Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deze kom ik heel vaak tegen in de Astra gsi
Grtz,
Dennis
Klopt, ik heb rally klanten daar, en die gaan naar frankrijk toe.
In NL en DE is het wel verkrijgbaar. In nederland zijn er veel tamoil tankstations die het verkopen.Rijden op E85 is beter voor het milieu. De totale uitstoot van koolstofdioxide (CO2) van uw auto kan met 80% verminderen. Bio-ethanol kan gemaakt worden van bijvoorbeeld suikerriet, maïs, suikerbieten, aardappelen en in toenemende mate ook van houtafval, stro en gft-afval.
(net gevonden op google)
het is dus algemeen bekend !!!
ik had hetzelfd met mijn lancer evo 6.
Oplossing zelfs zonder katalysator :Ga naar een tankstation maar ze E85 verkopen
als je tank half leeg is… vullen met E85 en dan terug naar de meting !!!
Ik had met E85 ( wel puur) een emissie van 0,27CO bij stationier en 0,25 bij 2900 toeren
en dat zonder kat !wees niet bang, tot 50% E85 heeft geen negatieve gevolgen voor je motor of pomp/ imjectoren
eeerder zelfs goed ! het reinigt de injectoren en verdrijft koolaanslag op je motor delen
let maar op, apk 4-gas meting gepaseerd ;) zonder problemen
Of je lambda sonde / AFM etc moet nu al kapot zijn !
zijn je injectoren niet een beetje (te) groot ?
maar dat is het mooie met E85 .. dan moet je puur 30% meer inspuien voor juiste mengels te halen !GR,
DdV
Ik heb begrepen dat als de capaciteit van de gas installatie voldoende is ( druk en liters/uur) dat je met gas leuke dingen kunt doen, het heeft immers een hoger octaan getal en daar smult een turbo van !
Maar welke fabrikanten heel veel debiet kunnen leveren dat weet ik helaas niet.
Ik rij zelf x16xel op g3/gas
heeft nu 261000km gelopen en blijft het prima doen…
Ik heb wel uit voorzorg agip 10w60 racerij olie er in, daarmee werd het olieverbruik lager ( extreem laag)
En verbruik van gas werd minder…Grtz,
Dennis
8 september 2011 om 01:06 In reactie op: Paar vragen over het plaatsen van grotere injectoren #17915640wel even oppassen met software in je ecu als je VEEEL groter gaat dan standaard.
Of je moet +/- 30% groter gaan vanwege overstap benzine –> e85Gr,
DdV
Ik rij zelf X16XEL op G3,
Rijd prima !
En van een kennis weet ik dat er installaties zijn voor turbo motoren, dus blijf even goed rondkijken, want het is er, alleen ik weet niet exact waar.
Is wel een slim idee ! octaan getal van LPG ligt boven de 100! dus als je een installatie hebt die genoeg kan inspuiten/ pompen / verdampen, dan zit je goed ;)Gr,
DdV
11 augustus 2011 om 18:52 In reactie op: earth modification OPGELOST SOFTWARE PROBLEEM!!!! #17872151Klopt, ik doe de uiterst moderne motoren zelf niet meer, maar zelfs met de “simpele” c20xe motor met 2 verschillende motronic soorten (2.5 / 2.8) had je alleen al voor de motronic 2.5 9 verschillende opbouw methodes in de eprom, wissel je dit om met een andere opbouw, dan is de kans dat je motorstoring of ecu waarschuwing krijgt erg groot.
MvG,
Dennis
Hee hallo,
De lucht wat je kunt aanzuigen moet er ook in kunnen.
Oftewel nokkenassen, inlaat spruitstuk (gasklephuizen) etc. bepaald ook het vermogen.
Maar hogere compressie is veelal meer koppel, maar ook de andere delen zoals dus het inlaat traject moet er op aangepast zijn wil je echt leuke vooruitgang boeken.Wat al erg lang gebruikt wordt in de rallysport is deze set :
http://www.sbdev.co.uk/Astra_Kit_Car/Astra_Kit_Car.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
met de volgende zuigers :
http://www.sbdev.co.uk/Pistons/20XE/Pistons,%20rings%20&%20mods.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; (voor straat gebruik liever geen slipper versie gebruiken)
en deze stalen drijfstangen :
http://www.sbdev.co.uk/Con_Rods_Rod_Bolts/Con_Rods2L/2L_Con_Rods.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; “rod-143s”
Deze setup verreist wel een sandere ECU, maar dan heb je degelijk veel vermogen in je motor ! :)
Gr,
Dennis
Hoi Ben,
Te weinig opbrengst.. +/- 240cc/min ( ou wel vervanger XE kunnen zijn, maar geen LET ;)
Grtz,
Dennis
Denk ook even aan de bekabeling nbij een grotere pomp.
