Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik rijd voorlopig kadett d met c20xe moteur!
steffans velgjes
Recaro kuipzetels
simmons middenpot
Remus dubbele uitlaat
is voorlopig nog niet verlaagd maar ben zeker van plan!men kadett sta sinds kort te koop: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=144332
ik heb nu meer interresse in een C kadettje daarom doe ik die weg :)
amai digidash is echt wel vet!
ik heb nochtans zonder demper gereden en maakte mooi geluid, het was alleen veel te luid!
Ik heb eergistere middendemper van simons gekocht, ben van plan om die tussen te steken, zou het geluid dan wa beter zijn?
brandstoftovoer OK nu. Brandstofkorfje uitgekuist! zo simpel kan het zijn soms :)! maar je moet het weten!
Wat een racemachine!
thank you very much![rquote=1844390&tid=140716&author=otdh]hoe weet je zo zeker dat die te weinig brandstof krijgt??
air/fuel meter ofzo erop??
of meet je dan de druk in de railop een std motor is 3bar in elk geval genoeg
en, als t idd te weinig brandstof is, kan t best zijn dat je pomp versleten is, t filter dicht zit of t aanzuigkorfje los gelaten is in de tank
temp. sensor al vervangen?[/rquote]
Als die stationair draait dan dan draait op 3 bar maar vanaf dat ik begin te rijden hoor ik aan de pomp dat het niet genoeg brandstof krijgt! neen aan de filter en pomp ligt het niet ik heb een bullet filter van sytec! maar elke keer als ik filter wou uitkuisen dan zat er zo goed als geen vuil in de filter!! maar hij ging to eventjes beter daarna!
ik heb wel een benzinetank van gte heeft dat ook een aanzuigkorfje ja? dan zit ie wss verstropt!
origineel gepost door Vinci
Is je tank wel goed schoon? Anders blijf je ermee bezig…Ik heb een externe pomp bij M-tech vandaan, een modelletje Bosch, maar dan niet van Bosch… Ben er wel tevreden mee, alleen maakte met mijn eerste ophanging inderdaad wel veel herrie. Heb ‘m nu op de originele manier hangen en dan is het stil…
Ondanks dat velen M-tech prijzen hoog vinden (en dat geldt voor veel onderdelen ook wel) was deze pomp heel redelijk geprijsd met €120 vind ik. Ik kon in elk geval geen vergelijkbare pomp vinden voor minder. Hij levert 11 bar…
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=740013&hid=&lhid=&lvid=
11 bar das bijna dubbel zoveel als de mijne bosch! Ziet er goed! ik ga al meteen bestellen, dan kan ik eindelijk gerust doorvlammen! :)
thx voor hulp!ik kwam tege die plastic hoedje tegen, snel vervangen en twas opgelost! ik kan nu in 5de schakele!
en idd eerste keer slecht afgesteld!yeap opgelost! thx voor alle hulp! en nu sheuren maar :)
origineel gepost door CommoCruiser
Heb je ook de pook van de 5-bak meegenomen ?
Als je nog de 4-bak pook er in hebt zitten, kan je deze aanpassen naar 5-bak.Afstellen gaat als volgt :
Boven op de bak, naast de plek waar het schakelstangmechanisme er in gaat, zit een gaatje met een kunststof plugje er in.
Dit plugje haal je er uit.
Pak een boortje of inbussleuteltje van 5 mm en steek deze in het gat.
Draai de kruiskoppeling van de schakelstang linksom (rechtsom als je voor de auto staat).Op gegeven moment voel je iets tegen het boortje aanstoten.
Dat is de pal op de schakelas, waarin het afstelgaatje zit.
Haal het boortje ietsje terug, zodat de pal nog iets verder kan draaien.
Dan druk je het boortje helemaal erin, zodat het boortje de pal borgt.Je kan dan de kruiskoppeling ook niet meer bewegen.
Controleer dit even, om te kijken of de pal niet voorbij het boortje geschoten is.Als de boel geborgd is, laat je iemand de pook midden tussen de 1 en 2 houden.
