Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ah :) dat is handig van ze ;)
eens kijken of het lukt dan, thanx voor de tip! :thumbVandaag gespot groen met. C-Ascona vlakbij begraafplaats Zevenaar (bij uitrijden).
Mooi onderhouden, strakke asci. nieuw kenteken **-KDG-**‘t is weer een tijdje verder sinds het constateren van geklapper aan de achterzijde van de wagen.
natuurlijk kwam de Asci met 2 vingers in de neus door de APK, maar een klappertje hoorde ik nog steeds.
Een week of 3 geleden hoorde ik geklapper vanuit de andere zijde van de wagen, harder dan de eerste keer in precies dezelfde bocht.Een dagje later hoorde ik datzelfde geklapper (zelfde kant) ook bij een klein bochtje draaien en heb voor de zekerheid de wagen laten staan voor een weekje en 2 sets nieuwe lagers besteld.
Laatst heb ik deze gemonteerd, en je raad het al: weg geklapper.De opel monteurs hebben waarschijnlijhk liggen slapen ofzo, want beide lagers waren toch echt op.
Vervelende is nu wel dat beide naven een beetje blauw zijn uitgeslagen – nu maar hope dat ze niet krom zijn :| iig rijdt de Asci zonder vreemde bijgeluiden ofzo.dus al-met-al: achterste wiellagers rot.
@Aapje wrote:
Rode Ascona-C (sedan) gespot op de Rijnkade in arnhem :)
hmmm daar rij ik ook vaak op zaterdag ;)
verlaagde C, witte knippers voor. tegenwoordig met getinte achterste ruiten. :D@louwe 16 klepper wrote:
@Dick.sr wrote:
Nou, heb pas de Asci weer opgehaald van het logeerpartijtje bij de opeldealer, waar hij zich overigens heel netjes heeft gedragen ;)
Conclusie:
Niets aan de hand!
Hij is gewoon APK gekeurd, zonder afmelden welliswaar omdat er wat zaken moeten worden opgelost (banden).
Wat er wel mis was:
– stadslampjes werken niet (ff uitzoeken)
– veerschotel links-boven wat roest.
– bodemplaat linksvoor bij subframe wat roest (niet erg voor apk)Verder nergens speling op, iig geen speling die niet zou mogen op welk beweegbaar onderdeel dan ook.
Hij is gewoon goed volgens de monteur.Vraag me nog steeds af wat het bonk-bonk-bonk geluid nu zou kunnen zijn, heb het sindsdien nog maar 1 keer weer gehoord.
Mss toch eens de uitlaat wat meer uitchecken……heb je wel gevraagd om naar de achter wielen te kijken???
bij apk keuringwordt meer op spelling op de vooras dan op de achter as gelet
met name je stuurintchiting fusee kogels enz wordt naar gekekendat je achterwile voelbaar speling heeft
is nooit goedje zou t lager eens wat kunnen opstellen / vaster zetten ;)
Yup, heb speciaal naar de achteras/naaf/lagers laten kijken en was allemaal goed volgens de dealer-monteur :)
Ik hou het gewoon in de gaten en ga binnenkort weer eens op zoek naar het geluid.
een beetje opstellen is wel een mogelijkheid, vinut toch wel een vreemd idee – maar waarschijnlijk hoort het zo??Nou, heb pas de Asci weer opgehaald van het logeerpartijtje bij de opeldealer, waar hij zich overigens heel netjes heeft gedragen ;)
Conclusie:
Niets aan de hand!
Hij is gewoon APK gekeurd, zonder afmelden welliswaar omdat er wat zaken moeten worden opgelost (banden).
Wat er wel mis was:
– stadslampjes werken niet (ff uitzoeken)
– veerschotel links-boven wat roest.
– bodemplaat linksvoor bij subframe wat roest (niet erg voor apk)Verder nergens speling op, iig geen speling die niet zou mogen op welk beweegbaar onderdeel dan ook.
Hij is gewoon goed volgens de monteur.Vraag me nog steeds af wat het bonk-bonk-bonk geluid nu zou kunnen zijn, heb het sindsdien nog maar 1 keer weer gehoord.
