Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Net weer gemeten, auto staat 48 uur stil.
De accu heeft nu 11,7v overSamenvattend:
Na lange rit: 12,7v
na 1 dag: 12,7v
na 2 dagen: 12,3v
na 4 dagen: 11,7vHeb rondgeïnformeerd voor een Ampere tang, maar ken niemand die er een heeft helaas.
Mijn idee is om als volgende stap de -kabel los te halen van de accu, en na 48h weer dezelfde meting uit te voeren. Wanneer de spanning nu 12,7v blijft weet ik iig dat er een verbruiker is.Als dat zo is zal ik met een autolampje tussen de -kabel en de -pool op de accu gaan testen of ik door zekeringen te verwijderen kan ontdekken in welke stroomgroep er een evt. verbruiker zit.
@flw wrote:
@Dens-E wrote:
@Dens-E wrote:
@flw wrote:
Wat is de spanning na 24 uur stilstand?
Frans
Ga ik komende week meten.
Heb net gemeten, auto staat nu 24 uur stil, en erg vreemd.. Nu is het nog 12,7v
Zou hij nog 100% geladen moeten zijn.
Mooiste was als je hem nu belast kunt testen en wat er dan overblijft.
Frans
wat bedoel je met ‘belast testen’?
@Jack-omegax3.0xe wrote:
@TheGeneral wrote:
Tip voor het meten: Sluit de deuren en contact uit en wacht een paar minuten met de accupool los te halen. De regeleenheden blijven altijd voor een paar minuten “online” nadat het contact is uit geschakeld. Ook als je alleen de deuren opent gaan sommige regeleenheden “online” als een soort wake up stand
Wel de multimeter op ampere zetten en ook de pennen op amp.
Beste kun je trouwens een amperetang gebruiken deze hebben een hogere amperage aanduiding. Een multie meter maar max 10 Amp. En dan ook maar voor een aantal seconde.
Goed dat je t zegt, herinner me nu dat ik vorige keer zo mijn multimeter om zeep had geholpen.
@OA-H wrote:
Dit probleem heb ik ook met de corsa uit 2001.
2x accu vernieuwd nu na bijna 9 maanden weer het zelfde probleem.
Zit te overwegen de dynamo te laten reviseren of vervangen kijken wat die dan doet.Het is bij mij iig niet de dynamo, die is vorige maand gereviseerd.
@TheGeneral wrote:
Lekstroom zit maximaal rond de 0,05A volgens mij
Dit kan je meten dmv een multimeter. deze moet tussen de minpool en de min kabel zitten
Proeflampje is leuk maar kan je niet zien hoeveel lekstroom er is.Tip voor het meten: Sluit de deuren en contact uit en wacht een paar minuten met de accupool los te halen. De regeleenheden blijven altijd voor een paar minuten “online” nadat het contact is uit geschakeld. Ook als je alleen de deuren opent gaan sommige regeleenheden “online” als een soort wake up stand
Bedankt voor je heldere uitleg, ik ga ‘t meten.
@flw wrote:
Is de accu ook van 2003?
Zoja, dan zal het wel een nieuwe worden.Frans.
Haha, nee Frans.
De accu is in april 2009 vernieuwd. 3 jaar moet ‘ie wel mee kunnen gaan lijkt me.@danny wrote:
@Dens-E wrote:
@b07 wrote:
ik denk eerder dat de accu overleden is,er zitten geen groten verbruiker in de auto tenzij, je die er zelf heb ingezet.
hoeveel volt meet je met draaiende motor?
De accu is vorige week doorgemeten bij de opel test dag en daaruit bleek dat die in orde was.
In mijn auto zit een bluetooth carkit en een PKE (Personal Keyless Entry) systeem ingebouwd.
Kan ik een evt. lekspanning meten? Dan zou ik willen proberen of deze terugloopt bij het verwijderen van de zekering van carkit en PKE.Met draaiende motor is de spanning 14,7V
Dat testdag verhaal zegt niks: Mijn accu was ook goed, 3 dagen later was die toch overleden verklaart, 2 dode cellen erin.
