Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2013 om 15:40 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948855
Update:
Probleem achterhaald!
Nokkenassen bleken achteraf toch verkeerd om te zitten..Spijtig..
Update:
Mogelijke oorzaak: Ik ben er inmiddels achter wat het ploffen zou kunnen veroorzaken. Het uitlaatspruitstuk bestaat uit 2 delen. Het eerste eerst wordt in het tweede deel geschoven en vervolgens aangedraaid/geklemd door middel van 2 bouten. Nu kom ik er achter dat juist op deze verbinding uitlaatgassen ontsnappen. Kan het hiermee te maken hebben?Dit is vlak na de lamba sonde, kan dit ook het schokken veroorzaken?
Gr,
16 april 2012 om 10:26 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948852Hallo allen,
Destijds had ik de typenummers op de nokkenassen gecontroleerd op de website van Shrick. Dat kwam overeen. In en uitlaat nokken zijn hetzelfde.
Ik heb de injectie over het gehele toerengebied met 25%-30% verlaagd (verschil tussen x16xe en x20xe injectoren). Het geluid van de auto lijkt wel standaard als ik nu gas geef, eerder was het een wat rauwer geluid. Dat stotteren en galoperen deed hij ook al met de oude injectoren. Met warme motor is het overigens een stuk beter.
Ook is de rook een stuk minder.
Het gaspedaal is ook super gevoelig. Het stotteren wordt verergerd als ik over een drempel of oneffenheden rijd (stugge veren icm verlaging). Is dit misschien op te lossen met een veertje achter het gaspedaal o.i.d.?
Heb ook gelezen dat de gasklepsensor een oorzaak kan zijn? Of toch ergens een klein vacuum lekje?
Ook stationair loopt hij nu zonder afslaan.
Wat inmiddels is vervangen:
Bobine
Bougiekabels
Bougies
InjectorenGr,
Dennis
13 april 2012 om 10:20 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948848Ja dat idee inderdaad.
Tot 1900 toeren heb ik hier last van bij weinig of tot geen gas. Maar ook bij gas los als bij begint te bokken, het is over als ik de koppeling in druk.
Gr,
10 april 2012 om 13:09 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948845Update:
Inmiddels heb ik de c20xe injectoren geïnstalleerd. Verder heb ik software voor het mappen van mijn ecu gevonden en de waarden aangepast.
De ontsteking heb ik vervroegd in de lage toeren en injectie is verlaagd. Hij loopt nu wel stationair met nog iets ploffen. Het is nog een kwestie van finetunen op dit moment. Hij loopt in ieder geval een stuk beter.
Het probleem is op dit moment; in de lage toeren met weinig gas gaat de auto galopperen. De vraag is dan, krijgt hij dan nog teveel benzine? Ik heb ook veel gelezen over een bonanza effect. Versleten motorrubbers zou een oorzaak kunnen zijn?
Gr,
Goedemorgen,
kiyamizio; Ik heb geen zwarte rook maar juist blauwig met een sterke benzinegeur.
De ecu die er nu in zit is al een vervanger. Daarvoor waren de problemen er ook al:(. Tenzij beide ecu’s toevallig stuk zijn..
Enige wat ik nog kon bedenken is dat er een lekkende injector kon zijn. Maar dan zouden de overige bougie’s wel goed zijn? Of alle injectoren lekken?
Wat kan het bokken veroorzaken in de lage toeren?
Gr,
Update:
Van de week heb ik de ecu uitgelezen door middel van een paperclip. Tot mijn verbazing kwamen er aardig wat foutmeldingen uitrollen. Nl. het volgende:
Code
13 Lambasensor (is paar maanden geleden vervangen)
17 Klopsensor (staat misschien te strak aangedraaid?)
24 Snelheids sensor (auto staat stil?)
29 Brandstofpomp relais
34 Mapsensor (Inmiddels vervangen)
35 Stappenmotor (is al een paar keer gereinigd zonder resultaat, heeft het ook altijd gedaan)
71 Luchtinlaat Tempartuursensor (3340 ohm bij 10 graden, inmiddels vervangen ivm afwijkende waarde)
84 4e Injector
85 5e Injector (WTF?) :wtf
93 Motor stuur apparaatWat jullie wel kunnen begrijpen is dat ik dacht: wanneer komt er een einde aan al die knippercodes :shock:
Injectoren heb ik los gehaald en gereinigd in een ultrasoon apparaat, deze moeten nog terug geplaatst worden.
