Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oke, bedankt iedereen voor de hulp.
Gr AndyDus die dikke slang rechtstreeks van mijn kleppendeksel naar de oil catchtank en mijn gasklep afdoppen. Dat is geen probleem dat versta ik maar op mijn tankje staat er al een filter op de bovenkant en dan nog 1 aansluiting om ergens een slang op aan te sluiten of mag ik die gewoon ook afdoppen?
Hier een link van de foto
http://www.ebay.de/itm/Olsammler-Olcatchtank-Oltank-Opel-Corsa-Kadett-Calibra-16V-Turbo-C20Let-C20Xe-/251047974303?pt=DE_Autoteile&hash=item3a73a0159f” onclick=”window.open(this.href);return false;Dus die dikke die op mijn gasklep zit mag ik dan gewoon afblokken en die dikke aansluiting op mijn kleppendeksel moet dus naar de oil catchtank en die dunne mag ik laten zoals het is.
Maar er zitten toch 2 aansluitingen op zo een catchtank, 1 aansluiting voor die dikke slang maar naar waar moet die andere aansluiting dan naar toegaan http://www.ebay.de/itm/Olsammler-Olcatchtank-Oltank-Opel-Corsa-Kadett-Calibra-16V-Turbo-C20Let-C20Xe-/251047974303?pt=DE_Autoteile&hash=item3a73a0159f” onclick=”window.open(this.href);return false;Hoi, eindelijk gevonden ik heb bij Opel de electrische schema’s meegekregen van de c20xe en dat heeft mij ook verder geholpen net zoals jullie ook.
Bedankt voor mee te helpen denken , mijn kadettje draait nu perfect hoor.Gr Andy
Hoi, ja ik denk ook dat het een kabelboom is uit een kadett e, misschien een 20xe maar het verschil tussen 20xe en c20xe is toch alleen maar de lambdasonde denk ik toch.
Maar inderdaad
zwart geel – geschakelde +
rood dik – constante +
groen – toerenteller signaal bobijne
rood blauw – brandstofpomp
blauw – koelwatervloeistof temeratuursensordenk ik maar ben het niet zeker.
Kan er mij dit iemand bevestigen.Alvast bedankt hoor
Hey, probleem opgelost hoor, kheb het gedaan zoals op je tekening en ik had warme lucht, en er was inderdaad een slang verkeerd aangesloten.
Bedankt voor de hulp30 juli 2012 om 13:58 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045219Hey, en van welke alfa romeo moet dat zijn, ik bedoel welk model en welke motor.
Thanksneen hoor, op stand 4 blaast hij lekker door hoor, ik heb verleden week mijn verwarmingskachel helemaal doorspoelt dus deze is niet verstopt hoor maar ik denk dat ik een darm verkeerd heb aangesloten, is die tekening van jou compleet zoals het moet aangesloten zijn, maar naar waar moet de waterslang van het koelvloeistofbakje naar toe gaan, op welke aansluiting moet die slang komen?
Ik heb een probleem met mijn verwarming van mijn c20xe, ik krijg namelijk geen warme lucht binnenin, misschien is er een waterdarm verkeerd aangesloten, heb je toevallig geen schema liggen van hoe je de waterdarmen moet JUIST aansluiten, dat zou mij al veel verder helpen, thanks
dus in feite als het ventieltje niet helemaal meer sluit is deze klepstoter niet meer goed , volgens iemand die ik ken bij de opel dealer en hij zei mij, als je geen moeite hebt om ze in te drukken met je vingers dat ze versleten zijn en als je een gereedschap moet gebruiken om ze in te drukken om eigenlijk echt macht te steken erop zijn ze nog goed, zei hih tegen mij, maar ja wat is nu waar he!!!
Alle info is welkomAkkoord, maar als je nieuwe koopt kan je deze toch ook niet indrukken met je vingers, want ik heb eens nieuwe gehad en die kon ik niet indrukken hoor, dat was keihard, dus weet ik het eigenlijk niet echt meer goed
Dus dat is normaal dat je ze kan induwen, oke dan, dus gewoon perslucht erop tot dat het binnewerk eruit komt, reinigen en dan misschien weer vullen met olie en dan weer het binnewerk er weer in?en dan weer monteren op je klepveren he, oke kzal dat eens proberen he.
