Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
of is dit de bedoeling? Niet echt praktisch qwa ruimte zo in een corsa b
Niemand die het weet?
dit past niet fijn zoals ik het zou willen…iemand nog een suggestie voor een mooie kleine turbo met t3 fles?
Oké.. Ik heb er 1 thuis maar het inlaat huis komt tegen het blok aan..of ik moet hem er andersom erop zetten maar dan steekt de turbo zn stuk naar voren.
Dus ik moet er 1 hebben die er mooi strak onder past
Probleem opgelost….temperatuur sensor vernieuwd en weer prima
Met de zomer banden 15´ en banden maat 185-45-15
en met de winterbanden 14´ en banden 175-70-14 en ik moet zeggen met deze rijd het al wel wat rustigerIk heb nog een paar andere bakken gevonden F16w 3.57 en F16w3.72 miss zou dat nog wel wat wezen
Miss dan toch opzoek naar een F16w3.74, kan me beter goed laten informeren dan dat het een zware tegenvaller wordt.
Ik zijn nu met een f20bak en bij 100km draait deze meer dan 3000rpm,en dat wil ik niet meer,ik wil gewoon lekker rustig toeren.Ja ik ga hem wel achter een c20xe proberen,ik moet er wel bij zeggen dat het nog een hele frisse motor is en 16bar op alle 4 de cilinders geeft.
Hij heeft nog koppel genoeg,als een 2.0 8 klepper het trekt dan zal een c20xe er ook geen problemen mee hebben toch.Ik heb een F16w 3.55 gevonden dat is wel de fijnste bak om lekker mee te toeren?
Nu alleen het in bouwen nog dat zal wel een hele strijd worden,iemand hier ervaring mee of het te doen is zonder het blok eruit tehalen?Zou iemand me kunnen zeggen waar je het op een bak kan zien of het een wr of cr bak is.
Ik wil namelijk ook een rustigere bak in de auto ben wel klaar met het lawaaiIk heb originele ks lagers besteld,en deze hebben echt gewoon speling,heel vreemd dus.
De ks lagers eindigen op 00 aan het eind, ik heb bijde typen er in gehad 19.3 en 20.3 breed.Ik zal de originele die erin zaten eens opmeten,ik heb inmiddels de ks lagers al weer verkocht,maar heeft iemand nog een originele liggen om op te meten?
Ik heb net de lager opgemeten en deze is 1,60 dik nu moet ik alleen nog de dikte van een originele weten.
Het zal zeker wel wat pk’s mee te winnen zijn,de motor is volledig gereviceerd en ik heb er nu zn 5000 km mee gereden, vorige week nog eens een compressie test gedaan en nog steeds 16bar alle 4.
Ik wil een origineel c20xe spruitstuk afzagen en aanpassen voor motor tb’s,als iemand nog een oude heeft liggen het maakt niet uit als die kapot is,als de flens en injector gaten maar goed zijn.
Het grootste probleem wordt denk ik het oude spruitstuk er van afhalen.Ja dat bedoel ik net zo als zn dbilas set maar dan van een honda wegracer met wat kleine aanpassingen.
Het moet in een corsa b komen maar zal het originele spruitstuk er nog wel af kunnen ivm de ruimte,of zal het hele blok er weer uit moeten.
En zal er wel 20pk mee te halen zijn?met een originele nokkenas enz.Op corsa nova tuning staat er ook een met tb en een lucht verzamelbox en een lmm
http://www.corsa-novatuning.nl/uk/itb.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ja maar ik bedoel geen carbs maar een echt injectiesysteem wat dus ook op een aantal motoren zitten zoals de fireblade 928 en nog meerdere sport/race modellen.
Over de ECU
de volgende ECU’s zijn geleverd aan de C20XE:
FP Kadett tot 89, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
FP Kadett vanaf 90, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
FX Vectra 91, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
FX vectra vanaf 92, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
GX calibra tot 91, altijd solderen
GY calibra tot 93, altijd solderen
HA calibra vanaf 94, altijd solderen
QJ astra tot 93, niet solderen
PL astra tot 94, niet solderen
PT astra met DIS, niet solderenuiteraard zijn de ecu’s onderling te wisselen, met uitzondering van de eerste Kadetts, aangezien die zonder KAT geleverd zijn,en dus geen lambda herkenning hebben
hou er wel rekening mee dat:
de FP ecu’s voor 2.5 bar gemaakt zijn,en de rest voor 3 bar brandstofdruk
je kan wel zonder problemen een FP aan een 3bar regelaar hangen, maar geen andere aan een 2.5 bar,dan loopt die te arm!Als je een klein beetje zoek kan je het zo vinden,dit staat in aanhaalmomenten en tips
Ik heb het al gevonden het waren een paar massa draden die op de injectorrail zitten zaten los,de moer weer even vastgezet en hij loopt weer prima.
Bedankt voor de moeite.Het blok is van ’87en idd een 20xe en de aanbouwdelen van een c20xe.
oke dan is de verbranding wel top dus,de motor loopt toch best wel zuinig voor 150 pk ,ik rij met 37 liter zo rond de 500km
Het zijn gewoon hele fijne motoren van bj87′Ik heb de distributieriem iets minder strak gezet en het geluid is verdwenen.
Als de motor koud was de spanning dan nog net goed maar na een tijdje wanneer de motor op temp kwam zetten de delen toch wel iets uit waardoor dan de spanning te strak werd.Ik heb de distributie set van ebay uk gehaald, is gewoon goed spul (INA made in germany staat er op de rollen is gewoon origineel toch.)
het zou miss ook kunnen zijn dat de riem wat te strak kan staan?
ik ga hem ook nog wel eff proberen zonder v-snaren maar het lijkt niet echt dat het daar van af komt.En de olie pomp moet ook gewoon goed zijn,met starten is het lampje binnen 2sec al uit
Ja maar wat zou het kunnen zijn?in de oliepomp zitten geen lagers,en alle rollen en waterpomp zijn oke.
Het komt ook niet echt uit het blok,ik heb toch het idee dat miss de krukas pully iets tegen de kap aan loopt.Hebben meer mensen dit probleem wel eens gehad?
Er zit nu nog steeds iets niet goed daar aan distributie kant,alles is vernieuwd en maakt nu nog steeds een naar geluid alleen bij iets meer dan stationair draaien,een schurend piepend geluid.
Geef ik nu meer gas dan is het weg het is net of er iets tegen de achterkap vd distributie aan loopt maar ik kan niets vinden
Het geluid is er niet als de motor koud is.
De oliepomp is volgens mij wel goed geeft na het starten bijna gelijk olie op de nokkenassen en ook geen tikkende stoters.Het is geluk hoor,en het viel nog wel best mee.
Het was echt wel de waterpomp ja wat een speling had dat ding zeg.Ik wil vandaag de waterpomp gaan vervangen,het blok ligt in een corsa B is dit nog een beetje te doen en kan de waterpomp er zo uit?(oud type c20xe)
Ik weet dat het bij een a corsa wel een probleem is -
AuteurBerichten