Ook heb ik diverse metingen verricht en vervangen/aangepast;
– Massa controleren op diverse onderdelen (injectors)
– Stekkerverbindingen doorgemeten van de injectoren (bij starten gaven ze allen stroom)
– Tijdelijk een extra massa aangelegd (startkabel vanaf – accu naar motorblok)
– Benzine filter vervangen
– Uitlaat Spruitstuk was niet luchtdicht (is aangedraaid en nu weer perfect, was een koppelstuk na de lamba sonde, heeft echter niet geholpen:()
– Bougies bekeken (waren pikzwart /roet)
– Nieuwe bougiekabelsInmiddels zat aan gedaan maar tot op heden geen resultaat. Auto bokte wel rond de 1800 rpm, met minimaal gas! Mogelijkheid bobine stuk? Auto trekt verder echt goed op. Geen inhouden of iets!
Wat betreft de rookwolk uitlaat. De kleur is wittig/blauw. Heb op diverse forums gelezen dat dit ook verbrande olie kan zijn. Misschien combinatie van teveel brandstof en olie verbruik? In ieder geval verzuipt de motor nog steeds!
Wordt verder niet echt wijs uit al die codes, dit kan toch niet allemaal een samenhang hebben??
Help! :cry
20 februari 2012 om 08:31 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948843Goedemorgen,
Van het weekend ben ik bezig geweest met het controleren van de timing. De nokkenassen staan sowieso goed (markeringen precies horizontaal).
Echter om de krukas markering te controleren moet de poelie hiervan losgehaald worden. Dit zal toch echt even op een brug gedaan moeten worden. Of is de kans zeer klein dat hij daar niet op tijd staat? De nokkenastandwiel telt 46 tandjes -> dus krukas 23 tandjes. als deze 1 tand is verschoven betekent dit in ruim 15 graden van tijd (zowel inlaat als uitlaat?), lijkt me sterk dat de motor dan nog loopt?
Gr,
Dennis
2 februari 2012 om 11:57 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948841Ik ga binnenkort eerst wat dingen proberen uit te sluiten.
Als het minder koud is eerst de timing van de distributie controleren. Bougiekabels kan ik evt doormeten op weerstand. Bougie’s eruit halen en deze controleren. Ecu uitlezen dmv paperclip methode. Verder nog iets..?31 januari 2012 om 13:45 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948839Goedemiddag,
Allereerst mijn oprechte excuses voor de zeer late reactie. Helaas door omstandigheden. Ik ben met de auto nog niet verder gegaan. Ik hoorde wel van de garagehouder dat de elektroden afstand van de bougies op 0.65mm zijn afgesteld. Is dit niet wat weinig?
Gr,8 december 2011 om 11:49 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948837Ik zal van het weekend er mee aan de slag gaan..
6 december 2011 om 15:46 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948834Ik heb de kabels bekeken en de nummers op de bobine corresponderen met de cilinders.
Wat kan ik nog doen:
– bougiekabels doormeten?
– bougiekabels controleren op vonk?
– distributie controlerenGr,
5 december 2011 om 12:46 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948832Ik heb elders gelezen dat de ontstekingsvolgorde 1-3-4-2 is. Klopt het dan wel als ik de nummers op de bobine gebruik? Als ik mijn geplaatste foto bekijk, dan zou het maar zo kunnen dat de bougiekabels niet juist zijn geplaatst.
