DennisKadett

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 130)
  • Auteur
    Berichten
  • DennisKadett
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 March 2010

      Is het probleem al opgelost?
      Zo niet, denk ik dat ik je misschien verder zou kunnen helpen.

      Toevallig doet mijn cruise control het ook niet meer en ben ik vrijdag bezig geweest om de oorzaak op te sporen.
      Als ik jouw probleem en symptomen zo lees, vermoed ik dat jij exact hetzelfde probleem hebt als ik.

      Zoals je op de foto kunt zien zit er een kabelbreuk in beide draden die naar de knoppen van de cruise lopen.
      Het kan dus voor komen dat de draden soms wel contact maken en na richting aangeven niet meer.

      Hoogstwaarschijnlijk is dit bij mij het probleem (ik heb nog geen nieuwe hendel geprobeerd, deze is in bestelling) en grote kans dat dit bij jou ook zo is.
      Verwijderen van de hendel is heel makkelijk te doen met behulp van het filmpje in deze link: Verwijderen knipperlicht hendel
      Dit is echt maar 5 minuten werk.

      Je zou ook eerst nog kunnen kijken of je dezelfde foutcode krijgt als ik, als je daar mogelijkheden voor hebt.
      Bij mij was dat:

      P0565 – Aandrijfysteem
      Cruise Control On Signal

      Wellicht kun je hier iets mee.

      In reactie op: Nokkenas Timing 2.2e #18321949
      DennisKadett
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 March 2010

        Logisch gezien kon het niet anders inderdaad.
        Maar als het om zoiets belangrijks gaat ga je toch sneller twijfelen.
        Daarom; better safe than sorry :jerry

        In reactie op: Peilstok CIH diesel carter #18321101
        DennisKadett
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 March 2010

          Haha! Ja, die ligt altijd klaar ;)
          Ik hoop vrijdagmiddag tijd te hebben om het na te meten.
          Ik zal laten weten wat hier uit komt. :thumb

          In reactie op: Peilstok CIH diesel carter #18321098
          DennisKadett
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 March 2010

            Jazeker, super duidelijk uitgelegd! :angel
            Maar dat is eventueel vrij eenvoudig op te lossen… :agent

            In reactie op: Peilstok CIH diesel carter #18321096
            DennisKadett
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 March 2010

              Haha! Twee peilstokken, super handig :jerry :thumb

              Ik gebruik de aanzuigbuis van een benzine blok.
              En dit carter past sowieso king:
              Qua afmetingen wijkt deze niet (of minimaal) af van een stalen, buiten de wangen uiteraard.

              En je hebt gelijk, ik moet geduld hebben. Dat is immers een schone zaak. :wtf :jerry

              In reactie op: Peilstok CIH diesel carter #18321094
              DennisKadett
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 March 2010

                Heren, alvast bedankt voor de reacties.

                Mijns inziens gaat het in principe om het olie niveau en niet om de olie hoeveelheid, zoals Louwe ook zegt.
                Het gaat erom dat de olie op een bepaald niveau boven de aanzuigbuis staat neem ik aan, zodat er te allen tijde olie aangezogen wordt.
                Daarom heeft uitliteren en kijken of de stand overeenkomt niet zoveel zin.

                Ik denk dus dat het belangrijk is dat de MIN en MAX streepjes op dezelfde hoogte komen t.o.v. de aanzuigbuis.
                Als ik dus het gat in het blok gebruik kan ik inderdaad gewoon de originele peilstok gebruiken.
                Dit wil ik eigenlijk niet want dan moet ik de buis in het carter afdoppen of dichtlassen en dat vind ik zonde :jerry

                Maar als de peilstok gaten van de buis en in het blok op dezelfde hoogte liggen kan ik de originele peilstok gebruiken.
                Ik weet alleen niet of dit het geval is en ik hoopte dat iemand hier snel een antwoord op wist :angel

                In reactie op: cih custom drijfstangen / zuigers #18320171
                DennisKadett
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 March 2010

                  Interessant dit, heb me hier zelf ook al eens een beetje in verdiept.

