Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En nog vragen over de kooi? of is alles nu duidelijk.
mvg
Gerard
je hebt mail,
met plaatjes:P
origineel gepost door Sheto
Ik mocht niet eens meedoen door de ENORME GROTE LEVENSBEDREIGENDE MEEST DODELIJKE barst in de vooruit:agenthad jij die witte opel??
of zelf 1 die niet eens de moeite had genomen om uberhaubt een screamerpipe te monteren aan de wastegate.:swear
maar idd die baan , wat lag die onder de olie. schrok er van.
ook veel helmen tegengekomen die er echt niet mooi en netjes uitzagen met vizieren waar je echt niks meer door kon zien.
maar ook echt echte super strakke en nette rides.
En rijders die niet moeilijk doen als we hem melden dat hij niet in een nylon broek mag rijden ondankts dat hij uit frankrijk komt. Stond binnen 10 minuten wel in een spijkerbroek. :thumbup.Verder een prima dag gehad. Gelukkig ook lekker droog.
tot drachten allen.
PS als je iets niet helemaal zeker weet of een probleem hebt , Mail gewoon je vraag naar info@dhra.nl dan kunnen wij je ook helpen met je evt problemen.
Ter info,
Voor iedereen die dit jaar meedoet voor king street 2010 king:.
Zorg dat je een geldig paspoort hebt die minstens geldig is tot 1 april 2011.
Vraag anders nu al een nieuw paspoort aan anders is er te weinig tijd om een paspoort en visum aan te vragen na het winnen van kingstreet 2010 en het verrek naar Pomona/LASucces
mvg
DHRAff een erg lullige vraag. Ik heb net dat regelement door zitte nemen en daar wordt aangegeven dat de ruit onbeschadigd moet zijn. Bij mij zit er een scheurtje (zonder vertakkingen) helemaal rechts in de hoek van beneden naar boven van ongeveer 15cm. Is dit een afkeur???
-X Dit is correct .dus waarschijnlijk kan je niet rijden. Maar vind je het zelf ook niet verstandiger als je gewoon een ruit er inplaatst die heel is. je gaat toch racen??
AKP en RDW vonden het beiden gewoon goed maar wil wel ff zekerheid hebben.
Tevens hoop ik dat er naar eerlijkheid gekeurd wordt want zoals corsa16v al zei wordt er veel door de ogen gezien wat bij andere afgekeurd wordt.
-X er word altijd naar eer en geweten gekeurd, echter hebben we te maken met mensen. Met alle keurmeesters overleg gehad en iedereen weet de regels. mocht je met een punt niet mee eens zijn meld je bij de hoofdkeurmeester. Mocht je tijdens het rijden een voertuig zien die niet aan de regels voldoet meld dit direct bij een keurmeester. Dit betekend dat bij afkeur de deelnemer word gediskwalificeerd. In het verleden gebeurde het wel eens dat men na de keuring de auto ging ombouwen. Hier word nu strenger opgelet en bij constatering betekend dit direct diskwalifictie. ( dus ook je banden!!)
Wie is de hoofd keurmeester??? Waaraan te herkennen of hoe te bereiken op het evenement??
-X hij is bijna 2 meter , donker haar en heet Gerard. :agent
origineel gepost door Corsa16V
Duidelijk verhaal, om nog op dat motor op kentekenverhaal terug
te komen. Ik vind dat je als organisatie jezelf een beetje in de vingers snijd als je dat soort regels gaat stellen. Wij betalen er ook voor net als het publiek die voor de show komt kijken. Ik vraag me dus ook af of de opkomst hierdoor minder word. Dat zullen we zien, er zijn genoeg
met motor op kenteken. Ik vind het raar dat zo’n regel van kracht gaat en als je meer dan 40% vermogenstoename hebt ben je ook niet meer straatlegaal.Tot slot je kan wel met je motor die niet op kenteken staat in een andere klasse?
Deze regel is er uit het verleden en staat er al 6 jaar in de reglementen , apk en rdw zijn twee werelden en maken het voor niemand makkelijk hoe en wat het nu precies zit.
Straat legaal betekens volgens de rdw regels en die zeggen dat een motorswap moet worden herkeurd. wij hebben niet de tijd en de middelen om dit goed te kunnen beoordelen of motorsteunen , assen en bakken deugdelijk zijn gemodificeerd. laat staan hoeveel vermogen jij precies hebt. de rdw bekijkt dit wel en dit is voor ons een teken dat de auto goed is gebouwd.
voor de se en sm laten we dit vrijer omdat hier meer mensen heel seruieus met de auto’s bezig zijn, hier geven wij de rijders een stukje extra vertouwen omdat deze rijders ook vaken op onze evenementen komen. we wilden ook meer speel ruimte voor deze rijders. we gaan nog even kijken of we voor de sld klasses een voorkeuring ivm motorswap kunnen organiseren.je auto laten herkeuren is en blijft de manier, je hebt geen gezeur met de rdw, apk, politie en de verzekering als er wat gebeurt. en dat voor maar een luttele 50 eurie.
