Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb een Corsa B 1.4i “Swing” uit ’94 – automaat met de C14NZ motor. Hij rijdt nu ongeveer ook 1 op 10, volgens het boekje moet ie tussen de 1 op 12 en 1 op 14 rijden ( ja, nieuw dan he). Ook loopt deze niet altijd helemaal 100%, af en toe doet cilinder 4 niet helemaal lekker mee dus verdwijnt de peut uit de uitlaat. Dit euvel moet ik nog zien te verhelpen.
Aha, dat zou ook kunnen ja en dat is makkelijk te verhelpen, ga ik checken, thx!
Ik zal nog eens naar die achterruit kijken.
Het opspattende water komt dus via de wielkast op de dynamo terecht, dat is niet zo handig. Daar ga ik een kapje voor lassen of zo iets.
Bedankt voor de reacties!
Hoi,
Ik zit dus met precies hetzelfde probleem (zie mijn topic viewtopic.php?f=8&t=154517)
Mijn auto in juli gekocht, het zag er allemaal ok uit. Zelf een hele meuk aan dingen vervangen (filters, olie, vloeistoffen, bougies etc.) Nu rijdt hij ineens niet lekker meer en nou ja zie foto.
Heeft iemand een uitdraai van die wetgeving? Want ik ga geen 500 pleuro dokken voor een auto waar ik 1000 voor betaald heb en die een verborgen gebrek blijkt te hebben.Hmm ok, ik had gekeken op H-base en daar stond 80 euro voor een setje bougie kabels, voor mij is dat nogal aan de dure kant :shock:
De olie in de automaat bak ga ik dit weekend vervangen. Nieuw verdeler-kapje zit er al op, maar nog geen nieuwe bougie kabels (die krengen zijn zo stervens duur, heh)
Klopt het dat de buitentemperatuursensor geen invloed heeft op de motor? Die zit er toch alleen voor de “leuk”?
Ah bedankt voor de info
PS: correctie: er zit nu wel 15W40 in, geen 15W30
Die site van kroon oil geeft aan dat voor mijn Corsa B (C14nz) uit ’94 er 0W40 in moet. ik heb er nu 15W30 in zitten. Kan dat kwaad of moet ik er zsm die 0W40 in doen? Ik lees veel tegenstrijdige berichten wat olie betreft, de een zegt 15w30, de ander 10w40 etc, weer een ander zegt dat het allemaal geen bal meer uit maakt bij een 17 jaar oude auto, dus ja. :???:
De 4 pennetjes binnenin de verdelerkap waren geoxideerd (zoals bij een oude bougie of batterij). Die heb ik voor nu even schoon gekrabd, morgen haal ik ook een nieuwe verdelerkap. Heb nu ff geen geld voor nieuwe kabels. Ik had ook nieuwe bougies gehaald 4 weken geleden, maar dat zijn gewoon de juiste voor deze motor. Ik weet niet zoveel van electronica, dus waarom die rotor is doorgebrand weet ik niet, ik heb het idee dat het al een tijdje zo was, en dat ik mazzel heb gehad dat de auto het nog wel gewoon deed, maar het zou uiteraard niet veel langer meer geduurd hebben.
@KadAstra-EF wrote:
Mischien offtopic maar: hoe is hij doorgebrand ?
Komt niet vaak voor lijkt mij !Rik ;)
Geen idee, auto is wel al 17 jaar oud nu, dus misschien hitte slijtage?
Hallo – ja excuses voor mijn reactie hoor, was idd beetje kort door de bocht. Heb inmiddels rotortje bij de Automat gehaald. :thumb
22 views maar niemand reageert ff?
27 juli 2011 om 15:30 In reactie op: [Corsa B] Kunstof delen zelf spuiten? of laten spuiten #17900410Is zelf wel te doen, ik heb bij mn Renault 19 een keer al het kunststof overgespoten (bumpers, lijsten, spiegels etc.) Bij voorkeur binnen, in een goed geventileerde – stof arme – ruimte. Vergeet niet een goede mondkap met filter.
Ok bedankt, ja ik heb intussen ook al wat tutorials gevonden over hoe het moet. Nu nog een beetje goedkoop aan 2 vierkante meter skai zien te komen, maar dat zal denk ik niet zo duur zijn.
@2e-c14nz wrote:
Je grill hoef je in principe alleen los te schroeven. Wanneer je je grill een beetje naar je toe haalt kun je zo je lampen verwijderen. Je lampen zitten met 2 schroeven vast. Let op, je lampen ”klikken” in een wit blokje, dit blokje wil nog wel eens afbreken. Bij de dealer kosten deze €1.50 dus misschien handig om ze te halen, al heb je ze maar op voorraad. De blokjes dienen overigens wel heel te zijn, want deze ondersteund de lamp uiteraard.
Da’s nuttige informatie, die blokjes moet ik ook maar even halen. Ik heb mn koplampen nu met tie-rips vast gesjord omdat beide blokjes kapot zijn.
Ouwe verrotte deur-speakers eruit gehaald, naar de sloop gereden – nog redelijk in goede staat set speakers uit een Astra gehaald – 5 euro neergetikt bij de man in de vieze blauwe overall, thuis de speakers even afgestoft – ingebouwd en we hebben weer muziek
Ok. Is die hemel een hard stuk iets met stof er op? Want waar het aan de achterkant los is, is het een soort dunne schuimlaag met stof erop. Zit dat dan gewoon tegen het metaal gelijmd?
De speaker zal wel gaar zijn. Je kan het zijpaneeltje van de deur er gewoon afschroeven met een kruiskop, dan kan je bij de oude speaker en nieuwe of andere speaker in zetten.
Dacht ik al, bedankt voor je reactie :thumbup
Mijn koelvloeistof is aqua-blauw :D
Ah ok bedankt, maar ja een stoel van de sloop is waarschijnlijk ook uitgezakt…
Klopt, En je zit dan ook met de gordel bevestiging. Maar ik heb hier en daar ook gelezen dat je alles van het frame kan halen (hoes er af kussen wisselen etc.) Maar daarom vraag ik het ff voor ik alles eruit sloop. En ik zit natuurlijk met die gasbuis waarschuwing.
5 juli 2011 om 18:29 In reactie op: Vraag aanschaf Opel Corsa 1.4 I Swing Automaat uit 1994 #17909888Hmm. Dus wel of niet een vrijloop blok? In dot topic wordt er ook over gesproken en daar zegt iemand dat juist de c14nz geen vrijloopblok heeft:
http://213.163.84.195/opel/viewtopic.php?f=9&t=141180&view=previous” onclick=”window.open(this.href);return false;
4 juli 2011 om 11:49 In reactie op: Vraag aanschaf Opel Corsa 1.4 I Swing Automaat uit 1994 #17909883Ik begrijp dat het bij een automaat extra belangrijk is de versnellingsbak olie tijdig te verversen, is dat een lastige klus?
-
AuteurBerichten