                  Maxspeeding heeft zelf 144 mm drijfstangen op de site staan voor de 2.4 CIH; echter wel “out of stock” op dit moment, zie onderstaande link:
                  http://www.maxspeedingrods.co.uk/high-performance-opel-cih-2-4l-8v-144mm-pleuel-bielle-arp2000-h-beam-connecting-rods-conrods.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  Hiermee kom je een stuk dichter in de buurt van de 145 mm die je nodig hebt.

                  Mocht je deze willen bestellen zou ik nog wel even navragen wat de exacte afmetingen zijn want een small end diameter van 55 mm, zoals vermeld, lijkt me een beetje sterk :vertag
                  Verder weet ik ook niet of de overige afmetingen zoals big end width & small end width overeenkomen met wat jij nodig hebt.

                  Uiteraard kun je ook custom zuigers laten maken met praktisch dezelfde eigenschappen als de xt600 zuigers maar met een cd die 3.5 mm groter is.
                  Dit kan bijvoorbeeld bij JE pistons (Amerikaans), maar misschien ook wel ergens in Europa, dan kun je ook gelijk de klepuitsparingen op de goede plek laten plaatsen.

                  Succes ermee!

                  In reactie op: corsa c z12xe voorramen automatich sluiten op afstand #18292004
                  DennisKadett
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 March 2010

                    Bij mijn Corsa werkt dit wel king:
                    Ik durf alleen niet te zeggen of dit bij de mijne standaard is of dat er een vorige eigenaar creatief is geweest.

                    In reactie op: Past astra g 16" op corsa c #18286973
                    DennisKadett
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 March 2010

                      Op bijgaande website zie je welke bandenmaten worden aanbevolen per velgmaat voor een Corsa C:
                      http://www.steekmaat.nl/auto/Opel/Corsa%20C%204%20gaats%20(2000%20-%202006).html

                      Hier staat jouw genoemde bandenmaat niet bij, maar qua omtrek (en dus hoogte) is deze wel geschikt.
                      Ik weet alleen niet hoe deze breedte het op 6.5J velgen doet, wellicht staan ze licht getrokken over de velg. Dat zul je een (ervarings)deskundige moeten vragen.

                      In reactie op: Past astra g 16" op corsa c #18286971
                      DennisKadett
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 March 2010

                        Des te lager de ET waarde des te verder komen de velgen naar buiten, mits de breedte gelijk is.

                        Een velg van 6,5J met ET 37 komt dus verder naar buiten dan een 6,5J velg met ET 49 bijvoorbeeld.

                        In reactie op: Past astra g 16" op corsa c #18286969
                        DennisKadett
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 March 2010

                          Ik heb zelf ook 16″, ET37, 6.5J velgen met 195/45/R16 banden van een Astra H gemonteerd.
                          Dit gaat uitstekend; rijd er nu een maandje mee en de wielkasten hebben de banden nooit geraakt.

                          In reactie op: Corsa C Diesel wel of niet doen #18287645
                          DennisKadett
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 March 2010

                            Wat zouden de plannen van Wiebes voor de euro-4 zonder roetfilter voor consequenties hebben? Het zou toch niet moeten kunnen; een groene Duitse Umweltplakette en worden gestraft door Wiebes omdat je in een schone auto rijdt zonder DPF…

                            Hier was ik ook heel benieuwd naar.
                            Zoals het er nu voorstaat gaat de verhoging pas in vanaf 1 januari 2019 en zal gelden voor auto’s die niet voldoen aan de fijnstof uitstoot gesteld in Euro 5 (5 mg/km, Euro 4 is 25 mg/km).
                            Wanneer een auto niet voldoet aan de Euro 5 norm zal er een toeslag van 15% bovenop de MRB geheven worden.

                            Informatie komt hier vandaan: http://www.amklassiek.nl/definitief-oude-diesel-vanaf-2019-extra-belast/2015/06/19/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            Dit zou dus betekenen dat de extra heffing ook zal gelden voor de Corsa C 1.7 CDTi en ook de Corsa C 1.3 CDTi volgens mij.

                            Ik ben blij dat het nog even duurt.

                            In reactie op: Corsa C Diesel wel of niet doen #18287648
                            DennisKadett
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 March 2010

                              DPF = Diesel Partikel Filter of ook wel roetfilter.
                              Deze heeft de Corsa 1.7 CDTi niet (ga er even vanuit dat je deze als vervanger ziet voor de 1.3 CDTi en niet de DI of DTI).
                              De 1.7 CDTi bevalt mij heel goed, 236.000 op de teller en loopt nog perfect, maar heb geen ervaring met de 1.3 CDTi.

