Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat dacht ik dus ook, maar toch start hij gewoon, heel vaag allemaal. Ik ben vrij wel zeker dat het de onderbreker is want de centrale vergrendeling werkt gewoon.
[rquote=1836779&tid=137369&author=wim-v6]X20XEV = startonderbreker = Chip in de sleutel.
hiervoor is GEEN AB nodig.
sleutel word herkend bij op contact zetten.
in de sleutel zit een klein blokje, dat is een transponder, en die moet worden herken door de sleutel lezer welke onder het contact slot zit.
Willem[/rquote]
Ik heb daar eens over zitten denken, en nu schiet me iets te binnen.
Toen ik de auto pas had begon spontaan vooral tijdens het rijden de alarm lichten te knipperen. Toen ik de stekkers van de startonderbreker had gehaald was het probleem opgelost. Ik heb verder niets aan de kabels gedaan. Stekkers en alles zit er nog in. Maar normaal is het volgens mij zo dat als je de stekkers losskoppelt van de onderbreker kan de auto niet gestart worden. Of heb ik het nu mis :o Zou het kunnen dat het verbruik daarom zo hoog is omdat de startonderbreker er uit is ?[rquote=1835399&tid=137369&author=wim-v6]Knipperend MM lampje duid op niet herkend worden van de sleutel.
Probeer de reserve sleutel eens.
Willem[/rquote]
Ik heb geen chip in de sleutel. Gewoon een ouderwetse sleutel met zo,n drukknopje voor het lampje.
wat kost zo’n nokkeas sensor eigenlijk ?
[rquote=1832753&tid=137369&author=wim-v6]nokkenassensor zit tussen de 2 nokkenas wielen, en daarvoor zal de distrikap en Ecotec kap verwijderd dienen te worden.
Krukassensor aan distrizijde in onderblok, radiateurzijde.
heb je storing tijdens rijden??? (MM lampje branden??)
Willem[/rquote]
Ik neem aan dat je MM lampje bedoelt (motronic). meestal (niet altijd) gaat deze knipperen als ik het contact omdraai. als deze knippert dan start de auto niet. wanneer ik het contanct weer uit doe en dan weer aan dan gaat het lampje uit en kan ik hem starten. het is maar 2x keer voorgekomen dat het lampje ging branden na het starten van de auto en ging na een paar sec weer uit. dat deed ie voor de nieuwe lambda en nu nog steeds met de nieuwe lambda. wat ik ook heel vreemd vind is sinds die nieuwe lambda er in zit en de motor is goed op temp. dat hij steeds afslaat als ik de koppeling indruk en dat hij stottert in zijn 2 als je hem rustig laat rollen. dat deed ie met de oude lambda niet.
ok, bedankt voor de info. lijkt me wel aardig wat werk omdat allemaal schoon te maken. Dus even w8 op wat beter weer. En waar zit de nokkenas en krukas sensor precies ?
[rquote=1803996&tid=137369&author=svdk20]lijkt mij dus niet aan de lamba te liggen. geef de lamba foute waardes door an slaat je auto in noodloop. (niet harder dan 4500 toeren)
heb je de auto al uitgelezen ? zo nee als je in de buurt van zeist rij lees ik hem wel ff voor je uit met een opcom.knipperende mm lampje is vaak fout in ecu / startonderbreker.
al gekeken of je geen lekkage hebt onder de auto lekke brandtof leiding.btw jou auto heeft geen motronic maar een simtec ecu.[/rquote]
Heb nu enige tijd met de nieuwe lambda gereden maar het verbruik is nog steeds hoog, en als de motor goed op temp. is dan slaat de motor steeds af en rustig laten hobbelen in zijn 2 gaat hij erg lopen hikken. Dat deed hij niet met de oude lambda ???
Geld je aanbod nog dat ik ff bij je langs kan komen, of weet je misschien waar het aan kan liggen… Ik snap er niets meer van:wtf
origineel gepost door wim-v6
X20XEV heeft andere waarden voor de lambda sensor, is een 5 volt lambda.Willem
Dat van die 5 volt vind ik een goeie van je, ga ff nakijken of ik inderdaad een 5 volt heb gekregen ipv 3 volt.
Laat je dit zo snel mogelijk weten.Bedankt voor jullie info :thumbup
origineel gepost door erwin78
Ga naar een andere garage!!!, een lambda sonde hoort constant te pendelen van 0.1 tot 0.9 volt, doet ie dat niet, dan is ie kapot!!!!!!!!!!!!!! zoek het maar na op google.Verder kan de uitstoot van je auto haast niet in orde zijn als je lambda sonde kapot is, dus er klopt iets niet aan het verhaal van de garage.
Dat klopt en dat zei hij ook, maar de computer gaf veel hogere waardes aan. Ze schomelde van 0.1 tot ver boven 0.9 volt.
Daar ben ik weer. Afgelopen woensdag naar de garage geweest om de computer uit te lezen. Alles was prima in orde uitlaat gassen had ie ook gecontroleerd en die waren zeer schoon gezien de leeftijd van de auto. Inderdaad lag het aan de lambdasonde :D. De waarde’s klopte voor geen meter volgens de computer, die sprongen van heel laag tot heel hoog op en neer. Maar verder was alles prima in orde geen fout code’s etc.
Vandaag een nieuwe lambda erin gezet, dus ff afwachten nu :angel.
Ok, zodra ik bij die gast ben dan zal ik hem dat vragen. Zodra ik daarover meer info heb ontvangen zal ik dat hier plaatsen ok.
Die moet toch ook uitgelezen worden ? Of kan je die ook nog op een andere manier nakijken.
Sorry, begrijp even niet wat je bedoelt :hmmz
21 november 2010 om 10:20 In reactie op: SLick 50 of iets anders? bescherming voor de winter! #17760494Ze kunnen zeker wel tegen de kou, maar de 16 kleppertjes zijn tog net ff wat gevoeliger dan normale 8 kleppers. De 16 kleppers kan je inderdaad beter 10W of 5W 40 in doen, zeker in de winter zodat de olie sneller door je blok wordt gepompt en minder slijtage onderhevig is. Slik 50 is zeker een goed middel voor je blok. Het zorgt ervoor dat je kleppen minder of helemaal niet meer tikken. Het zorgt er namelijk voor dat er een beschermlaag van Teflon aan ja cilinderwanden blijft zitten. Zodat je motor minder snel slijt en dus langer mee gaat. Heb het zelf een paar keer tot mijn grote tevredenheid gebruikt. Wanneer je je olie ververst kan je slik erbij gooien en daarna kan je geloof ik nog zeker 2 tot 3 keer je olie verversen zonder opnieuw slik 50 erbij te gooien. Maar dat staat geloof ik op de verpakking.
Dit vergat ik nog. Er zit geen startonderbreker op. Was wel 1 ingebouwd niet fabriek maar die heb ik er uit gehaald omdat de knipperlichten steeds spontaan begonnen te knipperen onder het rijden. En er zit ook geen chip in de sleutel, is me astra volgens mij nog iets te oud voor.
Moet hem inderdaad nog wel ff uit laten lezen heb al iemand gebeld daarvoor en die moest nog ff kijken wanneer hij tijd had. Me motor komt goed op temperatuur en lekt geen benzine of wat dan ook. Vind het tof van je dat je hem voor me wilt uitlezen in Zeist maar woon zelf in Den Haag en met het benzineverbruik van wat hij nu doet wordt dat een erg dure rit. Heb net ongeveer 120 KM er op zitten en al een halve tank op.
-
AuteurBerichten