Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1827330&tid=138907&author=NEDO]Ze kosten 325 euro zonder banden (per velg :D)[/rquote]
Dit valt mij nog best mee, koop eens mad in velgen.
700 ex btw inkoop per stuk. :angelhmmmmmmmmmm
Zou toch eens goed laten kijken na de disriem.klepstoters boeien niet loopt wel alleen tikt die wat meer.
Ecu stuk onzin want dan zou het mm lampje niet eens branden!
bougiekabels goed aangesloten,goede volgorde?Je zegt, distrubutie heb ik al op verschillende manieren op tijd laten zetten…….
er is maar 1 manier….origineel gepost door kadett4x4
origineel gepost door cabriobully
kom ik ook met mijn cali :jerry:jerry
Deze is net klaar van zijn nieuwe metamorfose!
tot dan!zag hem al op sevenum, kan ik eens van kortbij zien.
groeten.
Onmogelijk,want was niet daar,je zult de rood zwarte cali van will bedoelen,maare mijn calibra is nu geen rood zwart meer maar carbon zwart
origineel gepost door InjectTheVenom
Anjo die Omega zit daar ook cruisecontrol op? Zo ja dan heb ik interesse in de richtingaanwijzer hendel met de bedieningsknoppen daarvoor.u2u royke2000 eens meen dat hij er nog verschillende heeft liggen voor je.
Is net wat je wilt,verwacht geen wonderen als je de auto chipt.
De auto heeft 170 pk,en de winst wat er te halen valt uit een V6 is maximaal 18 pk en 25nm koppel.
Als iemand zegt meer eruit te krijgen,dit zijn spookverhalen op een standaard motor.
Of de vermogenbank klopt het een en ander niet aan :DAls je besluit een chiptuning te nemen bij iemand die een testbank heeft vraag dan een meting met originele tuning bij hetzelfde toerental als dat ze meten bij de tuning.
Dan heb je een eerlijke meting.
origineel gepost door gsipiloot
bij een lotus omega is t verbruik echt niet belangrijk!
en erwin-lotus heb je misschien foto’s van die calibra 3.0 turbo met dta…… dat is wel een vet project!en een lotus omega met 510 pk is toch ook wel gruwelijk!
heb ik wel voor je hier!
en hij loopt als een idioot!!!!
origineel gepost door b07
ik heb ook wel eens gehoord dat je zoon powerbox zelf kan maken ,in zoon powerbox zit allen een weerstand die het singaal naar de ecu vertraagd waardoor er meer brandstof word ingespoten,ik weet het fijne er niet van maar, volgens mij is zoon powerbox niet zonder risco het kan ook storing en schade veroorzaken.Een powerbox:
Deze zijn er in verschillende varianten.
Je hebt de goedkope waar 90% van de bedrijven mee stunt als goede powerbox!en je hebt 10% die echte goede boxxen hebben,echter je betaald dan ook 475 a 499 euro.
slechte powerbox,ook al doen de bedrijven zich nog zo groot voor 90% is chinese rommel met eigen label erop!
een slechte powerbox verhoogt bij een dieselmotor puur en alleen de inspuiting.
er zit enkel een klein weerstandje in en heeft twee stekkers.
Doordat de diesel,benzine meer word ingespoten verhoogt de turbo automatische zijn druk een beetje!Dus mensen zijn vaak wel tevreden want er word vanaf 0 toeren 10% meer brandstof ingespoten,met als gevolg turbodruk omhoog etcetera!
Echter je mm word een groot rommeltje,je koppeling is er helemaal niet blij in omdat die flink te verduren krijg omdat voornamelijk onderin vermogen word behaald.
Een goede powerbox:
Deze zijn er ook echter een goede powerbox heeft niet 2 stekkers maar wel 8 stuks
Hiermee worden de inspuiting veranderd
de turbodruk krijgt zijn eigen stekker
de lambdaawaardes worden aangepast
Dus kortom een tuning die wel aangepast is op je auto!
Deze zorgt er ook voor dat de ecu het niet al te zwaar krijgt door de veranderingen .Eerlijk is eerlijk een powerbox kan nooit vergeleken worden met software matische tuning!
Een powerbox veranderd enkele dingen,nieuwere auto’s hebben tot wel 84 kernvelden die aangepast kunnen worden.Even nog terugkomen op wat mcaamos zegt over de groep n/a uitlaatsystemen.