De 14,7 volt is laadspanning en zegt niks over je accu.Is er nog een andere manier om te controleren of de accu nog goed is?
@mantanator wrote:
Even met een lamje meten of je lekspanning hebt.
Minpool los, en dan lampje tussen accuklem en minpool zetten.Is het niet handiger dit met een multimeter te doen, zodat ik de waarde zie teruglopen bij het loshalen van zekeringen.
Mijn vraag is dan alleen of ik spanning of weerstand moet meten, en wat het maximale ‘lek’ mag zijn.
@b07 wrote:
ik denk eerder dat de accu overleden is,er zitten geen groten verbruiker in de auto tenzij, je die er zelf heb ingezet.
hoeveel volt meet je met draaiende motor?
De accu is vorige week doorgemeten bij de opel test dag en daaruit bleek dat die in orde was.
In mijn auto zit een bluetooth carkit en een PKE (Personal Keyless Entry) systeem ingebouwd.
Kan ik een evt. lekspanning meten? Dan zou ik willen proberen of deze terugloopt bij het verwijderen van de zekering van carkit en PKE.Met draaiende motor is de spanning 14,7V
@wim-v6 wrote:
Zal niet aan de Auto liggen, aan de aanhanger zal dit liggen, die heeft dan meestal een slechte massa verbinding..
Willem
maar kan dit ook bijdragen aan het telkens defect raken van de dynamo?
volgens opel komt het dynamo-defect idd vaak voor bij mijn type auto (2003 astra, 1.7), maar wordt normaliter veroorzaakt door olie wat lekt uit een slangetje boven de dynamo, dat is bij mijn auto niet het geval dus de oorzaak ligt ergens anders.
@wim-v6 wrote:
Lampje dashboard kastje:
nee, Stroom eraf is geen stroom verbruik..Trekhaak stekker:
doet ie dit ook ZONDER aanhanger??
als ie het alleen doet MET aanhanger zal de storing in de aanhanger zitten.Willem
wat het dashboardkastje betreft, dat klonk mij ook erg onlogisch..
en idd, dit is enkel af en toe wanneer de aanhanger gekoppelt zit. deze stekker zal ik in ook laten doormeten.afgelopen zaterdag monteur gesproken bij de nationale opel testdag.
hem verteld dat mijn dynamo om de 1 à 1,5 jaar defect gaat én dat mijn accu altijd leeg is wanneer de auto 1,5 week heeft stilgestaan.daar zijn we nog tot de volgende conclusies gekomen:
ik laat mijn dashboardkastje altijd open staan wanneer ik mijn auto parkeer (om inbraak te voorkomen). Ondanks dat het dashboardkastlampje wel uitgaat, kan de schakelaar in het dashboardkastje wel een ‘lekstroom’ veroorzaken, wat de accu langzaam leegtrekt.ik rijdt regelmatig met mijn aanhanger, het viel mij laatst op dat wanneer ik op de rem trapte, het mistachterlicht-lampje op mijn dashboard ging branden, wat lijkt op een kortsluiting in de stroomstekker van mijn aanhanger. Dit is overigens niet altijd het geval wanneer de aanhanger zit gekoppeld, wellicht los contactje. Mogelijk zit er een kortsluiting in de stekker van mijn aanhanger, wat weer kan bijdrage aan het defect raken van mijn dynamo.
@miraltje wrote:
misschien een idee om keer een nieuwedynamo te monteren,je electronica vind het ook niet fijn,die krijgt elke keer een flinke optater,door piek spanning
Ben op dit moment een andere auto aan ‘t overwegen, nu ik begrepen heb dat dit een probleem van dit type auto is.
Het vertrouwen ben ik ver kwijt.Bedankt voor alle reacties!
