Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
heeft inderdaad een tijdje bij Andre gestaan en nu weer thuis na een hoop problemen die hij verholpen heeft en nee blok was niet in elkaar gezet door Verbocht maar bij Valktuning eigenaar Arno Valk dus mocht iemand ooit hem tegen komen los er maar een schot hagel op dat geeft meer plezier dan er je auto brengen….
Wie weet binnenkort een update als hij wat verder is nu voorlopig alles bij elkaar aan het zoeken maar naar zo een lange periode en zoveel dat verneukt wordt door een ander valt dat toch even tegen haha dus binnenkort hier maar eens wat onderdelen zoekenniemand een idee wat hier voor bout inzit?
wat een super project weer zeg!
Nu snap ik waar al die tijd naar toe gaat Andre haha!!hopelijk binnenkort weer nieuwe foto’s
Hoi,
Mijn blok is helemaal gereviseerd met welke olie deze nu het beste in te rijden?
Wilde er Shell helix ultra racing 10W60 indoen athans las ik dat goed beviel hier of andere ideeen?mvg
Mooie foto’s zeg top locaties ervoor
Bij deze nog een kadett E in leven hier wel kleine verbouwing eraan
ja had ik gezien haha leuk tripje toch maar had hem een mail gestuurd of hij eventueel ook wil versturen en wat dan de kosten waren dus we wachten even af.
De bak er zo tegen aan komen we denk ik ook niet ver mee :hmmzzojuist al even aan het zoeken geweest voor een nieuw set met vliegwiel.
Hier op forum geen gezien maar ebay net 1 gevonden is denk ik niet duur wat is jullie mening?bij deze
Bedankt allemaal voor de info hieruit kan ik dus opmaken dat de krukas de juiste is met 8 gaten.
Dan gaan we nu maar even zoeken naar een vliegwiel met koppeling of zou deze wel passen?oke ga er morgen meteen even wat foto’s van maken.
waar willen jullie precies foto van hebben ga ik deze nog maken.
in ieder geval bedankt alvast voor het mee denken.eens even kijken of het werkt.
kunnen jullie hier wat aan zien?
ja deze is gewoon gemonteerd krukas was bij vorig bedrijf weggeweest om te balanceren en deze is nu dus gemonteerd als alles klopt maar dat is nu dus de vraag.
heb net wat foto’s gemaakt even zoeken hoe ze hier te posten.Ja oke alleen toen het blok opgehaald is lag het compleet uit elkaar dus nu de vraag welk van de 2 is fout zal proberen morgen wat foto’s te maken tevens.
Zo hier maar weer eens een kleine update.
Het werd inmiddels tijd om de trommel remmen achter te vervangen door een soort wat krachtiger is dus hebben we maar een achteras van een kadett GSI 16v op de kop getikt.
Allereerst deze even laten stralen, nieuwe schijven, nieuwe lagers en nieuwe blokken en ook de klauwen een likje verf gegeven tevens ook de bussen vervangen door PU bussen.
Dus zie hier het eindresultaat gaat het denk ik toch al beter doen dan de trommelkes die er opzaten.
mvg
Ja idd wel jammer dat meerdere het doen een astra G dash erin zetten volgens mij had toen ik er aan begon das inmiddels denk wel 2,5 jaar geleden nog bijna niemand het.
Alleen trabantman geloof ik als ik het goed heb en ja helaas maar gelukkig gaat het niet zo makkelijk dus dat zal er ook wel een aantal tegenhouden het te doen.:swearDan hebben we natuurlijk ook de motor nog.
deze kwam uit en calibra en stond inmiddels net 200.000 km op dus ja werd tijd dat deze eens goed opgefrist werd.
De bedoeling gewoon netjes door de revisie ermee en geen al te gekke dingen buiten een phase 2 chipsetje van EDS.
Maar ja dan raakt alweer dat einde zoek en zie hieronder het resultaat.Inmiddels is dit de staat en zijn er een hoop dingen aan gebeurt onder andere.
-nieuwe wossner zuigers ivm beschadigen van 1 ouwe zuiger (helaas onhandig geweest) meteen blok geboord.
-nieuwe lagers overal
-krukas uitbalanceren
-nieuwe pakkingen
-oliepomp
-klepstoters
-koprevisie
-etc. etc.dus ja zijn weer wat verder
Ja klopt een jaar of 4 denk ik ofzo of langer terug heb ik hem van hem overgekocht enige wat ik er helaas niet van hem is van de restauratie van de carrosserie dat is wel jammer.
Zijn er mensen die deze foto’s toevallig wel allemaal hebben of weten waar ik ze kan gaan bemachtigen??
:osorry van de laatste foto’s trouwens zijn vergeten te verkleinen:o
Ben hier bezig een astra G dash in een E kadett te zetten en moet zeggen dat het aardig wat werk is maar aangezien een astra F dash erook inpast zal er niet veel verschil in zitten.
Alleen de schakelaars moeten wel wat aangepast worden voor de werking en de diepte schil veel dus even inkorten en nieuwe voorruitblazers maken.nee inderdaad haha maar nu even er achter komen wat de goede is spullen zijn mij zo allemaal geleverd en ligt er al een hele tijd.
Nu bij het in elkaar zetten kom ik echt ineens van alles tegen waarvan ik denk wat is dit.
Zal proberen snel even een foto te maken alleen kan iemand die plaatsen voor mij?mvg
het kan dus niet door het verschil in oud of nieuw type waterpomp zitten dat hij te ver naar buiten staat ten opzichte van de nokkenassen als ik het goed begrijp.
Zit alleen een verschil in de vorm van tanden?mvg
En de waterpomp? wat zijn daar de verschillen in en de oliepomp??
De kadett GSI van david is er nog steeds…:wors
Deze ligt wel een eind uit elkaar maar komt weer helemaal goed met dan de nodige aanpassingen zal nog wel enige tijd gaan duren voor hij weer rijdt maar goed is daar ook weer van bekend dat hij nog leeft.
Carroserie is trouwens nog hetzelfd met alleen wat rose minder eraan en andere spiegels. -
AuteurBerichten