Dit werkt zeker,echter bij 98% zit het tussen de oren,deze mensen kopen een uitlaatsysteem van simmons,supersport,friedrich-motorsport enzv enzv
Echter het zijn leuke systemen met een buisdiameter van 63mm maar bij de eerste demper houd het mooie alweer op,door de demper heen is het namelijk nog gewoon 50mm doorsnee!!!
Dus daar word de motor alweer geknepen!
Doordat de motor meer kabaal maakt denken mensen he fuck wat gaat die snel!!
Dus wil je een goed systeem laat er dan aub een op maat maken,en hou zelf in de gaten dat de diameter door de dempers heen ook 63mm doorsnee is!
Wat dat betreft word je dus overal maar in de maling genomen
origineel gepost door boukekoppejan
Hey, ok bedankt.Maar wie is ddv of wat is ddv?
Mszl
DDV is een inmidels gepensioneerde tuner! :P
Eds rijden,goede tuning voor redelijke prijzenWat is het beste???
lastige vraag!Ligt ook aan je budget!
Word het een daily enzv enzvikzelf rij ook 3.0 bovengenoemde verbruiken zou ik blij mee zijn.
moet wel zeggen ben een stevige rijder.
heb 3.0 met 4,5 kilo vliegwiel f18wr bak.een 2.5 was bij mij ook zuiniger als de 3.0.
verbruik bij de 2.5 was gemiddeld 1 op 10.
Nu zit ik gemiddeld dik aan de 1 op 8.Wat betreft het verschil 3.0 en 2.5 hierover zijn meningen verdeeld.
Als je een GOEDE 2.5 hebt daar heeft een 3.0 echt werk aan om bij te houden!
Een 3.0 heeft inderdaad meer koppel,maar verkijk je niet erop dat een 3.0 211 pk heeft want die red je niet met een calibra inlaat en ecu!ik had de 3.0 in mijn astra f cabrio met calibra aanbouwdelen en korte F18 bak,gewoon originele ecu verder niets speciaals.
Reed erachteraan met een calibra 2.5 automaat in de 4de gang was de calibra sneller!!
Een 3.0 is leuk en ook zeer snel te krijgen maar vereist ook nodige aanpassingen
Mijn eigen calibra is nu in handen van carloastra hij legt de 3.0 er opnieuw in met een heleboel aanpassingen.
Groep A friedrich spruitstukken met downpipe
Vectra B inlaatspruitstuk met ecu.
Zitten snelle nokkenassen in
vliegwiel 4,5 kilo
Uitlaatsysteem word op maat gemaakt dus geen pasklaar systeem van 63mm BUISDIAMETER!
want dat is geen groep a door de demper is die namelijk nog gewoon 50mm doorsnee!
Vandaar een op maat gemaakt systeem en geen supersport,friedrich motorsport,simmons systeem
Tevens komt er een racekat op.Als alles klaar is en de auto word op de bank gezet en helemaal aangepast dan is de verwachting niet meer als 220 pk!
Als het haalbaar is!
Dus ja wat is het je allemaal waard?
Een GOEDE 2.5 rijd heerlijk doet echt niet onder tegen een 3.0!
Als ik jou was zou ik gewoon twee nieuwe kopjes derop zetten en weer vrolijk rijden!
de motor was goed zeg je dat is altijd maar weer afwachten met een nieuwe!Succes in ieder geval
origineel gepost door boukekoppejan
Hey,Maar heeft chiptunen ook enigszins zin bij vrijwel standaard blokken, enig wat anders is, is de air intake (powerfilter)
mzzl
Ik zag dat je mij ook al een mail hebt gestuurd.
Chiptuning voor jouw auto zou je met een standaard motor 6 a 8 pk brengen.
Het is net wat verwacht je ervan,het is een 16v dus hij zal niet ineens onderin harder gaan optrekken.
Daarom zijn mensen die een 8v tunen vaak eerder tevreden omdat onderin extra vermogen word gehaald.
Zelfde dat sommige mensen erg te spreken zijn over diesel powerboxen hier krijg je onderin meer trekkracht mee.Als ik in jouw schoenen stond zou ik hem niet chiptunen,ik zou het geld fijn sparen.
Ook de mantzel powerbox en andere aanpassingen,ze brengen zeker wel verschil,maar het is het geld allemaal niet waard.Dus zou mij het geld mooi besparen.
