Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo alle,
Inmiddels zijn we al een weer een tijdje verder en is het hikken probleem verholpen. (afkloppen op ongelakt hout)
Wat is er allemaal vervangen voordat het over was:
1. Van de bobinebrug was een van de rubberen snuit van de meest rechter cilinder een aantal haarscheurtjes inzaten.
Hierna bleef de opc toch hikken maar het was wel iets minder en hij liep beter zowel stationair als in toeren2. Hierna heb ik met intake cleaner en lopende motor a 2500rpm een halve bus waar normaal de druk sensor zit ingespoten.
De druk sensor had ik er even uitgehaald zodat ik het goedje mooi bijna direct voor het gasklephuis erin kon spuiten
3.Daarna heb ik meteen de bougies gewisseld van de (std) ngk brk5ek naar de ngk bkr6eix (via Courtenay motorsport geregeld, scherpe prijs en snelle service!)
4.Ook heb ik toen nog 2 klemmen om de dunne slang die van de kleppendeksel naar het gasklep loopt. (naast dikke ontluchtingsslang die naar de inlaat brug over het blok loopt)
Deze slang stopt bij ons en er zit dan een metalen stukje/pijpje tussen, hier heb ik op beide kanten een klem gezet.Toen gestart en gereden en het we zijn tot nu toe van het hikje af. (+- 1 maand verder)
Nu nog hopen dat het weg blijft.
Maar wat het nu precies is geweest is mij onduidelijk, aangezien ik 2, 3 en 4 tegelijkertijd heb gedaan zonder er tussen in nog te testen.Groeten Dennis
Hallo alle,
Inmiddels zijn we al een weer een tijdje verder en is het hikken probleem verholpen. (afkloppen op ongelakt hout)
Wat is er allemaal vervangen voordat het over was:
1. Van de bobinebrug was een van de rubberen snuit van de meest rechter cilinder een aantal haarscheurtjes inzaten.
Hierna bleef de opc toch hikken maar het was wel iets minder en hij liep beter zowel stationair als in toeren2. Hierna heb ik met intake cleaner en lopende motor a 2500rpm een halve bus waar normaal de druk sensor zit ingespoten.
De druk sensor had ik er even uitgehaald zodat ik het goedje mooi bijna direct voor het gasklephuis erin kon spuiten
3.Daarna heb ik meteen de bougies gewisseld van de (std) ngk brk5ek naar de ngk bkr6eix (via Courtenay motorsport geregeld, scherpe prijs en snelle service!)
4.Ook heb ik toen nog 2 klemmen om de dunne slang die van de kleppendeksel naar het gasklep loopt. (naast dikke ontluchtingsslang die naar de inlaat brug over het blok loopt)
Deze slang stopt bij ons en er zit dan een metalen stukje/pijpje tussen, hier heb ik op beide kanten een klem gezet.Toen gestart en gereden en het we zijn tot nu toe van het hikje af. (+- 1 maand verder)
Nu nog hopen dat het weg blijft.
Maar wat het nu precies is geweest is mij onduidelijk, aangezien ik 2, 3 en 4 tegelijkertijd heb gedaan zonder er tussen in nog te testen.Groeten Dennis
Ik heb hetzelfde probleem maar nog steeds geen remedie gevonden.
Hier wel al iemand?
Foutcodes heb ik idd ook niet als ik hem uitlees met m’n Op-com.
Maar het lijkt wel of die overslaat af en toe. (zou dit geen foutcode moeten veroorzaken?)Groeten Dennis
Bedankt voor je reactie!
De meeste leiding heb ik nagekeken en zijn zover ik kon zien gewoon in orde.
Ook hoor ik nergens lucht lekken.Gisteren alles schoongemaakt maar er zat geen tot zeer weinig aanslag op de klep.
De klep ging verder ook gewoon open en als hij dicht is sluit hij ook gewoon compleet af.De fout is niet aanwezig als ik met lopende motor de fout wis dan blijft hij ook weg.
Alleen als de motor niet loopt komt de fout terug.
Mij lijkt het dan ook geen fout/storing.
Verder ben ik nog een stuk gaan rijden met de pc bij de hand (iemand anders reed)
Er zijn mij toen 3 dingen opgevallen:
-Hij geeft constant aan dat hij arm loopt
-De gasklep positie komt niet boven de 5.00%
-Het stationair verbruik ca 10L/H dus dat is een factor 10x hoger als standaard, toch?Er zitten momenteel een setje NGK bkr5ek bougies in.
En zover bekend is hij niet gechipt.Ik ben zelf aan het denken dat het aan de lambda sensor ligt of aan een lek in de uitlaat.
Wat denken jullie?Groeten Dennis
Inmidels een opcom gekocht.
En er zitten geen fouten in het motordeel
Maar in de motorkoelingsmodule.
Deze geeft aan fout: 17 – stationair regeling geeft geen signaal
Deze fout is ook niet te wissen en komt dus direct weer terug.
Motor aan of uit maakt niet uit.Verder geeft hij geen fouten.
En de cruise controle werkt niet.Morgen ga ik het gasklephuis schoonmaken en de stappenmotor schoonmaken.
Hebben jullie hier nog tips voor?Groeten Dennis
Ohh sorry vergeten te melden.
Brunssum-zuid limburgGroeten Dennis
Ja dat klopt
P0340 is nokkenas sensor ben ik achter gekomen.Ik ga zelf toch maar een op com kopen.
Of is er iemand in het zuiden die gratis opels uitleest?Dit omdat er verschillende fouten uitkomen met universele uitlezers.
Verschillende foutcodes dus.Groeten Dennis
Groeten Dennis
P0340-1
Is de foutcode die de motor aangeeft.
Waar staat dit voor?Alvast bedankt
Groeten DennisGa ik voor je nakijken welke code erbij hoort!
Alvast bedankt voor de reactie -
AuteurBerichten