Tegen de blokkering van de achteruit aan, zeg maar.Dan draai je het borgboutje op de schakelstang vast en is de boel afgesteld. :thumbup:thumbup
thx Cruiser, heel duidelijk uitgelegd! ik kan schakelen van normaal schakelen, alleen in 5de ben ik onzeker :hmmz, morege op de baan is testen! ik heb vermoeden dat ik ergens tegenzit als ik in 5de wil schakelen!!
origineel gepost door Vinci
Maar dan is de 1e toch de 3e en de 3e de 5e??:hmmzLijkt er gewoon op dat hij iets verdraaid moet worden…
klopt, maar ik krijg het verder niet verdraait, ik zal later nog eens probere!
origineel gepost door ronald28
En misschien een domme vraag je trekt de achteruit pal wel omhoog? ander wil hij niet opzij om in de achteruit te gaan.:D hah da had wel een goeie geweest. als ik in achteruit trek dan gat ie in het 1ste.
en wat had ge juist aangepast aan de mechanisme?12 oktober 2010 om 18:40 In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713073alles wat je ziet uitsteken of loshangen! daar komt nog een verandering in hoor! eerst motor laten draaien en dan de rest!
alleen ecu kabel lijkt mij wat kort (vorige eigenaar heeft ingekort), ik zou het echt niet weten waar ik de computer moet hangen!! hebben jullie een idee? [/quote]overtijd zei iemand iets over restdrukventielen van de hoofremcillinder!! wat moet ik daar mee doen? ik heb gsi achteras met schijven nu! ik vermoed dat ik daarom iets moet veranderen aan mijne hoofdremcillinder! kan me iemand helpen?? daar heb ik heb geen ervaring mee! :cool:
12 oktober 2010 om 18:32 In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713072origineel gepost door Maartuh
origineel gepost door DETTD
ok eindelijk de lek opgelost! nu kan ik aan de rest verder!:angel
ow wat was het nou uiteindelijk?
slangen verkeerd aangesloten! ik had de leiding van de inlaatspruitstuk die bedoeld was voor lucht aan te zuigen verbonden aan een koelwater kanaal! iets heel dom dus! ik heb de motor los gekocht dus ik moest het allemaal zelf uitzoeken, en ik dacht dat de inlaatspruitstuk ook gekoeld moest worden!! maar ik ben blij dat het iets stoms is :)
9 oktober 2010 om 14:33 In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713070ok eindelijk de lek opgelost! nu kan ik aan de rest verder!
:angel
7 oktober 2010 om 15:36 In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713069origineel gepost door Maartuh
ik zou als ik jou was de kop even laten nakijken en misschien ook even laten afpersen.
Is ie niet krom geworden door dat akkefietje met die popnagels? (of zaten die gelijkmatig over de hele kop verspreid?)met afpersen weet je ook meteen of hij niet lek is natuurlijk
Mischien dat je al met een recht metaal iets al kan zien of ie krom is? Dan moet je hem weer eens vlakken…ik heb het al eens laten persen en vlakken! maja tkan zijn dat het krom is ja, kzal moregen wel zien!
7 oktober 2010 om 14:25 In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713067:wtf vandaag een nieuw pakking gaan halen (een gewoon geen stalen!) en geplaatst! ik start de motor… weer niet goed!!! koelwater verdwenen, witte rook van achter! dat kan toch ni??? :o heb ik de slangen verkeerd ofzo aangesloten? want er wordt druk opgebouwd in mijn expansivatje! de slang van expansievat gaat naar de teut aan de rechter kant van de kop (als je ervoor staat)! dat zou normal toch moetn zijn of ni?? of is mijn ontluchting ni goe??? dat zal wss niks mee te maken hebben??
het enigste is mss dat het nog kan helpen is bouten natrekken!
HELP ben ten einde raad!!!5 oktober 2010 om 18:14 In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713066gvd ik ben juist gaan zien en ik zie ze nog half uitsteken! ik weet al wat je bedoelt!! dus die steunen wss op het blok en ik kan de kop niet volledig afsluiten!!!!:mad: dat weten we nu int vervolg ook al!
en hopla weer uiteen!
toch bedankt voor de tip!5 oktober 2010 om 18:07 In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713065origineel gepost door corsaracer
welke ijzeren koppakking heb je er tussen gedaan??die van de z20let??
zoja heb je de popnageltjes uitgeboord???
