Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2017 om 19:27 In reactie op: Corsa C 2006 facelift model. CC werkt niet. Wat kan ik zelf eerst proberen? #18336042
Is het probleem al opgelost?
Zo niet, denk ik dat ik je misschien verder zou kunnen helpen.Toevallig doet mijn cruise control het ook niet meer en ben ik vrijdag bezig geweest om de oorzaak op te sporen.
Als ik jouw probleem en symptomen zo lees, vermoed ik dat jij exact hetzelfde probleem hebt als ik.Zoals je op de foto kunt zien zit er een kabelbreuk in beide draden die naar de knoppen van de cruise lopen.
Het kan dus voor komen dat de draden soms wel contact maken en na richting aangeven niet meer.Hoogstwaarschijnlijk is dit bij mij het probleem (ik heb nog geen nieuwe hendel geprobeerd, deze is in bestelling) en grote kans dat dit bij jou ook zo is.
Verwijderen van de hendel is heel makkelijk te doen met behulp van het filmpje in deze link: Verwijderen knipperlicht hendel
Dit is echt maar 5 minuten werk.Je zou ook eerst nog kunnen kijken of je dezelfde foutcode krijgt als ik, als je daar mogelijkheden voor hebt.
Bij mij was dat:P0565 – Aandrijfysteem
Cruise Control On SignalWellicht kun je hier iets mee.
Logisch gezien kon het niet anders inderdaad.
Maar als het om zoiets belangrijks gaat ga je toch sneller twijfelen.
Daarom; better safe than sorry :jerryHaha! Ja, die ligt altijd klaar ;)
Ik hoop vrijdagmiddag tijd te hebben om het na te meten.
Ik zal laten weten wat hier uit komt. :thumbJazeker, super duidelijk uitgelegd! :angel
Maar dat is eventueel vrij eenvoudig op te lossen… :agentHaha! Twee peilstokken, super handig :jerry :thumb
Ik gebruik de aanzuigbuis van een benzine blok.
En dit carter past sowieso king:
Qua afmetingen wijkt deze niet (of minimaal) af van een stalen, buiten de wangen uiteraard.En je hebt gelijk, ik moet geduld hebben. Dat is immers een schone zaak. :wtf :jerry
Heren, alvast bedankt voor de reacties.
Mijns inziens gaat het in principe om het olie niveau en niet om de olie hoeveelheid, zoals Louwe ook zegt.
Het gaat erom dat de olie op een bepaald niveau boven de aanzuigbuis staat neem ik aan, zodat er te allen tijde olie aangezogen wordt.
Daarom heeft uitliteren en kijken of de stand overeenkomt niet zoveel zin.Ik denk dus dat het belangrijk is dat de MIN en MAX streepjes op dezelfde hoogte komen t.o.v. de aanzuigbuis.
Als ik dus het gat in het blok gebruik kan ik inderdaad gewoon de originele peilstok gebruiken.
Dit wil ik eigenlijk niet want dan moet ik de buis in het carter afdoppen of dichtlassen en dat vind ik zonde :jerryMaar als de peilstok gaten van de buis en in het blok op dezelfde hoogte liggen kan ik de originele peilstok gebruiken.
Ik weet alleen niet of dit het geval is en ik hoopte dat iemand hier snel een antwoord op wist :angelInteressant dit, heb me hier zelf ook al eens een beetje in verdiept.
Maxspeeding heeft zelf 144 mm drijfstangen op de site staan voor de 2.4 CIH; echter wel “out of stock” op dit moment, zie onderstaande link:
http://www.maxspeedingrods.co.uk/high-performance-opel-cih-2-4l-8v-144mm-pleuel-bielle-arp2000-h-beam-connecting-rods-conrods.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hiermee kom je een stuk dichter in de buurt van de 145 mm die je nodig hebt.Mocht je deze willen bestellen zou ik nog wel even navragen wat de exacte afmetingen zijn want een small end diameter van 55 mm, zoals vermeld, lijkt me een beetje sterk :vertag
Verder weet ik ook niet of de overige afmetingen zoals big end width & small end width overeenkomen met wat jij nodig hebt.Uiteraard kun je ook custom zuigers laten maken met praktisch dezelfde eigenschappen als de xt600 zuigers maar met een cd die 3.5 mm groter is.
Dit kan bijvoorbeeld bij JE pistons (Amerikaans), maar misschien ook wel ergens in Europa, dan kun je ook gelijk de klepuitsparingen op de goede plek laten plaatsen.Succes ermee!