Ik kan weer rijden nu (voor zolang t duurt).Ben wel aan t overwegen of het geen tijd is voor een andere auto
nu ik heb begrepen dat dit probleem zich zal blijven herhalen met
dit type/jaar auto.het was inderdaad mijn dynamo weer, in juni 2010 en januari 2010 ook al gereviseerd.
nu is hij weer gereviseerd, heb begrepen dat bij mijn type opel (astra G 2003) dit probleem om de 1,5 jaar ongeveer zal blijven terugkeren. Het is de diodebrug die het telkens begeeft.
niet zo blij mee uiteraard, want als ik stil kom te staan is het nooit met hulp van derden op te lossen (startkabel) en ben je altijd van een sleep afhankelijk :s
Vanmorgen gemeten, 12v en na starten 11,5v.
En 5 minuten sloeg de auto af en start niet meer.Staat nu bij monteur, denk idd ook de dynamo.
Tnx voor de uitgebreide beschrijving Richard. Daar kan ik mee vooruit! :thumbup
11 januari 2012 om 17:09 In reactie op: Alarm inbouwen, aansluiten op knipperlichten, Opel Astra G #17908655@thereaper wrote:
ik heb ze in mijn vectra op de multitimer aangesloten, omdat de draden van het alarm wat ik had 12v uitstuurde.
als die draden van jou alarm een NO contact hebben dan zou ik het ook via de kiekert doen.weet jij zo welke draden op de kiekert voor het linker en knipperlicht zijn? ik zit nu met hetzelfde vraagstuk.
@Viper_85 wrote:
Hallo allemaal,
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een Opel Astra G station. Daar zit nu een VDO CD-441 XED headunit in, maar deze wil ik graag vervangen voor mijn Pioneer.
Probleem is alleen dat ik deze radio met geen mogelijkheid los krijg met de bijbehorende beugeltjes. Kan het zijn dat deze radio nog ergens verankerd is? En weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Grtz Mike
Hey Mike,
Ik zit op dit moment met hetzelfde probleem en vroeg me af hoe je het destijds uiteindelijk voor elkaar hebt gekregen?
ik heb gemeten tussen bruin/rood en bruin (massa) en tussen bruin/wit en bruin op de kiekert.
Wat bedoel je met stuurdraden uit het slot?
Op de module die ik heb zitten 2 outputs welke naar de + van mijn knipperlichten (L + R) moet. Het lijkt me het handigste als ik deze verbind met de draden op de kiekert welke de knipperlichten aansturen. Enkel krijg ik nergens een diagram gevonden van de kiekert.@Juffer1 wrote:
Let even op dat het wel eens zo kon zijn dat de sturingen op de kiekert massa gestuurd is !
Ik weet het niet meer 100% zeker (is voor mij ook alweer een half jaar geleden) maar meet dat voor de zekerheid even na.Ik ben er na wat speurwerk net uit, de kiekert is idd massa (negatief) gestuurd.
Bruin/rood triggert dicht
Bruin/wit triggert openBij gesloten deuren:
Bruin/rood: 0,00 Volt
Bruin/wit: 0,08 VoltBij open deuren:
Bruin/rood: 0,08 Volt
Bruin/wit: 0,00 VoltWaar ik nu nog naar op zoek ben is welke kleur kabel de alarmlichten aanstuurt vanuit de CV unit. Iemand een tip hoe ik hier achter kan komen?
Ik heb het pakketje met de keyless entry module binnen..
Weet iemand van jullie toevallig of er een schema beschikbaar is van de CV unit (kiekert) waar ik kan zien welke kleuren kabels van het open- en sluit signaal zijn? Scheelt weer wat speurwerk :)
@opel-motorsport wrote:
waarom wil je dit inbouwe als je al centrale vergrendeling hebt
dan moet je heel de tijd je sleutel mee zeulen en ook deze ab :) vind het beetje nutteloos :)Heel simpel, de afstandsbediening in mijn originele sleutel is defect.
Met dit systeem ben ik iets meer geld kwijt, maar heb ik weer een afstandsbediening + de optie dat het automatisch gaat + alarm.
Vandaar dat ik voor deze optie heb gekozen i.p.v. een nieuwe afstandsbediening.
-
AuteurBerichten