Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De auto is id aan een Belg verkocht.
Die wil hem op Belgisch kenteken gaan zetten, ben benieuwd of hem dat gaat lukken.
Ik geloof niet dat ie race/trackday aspiraties heeft met de Corsa.
Jammer eigenlijk.Ondanks dat ik er met veel plezier in rij, staat ie nu toch te koop.
Niet dat ik er perse vanaf wil, maar achterwielaandrijving blijft me toch meer trekken.Vandaag dus bij Tovami in Goes op de bank geweest.
De carburateurs eerst moeten restaureren, vooral de gasnaald was ingesleten.
De auto liep al niet slecht, maar leek weleens na te moeten denken voordat ie wilde gaan.
Nu loopt ie als een zonnetje en schreeuwd gelijk om meer als je gas geeft. Hij loopt veel beter door.
Frapant eigenlijk, want op de dyno is geen verschil te zien:
De ene run is dat hoe de auto kwam, met daarbij de laatste run na het afstellen.
Doordat de gasnaald ingesleten was zijn er wel veel grotere spoeiers ingegaan,
maar eind vermogen nihil winst.
Ding loopt wel veel beter en is heel gebleven, dat is ook wat waard natuurlijk.Zit nu Dunlop SP Sport op, dus een normale band.
Met regen kun je net zo goed gaan fietsen ivm wielspin, op circuit deden ze het eigenlijk best goed.Dinsdag gaat de auto op de testbank bij Tovami.
Voor mijn gevoel loopt ie met dit koudere weer al aardig goed door,
we zullen zien of er nog wat te winnen valt.5.1 moet je id regelmatig verversen, zelf houdt ik meestal max 1 jaar aan.
4.0 heb ik geen ervaring mee.
Er zit nu Ferrodo in omdat ik die nog genoeg heb staan,
maar in de Subaru kwam de Ferrodo tekort en heb ik de AP PRF660 gebruikt.Diegene welke de carbs heeft nagekeken en hem lopend heeft gemaakt.
Dat kan gewoon afgedopt worden neem ik aan?Misschien heeft Jeroen die schakelaar wel gemeld, maar is het niet blijven hangen :afro
5.1 zit er nu in. Ik heb al vaak verbeteringen gemerkt met remolie’s, maar deze keer was het wel extreem.
Na CPZ wilde de auto echt niet meer remmen.Even een updateje plaatsen.
Remolie ververst, dat scheelt ongeveer 30 meter remweg :wtf
“warm lopen” op circuit kwam omdat er dus gewoon een aan/uit knop zit voor de radiateur-ventilator :sleeping RTF !!
Dynamo en accu vernieuwd, naar CPZ gereden en na weer opweg geholpen te zijn door de ANWB,
vandaag weer een keertje de dynamo vernieuwd.
Hopelijk had ik een maandagmorgen model, anders zou er iets in de auto mis moeten zijn.Wel iets positiefs ontdekt.
Ik wilde de auto eigenlijk alweer verkopen, zeker omdat de motor tikt, 2x kapotte dynamo,
met de daarbij behorende 10x lege accu’s, daar had ik al geen puf meer in.
‘t is voor mij maar een auto erbij voor de fun, dan moet ie het wel doen :fy1
Maar vandaag ben ik erachter gekomen dat de motor niet tikt, maar de vacuumvervroeger.
Dan wordt het in iedergeval toch weer interesant om de motor goed af te laten stellen.Ik heb nu een ander merk dynamo gekregen, op advies van de verkoper aangesloten en alles lijkt weer te werken.
Nu even afwachten of deze wel heel wil blijven.Hierop even inhaken.
Ik heb een Corsa met 2.0 ltr blok erin en mijn dynamo is kapot gegaan, waarna ik een nieuwe heb gemonteerd.
De nieuwe heeft het net aan 30km volgehouden.
Vandaag weer een nieuwe besteld, maar moet ik nog monteren.
Ter info; het is een Delco Remy art no DRA6250 of IA0584
12v 70ampereIk lees hier dat er een regelaar zou moeten zijn.
Deze zat ook op mijn oude dynamo achterop,
bij het nieuwere type schijnt dat binnenin te zitten.
Of is er nog een andere regelaar in de auto aanwezig?Over het aansluiten van de dynamo.
Ik heb 3 kabeltjes aan de auto zitten en als volgt zat dat aangesloten:
1 wit/blauw kabeltje op de + van de dynamo.
2 kabels (een rode en een zwarte) op de D+ van de dynamo.
er zit een 3e aansluitpunt, W staat erbij, daar zit geen kabel aan, volgens de tekening is dit voor een “revolution” meter.
MOET daar iets op aangesloten worden, of geeft dat niet als daar niets aan zit?Het wit/blauw kabeltje is erg dun, ik kan niet exact zien waar die naartoe gaat.
De rode draad op de D+ is een mm of 4 en gaat naar de startmotor en zit gekoppeld aan de accudraad.
De zwarte draad op de D+ is een mm of 6 en kan ik ook niet volgen.
Aarde van de dynamo gaat dan via de steun zelf neem ik aan?Klopt dit alles zo op jullie eerste gevoel,
ik wil niet weer de ANWB nodig hebben, daar rijdt je tenslotte geen Opel voor :PVolgens mij, maar dat weet ik niet 100% zeker, ging het acculampje branden, vlak nadat ik het licht van de auto had aangezet.
Kan dat er mee te maken hebben of heb ik gewoon pech gehad met deze dynamo,
welke overigens wel onder garantie vervangen is.@Vinci wrote:
Hier het rode slangetje:
Heeft iemand voor mij het art nr om een nieuwe slang te bestellen?
Hoeft niet perse een rode te zijn, origineel zwarte mag ook.@Fearless wrote:
Zeer mooi om te zien dat mn fearless racing team sticker er nog op zit :thumbup
Met jouw goedvinden wil ik er die op laten zitten, zo blijft er een mooi stukkie historie bewaard…
@Fearless wrote:De remmerij aan de voorkant is van een meriva turbo, was al aardig groot en remde een heel stuk beter als de astra gsi remmen waarmee ik eerder geraced heb.
Hij remt ook heel goed, maar na een paar rondes wordt het wat minder,
dat zit niet in het remsysteem opzich, maar in de blokken denk ik,
daarnaast in het feit dat ie achter heel licht wordt en wil gaan blokkeren.Enne, als je hem erg mist kom je een keertje naar het circuit, stap je maar achter het stuur.
Misschien mist ie jou ook wel.
Ps.
mocht je nog gegevens/art nr hebben van bv de remblokken en wat voor kg voorveren en merk erop zitten graag.
Dat is altijd wel erg lastig met iets wat je zelf niet opgebouwd hebt,
alles is een verrassing om uit te dokteren wat erop zit. -
AuteurBerichten