Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Siedo wrote:
En dit is de mijne. Vorige week zaterdag opgehaald, vandaag even extra gewassen en een paar foto’s geschoten.
Hele mooie auto! Maar hij komt inderdaad toch echt een hoop pk’s tekort :P
27 juli 2014 om 21:38 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179067Nice!
@C00kie wrote:
Ben benieuwd… :kewlpics
Als ik al het ongedierte er af heb gewassen zal ik proberen een foto te maken. Mijn tel is overleden dus moet even wat anders regelen om te fotograferen.
Maar wat rijdt dat ding weer lekker, hij zal best wel zuiniger lopen maar met mijn rechtervoet wordt dat lastig op het moment :D Staat nu op 8,4 of zoiets.
Nieuwe velgen met zomerbanden opgehaald. Schijnen onder een Meriva vandaan te komen. Morgen ze er onder zetten.
Na 2 maanden met een Vectra rondgereden te hebben waar je met goed fatsoen niet kon inhalen (kleppen in de brandstofpomp waren defect) ben ik afgelopen weekend een dagje bij C00kie op visite geweest. Heel toevallig was de eerste kennismaking bij een Ford C-max die bij de afrit zwaar stond te roken en helemaal op de olie aan het doordraaien was. Blijkbaar had de turbo zijn langste leven gehad. Daarna in zijn werkplaats mijn Vectra onderhanden genomen, best wel jaloers op mensen die zo ontzettend handig zijn met sleutelen. Voor ik het wist was alles eraf en alles weer netjes erop. Scheelt ook wel dat we ongeveer de vijf uur dat er gewerkt werd wij hebben staan ouwehoeren. Heerlijk hoe hij nu weer rijdt en loopt ook nog eens een mooi stuk zuiniger, dik tevreden dus!
23 juli 2014 om 12:37 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179061Heb hem in het echt mogen bewonderen :) Supermooie Vectra.
@lucien wrote:
mischien is je filter te ver verzadicht uitlezen hoe ver is je filter verzadicht anders hoeft ie niet te regeneren
bij mij is ooit het voorgloeirelais vervangen en ook op de brandstofpomp de in en uitlaatklep
hoeveel km heeft ie gelopen
______________________________
signum 3.0cdti executiveBrandstofpomp wordt binnenkort gereviseerd, die gene die voor mij dat gaat doen kan helaas niet eerder dan half juli. Hij heeft nu 225.000 op de teller.
@lucien wrote:
met een z30dt motor is het niet mogelijk om deze geforceerd te laten regeneren heb dit bij een opel dealer willen laten doen
dit zit niet in het programma tijdens regeneren loopt bij mij het verbruik omhoog en ook de temperatuurmeter van 85 naar 90 gradengr lucien
_________________________-
signum 3.0cdti executive
Klopt bij mij inderdaad ook. Maar hij heeft bij mij nu al een redelijke tijd niet geregenereerd, terwijl hij dat normaal toch echt om de 800-1000km doet. Best wel vervelend!
@jraaf wrote:
@Nick-GSI wrote:
als het lampje juist knipperd dan is ie aan het regenereren en moet je de motor niet uitzetten, maar wachten tot het lampje weer uit is, dan is die klaar
Dit klopt.
Echter blijft ze contstant knipperen als er een storing in het systeem is.Ik dacht overigens dat een V6D niet was uitgerust met een DPF :hmmz
Is je voorgloei unit niet in storing?Uitlezen geeft uitsluitsel.
Groet jraaf
Hij is uitgelezen en heeft nog steeds dezelfde foutmelding aangaande de brandstofpomp. Wel heel vreemd dat het extra getriggerd werd door V-power diesel. De Y30DT heeft geen roetfilter, de Z30DT wel.
Mijn auto heeft nog nooit geknipperd tijdens het regeneren, wat wel duidelijk verneembaar is aan de verbruiksmeter wanneer hij dat doet. Volgens mij moet het wel mogelijk zijn dit aan te zetten heb ik eens ergens gelezen.
Woensdagavond kan ik een opcom ophalen :)
@Nick-GSI wrote:
als het lampje juist knipperd dan is ie aan het regenereren en moet je de motor niet uitzetten, maar wachten tot het lampje weer uit is, dan is die klaar
Dat is bij mijn auto niet het geval. Dan zou hij nu al 800 kilometer aan het regeneren zijn. En het verbruik is niet buitensporig hoog!
Wil hem ook laten verwijderen! Alleen heb ik problemen met mijn brandstofpomp. De tuner wilde dat eerst deze problemen verholpen waren voordat hij het roetfilter er uithaalde.
Tunen was ook al een probleem, ze konden niet in de cpu komen. Als het goed is wordt mijn auto volgende maand weer helemaal gefixt, daarna laat ik gelijk mijn roetfilter verwijderen.
Gelijk maar eens eentje bestellen dan!
@mvolkerink wrote:
Ik zou wel even controleren of de cilinderbussen niet zijn weggezakt.
Dit was bij Saab nogal een probleem bij dit type motor.Dit is verholpen bij de Z30DT, de Y30DT had deze problemen.