                              In reactie op: passen deze velgen? #18287550
                              DennisKadett
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 March 2010

                                Ik bedoelde dat de hartlijn van de velg gelegd wordt op het middelpunt welke gemeten is vanaf de buitenkanten van de velg, dus tussen de voor- en achterkant van de velg.
                                Dus als jij het over die lip hebt ligt de hartlijn op het middelpunt tussen de voorkant van die “lip” en achterkant van de velg.
                                Kortom; elke velg met een gelijke ET waarde én breedte zal even ver naar buiten steken, of deze nu een “lip” heeft of niet.

                                In reactie op: passen deze velgen? #18287548
                                DennisKadett
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 March 2010

                                  makkelijk

                                  ik heb zelf 205/45/17 onder me corsa b gehad en toen begon die pas een beetje aan te lopen dus jouw velg/banden maat moet geen probleem zijn
                                  zorg er wel voor dat je de juiste ET waarde hebt zodat je velgen niet te ver naar buiten komen.. anders kunnen deze alsnog aanlopen op de wielkasten

                                  Voorgestelde combinatie is nog eens bijna 20 mm hoger dan jouw 205/45/17 dus ik snap niet zo goed waarom deze dan “makkelijk” zouden moeten passen.
                                  En ET vertelt hoe ver het montagevlak van de velg buiten de hartlijn van de velg ligt en hartlijn wordt altijd gemeten vanaf de buitenkant van de velg. Hier wordt al dan niet de aanwezigheid van een “lip” dus al in meegenomen.

                                  Long story short; ik ben bang dat deze bandenmaat niet gaat passen maar je zult het zien ;)

                                  In reactie op: Corsa C, stoel hoogteverstelling defect? #18278590
                                  DennisKadett
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 March 2010

                                    Ik heb toevallig vorige week ook een Corsa Silverline gekocht en moest ook even prutsen voor ik wist hoe de hoogteverstelling werkte.

                                    Omlaag is inderdaad hendel omhoog trekken en de stoel naar achteren drukken.
                                    Om de stoel omhoog te krijgen moet je inderdaad de druk op de stoel verlagen en jezelf, samen met de stoel, aan het stuur naar voren trekken. Hierbij komt de stoel omhoog.

                                    Ik hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is :hmmz

                                    In reactie op: Wat voor nokkenas is dit? #18181631
                                    DennisKadett
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      18 March 2010

                                      Ja, klopt maar daar staat bij mij ook geen nummer ;)

                                      In reactie op: Wat voor nokkenas is dit? #18181629
                                      DennisKadett
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        18 March 2010

                                        Bedankt voor de reactie.
                                        Ik ken wel Enem, dat is Zweeds. De nokken zijn niet heel scherp inderdaad.
                                        Ik denk dat ik hem maar gewoon moet gaan rijden en kijken wat ie doet. :thumb

                                        In reactie op: Wat voor nokkenas is dit? #18181627
                                        DennisKadett
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 March 2010

                                          Bedankt voor je antwoord Paul maar daar staat ook niks op :shock:

                                          In reactie op: Rubberen ring onder voorveren #18145286
                                          DennisKadett
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            18 March 2010

                                            Ik zag ze al staan inderdaad.
                                            Ik had verwacht dat het een hele zoektocht zou worden, maar dat valt dus mee.
                                            Dus ik plaats inderdaad nieuwe :thumb

                                            In reactie op: Radio aansluiten, Memory? #18074916
                                            DennisKadett
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              18 March 2010

                                              Memory moet constante plus hebben zodat het geheugen altijd spanning heeft en niet gewist wordt.
                                              Rood doe je normaal op de geschakelde plus zodat je radio inschakelt als je de auto op contact zet en uit gaat als je contact uit doet.
                                              Maar het is inderdaad wel mogelijk om allebei op constante plus te plaatsen. Dan moet je, zoals Saluma al zegt, de radio elke keer handmatig uit en aan zetten.

                                              In reactie op: Ervaring BBS Rm > C coupe #17975748
                                              DennisKadett
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                18 March 2010

                                                Okee kleine berekening:

                                                Volgens mij zijn jouw velgen nu 6.5J?

