DiviNe187

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279757
    DiviNe187
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 September 2010

      Dat zeker Pascal :thumb
      De plaatjes staan ondertussen in de topic show je Omega :thumb :thumb

      In reactie op: show hier je omega #17328423
      DiviNe187
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2010

        Beste Omega rijders :wors

        Zoals sommige van jullie wellicht al hebben kunnen volgen in een andere topic was ik op zoek naar een nieuwe Omega, en heb uiteindelijk zaterdag de koop doorgezet van 1 van de Omega’s waar ik al een tijdje op zat te azen.
        Van een 2.0i Diamond uit 96′ met bijna 3 ton naar mijn nieuwe 2.2i Business Edition uit 2002 met 122.000 op de teller

        Hier wat fotootjes zoals hij er nu uit ziet. Binnenkort ga ik beginnen met wat dingen er aan toe te voegen zoals mijn oude 17″ lm velgen die van de diamond af komen.. maar voor nu.. a de naturel (ofzoiets) king:

        Veel plezier! :thumb

        :thumb

        In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279755
        DiviNe187
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2010

          Klopt!, bij die in Bilthoven.

          Was alleen al en drukke dag moest daarna nog naar een babyfeesie in Huijbergen dus heb daar helemaal niet aan gedacht, zag het inderdaad wel op de borden staan.

          Was zeker toch wel een goede keus hoor, als ik zie wat ik voor die prijs heb meegekregen ben ik heel blij :thumb

          Dat word vandaag of morgen eerst even goed in de was zetten en dan.. :kewlpics

          In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279753
          DiviNe187
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 September 2010

            Doe ik ook zeker niet, ik lees steeds vaker dat er inderdaad vaak mee gesjoemeld wordt.
            Mijn eigen bak heb ik ook zonder nap, zonder keuring, bij een of andere vage turkse vent in schiedam gekocht, bijna 8 a 9 jaar mee gedaan en de teller stond bij de koop al op 180k dus ik weet als geen ander dat je gewoon ook wat geluk moet hebben bij zoiets.

            Goed, om even terug te komen op het verhaaltje van het kopen (voordat ik dadelijk weer naar me hoofd geslingerd krijg dat ik zulke lange teksten typ :wors :fy1 )

            De auto die ik al een tijdje op het oog had van de opel dealer in Utrecht was dus verkocht (onder voorbehoud). Die meneer had de auto nog niet gezien of getest en zou vrijdag komen en hem zga zeker meenemen.

            De verkoper zou even bellen als er wat veranderde, al ging hij er zelf van uit van niet.. en nou raden jullie het dus al.. hij belde vrijdag in de avond ineens op :thumb

            Ik had voor mezelf voorgesteld dat als de auto verkocht zou worden ik nog even zou doorrijden met de 2.0, en dat als het voorbestemd was ik vanzelf wel een belletje zou krijgen.. en dat gebeurde dus :wors :wors

            Ben vandaag (Zaterdag) richting Utrecht gegaan om te kijken en de omega zag er buiten en binnen in een top staat uit.
            Wat krasjes aan de bestuurderskant waar mee te leven valt, verder zag de motor er super netjes uit, maar niet té blinkend zoals die in Goes king:

            Stukje test gereden en werd meteen op slag verliefd op de auto :wub , zit aardig wat pit in, zweeft over de weg en de koppeling voelde ook als nieuw aan.

            Ik heb dus de Omega gekocht! :agent , en ben direct van daar uit met de auto naar Vlissingen gereden wat uiteraard ook meteen een goede testrit was!

            Eindverslag, ding rijdt echt super, niets op aan te merken, geen mankementjes tijdens de lange rit opgemerkt, en het beste was nog wel dat de auto met een driekwart volle tank bij de opel dealer stond :thumb :thumb :thumb :thumb

            Heb er nu 2000,- voor betaald; Gaat om de Omega 2.2i Z2.2XE Business Edition uit 2002 met 122.604K op de teller.

            De plaatjes van de auto volgen, die zal ik even in de andere topic gooien!

            In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279751
            DiviNe187
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 September 2010

              Dank je Remut, dat is duidelijk.

              Ik vind ze overal wel een beetje eerlijk gezegd o.a. ook op autoscout. Het lijkt wel of ze ineens met bosjes aangeboden worden.

              Die B2 van 122k is helaas al verkocht dus dat gaat em niet meer worden helaas.