Mss toch eens de uitlaat wat meer uitchecken……Heb de asci vanmiddag naar de dealer gebracht en gaan eens kijken wat er mankeert.
Hopelijk niets met de achteras, al heb ik ook bedacht dat als het al een tijd het geval is, en de lager rot is kan het maar zo zijn dat de
naaf is ‘aangevreten’. We zien het wel weer ;) eerst maar eens horen wat de mensen van opel gaan vinden en dan maar bedenken wat de beste oplossing is.
Ik hou jullie op de hoogte!@mantaray wrote:
:hmmz wiellagers zouden inderdaad al ruim van tevoren gaan zingen , en beide zijde tegelijk ???
ik denk toch dat je het in de dempers moet zoekenen waar zou ik dat moeten zoeken dan?
bovenin zitten ze vast, en onderop ook. Bovendien zijn de dempers nieuw, superstug en stabiel.hoe kan het wiel dan bewegen tov de naaf? dat zie ik niet geheel voor me… :jerry
mss zijn de lagers een tijd geleden al uitgezongen en kunnen ze nu enkel nog klapperen :D
maar als het de dempers zouden zijn, dan zijn ze wel errug snel versleten en dan ook nog op beide zijden tegelijkertijd. ook vreemd.
het is toch echt:
1) handjes boven en onder op het wiel en wiebel: speling (hoor en voelbaar).
2) handjes links en rechts op het wiel en wiebel: niets (bijna)de rubbers zijn het ook niet, anders zou ik ook een speling van jewelste moeten zien/voelen op de draagarm bij het bevestigingspunt.
einde van de week gaat hij naar de opeldealer en gaan ze kijken wat er mankeert en of er nog meer verstopt zit her-en-der, de apk zit er weer aan te komen. ben zeer benieuwd wat er nu aan de hand is ;)
nee, er zitten nieuwe schokbrekers en veren onder.
er zit geen speling op de schokbreker noch de draagarm.
Als je aan het wiel wiebelt voel je duidelijk dat het wiel zelf beweegt.
En dit dus aan beide zijden.
Naja, heb de opeldealer een mailtje gedropt en dan moeten zij maar een keertje kijken.:)
Thanx voor dit heldere antwoord!zal dan wel niet helemaal de juiste weg hebben gekozen voor de kabel :) ookal gaat hij nu wel langs ipv door de stuurkolomsteun.
Nog ff pielen dus :)edit:
net nog ff gekeken hoe-of-wat, maar de kabel loopt precies zoals op het tekeningetje, maar het lukt gewoon niet de kabel vast te krijgen :|
achter in de teller zit hij nu vast (klik!), heb hem dus op de bak losgehaald en krijg hem daar niet meer goed op terug.De kabel staat ook wat strak naar mijn idee. mss toch een iets te korte kabel?weet iemand zo de maat van zo’n kabel? kan het nergens terug vinden, zag ze wel voor de kadett maar kan zo niet inschatten of ze nu echt langer of korter zijn.
Anders ben ik nog wel benieuwd naar zo’n knietje van een automaatbak, of dat me net de ruimte kan geven die ik nodig heb, ook qua speling.
Tijdje geleden al de schokbrekers en veren gemonteerd, en alles past primadokie ;)
4cm verlaging is toch wel een hele hoop :P Vooral in vergelijking met de hulpveren aan de achterzijde die hij eerst had ;)Enige wat ik nu dus nog moet doen is de veerschotel lassen komende week en daarna kijken of de dealer mn asci’tje kan uitlijnen aan de voor-en achterzijde. Is wel nodig want door de verlaging staat alles anders nu, de voorwielen lijken nu een tikkie naar buiten te wijzen en bij snelheden boven de 50km/h hoor ik mn wiel lichtjes klapperen – dit is ook te voelen.
Voor de rest lijkt alles goed te zijn gegaan mbt de verschillende veren/schokbrekers :)Minder puntje wat ik vond, is dat de asci waarschijnlijk schade heeft gereden en rechts-voor een flinke tik heeft gehad, ben benieuwd of dit nog invloed heeft of gaat hebben.