10 augustus 2015 om 17:51 In reactie op: corsa c z12xe voorramen automatich sluiten op afstand #18292004Bij mijn Corsa werkt dit wel king:
Ik durf alleen niet te zeggen of dit bij de mijne standaard is of dat er een vorige eigenaar creatief is geweest.Op bijgaande website zie je welke bandenmaten worden aanbevolen per velgmaat voor een Corsa C:
http://www.steekmaat.nl/auto/Opel/Corsa%20C%204%20gaats%20(2000%20-%202006).htmlHier staat jouw genoemde bandenmaat niet bij, maar qua omtrek (en dus hoogte) is deze wel geschikt.
Ik weet alleen niet hoe deze breedte het op 6.5J velgen doet, wellicht staan ze licht getrokken over de velg. Dat zul je een (ervarings)deskundige moeten vragen.Des te lager de ET waarde des te verder komen de velgen naar buiten, mits de breedte gelijk is.
Een velg van 6,5J met ET 37 komt dus verder naar buiten dan een 6,5J velg met ET 49 bijvoorbeeld.
Ik heb zelf ook 16″, ET37, 6.5J velgen met 195/45/R16 banden van een Astra H gemonteerd.
Dit gaat uitstekend; rijd er nu een maandje mee en de wielkasten hebben de banden nooit geraakt.Wat zouden de plannen van Wiebes voor de euro-4 zonder roetfilter voor consequenties hebben? Het zou toch niet moeten kunnen; een groene Duitse Umweltplakette en worden gestraft door Wiebes omdat je in een schone auto rijdt zonder DPF…
Hier was ik ook heel benieuwd naar.
Zoals het er nu voorstaat gaat de verhoging pas in vanaf 1 januari 2019 en zal gelden voor auto’s die niet voldoen aan de fijnstof uitstoot gesteld in Euro 5 (5 mg/km, Euro 4 is 25 mg/km).
Wanneer een auto niet voldoet aan de Euro 5 norm zal er een toeslag van 15% bovenop de MRB geheven worden.Informatie komt hier vandaan: http://www.amklassiek.nl/definitief-oude-diesel-vanaf-2019-extra-belast/2015/06/19/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit zou dus betekenen dat de extra heffing ook zal gelden voor de Corsa C 1.7 CDTi en ook de Corsa C 1.3 CDTi volgens mij.
Ik ben blij dat het nog even duurt.
DPF = Diesel Partikel Filter of ook wel roetfilter.
Deze heeft de Corsa 1.7 CDTi niet (ga er even vanuit dat je deze als vervanger ziet voor de 1.3 CDTi en niet de DI of DTI).
De 1.7 CDTi bevalt mij heel goed, 236.000 op de teller en loopt nog perfect, maar heb geen ervaring met de 1.3 CDTi.Ik bedoelde dat de hartlijn van de velg gelegd wordt op het middelpunt welke gemeten is vanaf de buitenkanten van de velg, dus tussen de voor- en achterkant van de velg.
Dus als jij het over die lip hebt ligt de hartlijn op het middelpunt tussen de voorkant van die “lip” en achterkant van de velg.
Kortom; elke velg met een gelijke ET waarde én breedte zal even ver naar buiten steken, of deze nu een “lip” heeft of niet.makkelijk
ik heb zelf 205/45/17 onder me corsa b gehad en toen begon die pas een beetje aan te lopen dus jouw velg/banden maat moet geen probleem zijn
zorg er wel voor dat je de juiste ET waarde hebt zodat je velgen niet te ver naar buiten komen.. anders kunnen deze alsnog aanlopen op de wielkastenVoorgestelde combinatie is nog eens bijna 20 mm hoger dan jouw 205/45/17 dus ik snap niet zo goed waarom deze dan “makkelijk” zouden moeten passen.
En ET vertelt hoe ver het montagevlak van de velg buiten de hartlijn van de velg ligt en hartlijn wordt altijd gemeten vanaf de buitenkant van de velg. Hier wordt al dan niet de aanwezigheid van een “lip” dus al in meegenomen.Long story short; ik ben bang dat deze bandenmaat niet gaat passen maar je zult het zien ;)
Ik heb toevallig vorige week ook een Corsa Silverline gekocht en moest ook even prutsen voor ik wist hoe de hoogteverstelling werkte.
Omlaag is inderdaad hendel omhoog trekken en de stoel naar achteren drukken.
Om de stoel omhoog te krijgen moet je inderdaad de druk op de stoel verlagen en jezelf, samen met de stoel, aan het stuur naar voren trekken. Hierbij komt de stoel omhoog.Ik hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is :hmmz
Ja, klopt maar daar staat bij mij ook geen nummer ;)
Bedankt voor de reactie.
