Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Famempeters wrote:
Zonder echt het type te weten ff gekeken bij http://www.winparts” onclick=”window.open(this.href);return false; vragen ze voor een reparatie set 125€ en voor een nieuwe aandrijf as gemiddeld 250€. reken daar is ongeveer een uur (als ze het redden) van de garage bij 95€ dealer dan heb je een beetje het idee en dat is per kant he .
het kan via menig Forum lid denk ik wel voordeliger met de juiste gegevens .
Bedankt voor de info.
@Famempeters wrote:
dat is zeker een of beide homokineten op zich niet zo,n grote klus als je weet wat je moet doen is echter bij de dealer een kostbare ingreep .
je geeft niet aan wat voor een Corsa je hebt dus een indicatie geven is moeilijk zo
pm me maar .Bert
Gedaan.
@johanhummer9 wrote:
voornamelijk dus bij (scherp) sturen?
99% kans dat je homokineet kapot is , komt regelmatig voor bij corsa C
kosten? ik had 2 nieuwe ( links en recht imitatie van SKF) voor rond de 130€ inlcusief hoezen ed.
Dat zou best kunnen. Alleen heeft de Opel garage al 2x naar de voorkant bij de wielen gekeken en kon niets vinden.
Met het oog op de grote beurt die deze maand bij de Opel dealer volgt, lijkt het me beter dat een gewone garage de homokineet vervangt. Of maakt dat qua prijs met de Opel dealer niet zoveel uit?
Verhaal is nog steeds niet ten einde…. Het blijkt dat na de eerste storing, defect oliedruksensor, er na verloop van tijd olie door de bekabeling is gekropen. Hierdoor zijn diverse kabels aangetast. Hierop was advies om de kabelboom te vervangen, omdat deze steeds verschillende waardes aangaf.
Vervangen in volgorde van tijd:
– Bougies
– Luchtfilter
– Oliedruksensor
– LMM vervangen, probleem bleef dus oude teruggezetHierna :
– Lambdasonde (NGK)
– Alle bekabeling schoongemaakt waar de lambdasone/ECU/EGR op aangesloten zijn.Wederom :
– Lambasonde (BOSCH, origineel)Hierna nog onderzoek laten doen bij garage, advies o.a. kabelboom vervangen :
– Kabelboom
– Lambdasonde voor (BOSCH, origineel)
– Lambdasonde achter (NGK)
– Oliedruksensor
– LMM vervangen, probleem bleef dus oude teruggezetAuto rijd verders prima, echter na de laatste reparatie (kabelboom, oliedruksensor en lambdasonde voor) heb ik een dag later weer het storingslampje.
Alle foutcodes die ik had zijn weg, na uitlezen krijg ik onderstaande fouten.
P 0130 (4) – Lambda sonde, storing in circ. (rij 1, sensor 1)
P 0135 (8) – Verwarming lambda sonde, storing in circ. (rij 1, sensor 1)De lambdasonde is begin Juni vervangen en is door de garage wederom eind Juli weer vervangen. Beide waren origineel Bosch, welke er oorspronkelijk ook in gezeten heeft. Voordat deze twee waren vervangen, heb ik begin mei een NGK erin gehad.
Hellup? Volgens mij twee opties over. ECU of EGR…..
@deftrix wrote:
@johanhummer9 wrote:
geen geduld?
Nee, verkeerde onderwerp. :)
Niemand? Ik hou het voorlopig op het stotter probleem, want het sturen valt enigszins wel mee.
Gisteren de bougies vervangen, sticker vastgezet van de lambda sensor en de een bandje van de LMM zat los.
Na een tijd gereden te hebben (lampje was uit) dacht ik dat het probleem was opgelost.Helaas brand het lampje weer, zelfde foutmeldingen. Ik hou dan (volgens mij) twee opties over. De LMM of de voorste lambda sensor vervangen, weet iemand wat wijsheid is? En waar dit eventueel voor een schappelijk prijs te krijgen is.
Alvast dank,
Dave -
AuteurBerichten