Toevallig heeft gisteren een vriend van me nog een gekocht via mp voor 150 euro.
Tja wat verwacht je ervan,winst ja misschien 3 a 4 pk.
De inlaat verscheelt zich niet veel met origineel,enkel wat langere inlaatbuizen.normaal worden de inlaten verkocht voor 250 euro ongeveer,maar al met al is leuk om te hebben maar vind persoonlijk de inlaat niet zijn geld waard.
Voor 250 euro kan je ook andere leuke aanpassingen doen namelijk.
:):):):)
nice rideinderdaad man met kennis,een goede aanrader,hier kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.
:angel:angel:angel
origineel gepost door corsa_c20xe
Ik heb vandaag de wielen gebalanceerd, zat iets van 20 gram in aan de voorwielen, en het is volgens mij wel iets beter geworden. Vandaag onder het rijden nog even gekeken waar het weg kwam, er zit wel wat speling op de kogel die onder
op de versnellingspook zit… Misschien dat ik deze ook nog vervang een deze dagen…@cabriobully : jij hebt het hele gedeelte vervangen wat met 4 bouten vastzit aan de tunnel? Wit/geel kleurig?
@satiesz: Alle info is welkom natuurlijk :thumbupjipjip
maar heb alles overgezet van een andere autoorigineel gepost door voegspijkertje
Hallo beste mensen,Ik heb mijn auto naar de keuring gebracht en toen werd daar ondekt dat er 1 katalysator uit mijn uitlaat was.
Nu ben ik op zoek naar zo’n ding. kan iemand mij hier aan helpen? het is voor een omega 3.0 v6 van 1999 type B.
Het is de rechse katalysator die er uit is gehaald.
Ik heb geinformeerd bij de plaatselijke dealer en die liet mij schrikken van de prijs van de kat.
Is er iemand die mij vooruit kan helpen?
groetjes marcou2u mij maar,heb der nog verschillende liggen van een mv6
Inderdaad een erg mooie wagen geworden,alleen persoonlijk hou ik niet zo van die achterlichten.
Verder erg dikke wagen!
erg mooi inderdaad,lijkt heel veel op mijn kleur als ik het effect zie alleen is die van jou net iets roder,dat miste ik bij de mijne.
Nu word die helemaal carbon zwartMaar dikke wagen geworden!
mooie cali geworden!
Mijne staat nu alweer bij de spuiter,laatste tijd worden er veel rood gespoten dus heb besloten om hem ma weer een andere kleur te maken,maar rood blijft een hele mooie kleur voor een calibra.Dikke auto:wors:wors:wors
lijkt kwa kleur erg veel op mijne
Welk bedrijf heeft de auto gespoten?
Bij de binnenkanten zie je namelijk toch wel wat puntjes kwa spuitwerk.origineel gepost door jblfreak
mooi manlekker gevoel he als ie t doet :P
maar chippen op een bank ben ik ook redelijke voorstander van aangezien niet elke motor t zelfde is en auto ook niet
Klopt wel,maar ook niet helemaal,zoals ik al zei je kan maar een paar kernvelden aanpassen,of je motor nu goed of slecht is en in een kadett ligt,corsa,calibra,astra wat dan ook.
Veel verschil krijg je niet,laat ik het zo zeggen de meerprijzen voor een vermogenmeeting wegen niet tegenover de extra pk’s,wij gebruiken amper de vermogenbank,aangezien mensen de kosten niet rieel vinden tegenover de extra winst.
Een aangepaste motor,met gevlakte koppen,andere zuigers,nokkenassen enzv enzv tja das weer een totaal ander verhaal.
Mooi die co,mijne was zzelfs zonder kat 0,00 :D
origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door cabriobully
origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door cabriobully
origineel gepost door Gupy
Ja, maar elke keer waterpomp vervangen bij distri wissel is onzin.Dit doe ik ook hoor Frank.
Beter save dan kromme koppen,zo duur zijn de waterpompjes gelukkig niet.Wat heeft dat met je koppen te maken dan ?
W.pomp gaat bij een V6 over de multi riem, niet over de d.riemEn aangaande die automaat, vind de 4 traps automaat icm de v6 een aardige tegenvaller. Afgezien van verbruik kan ik van de prestaties ook niet echt enthausiast worden. Leuk die “S” knop, maar het resulteert in een hoop toeren. en das nou jammer, want boven in toeren doet de v6 geen drol meer. Ja, brandstof verbruiken en geluid produceren.