              Zag wel dat er weer een nieuwe B2 2.2 v16 bij gekomen was van 162k, ook met NAP en onderhoudsboekjes, voor 1550,- in Schiedam.
              Enigste verschil qua model tussen die en die B2 2.2 v16 hier in Goes is dat die in Goes een Business edition is en die uit Schiedam een Elegance.. en natuurlijk de prijskaart die er aan vast hangt.
              Verschil is wel, die van Goes staat op 165k met op rond de 158k de distributie vervangen volgens de garage. Die uit Schiedam heeft dit gehad op 120k dus zal over niet al te lang weer aan vervanging toe zijn.

              Ga proberen een van deze dagen even een testritje te doen in die van Goes, als hij prima rijd dan ga ik denk ik toch voor die, aangezien ik die 500,- verschil van die van Schiedam dan toch wel weer kwijt ben aan een distributieriem vervangne binnen een jaar.

              In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279748
              DiviNe187
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 September 2010

                Weet trouwens iemand om de hoeveel km een mv6 3.0i distributie vervangen dient te worden?
                Heb namelijk ook een leuke 3.0i gezien voor rond dezelfde prijs met 134k op de teller, alleen distri/waterpomp/spanrollen zijn op 95k vervangen geweest.
                Is dat bij deze bakken weer rond de 180k?

                In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279747
                DiviNe187
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 September 2010

                  Ben vandaag bij de (geen opel dealer dus) geweest hier in de buurt voor de 2.2 uit 2001.

                  Nette auto, motor zag er blinkend uit, wat hele kleine stootrand schade hier en daar wat weggetipt was en een klein maar diep krasje rechtsachter maar verder in prima staat, binnenkant was ook zeer netjes en altijd rookvrij geweest, wat je zeker wel kan zien.
                  Ook nieuwe Michelin bandjes en alles eronder dus dat was verder wel netjes.
                  Staat 168k op de teller en de distri is vervangen op 149k in 2012. Uiterste wat hij wou gaan was voor 2000,- meenemen, inclusief nieuwe apk en grote check.

                  Kwam wat laat aan vandaag dus heb helaas alleen geen testritje kunnen doen, staat op voor binnenkort.

                  Remut, moet ik er van uit gaan door dat je dat zo zegt dat die motoren (eventueel) veel problemen kunnen geven of?

                  In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279744
                  DiviNe187
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 September 2010

                    Daarom dus juist de vragen, beter langdradig en vragen stellen waar de kennis ligt dan straks met rotzooi in handen naar huis komen. Ik wil gewoon wat eevaring inwinnen van mensen die er in rijden of in gereden hebben. Alleen tjah.. je verteld me zelf om te checken op google naar de motoren omdat er 1 met en 1 zonder EGR zou bestaan, vervolgens kom ik over heel het internet problemen tegen met de EGR op beiden blokken…

                    In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279742
                    DiviNe187
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 September 2010

                      Blijkbaar zat ik toch fout, of ze hebben toch allebij EGR?
                      Volgens de dealer is het wel een Z22XE, uit 2002, zoals ik al dacht, maar dus wel met EGR klep.
                      Volgens hun tevens ook een automatisch geregelde klep, en niet zomaar af te doppen vertelde ze mij?

                      Anyways.. het is dus inderdaad wel een distributieriem wat er in zit, deze is in 2014 vervangen op 115k, is dus 7k mee gereden, daarna kwam de grote beurt in januari en heeft meneer na de grote beurt de auto ingeruild voor een nieuwe.

                      Accu is reeds vervangen, airco pomp is ooit vervangen, en verder altijd weinig mee mis geweest.

                      Bleek dus ook om een oudere man te gaan (al zeggen ze dat natuurlijk maar al te graag), grote kans dus dat er weinig mee gescheurd is, en de auto is altijd in onderhoud geweest, elk jaar, bij die dealer.

                      Al in al klinkt het dus positief wat betreft de staat van de auto, ik ga deze week waarschijnlijk even een ritje maken richting midden Nederland.

                      In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279741
                      DiviNe187
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 September 2010

                        Hamster,

                        Als ik het zo mag geloven van Wiki is de Y22XE maar tot 2000 erin gezet, 2001 tot 2003 de Z22XE, de auto’s komen uit 2001 (de 166k) en 2002 (de 122k)
                        Ik zie de problemen op google langs komen van de Y22XE EGR dus ik ga er dan van uit dat beiden auto’s, dus met de Z22XE, geen EGR hebben, correct?