@TS hoop dat hij spoedig weer helemaal naar behoren rijdt!21 mei 2014 om 13:15 In reactie op: Vectra meeting AC De Meern 24 MEI 2014 UPDATE PICA’S!!!!! #18208705Moet helaas ook afmelden, mijn vriendin gaat die dag parachutespringen in Hoogeveen en wil graag dat ik met haar mee ga.
Ik heb mijn massawiel/drukgroep/koppeling via Ebay (parts2clear) besteld, levering was prima en de onderdelen zijn gewoon origineel. Bij mij zou het vervangen van deze onderdelen bij de Opel dealer bijna €3000 kosten, ik was voor een heel stuk minder dan de helft klaar.
Hier een linkje voor een complete set van jouw auto.
http://www.ebay.nl/sch/m.html?_odkw=&_osacat=0&_armrs=1&_ssn=parts2clear&_trksid=p2046732.m570.l1313&_nkw=flywheel+z17dht&_sacat=0&_from=R405 mei 2014 om 14:12 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964123@Patser wrote:
Waarborg fonds. Ff aangifte doen en 1 getuige hebben.
Dan heb je alsnog een eigen risico van €250,-, en die keren echt niet zomaar uit.
Mooi klote trouwens Kimmie!
Kreng van mij heeft ook om de haverklap wat, dus wat dat betreft kunnen we elkaar de hand schudden.
@astrid_fahrer wrote:
Als je de auto op contact zet dan zie je tussen alle lampjes ook de tekst IDS + oplichten.
Ook kun je het zien aan je schokbrekers/veerpoten aangezien deze wat IDS+ componenten erop hebben zitten.En voelen doe je het meteen wanneer je de SPORT knop in drukt :)
De modellen zonder IDS+ hebben geen sportknop ;)
25 april 2014 om 07:07 In reactie op: Vectra meeting AC De Meern 24 MEI 2014 UPDATE PICA’S!!!!! #182086801. jraaf Vectra SW – 2 deukjes rechter achterportier – 1 deukje D stijl
2. GTS Vectra GTS/ deukje in de dorpel rechts voor
3. remutr vectra/omega?
4. Lucas1975 vectra SW – 1 deukje D stijl
5. Gwriemersma vectra SW 2 deukjes achterklep
6. Punch vectra SW OPC
7. taner_32
8. corsabc20xe
9. gose91 (SW essentia / astra) => astra
10. Patser vectra SW
11. Delano Vectra SW 1 deukje rechter achterportier
12. wagnas GTS 1.8
13. DennisD Signum 1 deukje d stijl.
14. Leo C 2 STW
15. C00kie GTS 3.0
16. DG80 SW
17.
18.
19.
20.Tot de conclusie gekomen dat mijn brandstofpomp naar zijn grootje is :(
Heb de horrorverhalen van KimmieJ666 al gelezen, ben dus niet echt blij.
Moet je er wel even rekening mee houden dat een bekerhouder van een C1 niet mooi past in een C2.
@jraaf wrote:
Ik zou een V6 afraden, zie relaas van Kimmi.
Groet jraaf. 2.2 dti is wel betroubaarste van. ‘T stel denk ik.Ik heb zelf een dth, heeft aardig wat gemekker gehad met aanboudelen.
Groet jraaf
Heb begrepen dat een aantal zwakheden die de Y30DT (C1) had in de Z30DT (C2) opgelost zijn. Mij lijkt de 2.2 ook een veel verstandigere aanschaf, maar als je op je gevoel afgaat wist ik wel wat ik zou kopen :P
Merk gewoon dat alles duurder is en je op een best forse prijs per km komt door het behoorlijke verbruik, dure onderhoudskosten (standaard onderhoud is gewoon al duurder) en forse wegenbelasting. Maar alsnog is het wel een auto waarvan je regelmatig een glimlach op je gezicht krijgt.
@opeloss wrote:
Hij heeft na mijn denken geen vermogen verlies hij
zijn toeren staan stationair rond de 900 950 net zoals bij mijn 2.2.dti
hij schud alleen als hij stationair loopt en als je dan iets gas geeft dan is het weg
ik heb nog niet zo heel erg veel verstand van op com dus weet ook niet wat mijn auto voor waardes moet hebben
het mooiste is als er iemand met dezelfde motor een keer tijd heeft om bij mij met op com mijn waardes kan bekijken
en eventueel goed zettenEen Y30DT is niet voorzien van een roetfilter, dus daar kan het niet aan liggen.
De exacte waarden zijn volgens mij niet af te lezen met een OPCOM, bij mij is in ieder geval een TECH2 nodig.
Wat een verschil maakt dat zeg, dikke bak!
Vandaag opdracht gegeven voor het verwijderen van mijn DPF en het tunen van mijn auto!
In de pauze eens bellen voor een afspraak.
Ben echt heel benieuwd hoe dat straks rijdt, 20% meer koppel en een auto die eerder oppakt moet toch wel een behoorlijk verschil maken.
-
AuteurBerichten