Alvast bedankt heOk dat zal ik eens proberen, en als het niet moest lukken dan een andere kachelradiator plaatsen?
ThanksHey,mijn temperatuurmeter gaat omhoog in het dashbord, thermostaat gaat open maar er is maar 1 van de kachelslangen die warm wordt en de andere blijft koud, zou het de kachelradiator zijn die verstopt is?
ThanksAls ik mijn hand tegen de uitlaat duw krijg ik een zwarte cirkel op mijn hand, ik denk te rijk aan benzine maar hoe kunnen we dat verhelpen.
Hey, denk niet dat er teveel olie in is want verleden week starte en draaide hij nog normaal, en ja nog iets , mijn bougies staan direkt nat en zwart als ik hem probeer te starten, als je iets weet laat maar horen he.
ThanksBedankt iedereen voor de antwoorden, het probleem is opgelost en het was inderdaad slecht massa.
ThanksBij externe stroom is er een + en een – aanwezig op de fiche van de benzinepomp, vandaag eens geprobeert en hij start direkt maar als ik de externe stroom afleg en ik probeer het via het contact wil hij niet meer starten, hij krijgt geen benzinetoevoer meer.
Op de relais heb ik een dikke rode draad die stroom geeft en een dikke rode met een blauw streepje en deze geeft ook stroom door, en de relais tikt ook zoals het moet zijn , 1 keer als ik de sleutel omdraai tikt hij en dan nog een keer als ik hem probeer te startenHallo, dus zoals het nu is :mijn bougies vonken dus ik heb onsteking, mijn benzinerelais tikt als ik het contact omdraai en hij tikt nog een keer als ik probeer te starten, ik heb al een andere krukassensor gestoken maar hij wil niet starten.
Als ik externe stroom steek op mijn benzinepomp krijg ik benzinetoevoer naar mijn motor maar als ik het via mijn contact doe komt er gewoon geen benzine toe en mijn pomp draat zelf niet.
Heeft er nog iemand suggesties.
ThanksHey, bedoel je de pomp slaat aan als de motor start of als de startmotor aanslaat?
De benzinerelais krijgt stroom maar het lijkt alsof hij geen stroom doorgeeft naar de achterkant (benzinepomp) en als hij geen stroom doorgeeft kan mijn benzinemeter ook niet functioneren he denk ik want als de vlotter geen stroom krijgt kan de meter niet werken?Maar aan wat kan het dan liggen?Hey, wat ik niet weet is of dat de kabelboom onder het dashbord hetzelfe is van een calibra x20xev’97 dan een calibra c20xe’92.Wat ik nu wel weet is als ik externe stroom op de benzinepomp steek dat de pomp draait maar als ik alleen de sleutel in het contactslot omdraai geef hij geen stroom naar de benzinepomp en mijn meter van de benzine in het dashbord gaat ook niet omhoog, heeft er iemand een idee?
Neen nog niet een andere relais geprobeert maar die dikke rode draad van de relais moet aan de + van de battery toekomen en aangesloten zijn he, dus als ik die draad volg vanaf de relais zou ik deze toch moeten zien toekomen aan de battery he, en als het niet zo is moet ik dan een draad bijtrekken naar de + van de battery?
ThanksDe brandstofrelais heb ik aangesloten maar op mijn vroegere calibra van mijn c20xe’92 zat hij in het motorcompartiment in de zekering kast en nu zit hij naast de ecu binnen in de auto, volgens de kabelboom, kweet niet of dat dat normaal hoort te zijn.
Oke, maar een F18C zal toch ook wel goed optrekken denk ik, het is toch ook close ratio he , het is geen wide ratio he, maar misschien wel niet zo goed als de F16 maar toch.
Ja, ik zal moeten kiezen heIk heb nog iets vergeten te zeggen , die F16 of F18 is voor in een calibra , misschien dat dat ook scheelt voor het gewicht met welke auto je rijdt.
-
AuteurBerichten