                        In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279740
                        DiviNe187
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 September 2010

                          Dat is ook zo, maar mocht het niet anders kunnen of is het aanbod te mooi om af te slaan en er zit EGR op dan weet ik in ieder geval of het “probleempje” op te lossen valt.

                          Ik ga toch wel even bellen nog naar de VOD in Utrecht die het had over de ketting, wil wel even weten dan of die distributieriem ooit vervangen is.

                          Ik hou het ff warmpjes.

                          In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279738
                          DiviNe187
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 September 2010

                            Pascal, gaat mij ook niet zo zeer daarom, maar het is alleen om aan te geven hoe kort geleden er ook een grote beurt op gegaan is, bij die van Goes moet ik dat nog horen maar ga uit van ook rond de 120k dus al weer een kleine 50k geleden = er komt weer wat aan.

                            Ik heb zelf 8 (bijna 9) jaar geleden mijn 2.0i gehaald met een stand van rond de 185k, rij er nog steeds in dus ik weet dat stand niet alles zegt.
                            Het is voor mij alleen wel iets om mee te nemen als prijzen gelijk of hoger liggen terwijl de km stand ook veel hoger is. Ik zie het zo, hoe meer km erop hoe minder plezier ik er (eventueel) van kan hebben.

                            Hamster;
                            Het is dus even goed luisteren maak ik hier van op of ik een tikkend of blazend geluid hoor komen vanaf de kant van het spruitstuk in de motorkap.
                            Weet ik dat ik daar even op moet lettten dank je wel. Ik zal ook even navragen hoe het zit met de EGR. Ik ben vanmiddag in de buurt van de andere in Goes, dan ga ik even langs en vraag ik meteen wat de bedoelingen zijn.

                            Wat betreft de olie, de mijne heeft vanaf dag 1 altijd al olie gelust, en dan niet zo een klein beetje ook, ik heb er maar vrede mee gesloten, dus het zal vast alleen maar meevallen.

                            Overigens vraag ik me af, als het EGR gebeuren er in het ergste geval op zit, valt dit af te doppen net als ik voorbij heb zien komen bij de 2.0XEVtjes?

                            In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279734
                            DiviNe187
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 September 2010

                              Geen ketting? Waarom zei de Opel dealer dat dan? Remut ook fout? Ik snap er even niets meer van :p ?

                              Maar zijn die blokken wel betrouwbaar? Is 2000 veel voor dat blok met 122k? Auto ziet er wel verser super uit.

                              In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279732
                              DiviNe187
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 September 2010

                                Ik hoorde inderdaad al dat er een ketting in zat nadat ik vroeg wanneer de distributie vervangen was, beetje dom van me dat ik niet gevraagd heb wanneer deze ketting vervangen is, maar was eerlijk gezegd eerst even benieuwd naar hoeveel ze er vanaf konden halen (500,-)

                                Mocht het zo zijn dat deze bij de grote beurt vervangen is (in januari, volgens de Opel dealer ook bij hun gebeurt, zoals al het onderhoud van de auto zijn leven, dit was een kleine 10000 km terug) moet ik me dan nog zorgen maken?

                                Kost het vervangen van trouwens meer of minder dan een distributieriem?

                                Nou komt weer die moeilijke vraag natuurlijk, zou je die auto aanraden of zeg je dan nog liever weer een 2.0XEV in plaats van dat ding vanwege de betrouwbaarheid van het blok?

                                Ik begin namelijk de looks van die B2tjes steeds meer te waarderen (vooral dan de achterkant)

                                Ik zag dat ze er in 2.6i sowieso er ook zijn, weet niet of er meer zijn maar, zijn er betere dan die 2.2i’tjes qua betrouwbaarheid?

                                In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279730
                                DiviNe187
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 September 2010

                                  Inmiddels wat doorgezocht en ga misschien toch maar het nieuwere model aanschaffen met wat minder pktjes erin.

                                  Ik heb een 2.2i 16V Business Edition uit 2002 op het oog van 122k op de teller met in januari een grote beurt achter de schroeven, NAP, en onderhoudspapiertjes alles erbij, word verkocht door een Opel dealer.

                                  Uiterste prijs wat ie kon doen was 2000,-

                                  Zijn die motoren een beetje betrouwbaar en sterk? En is de prijs interessant? Ik weet namelijk niet of dat het een gerechtigde vraagprijs is voor zulke modellen.

