Jo, mooi project weer!
Toerental signaal:
Ik denk dat je die niet zult vinden.
Wat er namelijk aan de hand is is dat de motor ECU het toerental verteld aan het instrumentenpaneel, oftewel met andere woorden, geen ouderwetse bobine puls, maar computer taal, welke over de (CAN) bus gaat.
Zo ook met olie temperatuur, water temperatuur etc.
Een oplossing zou kunnen door een interface te gebruiken van http://beijer.com” onclick=”window.open(this.href);return false; echter moet je dan wel zelf de “gefilterde” CAN data aanleveren.
( Zie het als dat je in een enorme drukke discotheek staat en er ergens iemand wat loopt te roepen, en je dat dus precies wilt horen dat is dus het filteren, en daarbij heb je dezelfde auto nodig RHD !!! die compleet is om de data te kunnen opnemen )
Een andere optie:
Sluit je wel de 16 polige OBD stekker aan? zoiezo noodzakelijk om storingen uit te kunnen lezen met een scanner.
Als je nu misfires zou hebben (overslaan) dan kan je niks terug vinden en is het uiteindelijk bye bye met de V8…
Nog meer wanneer je op LPG gaat rijden…
Je kan ook een OBD tooltje aansluiten op de 16 Polige OBD stekker waar je dan het toerental en of snelheids signaal opvraagt,
echter zal dit pas zichtbaar zijn aan het einde van de sprint… http://allobd.com/proddetail.asp?prod=DT-DashDAQ” onclick=”window.open(this.href);return false; en:
http://www.youtube.com/watch?v=7LnKhUWst8I” onclick=”window.open(this.href);return false;
Succes ! groeten Rene – DETC.nl