5 december 2011 om 11:08 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948800Als ik het goed begrijp moeten de bougiekabels als volgt worden aangesloten:
Dis Bobine (aansluitingen van boven naar onder)
1 -> cilinder 1
2 -> cilinder 43 -> cilinder 2
4 -> cilinder 3
??Of moet 1 op cilinder 1, 2 op cilinder 2 enz.
4 december 2011 om 22:42 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948828Hey jongens,
Sorry voor de late reactie. Gisteren heb ik geprobeerd om de distributiekap los te maken alleen lukt dit voor geen meter met een normale dopsleutel. Ik heb hiervoor een setje E torx moeten bestellen, om de kap los te krijgen.
Ik zal de bougiekabels ook eens controleren. De eerste cilinder is aan de distributiezijde? Dus ontstekingsvolgorde 1,3,2,4? Is het dan juist dat het nummertje op de DIS bobine overeen stemt met de cilinder en niet onstekingsplaats?
De motorombouw is gewoon bij een garagebedrijf gebeurd. Alleen hebben ze geen ervaring op gebied van tuning.
Hoop dat ik jullie v/d week meer kan vertellen..
2 december 2011 om 21:37 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948822De nokkenassen zijn gelijk met de nieuwe motor gemonteerd incl. nieuwe distributieset. Dus gelijk bij het starten van de auto na montage ontstonden de problemen.
Alle delen van het oude blok zijn overgezet naar het nieuwe blok. Oude blok had +/- 220.000km gelopen, dit blok ongeveer 129.000km (echte kilometers).
Alleen toen ik begon over de distributietiming zeiden ze volmondig dat het hier niet aan kon liggen. Vandaar dat ik eerst zelf wat sensors heb vervangen.
Men heeft ook op vacuum lekken gecontroleerd, stappenmotor nagekeken, map sensor verwisseld met een ander exemplaar maar dat hielp allemaal niet.
Bobine en bougiekabels waren voorheen gewoon goed.
Dus grote kans dat het daadwerkelijk aan de timing ligt (hopen dat het droog blijft v/h weekend, dan controleer ik het..)?
2 december 2011 om 15:49 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948802Corsa gsi,
Heb je toevallig geen ecu liggen (aangepast) met deze setup? Misschien dat we iets kunnen regelen met het kopieren van een eprom? Heb nl. een eprom programmer..
Ben erg benieuwd hoe hij loopt als daadwerkelijk de distributieriem niet goed staat! Van dat geplof wordt je echt doodziek. 2 Blokken verderop hoor je mijn auto al nl.
Echt een wonder dat ik nog niet aangehouden ben..
Gr,
2 december 2011 om 12:49 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948818Nog even een vraag over het controleren van de timing. Dien ik alleen de markeringen te checken bij de nokkenastandwielen? Of ook bij de krukaspoelie?
Gr,
1 december 2011 om 23:55 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948815Ik heb trouwens nog c20xe injectoren liggen en een groep N uitlaat systeem, gaat me dit veel extra vermogen geven? Of is het niet benoemenswaardig? Ook lees ik het één en ander over het vergroten van de gasklep, heeft dit echt wel nut? over hoeveel pk praten we dan en wat veranderd er aan de vermogens/koppel kromme?
Ik heb nl. geen zin om aangehouden te worden door oom agent, omdat de auto veel herrie maakt..
Hier de foto’s.
1 december 2011 om 12:22 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948814Bedankt!
Ik zal het binnenkort even controleren:)
1 december 2011 om 11:26 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948813Hierbij wat foto’s king:
1 december 2011 om 10:14 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948811Hoe kan ik dat het makkelijkst doen?
1 december 2011 om 09:50 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948809Volgens mij heb ik de originele drukregelaar niet meer, maar de drukregelaar is ook niet stuk..
30 november 2011 om 15:02 In reactie op: ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe? #17948808Die 0.5 was alleen bij de apk. Nu staat hij op een normale druk;).
-
AuteurBerichten