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=301317&hid=&lhid=&lvid=&mid=102
ik heb de koppakking bij m tech gekocht! popnageltjes bedoel je met die klein goude ringetjes in t gaatjes, ik vermoed voor die pakking bijeentehouden?
is mijne kop trug beschadigt dan?
en moet ik dan trug een nieuw pakking gaan kopen denk je?5 oktober 2010 om 15:11 In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713063Na lang wachten op mijne kop heb ik hem trug in elkaar gestoken en voor de eerste keer gestart!!!
wat bleek er loopt trug water uit mijnen uitlaat! :cry nochtans ik heb het blok laten vlakken, een buis in het kanaal ineens laten persen en een nieuw ijzeren pakking gekocht!!! mss ligt het aan een aanhaal moment?
ik heb het aangetrokken op 45 nM en dan 2 keer 60 graden!!! normaal is 3 keer maar ik had schrik dat de bouten gingen breken, want ik kon het bijna niet verder draaien!ik had de motor nog eens gestart zonder koelwater en het draaide goed alleen al die kompressie druk ging naar mijn expansievat!!
thx voor reacties! ik denk dat ik weet wat ik moet doen ;)
30 augustus 2010 om 13:53 In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713060ter bevestiging van die 2de en de 3de piston kan je ook zien aan die kleppen ze zien er veel slechter uit dan de 1ste en de 4de!
ik denk dat ik het toch ga binnen brengen voor het roderen en nazicht! :mad:30 augustus 2010 om 13:48 In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713059zoals je ziet alleen de 2de en de 3de pistons staan onder water dus ik heb al twijfels dat het kanaal gescheurd is, ik heb heb ook niet echt sheurtjes of barstjes gezien! ik denk dat die pakking gewoon versleten is?! :hmmz dat hoop ik toch!!!
Wat denken jullie???29 augustus 2010 om 18:42 In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713054origineel gepost door CommoCruiser
hmmmm…
ik wil je niet bang maken, maar als dat water boven de zuigers heeft gestaan terwijl jij probeerde te starten, kan dat wel eens heel veel schade aan je motor aangebracht hebben.
Als de motor namelijk hierdoor een waterslag heeft gemaakt (dat de motor probeert de koelvloeistof samen te drukken in de cilinder, zoals dat normaal met lucht/brandstofmengsel gebeurt ) dan kan dat schade opleveren aan je krukas, drijfstangen, zuigers / zuigerveren, enz. enz.:o je bedoelt schade aan de lagers dan, of echt alle mechanische onderdele in de motor? ze gaan oxyderen ofzo?
als dat zo is dan zit ik in de shit, want ik heb echt redelijk lang probere te starte!29 augustus 2010 om 18:29 In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713053origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door mayhem
wat heb je gedaan met die slang vanaf the thermostaat huis?!?!dat vroeg ik mij eigenlijk ook nog af.. en die olie koeler ? die kun je beter achter de grill plaatsen toch of heeft het een rede dat ie daar zit ?
Ohjah.. wat je kvs betreft.. ik zie dat je het ori kvs tankje van een D kadett gebruikt hebt.. bij een XE heb je nog een extra pijpje nodig deraan.. voor de ontluchting.. ik weet niet hoe je het pijpje bij het inlaat spruitstuk afgedicht hebt ?
die slang is maar voorlopig, een snelle oplossing ;) ! de bedoeling is dat ik de motor eerst aan de praat krijg en dan alles netjes op zijn plaats zet!zoals die olie koeler! maar ik heb een vraag… geraakt die echt tot achter de grill? onder de carter onderdoor vermoed ik dan??? eigenlijk was ik wel van plan om thermostat van de oliefilterhuis uitvijzen en een gewoon rechtstreeks door verbinden, ik heb bij Mtech gezien dat ze zoiets verkopen voor 9 eur
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=720054&hid=&lhid=&lvid=&mid=102
zou ik het doen????29 augustus 2010 om 14:43 In reactie op: KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!! #17713047Halo bedankt voor reacties, maar ik denk dat ik hier met een echt probleem zit!
er zit dus koelwater in de uitlaat en in de carter :cry !! wss is het een koppakking!? Maar kan er iemand zeggen hoe je dat best oplost?? ik heb gezein dat je het kan oplossen door een externe leiding aanleggen en het gescheurde deel afsluiten!? of door het persen van een buis in een gescheurd gedeelte! is het gemakelijk om zelf te doen??? Kan er iemand dan uitleggen stap voor stap AUB!
:cool: -
AuteurBerichten