Dusssssss, ‘k moet nog ff geduld hebben alvorens ik weer lekker kan rondrijden :hmmz
Das een mooie tip! thanx postbusmanta. dat met die pijp had ik niet verzonnen :)
hahaha, ja er zat me de hele tijd een kleiner prop-achtig pakje in de weg. Helemaal niet aan gedacht om eens te kijken wat er nou in dat propje zat en in de buurt gehouden – je raad het al: 2 van die moeren!!! :swear
iig dat obstakel weer uit de weg :)nu nog een veerschotel bemachtigen… is een veerschotel van een E-Kadett hetzelfde? en kan het electrisch gelast worden of toch maar niet?
Zie alles weer wat zonniger in :)
ondertussen is het set wat ik had besteld bezorgd, 40mm verlaging. Met de goede voorveren btw ;)
Maargoed, hier komt het rampverhaal:
Achterkant eerst; rechts de ‘bobbel’ op de onderste veerschotel weggerot.Voorkant: 2 gebroken veren, beide schokbrekers lek (vandaar het complete set)
Remklauw wil niet los, ook na inweken niet, fusee’s los halen (damn was het maar een fordje of volvo’tje of wat dan ook, wat een k u t systeem heeft opel) naaf/poot eronderuit, verenspanners erop – en hop – nix meer mee te doen.moer komt niet los van bovenkant schokbreker, slijptol erop- hopla weg moer.
Zit die driedubbel overgehaalde [Censored]-schokbreker onder een een-of-andere dop om hem in de poot op te sluiten – niet los te krijgen! wat nu?zekers een hele nieuwe naaf/poot aanschaffen? wat een @#!x#@!*&$#@**!!!
heb die ouwe prutbak profesories weer op zn pootjes gezet, anders knal ik die zut in de rijn.
Iemand tips?
naaf/poot te verkrijgen? duur?
die opsluitdop, te krijgen? waar?
iemand belangstelling voor een 88 ascona met 3 wielen?ben er goed ziek van, dat is wel te begrijpen denk ik zo ;)
komt denkik door dat ’88’, kan niet veel goeds voorspellen ;)hopelijk kan iemand me een tip oid geven, anders gaat die gare bak richting sloop :(
heb een aantal complete sets gevonden voor de ascona-c, maar nergens wordt gesproken over de verschillen in veren en/of lengte schokbrekers……
Het gaat dus om een complete set van shocks+veren voor- en achterzijde.
Maakt dit uit bij een complete set??? hoe kom ik er achter of de schokbreker lang genoeg is?
Maakt het uit of er een konische of cylindrische veer bijzit als alles als set wordt geleverd? Kan me voorstellen dat als je je oude veren wilt gebruiken dit erg belangrijk is, maar wanneer het een setje is dat deze zaken op elkaar zijn afgestemd – of is dit een te simpele zienswijze??graag hulp!
[rquote=1867185&tid=142533&author=postbusmanta]De voordempers van een B-Ascona zijn zondermeer anders dan van een C-Ascona.
Verlagingsveren zijn nog wel te krijgen.
Let ook op dat er bij de C-Ascona 2 soorten veerpoten zijn gebruikt. Hier zitten verschillende lengtes schokdempers in. Ook de veren hebben een andere vorm.
Kijk even in het topic: “C-Ascona verlaagd”[/rquote]
Tha voor je reply :)
Van die veren had ik al opgemerkt ;) volgens mij zitten er in de 88-er cylindrische veren… hopelijk kan iemand dit bevestigen?!Is er ergens op te zoeken welke lengte dempers voor welke ascona is gebruikt? of kom je hier enkel achter door het geheel te demonteren?
op de een-of-andere manier is het type Ascona die ik heb lastig terug te vinden in de compatabiliteits schema’tjes van de dempers.
Het gaat om een 1.8 motorcode E1.8NV S6, vermogen 62kW. bj mei-1988.Hmmmm zit hier op een site te kijken voor een set schokbrekers/veren voor de Ascona B, maar passend op de Ascona C……… kan dit?
Zijn dit dezelfde soort schokbrekers? dus B = C?? of kun je dit niet zondermeer stellen??? -
AuteurBerichten