                                                6.5 * 25.4 = 165,1 mm (totale breedte velg)
                                                165,1 / 2 = 82,55 mm

                                                Aangezien de, naar binnengaande maat, van de velg niet verandert is de totale maat naar binnen:
                                                82,55 + 33 = 115,5 mm (onveranderbaar bij deze velgen)

                                                Oude maat naar buiten:
                                                82,55 – 33 = 49,55 mm (verandert met andere randen)

                                                Stel; je legt er ringen op van 0,5J breder dus velgbreedte 7J, krijg je:
                                                7 * 25,4 = 177,8 mm (totale breedte nieuwe velg)

                                                Nieuwe maat naar buiten:
                                                177,8 – 115,5 = 62,3 mm

                                                Dus met randen van 0,5J breder krijg je er dus 62,3 – 49,55 = 12,75 mm aan de buitenkant bij. (= 7J ET 27)
                                                Bij 7,5J, randen 1J breder krijg je er 25,45 mm bij. ( = 7,5J ET 20)

                                                Ik denk dat dat laatste een beetje te gek wordt.
                                                Hoop dat je hier wat mee kunt.
                                                Maar misschien is het net zo makkelijk als iemand weet hoe breed je kunt gaan :jerry

                                                Het is een beetje lastig omdat je met een bredere rand niet alleen de breedte van de velg maar ook gelijk de ET waarde verandert…
                                                Maar het zijn in ieder geval hele mooie velgen voor onder een C-tje! :thumb

                                                Oja, als die 6,5J niet klopt, klopt van de hele berekening natuurlijk geen :ass

                                                In reactie op: 5 kanaals versterker. #17947718
                                                DennisKadett
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  18 March 2010

                                                  Ja, sorry dat bedoel ik inderdaad. Met een vermindering van de impendantie stijgt natuurlijk de belasting. Ik was denk ik even in de weg kwijt toen ik dat schreef ;)

                                                  In reactie op: c-kadett rijders.. #17300255
                                                  DennisKadett
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    18 March 2010

                                                    Inderdaad! Was ook niet lullig bedoeld hoor. Maar jij vraagt zelf om meningen toch? De rest van de auto vind ik echt super tof! Heel veel mooie details :thumb

                                                    In reactie op: 5 kanaals versterker. #17947716
                                                    DennisKadett
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      18 March 2010

                                                      @dion87 wrote:

                                                      @Roelof wrote:

                                                      Hangt er van af wat voor een versteker het is. Ik neem aan dat het een hoog vermogen sub aansluiting kent en 4 normaal vermogen speakers. Mogelijk kan je de normale kanalen bruggen waardoor je een 2+1 setup over houdt.

                                                      Wil je gewoon 2 kanalen niet gebruiken hoef je ze ook niet aan te sluiten. Aan te raden is wel om de ingangen te voorzien van een plugje waarbij signaal en massa aan elkaar verboden zijn. Dan zullen die 2 kanalen geen eigen leven gaan leiden.

                                                      moeten wel je speakers 2 ohm zijn, ervan uitgaand dat de per kanaal 4 ohm gegeven word.
                                                      kost je namelijk je speakers als je ze op minder ohm gaat afspelen dan voor ze bedoelt zijn.

                                                      Dit is juist niet waar. Een versterker “geeft” geen ohm.
                                                      Ohm is enkel de weerstand van de speakers. Met een hogere weerstand van je speakers kan je versterker ze minder vermogen “geven”. Bij verdubbeling van de belasting (weerstand) halveert de stroom oftewel halveert het vermogen (bij gelijkblijvende spanning).
                                                      Dus des te lager de weerstand, des te meer vermogen kan de versterker ze bieden.
                                                      Versterkers kunnen echter maar tot een bepaald lage belasting stabiel spelen!
                                                      Dus als jij 2 ohm speakers er gebrugd aan gaat hangen heeft je versterker 1 ohm belasting per kanaal.
                                                      Dus die versterker moet dan op 1 ohm stabiel kunnen spelen.
                                                      Let hier dus op.

                                                      En kabels altijd solderen; niet lopen knoeien met kroonsteentjes. Dan nog liever kabelschoentjes gebruiken :vertag

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 130)