Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vind het zelf ook vreemd. De rol hoezen zijn identiek, de mijne past ook in de diesel en vandaag gekeken bij een 1.8
Daar pastte hij ook in.Hoe krijg ik hier foto’s bijgezet?
origineel is ET39
http://www.winterbanden.nl/opel-stalen-velgen/opel-zafira-a-opc-2-0…Verder wordt er gesproken en bevestigd door verschillende velgen leveranciers dat er een tollerantie is toegestaan van 5
Wel wordt er aangeraden om het verschil tot een minimum te beperken.moeten idd 16inch zijn met een ET-waarde van 37-39
Dank je wel, hier heb ik wat aan!
Ik ga zoeken
Bedankt
okey dank je wel.
Kunnen andere et waardes ook?
ja dat klopt, van de originele 17inch velgen ja.
Ik wil graag weten welke er nog meer op kunnen.
Ik wil stalen wintervelgen kopen en die zijn meestal dus geen ET47 maar bv. ET35 bij 15inch en ET43Kunne die eronder?
Wat vragen ze voor die zafira? kleur? opties?
MvgWat vragen ze voor die zafira? kleur? opties?
Mvgvan de week nieuw LMM meter ingebouwd, probleem van het inhouden is opgelost.
Nieuwe LMM 185,- euroLaatste tijd wat probleempjes, LMM defect, waarschijnlijk spruitstuk gescheurd…dus dacht om van alle “ellende” af te zijn meteen maar alles aanpakken zodat ik voor mn gevoel weet dat alles nieuw en in orde is, en dat ik er weer even tegenaan kan.
Wat vind je van de prijs? 600,-?Vandaag naar de dealer geweest:
Storing was wederom P0170, kon verschillende oorzaken zijn, volgens de monteur is het een defecte LMM
Dit kan verband houden met het inhouden van de auto. kosten: 274,21 euro ex btwBrandstoflucht in de auto: uitlaatspruitstuk lekkage
advies, nieuwe pakking, kosten: 278,34 euro ex btw.
Indien spruitstuk krom/gescheurd kosten: 1744,22 euro ex btw.Dus….eerst LMM vervangen, dan zien we wel verder.
nee, zo mee neem prijs voor betaald.
Maandag gaat ie naar de dealer….ben benieuwd
Ik heb geen idee of ie gechipt is.
Ik heb hem pas enkele maanden. Heb hem bij een Opel-dealer gekocht, er is mij niks verteld of ie gechipt is.
Ik breng hem maandag weg voor de storing uit te lezen en een diagnose te laten stellen, dan zouden ze dat toch ook moeten kunnen zien of ie wel of niet gechipt is?storingslampje is gisteren weer gaan branden…
Wat houd dat in? Phase 1 chip?
Met dat inhouden, zeg natuurlijk niet dat het niet kan van de bougies, maar die zijn nog 1000km oud, hij heeft pas een grote beurt gehad.
Ik heb het idee dat de auto minder/niet inhoud bij een koude motor, dus als de motor warm/warmer word gaat hij meer inhouden.IK heb een vectra GTS gehad uit 2003, deze bracht ik naar dealer voor een storing uit laten lezen, toen ik terug kwam hadden ze dat handrem veertje ook vervangen, dit hoorde bij een terug roep actie….
Spruitstuk wat achter het hitte schild zit.
Best een gekloot omdat onderste boutje los te krijgen wat bij de turbo zit. Ring/steek 8 past er over heen, en de bouten van het spruitstuk past ring/steek 14 over heen.Maar ja, het irritantste is nog niet opgelost, dat inhouden en laat inkomen van de turbo.
1ste versnelling nergens last van, 2de versnelling merk je dat de turbo wel inkomt maar niet vol, bij de 3000-4000 toeren gaat ie weer wel als een speer. Dit doet ie ook bij de 3de versnelling.
Hallo,
Een week geleden is de storing P170 bij mij gereset, afgelopen week is er +/- 200KM de zafira gereden en is de storing niet teruggekomen…wat kan ik nu al uitsluiten wat het niet is…
Mvg
Hallo,
Kun je daar makkelijk bijkomen? neem aan als je m op een brug zet dat je er goed bij kan?
Wil dit namelijk zaterdag gaan doen, heb bij koude start een lekkend geluid en een benzinelucht in de auto.Groetjes
Ik heb dit gehad met een Vectra GTS, opvallend was dat de benzinemeter bij het contact inschakelen niet omhoog kwam, terwijl hij afgetankt was. Naar de garage gesleept, volgens monteur was het de krukassensor, deze vervangen….helaas…dit nog steeds niets.
Opdracht gegeven om max. 2 uur verder te gaan zoeken, helaas niets gevonden…wel 190euro lichter. En wat denk je…toch nog eens proberen te starten….deed ie het weer! Probleem niet gevonden, Vectra maar verkocht.(kwam mooi uit, moest toch groter gaan rijden)Hoop voor je dat het die sensor is.
Dit vind ik ook zo verneukeratief, ze hebben een computer die de storing uitleest maar die storing kan weer verschillende oorzaken hebben. “dit moeten ze dan even uitzoeken” maar dan ben ik al 200 euro lichter en dan is het nog niet eens gerepareerd.
je zou toch denken dat ik niet de eerste ben met dit probleem en dat er procentueel de kans het grootst is bij een bepaalde oorzaak en dat ze dat als eerste uittesten…maar nee, ze gaan alle stapjes 1 voor 1 doen…Alvast erg bedankt voor het meedenken. Ik ga morgen als eerst even de massa-verbindingen checken.
Had dit probleem ook even bij problemcar neergelegd, hier kreeg ik een reactie dat het kan zijn dat doordat mijn uitlaat lekt, waardoor ik de benzinelucht in de auto krijg, de labosonde-sensor verkeerde waardes meet waardoor de ecu het brandstofmengsel steeds gaat aanpassen. Dit kan dan ook de oorzaak zijn dat hij inhoud omdat ie dan te wei nig of te veel brandstof krijgt.
Wat denken jullie?Hoe kun je eigenlijk merken dat de turbo stuk is?
Rijdt hij dan erg slecht?, is dat te meten of uit te laten lezen?
Ik rij sinds kort een ZAfira OPC, mn eerste turbo auto dus ik heb er geen flauw idee van….Hallo,
Had me idd eerst even moeten voorstellen ja..excuses
Ben dus Dave, 31jaar, uit Eindhoven.
Om nog even terug te komen op mijn vragg..
Er branden geen lampjes op het dashboard, auto houd in bij koude en warme motor. Uitlaat lekkage is alleen als hij koud is, is na enkele minuten verdwenen. -
AuteurBerichten