Mvg
Dhra hoofdkeurmeesterorigineel gepost door Corsa16V
*1 Motor moet ook op kenteken staan, anders word je in een andere klasse ingedeeld? Maar niet om het een of ander, DHRA controleerd altijd zo goed op regels enz. Ik kan heel wat voorvallen van 2009 noemen waar ze door middel van vriendjespolitiek/mensen kennen toch hele grove fouten maken.*2 Bijvoorbeeld, op zandvoort met 1 of ander aparte sportauto MET passagier sprinten,nota bene een KIND. Als ik dan uitstap om verhaal te halen word er geantwoord met ja maar hij rijd niet zo hard… Ik heb nog nooit zo’n slap excuus gehoord.
*3 In de Line-up staan en dan mensen die over het gras voor mogen, reden onduidelijk??
*4 Auto’s keuren, dan een evenement later komen en een auto afkeuren op iets wat bij de vorige keuring exact hetzelfde zat. Een auto keuren en als hij word goedgekeurd halverwege de sprint gaan ouwehoeren of je wielen wel of niet aanlopen.
*5 En dan wat me nog bijstaat over de keer op zandvoort dat het met bakken uit de hemel kwam en zeer onverantwoord was om te gaan rijden. Rijders gingen verhaal halen en wouden hun geld terug maar iedereen moest nog maar even wachten. De oplossing, rijden in de stromende regen, zonder boom, zonder start, zonder finish, zonder tijdwaarneming. En iemand die NAAST je auto gaat staan om te starten handjes omhoog en naar beneden. Ik weet wel een illegale manier hoe dat 10x beter gaat.
* 6 Gelukkig is bitburg er ook nog…
* 1 Grove fouten of aanwijzingen van vriendjes poliktiek altijd melden bij de hoofdkeurmeester. Zeg je daar niks over ben je zelf net zo schuldig.
* 2 was dit op automaxx of speed en gein??, daar hebben wij dan niks over te zeggen. bij dit soort evenementen verhuren wij de tijdsapparatuur. als de organisatie dan zegt ik wil dat hij of zij rijdt met kind, fiet of hond. is dat een zaak van de organisatie al daar. niet de DHRA. De dhra is hier standaard ook op tegen dat dit gebeurt. OP drachten zie je dit ook niet gebeuren. dit is een evenement van ons zelf.
* 3 hier zijn twee redene voor geweest. 1 is we hebben last van voordringers gehad. dit is ook besproken op de rijdersvergadering. hier hebbne we bijde schuld aan, wij moeten hier tegen optreden anar ook rijders onderling moeten hier elkaar op aanspreken. rede twee is zoals marcel gouma beschrijft. ivm line up verdeling. maar dan staat er altijd een dhra persoon bij te herkennen aan een dhra t-shirt. mocht je het niet vertrouwen ga dan naar het baan personeel en maak er melding van.
* 4 misschien is deze persoon het vorige evenement wel gewaarschuwd en heeft hij er niks aan gedaan (als je een klein ding niet goed hebt zeggen wij niet direct keer maar weer om ). of de keurmeester heeft het niet gezien. let wel dit is en blijft mensen werk maar zorg dan dat je je auto ook volgens de regels bouwt anders moet je niet gaan piepen als je probeert de regels op te rekken in jou voordeel.
als blijkt dat een wiel aanloopt hebben wij het recht deze auto uit de line up te halen en hem de mogelijkheid aan te bieden dit te herstellen. of mocht het te ernstig zijn of te laat op de avond deze persoon uit de race halen ( dit willen wij ten alle tijden verkomen) Auto’s gaan ook wel eens stuk tijdens de race en heeft de bestuurder het niet eens in de gaten, ook hij is een mens. Ook wil het voorkomen dat rijders na de keuring hun voertuigen gaan aanpassen zonder herkeuring. deze worden er dan uitgehaald.*5 Dit was op verzoek van de organisatie, vandaar dat wij de boom ook weghaalde en alle dhra herkenningen. rijders reden op eigen risico.
* 6 is je goed recht, is er erg mooi en ga er zelf minimaal eens per jaar naar toe. maar ipv te zeuren hebben wij liever dat je de dhra helpt een beter en mooier evenement neer te zetten. iedere mening en hulp is welkom en word zeer gewaardeerd.
Mvg
Dhra Hoofdkeurmeester
Gerard Roelofsen -
AuteurBerichten