Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb zelf een hele tijd getril/gebrom gehad waar ik ook maar niet achter kwam. Uiteindelijk, na er toch zelf achter gekomen te zijn, bleek het luchtfilterhuis bij een standaard toerental te trillen.
Eenvoudig om het op te lossen was het niet, want dat ding kan maar op één manier gemonteerd worden. Maar met behulp van wat rubbertjes en tie wraps is het probleem opgelost.
Misschien heb je er wat aan.
Dennis
3 mei 2011 om 14:10 In reactie op: Astra H Diefstal alle vier afdekkingen van montageopeningen #17812463@H_essel wrote:
ik heb pas de klepjes in verschillende kleuren gezien.
Wit,Zwart,Rood,Blauw,OranjeIk zal morgen ff de link zoeken waar ik ze had gezien.
Heb je de link nog kunnen vinden?
24 april 2011 om 14:22 In reactie op: Astra H Diefstal alle vier afdekkingen van montageopeningen #17812459[rquote=1920207&tid=142133&author=jelmer_astra]Ja kan je zo halen bij de dealer. Je moet hem dan nog wel even in de kleur laten spuiten. Ik was zelf laatst ook al ééntje kwijt.[/rquote]
Ah, ok. Meestal hebben ze dat soort dingen nooit op voorraad. Kun je nog een keer terugkomen, ghehe.
Maar, standaard zijn die dingen zeker wit. Ik moet een zwarte hebben :(
24 april 2011 om 14:11 In reactie op: Astra H Diefstal alle vier afdekkingen van montageopeningen #17812457Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Zijn die dingen los te bestellen?
Ik ben er eentje kwijt namelijk en ik vind het gruwelijk lelijk, zo’n gapend gat bovenop.[rquote=1891175&tid=144512&author=robert_corsa]chippen kan niet zelf nee.
kijk eens op de site van simulto. die hebben mooie filter (gesloten systeem) wat toch wel ietsje vermogen zou kunnen geven, 1 of 2 pk misschien, en het geluid wordt wel iets mooier. op een diesel niet te horen trouwens.
een diesel heb wel veel aanzuiging, bij mijn bedrijfsbus zit tenminste een slang, daar kan ik mn arm wel in stoppen.
[/rquote]
Ik zal even een plaatje toevoegen van hoe het er nu uitziet :)
Wanneer ik deze trouwens zou monteren (voorbeeld), dan dient deze toch als vervanging van de grote luchtfilter die er nu in zit? Dat ik deze op de plek monteer waar nu de rechthoekige luchtfilter zit?
http://www.efkaimport.nl//Uploaded_files/Zelf/knafbeeldingen/57-0650.jpg
[rquote=1891072&tid=144512&author=OPCdriver]K&N inleg of “green filter”zijn wel betrouwbaar en voor echt meer
vermogen : chippen.[/rquote]Dat chippen kun je niet gewoon zelf doen toch?
Ik dacht dat een open luchtfilter voor het geluid is en een sportfilter voor de prestaties. Ik begreep ook dat dieselmotoren relatief weinig lucht nodig hebben. Dit in tegenstelling tot een benzinemotor.
Beste jsgsi,
Bedankt voor je reactie.
Probleem kan idd heel goed zijn wat jij zegt. Ik hoorde toevallig ook van iemand anders dat dit het wel eens zuu kunnen zijn. De warmte, de stank … Het verklaart een hoop. Dank voor je reactie hierop!
Probleem 1 is echter een ander geluid dan tijdens dat schoonbranden. Het is net alsof er iets loszit, wat begint te ‘klapperen’ bij zo’n 1200/1300 toeren. Dit doet hij constant. Net gestart, koud, tijdens het rijden. Dit probleem merk ik pas sindskort. Het geluid van ‘probleem’ 2 (wat geen probleem meer blijkt te zijn gelukkig) merk ik al vanaf het begin af aan.
Kun je ook iets met deze info?
Groeten!
-
AuteurBerichten