                                  Alvast bedankt :)

                                  In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279729
                                  DiviNe187
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 September 2010

                                    Mja helaas, de rest van de mv6jes zitten ook allemaal boven de 200k, wil het liefst wel een auto met wat minder op de teller.

                                    In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279727
                                    DiviNe187
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 September 2010

                                      Krijg net te horen dat de omega al weg is.. helaas, zal je ook weer net zien natuurlijk :swear

                                      In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279725
                                      DiviNe187
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 September 2010

                                        Dan ga ik toch inderdaad steeds meer denken om even langs die mv6 te gaan. Ziet er super uit voor zover ik kan zien en met 150k op de teller durf ik het nog wel aan om er wat centjes naar te gooien.

                                        Ik hou jullie even op de hoogte wat betreft de aankoop, in ieder geval hartelijk dank voor alle info!

                                        In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279721
                                        DiviNe187
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 September 2010

                                          Dank je voor de wat heldere uitleg wat betreft de onderhoud e.d.

                                          Ik weet dat het om een mv6 gaat uit 99’verder kan ik niet terugvinden welk blok erin ligt.

                                          Wat betreft de afstand, zeker ben ik bereid om een afstand te toeren voor een auto als dat, maar ik ben dan ook weer iemand die dan niet met lege handen naar huis wil rijden (een beetje een slechte eigenschap, dat wel. :oops: )

                                          Ik ben ook erg kieskeurig helaas. Die 2.0i van 80k heeft lage standen en lijkt in orde, maar het interieur kan ik niet zien op de foto’s. Dan komt er nog eens bij dat die 2.0 een touring versie is en dus geen ecc erin heeft zitten, eenmaal gewend… wil je niet terug naar die oudbakken knoppen.

                                          Die 3.0 komt echt over als een goede koop op dat stukje papierloos na. Wat me wel even bezig houdt is het feit dat deze meneer de 2e eigenaar is maar de laatste tenaamstelling wel pas (3??? dagen geleden was)
                                          Als je dat dus vergelijkt met het verhaal van meneer dan snap ik het niet helemaal meer. De Auto komt dus van de dealer, meneer heeft em ingeruild voor een corsa oid. Maar omdat de auto dus al 5 jaar niet meer bij de dealer is geweest zie hun geen onderhoud. De 2e eigenaar, de huidige eigenaar dus, heeft een auto die dan 5 of meer jaar niet is toegekend geweest?

                                          In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279719
                                          DiviNe187
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 September 2010

                                            Net nog even de 80k 2.0 NAP gechecked. RDW geeft wel aan dat de stand logisch is. NAP logisch, onderhoudsboekjes erbij, 2e eigenaar, 1250 euro zonder onderhandelen. Het is wel een automaat maar goed daar kom ik vast wel overheen :p

                                            Dus nu blijft de vraag toch een beetje hangen over die mv6 3.0 qua onderhoudsgevoeligheid/betrouwbaarheid.

                                            Die 2.0 blokken hebben zichzelf voor mij in ieder geval wel bewezen.

                                            In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279718
                                            DiviNe187
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              6 September 2010

                                              @pascal1109 wrote:

                                              Met lampje zoeken bedoelt hij dat er maar heel weinig van zijn.
                                              De B2 is in de regel gewoon geleverd met de nieuwere motoren (2.6 en 3.2), alleen moesten ze de oude blokken nog even opmaken, dus zijn er wel B2 met 3.0 motoren.

                                              Waarom ben je nou zo panisch om een lage km-stand? Dat is toch precies wat je zoekt of niet?
                                              Je kan toch gewoon kijken en informeren (o.a. waarom de vorige eigenaar hem weg deed). De Omega is niet echt een ragbak voor jongeren, dus de kans dat die afgeragd is, is al wat kleiner dan…zeg een Calibra ;)
                                              Als die wagen er goed uitziet en goed rijdt, gewoon doen.

                                              Sorry had je post over het hoofd gezien.

                                              Ik ben meer panisch over de prijs/km verhoudingen dan over de lage km stand zelf. Ik zie auto’s voor rond de 2000 staan met bijna het dubbele aan km standen.
                                              Mijn omega (2.0i cd) heb ik toen voor rond de 1100 gekocht met 180k op de teller, was een goede aankoop, want heb er 8 jaar mee gedaan en zeker niet te veel onderhoud aan gehad.

