Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hey Bjorn,
Ik vind het ook een waardeloos systeem en remt slecht. Maar wel een goed idee om te kijken of je het aan kan passen!
Ga eens kijken op een sloperij bij een van die astra’s hoe het zit, misschien wordt je daar wat wijzer van. Waarschijnlijk moet je dan draagarmen van zo’n astra hebben/ overzetten, maar of dat gaat passen durf ik niet te zeggen.Groeten P.
origineel gepost door Maurice89
Ik heb dat probleem rechts, met me raam is die bijna dicht gaat die weer 1/3 open. en na bijv 10x proberen is die dicht…. maar meestal druk ik half half half in stapjes zodat die dicht gaat. Ik denk dat er een ander motertje in moet;) Teminste bij mij dan…Nee hoor,
De ramen van een Calibra moet je “inleren” als ie dat doet. Ook als de accu er een keer af is geweest.
Inleren doe je door een raam (het liefst met de deur open vanwege de weerstand van de rubbers) in 1 keer helemaal van boven naar beneden te sturen en daarna het knopje van beneden kort los te laten en 5 seconden ingedrukt te houden en weer loslaten.
Daarna in 1 keer helemaal van beneden naar boven te sturen en daarna het knopje van boven kort los te laten en 5 seconden ingedrukt te houden en weer loslaten.
Hetzelfde doe je met je andere raam.
Voor zover het inleren.Gaat het raam na het inleren als ie bijna boven is alsnog naar beneden dan moet je, als de raam beneden is, de raamgeleiders inspuiten met siliconen spray.
De knopjes van een calibra moet je 2 a 3 sec. ingedrukt houden, wil je de ramen in één keer naar beneden of boven sturen. Korter dan 2 a 3 sec. zal ie alleen korte stukjes doen.
Mijn calibra is mijn eerste auto die elektrische ramen heeft, alle auto’s daarvoor kon ik alleen maar ouderwets zwengelen. Toen ik mijn Calibra pas had, ( nu inmiddels 5 jaar) heb ik er ongeveer 2 weken erover gedaan om erachter te komen hoe knopjes werkten…… :hmmz (en ik zat toen niet op een calibra forum, daar had ik toen nog nooit van gehoord)Groeten Pierre
origineel gepost door svdk20
normaal hebben we hier wel de regel dat je je eigen even voorstelt in het voorstel forum hier weet niet of je daar wel aan toe bent gekomen.Gezien het tijdstip :hmmzop dit moment, doe ik het later wel een keer.
Groeten Pierre
Het aftermarket alarm is al naar gekeken:
origineel gepost door De Witte
aangezien er nog garantie op het alarm zat hebben we de wagen weggebracht naar het inbouwcentrum. vandaag hebben we bericht van het bedrijf gehad. dat het alarm goed functioneerde,origineel gepost door wim-v6
meet de spanning eens bij de aanstuurdraden van brandstof en motorregel relais tijdens starten.Als het lampje knippert:
origineel gepost door De Witte
maar dat het brandstofpomprelais en de desbetreffende zekering (11) geen spanning vanuit het aanstuurapparaat krijgen.Ik had via een andere zekering een tijdelijke doorverbinding gemaakt met zekering 11, dan hoor ik de benzinepomp lopen maar starten doet ie dan niet als het motorstorings lampje knippert. Dus de beunhaas oplossing werkt ook niet.
Groeten Pierre
Tijdens het slepen naar de garage heb ik een paar keer de koppeling op laten komen terwijl ie in zijn 2 stond. Bij de vierde keer sloeg ie aan en bleef op 2000rpm lopen, dat bleef ie ook doen toen de motor inmiddels al warm was geworden. De garage heeft hem een aantal malen gestart maar niets kunnen vinden, behalve een gaspotmeter storing bij het uitlezen. Die hebben ze gereset en gezegd dat we maar even moesten afwachten of het dat ook werkelijk was. De storing kon ook komen omdat ik hem gestart had tijdens het slepen zeiden ze. Tijdens het naar huis rijden, een stukje van een kilometer of 4, sloeg ie af. Ik had toen nog wel vaart en heb toen 2 keer de koppeling op kunnen laten komen maar hij sloeg niet meer aan. Het motorstoringslampje knipperde toen weer terwijl hij vanaf de garage uit was geweest. Ik heb toen een paar keer proberen te starten met een knipperend lampje maar hij sloeg niet aan. Ik heb toen het kontact uit laten staan en na een paar minuten ging het lampje zoals normaal constant branden. Toen startte hij weer wel normaal en zijn toen terug gereden naar de garage. Nu even afwachten wat de garage nu uitleest uit de ECU.
grtz Pierre
Goed bezig Björn! Ben benieuwd naar het resultaat!
grtz pierre -
AuteurBerichten