Doe mij maar een handbak. Komt beter vooruit !
Is toch heel logische,als je niet goed oplet en je waterpomp is stuk,heb je ineens een paar kromme koppen,heb hier nog een combo staan met een krom koppie,omdat de bestuurder niet echt oplette onder het rijden!
Warmgelopen etcetra!Maar ben je dan niet half tam als je ‘t niet doorhebt ?
:jerryHaha Tja ken genoeg die het gebeurd is waaronder een hele hoop vrouwen :)
Normaal zou je dik inderdaad merken maarja normaalorigineel gepost door Jerremy
origineel gepost door cabriobully
origineel gepost door Gupy
Ja, maar elke keer waterpomp vervangen bij distri wissel is onzin.Dit doe ik ook hoor Frank.
Beter save dan kromme koppen,zo duur zijn de waterpompjes gelukkig niet.Wat heeft dat met je koppen te maken dan ?
W.pomp gaat bij een V6 over de multi riem, niet over de d.riemEn aangaande die automaat, vind de 4 traps automaat icm de v6 een aardige tegenvaller. Afgezien van verbruik kan ik van de prestaties ook niet echt enthausiast worden. Leuk die “S” knop, maar het resulteert in een hoop toeren. en das nou jammer, want boven in toeren doet de v6 geen drol meer. Ja, brandstof verbruiken en geluid produceren.
Doe mij maar een handbak. Komt beter vooruit !
Is toch heel logische,als je niet goed oplet en je waterpomp is stuk,heb je ineens een paar kromme koppen,heb hier nog een combo staan met een krom koppie,omdat de bestuurder niet echt oplette onder het rijden!
Warmgelopen etcetra!origineel gepost door gsi-maffia
Das ideaal zo`n ecu.. hoop wel dat die ecu beetje betrouwbaar is want anders loopt ie alsnog stuk..want met een originele 2.5 ecu loopt ie ook goed.. merk je niks van
die van mij moet binnenkort naar v-max.. als ik t zelf laat doen weet ik zeker dat t goed is..
Dat een 3.0 echt aangepast moet worden op een vermogensbank is onzin.
Er zitten maar weinig kernvelden in de 2.5 ecu die je kan aanpassen onder andere inspuiting,begrenzer,ontsteking.
Wij hebben mijn ecu zo aangepast eerst zonder vermogensbank daarna op de bank gezet en het programma aangepast,het verschil 1 pk :jerry:jerry:jerryOok hebben we hetzelfde bij een vectra B i500 gedaan,deze is overigens erg magertjes getuned.
2 graden onsteking vervroegt 2% meer inspuiting enzv tegenover het originele 2.5 V6 programma dit kan veel beter :D:D:DDayaco zijn i500 is ook getuned door ons
Gupy zijn vectra b ook
en nog een paar vectra v6en hier van het forum.
kom even 123 niet op de namen.Maar dat een 3.0 tuning erin moet hebben is een ding wat zeker is,vooral als je met calibra 2.5 ecu rijd of vectra b ecu.
De vectra b ecu is nog magerder kwa inspuiting origineel als een calibra.Dus een vectra b ecu op een 3.0 moet je tunen,anders vliegen de onderdelen binnen no time om je oren :P
Succes met het project en mooie astra F heb je.
On topic maar weer.
origineel gepost door gsi-maffia
Als je met de 3.0 wil rijden moet naar alle waarschijnlijkheid de ecu toch gechipt worden..omdat er kans zou bestaan dat hij bij hoge toerentallen te arm zou kunnen lopen..
is het niet mogelijk om die onderbreking eruit te halen door de ecu te chippen??
als ik me goed herriner kan dit met c20let ecu`s ook..
C20let ecus hebben de startonderbreker niet appart in een chip zitten.
De 2.5 ecu heeft een apparte chip erin zitten.
Ook dat is te omzeilen,zo hebben wij nu meerdere vectra b ecus die allemaal op 1 sleutel werkenorigineel gepost door Blue-Dragon
Bij tuningchips http://www.tuningchips.nl/ kan je hem ook laten chippen.Haha toevallig…
Ik had hem al een ecu van mijl verkocht met 3.0 programma van ons erop.
Maar nu gaat die voor de ecu van sjoerdie,die is goedkoper en niet getuned!. -
AuteurBerichten