Makkelijkte is het monteren van dikkere kabels vanaf accu, uiterraar wel gezekerd, en dan de originele bekabeling gebruiken voor bekrachtigen relais.Gr,
Dennis
leuk setje :
200+ pk
met andere nokkenassen en zuigers nog meer vermogen tot 290pk
Gr,
DdV
throttle bodies !
beste is het monteren met dta/motec of andere stand alone ecu.
En dan rijden op gasklep positie vs rpm of map sensor welke de luchtdruk meet achter! de gaskleppen welke alle 4 dus met elkaar verbonden moeten staan naar centraal meetpuntGr,
DdV
klopt helemaal miruni
Maar belangrijkste is dat alle cilinder evenveel presteren.
Wat ik ook vaak doe ipv compressie meten is cilinderlektest.
Die kan ook veel vertellen over eventuele oorzaken op plaats van een eventueel probleem.Groetjes,
Dennis
als ik met handmeter meet op c20xe motoren heb ik minimaal 15 bar op meter staan.. ik weet dat dit geen officiele waarden zijn. maar deze motoren hebben volgends fabriek 10,5 bar en dat is op mijn midlock meter 15+ bar dus een c20let zou dan op 15-1,5 op 13,5 moeten komen.
maar belangrijkste is verschil onderling tussen cilinders.. meer als 1 bar verschil verreist toch wel een onderzoek ;)
had laatst ook een motor met iets teveel verschil, maar hoon structuur was gelukkig nog duidelijk aanwezig op cilinder wanden… vervangen van alleen zuigerveren was na het voor de zekerheid opmeten van de maten van de zuigers voldoende ;)
Ik heb zelf geen c20let meer, maar een mitsubishi 4g63T in mijn Lancer EVO 6
Deze geeft ook 13 bar aan op mijn midlock meter, en dat op alle cilinders… terwijl fabriek meld dat 8,8 bar de fabriekswaardes zijn… originele zuigers zijn vervangen door omega zuigers moet 0,4 bar minder compressie.. dus een c20let mag best op een “huis tuin keuken meter best boven 13 bar komen !!!!MvG,
DdV
Succes ermee…
MvG,
Dennis
Hallo,
Heb sinds vandaag geen iridium bougies meer, maar eenvoudige ngk BP7ES / of als wil ik kouder gaan BP8ES maar dan wel de elektrode afstand verkleint naar 0,6mm.
Bij 2,2 bar turbodruk geen problemen.Sja en uiteraard stuk goedkoper dan iridiums, voor het geld van de iridiums koop ik 3 van deze bougies ;)
Gr,
Dennis
pipercross filters zijn erg goed.
maar dan alsnog even oppassen dat ze in het “koude lucht gedeelte” hun lucht kunnen aanzuigen
heb zelf met gsi’s maar ook zelfs met mij mitsubishi lancer evo een open maar wel GROTE filter gemonterd, deze zitten in een apparte kamer waarbij deze kamer lucht pakt uit voorscherm / voorbumper (pas op met modder indien cross !!)
de oplossing voor dit heb ik foto’s van van een gsi van mijn ex vriendin, stuur maar een mailtje en ik stuur de foto’s
MvG,
DdV
Heb ooit problemen gehad met combinatie rotor/verdeelkap en hoge turbodruk… sinds daar een sterke 75MJ ontsteking op is gekomen i.p.v. 5mj van rotor/verdeelkap waren de problemen weg… oftewel een vond is niet zomaar een vonk ;)
Grtz,
DdV
OOk meten wisselspanning voltage zegt vaak al veel over staat van sensor ;)
te laag… vervangen… en neem dan origineel Bosch ;)
Grtz,
DdV
De olie welke op (open) luchtfilters wordt gespoten kan wel eens in de LMM komen, en dan heb je ook kans op problemen.
Ik heb wel meegemaakt dat de massa(‘s) slecht waren en daardoor de ECU beschadigd was.
Maar alle bekabeling controleren is zeker aan te raden.MvG,
Dennis
U2U terug gestuurd.
M.M lampje moet na het starten van de auto uit gaan.
MvG,
Dennis
Klopt, zitten er al in
Brandstofdruk ongewijzigd.
Bleek tijdens meting met Motec PLM lambda meter niet nodig na aanpassen chip/epromTel nr is ongewijzigd .. U2U verstuurd.
Ik ben er gewoon nog hoor.
Alleen vanwege een baan heb ik erg weinig tijd voor andere werkzaamheden.
Zo nu en dan een rally auto afstellen doe ik nog, en heel af en toe software schrijven voor de mij bekende bosch motronics ook.
Als er echt iets is kun je gewoon bellen of mailen, ik heb geen ongelezen e-mails..
Dus als iemand wel iets dringends verstuurd heeft maar niet is aangekomen, stuur het dan a.u.b. opnieuw.Groetjes,
Dennis
-
AuteurBerichten