Ik ken wel Enem, dat is Zweeds. De nokken zijn niet heel scherp inderdaad.
Ik denk dat ik hem maar gewoon moet gaan rijden en kijken wat ie doet. :thumbBedankt voor je antwoord Paul maar daar staat ook niks op :shock:
Ik zag ze al staan inderdaad.
Ik had verwacht dat het een hele zoektocht zou worden, maar dat valt dus mee.
Dus ik plaats inderdaad nieuwe :thumbMemory moet constante plus hebben zodat het geheugen altijd spanning heeft en niet gewist wordt.
Rood doe je normaal op de geschakelde plus zodat je radio inschakelt als je de auto op contact zet en uit gaat als je contact uit doet.
Maar het is inderdaad wel mogelijk om allebei op constante plus te plaatsen. Dan moet je, zoals Saluma al zegt, de radio elke keer handmatig uit en aan zetten.Okee kleine berekening:
Volgens mij zijn jouw velgen nu 6.5J?
6.5 * 25.4 = 165,1 mm (totale breedte velg)
165,1 / 2 = 82,55 mmAangezien de, naar binnengaande maat, van de velg niet verandert is de totale maat naar binnen:
82,55 + 33 = 115,5 mm (onveranderbaar bij deze velgen)Oude maat naar buiten:
82,55 – 33 = 49,55 mm (verandert met andere randen)Stel; je legt er ringen op van 0,5J breder dus velgbreedte 7J, krijg je:
7 * 25,4 = 177,8 mm (totale breedte nieuwe velg)Nieuwe maat naar buiten:
177,8 – 115,5 = 62,3 mmDus met randen van 0,5J breder krijg je er dus 62,3 – 49,55 = 12,75 mm aan de buitenkant bij. (= 7J ET 27)
Bij 7,5J, randen 1J breder krijg je er 25,45 mm bij. ( = 7,5J ET 20)Ik denk dat dat laatste een beetje te gek wordt.
Hoop dat je hier wat mee kunt.
Maar misschien is het net zo makkelijk als iemand weet hoe breed je kunt gaan :jerryHet is een beetje lastig omdat je met een bredere rand niet alleen de breedte van de velg maar ook gelijk de ET waarde verandert…
Maar het zijn in ieder geval hele mooie velgen voor onder een C-tje! :thumbOja, als die 6,5J niet klopt, klopt van de hele berekening natuurlijk geen :ass
Ja, sorry dat bedoel ik inderdaad. Met een vermindering van de impendantie stijgt natuurlijk de belasting. Ik was denk ik even in de weg kwijt toen ik dat schreef ;)
Inderdaad! Was ook niet lullig bedoeld hoor. Maar jij vraagt zelf om meningen toch? De rest van de auto vind ik echt super tof! Heel veel mooie details :thumb
@dion87 wrote:
@Roelof wrote:
Hangt er van af wat voor een versteker het is. Ik neem aan dat het een hoog vermogen sub aansluiting kent en 4 normaal vermogen speakers. Mogelijk kan je de normale kanalen bruggen waardoor je een 2+1 setup over houdt.
Wil je gewoon 2 kanalen niet gebruiken hoef je ze ook niet aan te sluiten. Aan te raden is wel om de ingangen te voorzien van een plugje waarbij signaal en massa aan elkaar verboden zijn. Dan zullen die 2 kanalen geen eigen leven gaan leiden.
moeten wel je speakers 2 ohm zijn, ervan uitgaand dat de per kanaal 4 ohm gegeven word.
kost je namelijk je speakers als je ze op minder ohm gaat afspelen dan voor ze bedoelt zijn.Dit is juist niet waar. Een versterker “geeft” geen ohm.
Ohm is enkel de weerstand van de speakers. Met een hogere weerstand van je speakers kan je versterker ze minder vermogen “geven”. Bij verdubbeling van de belasting (weerstand) halveert de stroom oftewel halveert het vermogen (bij gelijkblijvende spanning).
Dus des te lager de weerstand, des te meer vermogen kan de versterker ze bieden.
Versterkers kunnen echter maar tot een bepaald lage belasting stabiel spelen!
Dus als jij 2 ohm speakers er gebrugd aan gaat hangen heeft je versterker 1 ohm belasting per kanaal.
Dus die versterker moet dan op 1 ohm stabiel kunnen spelen.
Let hier dus op.En kabels altijd solderen; niet lopen knoeien met kroonsteentjes. Dan nog liever kabelschoentjes gebruiken :vertag
-
AuteurBerichten