Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Inmiddels rijdt de astra weer, bleek de altenator (dynamo) te zijn. Via onderdelenlijn besteld en sloop exemplaar ontvanger. Gisteren erin gezet en auto aan lader gehangen, rijdt nu weer als een zonnetje :) Ook gelijk even nieuwe rubbers en V-snaar geplaatst.
Gisterenavond nog een andere insteek gekregen: de bobine. Zou die dit probleem kunnen geven? Kijkende naar de voorgaande problemen lijkt het er op dat de auto problemen kreeg wanneer er een hoger vermogen werd gevraagd.
Waar kan ik de bobine vinden?
Het is een 1.4tje, foto hieronder (ondertussen alle olie weggepoetst, pakking vervangen :angel )
Vandaag wou ik dus wegrijden, auto start niet meer. Ik hoor wel een klik en heel af en toe draait de startmotor een slag. Ik vermoed dat dit de startmotor is die defect is. Op internet lees ik het een en ander over hamers en klappen…
Ik meen de startmotor te hebben gevonden achter het motorblok maar zeker weten doe ik het niet. Weet iemand waar die exact zit en wat ik eventueel kan proberen?
Kan het laten doen voor 400 euro. Hier zit tevens nog het een en ander bij voor de APK. Voor die prijs wordt het olieverlies e.d. opgelost.
Haarlem, breng hem naar van Laar in noord.
Ik heb nog geen prijs gekregen, ik verwacht zo’n 200 tot 300 euro aan kosten. Is dit realistisch?
Afgekeurd :cry
Problemen:
– Kleppendekselpakking
– Oliefilter
– Achterste uitlaat slecht
– veerpoot rubbers
– LA achterband canvas zichtbaarNotities: druklager slecht en veel olie lekkage
Nog geen prijs gekregen voor herstel, wordt ik morgen even over gebeld. Wat verwachten jullie?
Dus gewoon de metalen delen schoonspuiten terwijl de motor loopt? (en niet de buizen e.d. raken neem ik aan :P )
[rquote=1868064&tid=142490&author=CQPV6]radiateur voor zo’n ding niet op de sloop halen gek… dingen kosten nog geen 6 tientjes nieuw! op de sloop betaal je dan de helft en heb je nog een oud ding!
En ja willem wat hier algenoemd is: de 1.4 en 1.6 8kleppers hebben wel degelijk de kwaal om via de koppakking olie naar buiten te lekken, meestal aan de voorzijde motor bij de 4e cilinder. Op de hoek zeg maar. Hierbij hoef je verder ook niks aan de auto vernemen en jaa als je die lekkage niet boeit en gewoon olie bijvult kun je jaren ermee door..
of totdat ie verder lek gaat tot aan’t koelkanaal.zoals ik de foto’s van de ts zie, zou ik eerst de boel eens schoonspuiten en kijken waar hij nu echt lekt…[/rquote]
Dat was ook mijn plan, schoonmaken. Ik wacht even tot na de APK en het weekend daarna ga ik eens kijken wat ik kan schoonmaken. Zijn daar nog dingen waar ik op moet letten of kan ik er een hoge druk spuit opzetten?
Vanmiddag even wat fotootjes van onder de kap gemaakt, zie hieronder.
[rquote=1866468&tid=142490&author=KadAstra-EF]Ten eerste:
Van harte welkom op dit forum !!(en dat na 4 jaar na je registratie)
Voor het plaatsen van foto’s en een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=139209
Ten tweede:
Als ik je verhaal zo lees dan heeft je auto wat achterstallig onderhoud wat weggewerkt moet worden.
Ik zou zeggen als het financieel kan: los die problemen op en je hebt weer een goede auto, ook al omdat de roest :(:( bij jouw minimaal is. Je hebt er dan weer jaren plezier van !!
Als de koppakking lek zou zijn dan spuugt de auto water door de uitlaat en dan kun je de druppels van je achterdemper halen. Ook kun je in het koelwatertankje kijken of je daar “oliekleuren” ziet. Als dit niet zo is dan valt het wel mee.Hartelijke groeten, Rik[/rquote]
De auto heeft inderdaad weinig onderhoud gehad, enkel het hoog nodige. Ik zal eens gaan inventariseren wat er echt allemaal aangepakt moet worden en dat weeg ik dan wel op tegen de aanschaf van een andere tweedehands auto. Voorlopig gaat het even om de aanstaande APK en de olielekkage.
PS: Ik had reeds eerder gepost op dit forum, dit was echter een aantal jaar geleden en ik vermoed dat er het een en ander is opgeruimd :) Vanmiddag of anders morgen zal ik even een fotootje schieten van de auto en dan ook gelijk even van de huidige staat van de motor.
Ok, ben wat meer gerustgesteld over die koppakking. Ik heb volgende week een APK staan, zoals gewoonlijk krijg ik eerst van hun een prijsopgave voor de reparatie. Mochten er extreme dingen op staan zal ik dat hier nog wel even melden en misschien dan maar ook een andere garage raadplegen.
Bedankt voor alle (vooral vlotte) reacties!
[rquote=1866270&tid=142490&author=soepkiepe]dat wat jij op de foto heb staan is je kleppen deksel pakking, kost hooguit 20 euro en krijg je geld weer zelfs nog denk ik, de 8 boutjes los draaien, ouwe pakking er onder weg halen, randje van dat “dekseltje” ff schoonmaken en het randje waar hij afkomt ook, pakking er op leggen en kruislings aan draaien… let op, niet als een onwijze aan draaien anders draai je hem zo weer kapot, goed vast draaien en een week later eens na draaien of zo [/rquote]
Kan die pakking het olieverlies veroorzaken?
Momenteel loopt het koelwater niet weg, nooit meer bij hoeven te vullen sinds laatste APK. Lijkt mij dus nu niet het probleem.
Ow, vergeet bijna te melden dat sinds 2 weken de auto soms stottert in de eerste 10 minuten bij het wegrijden. Vermogen lijkt dan helemaal weg te vallen.
Rood lampje met icoon (welke weet ik even niet). Volgens de garage was het de koppakking die aan het zweten was.
Boven op de motor (waar die rechthoekige bovenkap zit, rechts daarvan zit een rood ding met 4 uitsteeksels) is het helemaal zwart van de olie (voornamelijk aan de linker zijde).
EDIT: Dit dus (plaatje geleend van internet, ook niet exacte dezelfde motor volgens mij):
(kennis van motoren is nihil)
-
AuteurBerichten