Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1882493&tid=143836&author=wijnands82]hey
misschien een beetje laat
maar ik erop gewezen dat er een terugroepactie is geweest voor astra’s en zavira’s (diesel) ivm het doorrotten van het subframe.weet er iemand of er ook vectra’s zijn met het zelfde probleem?
ik kan me niet voorstellen dat de mijne de enige is hier in nederland[/rquote]
Mijn B – Vectra uit 98 stond 2 jaar terug met 350000 km bij de opeldealer voor een nieuwe koppeling, zij hebben er toen een goede gebruikte ondergezet omdat de mijne ook rot was.
Dit was niet door hun gezien tijdens de APK anders was het afkeur geweest.er vormden zich blaasjes onder de lak in de onderste 5 cm van de deuren vanaf de onderkant.
De 4 onderste deurhelften zijn gespoten.Mijn vader rijdt een A – Zafira van 2003 en deze kreeg last van roest onder aan de deuren.
Dit is vorig jaar (2010) keurig opgelost onder garantie. Wat ik wel weet is dat de Opel dealer er zich behoorlijk voor moest inspannen, voertuig is meerdere malen bij de dealer geweest om deze te laten beoordelen door medewerkers van de importeur.
Op een opel vanaf ca 2000 zit een behoorlijke garantie tegen roest, iets van 8 tot 12 jaar uit mijn hoofd.
Verder weet ik nog iemand die een jaar of3 terug roest aan de motorkap van zijn Astra G diesel uit 1999 met 300000 km onder garantie vergoed heeft gekregen.
Mijn gevoel hierbij is dat het erg uitmaakt in hoeverre de dealer zich voor dit specifieke geval wil inzetten tegenover de importeur.[rquote=1871557&tid=142934&author=Bannie]Kan een uitlaat van een vectra c 3.2 v6 op een vectra c 2.2 diesel? het gaat hier allebei om een c1!
wil op mijn diesel graag dubbele pijpjes.. en zag ik een v6 staan.. wou de middendemper en de 2 einddempers dan over zetten!Alvast Bedankt![/rquote]
Ik krijg aankomende dinsdag de middendemper van een 2.2 direct en de einddempers van een 3.2 v6 op mijn 2.2 DTI.
de diameters van de uitlaatsystemen van de 2.2 benz, 2.2 dti en de 3.2 benz. zijn dus hetzelfde.
elders hier staat een bericht van iemand die twee einddempers onder zijn 1.8 heeft gezet, en deze sprak dat hij een verloopdeel nodig had.
blijkbaar heeft de 1.8 een kleinere pijpdiameter.oliekoeler van de automaat lek? dit gebeurt toch vaker bij de vectra c automaat?
hij deed het afgelopen zomer ook wel met 35 graden dus vocht lijkt me niet. nieuwe cd´s maakt ook geen verschil. het wordt een beetje irritant nu.
kon zijn dat iemand al eens een dergelijk probleem met een wisselaar heeft gehad. en misschien weet of en waar je zo´n ding kunt smeren, of dat er ergens een schakelaartje van he tmeganisme niet goed gangbaar is.
heb de wisselaar ook al eens open gemaakt. er lijkt niks te klemmen en ook hij is hij niet smerig op het eerste oog.
onbekend probleem dus?
19 december 2009 om 09:47 In reactie op: 1 cylinder doet niet mee bij starten met voorgloeien – Kop e #17569243als je kop eraf hebt kun de gloeibougie toch gewoon uit de bestaande kop boren? En daar komt bij dat je eigenlijk een tweedehands kop eerst moet laten vlakken en afpersen voor montage (als je het goed doet).
ik zou, voordat de kop eraf gaat eerst bij de dealer vragen wat de beste optie is, of
bij het gespecialiseerde motorrevise bedrijf.. Een merkdealer weet vaak wel waar men het beste terecht kan voor dergelijke reparaties.hEr bestaat speciaal gereedschap voor.
Merkdealers besteden het verwijderen van een afgebroken gloeiplug vaak ook uit aan een motorrevisiebedrijf.
Hé leuk, nog een vectra die niet meer bij de beginners hoort, wat betreft de km´s
Ik heb ook nog ene paar foto´s van leuke km standen van mijn vectra.
de volgende twee zijn van een kleine twee jaar geleden
en deze twee schoot ik een paar weken terug.
ik heb een Vectra station met de 100pk diesel in de Diamond uitvoering, kleur Polarsea blauw.
Ik heb deze gekocht met 245000 km. -
AuteurBerichten