                                              Dan zie je een 2.0i automaat (in zelfs nog dezelfde kleur als de mijne, dus ideaal voor het overzetten van de bumpers/sideskirts en whatnot) maar dan vraagt ie er maar 1250 voor met 80k op de teller en dan denk ik tjaah.. Dan lult ie er een verhaal aan dat de NAP erop zit, maar dat ik die zelf maar moet checken, terwijl als hij die NAP op autoscout gooit de kans dat ie em verkoopt meteen groter kan zijn. Volgens de eigenaar zit er wel een onderhoudsboekje bij én is het maar een 2e eigenaar dus dat is wel weer een pluspuntje.

                                              Wat ik wil weten is, is het de gok waard voor de mv6? Want ik hoor toch zo onwijs veel over de onbetrouwbaarheid van die mv6jes en dat ze zo onderhoudsgevoelig zijn, en zodra ze onderhoud nodig hebben je meteen het dubbele kwijt bent als bij de 20xev blokken. Voor mij is het sowieso afwegen, omdat de mv6 een kleine 170km van me vandaan ligt, de 80k 2.0 een kleine 250, dus duidelijkheid is wel gewenst voordat ik daar voor jan lul naartoe rij :hmmz

                                              Wat betreft de MV6 verhaal. Ik heb contact gehad met de dealer hier in Goes, die zegt dat de auto idd daar vandaan komt maar dat ze na 5 jaar alle geschiedenis kwijtraken en dus niets meer behalve de klantgegevens kunnen terugvinden. De distributie is volgens de eigenaar 25k km geleden in 2012 vervangen geweest, dus is niet bij de dealer in Goes geweest. Dus behalve het hopen op wat bonnetjes heb ik verder geen onderhoudspapieren. Al ging de Opel dealer er wel van uit dat de huidige km stand van 152k redelijk correct klonk.

                                              In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279717
                                              DiviNe187
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 September 2010

                                                Haha ok ik begrijp em (te weinig koffie denk ik) :thumb

                                                Heb contact gehad met de eigenaar van de mv6 (gecontroleerd op kenteken en staat ook echt maar op 1 eigenaar)
                                                Hij wil de auto eventueel al voor 1700 wegdoen al voordat ik 1 op 1 de auto heb gezien of heb kunnen onderhandelen dus dan word die 3.0 wel een stukje interessanter.

                                                Nu zit ik dus wel een beetje te twijfelen..
                                                1750 voor de 2.0i schakel met onderhoudsboekjes en nap, 113k op de teller, of 1700 voor de mv6 automaat zonder onderhoudsboekjes maar met nap en 153k op de teller.

                                                Mijn gevoel zegt ga voor de 2.0i vanwege die onderhoudsboekjes, maar zou het ook niet erg vinden om een 3 litertje te willen rijden vanwege de wat extra pktjes erin.
                                                Nou moet ik wel zeggen, de mv6 heeft een dakraampje, navigatie (al kon ik dat niet terug zien op de foto’s), xenon, 17 inch sportvelgjes (al heb ik die zelf ook van me eigen omega) en wat irmscher en steinmetz onderdelen aan de body e.d. erin/erop zitten waar als de 2.0i redelijk standaard is zonder al te veel extra gedoe, wat soms toch beter over komt (minder mee gescheurd)

                                                Nou had de eigenaar van de mv6 het erover dat ie van een dealer hier bij mij in de buurt (Goes) komt, dus ik ga dat vandaag even nachecken of dat allemaal klopt, wellicht dat hun wat qua onderhoudsgeschiedenis kunnen/willen vrijgeven.

                                                In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279714
                                                DiviNe187
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  6 September 2010

                                                  Wat bedoel je precies met zoeken mét een motorlampje? Bedoel je niet eentje waar die niet bij brand? :P

                                                  Ik heb momenteel nog steeds die van 2k op het oog met 113k op de teller, of denk je dat zoiets ook te mooi is om waar te zijn? Ik heb contact gezocht en kan deze voor rond de 1750 meenemen.
                                                  Hij komt van een dealer, zit NAP en onderhoudsboekjes bij, maar moet ik dan toch twijfelen vanwege die lage stand? (2e eigenaar)

                                                  Er is ook nog een andere die ik op het oog heb sinds vandaag, een 3.0i mv6 automaat met 152k op de teller uit 99′ ook voor een prijs van 2k, alleen zit er wel NAP op maar weer geen onderhoudsboekjes.
                                                  Distri is vervangen op 123k volgens de specificaties en heeft maar 1 eigenaar gehad.

