport stickers zoals mijn ascona er nu bij staat , laat u mij maar iets weten, ik heb er een paar laten maken en ze zijn perfekt magemaakt op de originele stickers , omdat de kleefkracht van de originele stickers niet goed meer was heb ik ze laten namaken.
zo staat hij er nu bij.
Zo dat waren de foto’s allemaal.
Meer foto’s als ik mijn zetels ga laten overtrekken , als ik het originele stof gavonden heb tenminste.
Dat zou nog een tijdje kunnen duuren, maar ik heb geen haast en mijn geld is ook bijna op :jerry .@remo 07 wrote:
Is de ascona al rijklaar??en kom je toevallig ook naar sevenum in augustus???
pm gestuurd.
De aller eerste meeting met de ascona toen hij juist rijklaar was maar nog niet bestickerd.
De meeting was in Belgie (Hechtel) limburg.
Met de motorkap open waren er wat kijklustigen :D .Hé jongens bedankt allemaal voor de fijne reakties.
De laatste foto’s zijn in aantocht.Oeps, sorry
Ergens verkeert op gedrukt om hier te reageren, eerste deel hoort er niet op te staan :D .@remo 07 wrote:
@SanguiniusNL wrote:
Dure auto`s pesten is altijd leuk ;) :thumb
zou wel shit zijn als de kop gescheurd is..
kan t niet je koppakking zijn?Nee martin,er zit naar alle waarschijnlijkheid een scheur tussen een waterkanaal en een oliekanaal.
Dit komt vaker voor bij deze cilinder koppen,kop gaat naar Andre Botter voor reparatie.Hé Remo,
Ik heb even je topic doorlopen en ik moet zeggen :thumb het begint al te jeuken voor een volgend project :D alleen het vrouwtje ziet dat niet zitten ( en gelijk heeft ze wel een beetje hoor , ik heb mijn ascona sport op een dik jaar bijna klaar gestoomd en dus minder met vrouw en kind bezig geweest, vrouwtje een beetje :fy1 wel begrijpelijk )@Fearless wrote:
Zo hey, dat is geen half werk aan de motor.
Ziet er super uit.Dat zandstralen wil ik ook gaan doen thuis, jij veegt gewoon de boel weer bij elkaar om weer her te gebruiken?
En gewoon met zon goedkoop pistool lijkt me?
Mn compressor is groot zat, weet alleen nog niet welk pistool ik wil kopen.Ja inderdaad, ik heb het bij van cranenbroek gekocht en ik denk +- maar 5 euro of zo iets.
Ik ben er tevreden over , alleen moet je wel veeeeel geduld hebben want het gaat er traag.
Zoals je zegt , ik neem de uiteinde van het blauwe samen zodat het zand op een hoopje komt te liggen en het goed kan opscheppen om te herbruiken, let wel op je kan het maar 2 keer doen en dan is het best dat je nieuw zand gebruikt.
Je heb mazzel dat je een zware compressor hebt, ik heb 2 compressors aan elkaar gekoppeld om constant genoeg druk te hebben om te stralen.
Veel succes als je er gaat aan beginnen, gaat best goed hoor alleen tijdrovend, 5 uur heb ik over mijn motor gedaan.@remo 07 wrote:
FF een vraagje,waar worden de spullen gespoten?in een spuiterij of gewoon thuis?
En waarom neem je niet meteen een 5 bak?
Ook ik ben zeer onder de indruk van je werk aan de ascona. :thumb
Ik hoop dat ik zelf binnen 1a2 jaar kan beginnen met het mooi maken van mn ascona.
Ben zelf net klaar met de ombouw naar c20let(staat hier ook in het forum deel)
Ga vooral zo door man!hoop m eens in het echt te kunnen bewonderen.mvgr Rene(remo)
Tja Remo, daar heb ik heel lang over getwijfeld want mijn vorige ascona had ik ook, uitgerust met een getrag 240 bak en ik moet ezggen dat zijd zalig.
Maar omdat ik alles zo origineel mogelijk wil houden en er nooit een ascona sport van fabriek af gemaakt is met een 5 bak heb ik toch geopteerd voor de 4 bak ( maar ik moet zeggen het schakeld echt niet zo fijn als de 5 bak ).
Misschien verander ik het toch nog hoor maar dan probeer ik het schakelmechanisme van de bak maximaal in te korten zodat ik het origineel tunnelgat niet hoef te verplaaten .
En ja ik heb alles al zitten na te meten en het mag geen probleem zijn voor het uit te voeren maar dan zou ik wel de pook van de 4 bak moetten aanpassen want de kortere 5 bak pook zit dan te ver naar voor ( ik heb namelijk lange benen :jerry ) en moet ik telkens als ik wil schakelen mijn bovenlichaam naar voor bewegen om mijn 1ste en 3de versnelling te nemen en dat is niet zo praktisch.
Ik vraag mij ook af of het dan wel fijn schakeld zo’n 5 bak met een versnellingpook van een 4 bak :hmmz ?
Het spuitwerk van de kleine stukken heb ik allemaal thuis gedaan , de auto zelf is in een spuitcabine gedaan.
Ik heb wel nergens een spuitbus voor gebruikt , alles is gezandstraald en in 2 komponenten ( verharder,verdunner en lak ) met een klein spuitpistooltje gespoten.
Ik heb mij een klein zandstraalcabientje aangeschalt en ik moet zeggen dat je zooiets niet kan missen als je het goed wil doen , je kan onmogelijk met een staalborstel op alle plaatsen komen om alle roest en troep mooi te verwijderen.
I.v.m. uw projekt ik heb er ook naar gekeken en ik moet zeggen dat je het heel goed aanpakt, alleen ik zie het allemaal liever origineel en hier in Belgie mogen wij niets veranderen aan de motor en remmerij, dus voor niet in de problemen te komen heb ik daar ook niets aan veranderd.
Ik had ook liever zo’n motor als u in de mijne gestoken maar hellaas leef ik ik een aapenland :puke .
Nu de ascona z’n hartje teruggegeven en er nieuw leven ingeblazen :D
Al heb ik daar wel wat moeite mee gehad, ik had er een elektronische ontsteking ingestoken maar ik heb de originele kabelboom van de sport gebruikt en ik wist niet dat daar een weerstandsdraad van 1.8 ohm van de zekeringkast naar de boine ging , en die hoord er niet te zitten met een elektronische ontsteking.
Als ik de motor wilde starten sloeg die meteen aan maar van zodra ik de contactsleutel uit de startstand draaide viel de motor dadelijk weer stil.
Het probleem was dat de bobine 12 volt kreeg zolang de contactsleutel in de startstand stond maar terugviel naar 9 volt van zodra de contactsleutel uit de startstand stond .
De originele delco werkte met visplatinees en de bobine werkte op 9 volt ( de weerstandsdraad van 1.8 ohm zette de spanning van 12 volt om in 9 volt).
Ik heb een andere draad bijgelegd van de zekering naar de bobine en deze mooi ingetapet zodat er niets verprutst is aan de originele kabelboom ( als ik het ooit terug helemaal origineel wil hebben :D , maar persoonlijk vind ik de elektronische toch veel betouwbaarder :thumb .
Ik heb ook rvs slangklemmetjes gebruikt zodat ze niet gaan roesten.
Alle boutjes heb ik ook vervangen door rvs exemplaren.
heelaas zit er een scheurtje in het afdekrubber van de verwarming.
Weet iemand waar ik deze nog nieuw kan bestellen ?
@kendirven wrote:
1 woord : ONGELOOFELIJK!! :thumbup
bedankt voor u reaktie , het is altijd fijn om reakties te krijgen .
nogmaals bedankt voor de reaktie’s.
ook nieuwe naaldlager gestoken voor de zekerheid.
hulpmiddel gemaakt voor het juist centreren van de ambriageschijf,je kan ook heel gemakkelijk een steekas afzagen van een versnellingsbak die stuk is als je er één hebt liggen natuurlijk.
-
AuteurBerichten