                                                  Nu snap ik dat je de keuze niet voor me kan maken.. maar zou zoiets aan te raden vallen en is dat een reële prijs voor een 3.0i met die stand? Of moet ik toch gaan twijfelen?

                                                  In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279712
                                                  DiviNe187
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 September 2010

                                                    Ik ben het aan het navragen of er NAP op zit idd want iets zegt me dat het niet helemaal in orde is.

                                                    Over het sprinten, ik moet zeggen, het papiertje gaf altijd aan 0-100 in 11 sec, dat lukte mij nog wel onder de 9sec, maar om nou te zeggen dat ik dat vaak gebruikte is weer een ander verhaal. Ik vond deze auto nog best vlot voor het gewicht wat ie meetrok. Wat ik wel ga missen denk ik met een automaat, is het ruwe en mooie gebrom van de lage toerentallen, dat is waar ik het meest verzot op ben geworden van de auto. Compleet originele uitlaat maar toch dat ruwe geluid, prachtig.

                                                    Wat betreft het V6 verhaaltje, ik ben helaas niet zo gesteld op dat dashboard van al die B2 modellen, dat van de diamond vond ik toch een stuk mooier.
                                                    Ik zie wel wat v2.2tjes staan die redelijk lijken, maar wat me aandacht trok was deze: http://ww3.autoscout24.nl/classified/271404381?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    Zelfde model, alleen andere kleur, 2e eigenaar, voor 1950,- op 114K km inclusief NAP. Het interieur vind ik wel wat minder, ik had die rare gordijnpatroon niet op mijn stoelen zitten, maar dat is een bijzaakje denk ik dan zo.

                                                    Ik zie ook wel wat 2.5jes staan die interessant lijken, 1tje met NAP maar wel een automaat met 148K op de teller voor 2450,-en eentje van 1950,- met 144K op de teller zonder NAP. Het is allemaal een beetje riskant natuurlijk zo zonder NAP maar ja.. ik heb met deze omie ook heel veel geluk gehad zonder NAP en keuring, heb het beestje toch al bijna 8,5 jaar met weinig kosten tot nu dan. Dus wat is wijsheid? Ik zie het niet echt meer…

                                                    In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279710
                                                    DiviNe187
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      6 September 2010

                                                      Is niet mijn Omega, tis een 2.0i toen in de tijd in Schiedam gekocht.
                                                      De eerste beste dag dat ik mijn omie in de straat had gezet, een dikke sleutelkras van de voorband tot de achterband aan de bestuurderskant.. ach ja, mensen blijven jaloers.

                                                      Ik ben stiekem wel al aan het zoeken toch voor wat alternatieven. Ik zou graag het beestje willen houden maar ik merk toch steeds meer gebreken nu ik richting de 300k ga tikken. Voor moeten de schokbrekers vervangen gaan worden, kleine andere dingetjes waar ik me aan erger zoals een rinkelend achtig geluid bij het rijden wat harder blijft worden naar mate ik over iets hobbeligs aan het rijden ben (lijkt op iets van rinkelende remblokjes omdat die klemmetjes er niet meer opzitten) Moet weer een grote beurt hebben.. moeteen nieuwe banden onder.. me airco blijft zichzelf naar de “piep” helpen door de weerstand/elementblok kapot te maken. Me ac pomp is al vanaf het 1e jaar stuk (overbrugt met een vsnaar zonder acpomp) en ga zo maar door.

                                                      Nou heb ik dus zitten spieken en zag ik een Omega te koop die precies hetzelfde model lijkt te zijn, behalve dat deze automaat is.
                                                      Staat rond de 80K op de teller en de eigenaar vraagt om een bedrag van rond de 1200,-

                                                      Nou wil ik wel eens weten, dat automaat rijden, is dat fijn bij deze bakjes? En ben ik benieuwd, is dat niet een beetje te mooi om waar te zijn om een bak te krijgen met maar 80K km erop voor die prijs? Ik durf namelijk wel wat te investeren in een bak met maar zo weinig km op de teller, ik ben bang dat mijn omie dat niet echt meer waard is, hij rijd nog fijn, maar de kosten om hem weer helemaal in orde te maken inclusief de deuren waar deze topic over ging is gewoon te veel van het goeie.

                                                      Dus, heeft iemand ervaring met de 2.0i 16v automaat? En wat raden jullie mij aan om na te vragen omdat het allemaal zo mooi klinkt voor die prijs?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)