Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beide auto’s hebben de M32 versnellingsbak.
Het blijft een persoonlijke keuze. De één vindt de extra maandelijkse lasten het wel waard voor het extra vermogen/opties en de ander niet. Ik zou proberen om in beide een proefrit te maken, dat maakt de keuze wellicht makkelijker.
Succes!
Goed om te horen dat je alsnog een mooi resultaat hebt gekregen, waar je ook tevreden over bent!
Gr. Bart (witte Astra J)
Ik heb ook in jouw situatie gezeten, vandaar dat ik het één en andere uitgezocht heb. Uiteindelijk heb ik een Astra J gekocht met een gereviseerde bak. De 5 bak is inderdaad geen m32 bak. Alleen zou ik niet aan de 1.6 (zonder turbo) beginnen. Deze had ik in mijn vorige astra j zitten en daar vond ik al dat hij vermogen te kort kwam. Als je googled kom je ook rijders tegen waarvan de bak nog geen gebreken heeft, maar volgens mij is dit meer uitzondering dan regel. Vanaf 2014 zijn deze m32 bakken voorzien van betere lagers.
Volgens mij niet. De 2 liters hebben ook een 6 bak, maar een andere versnelling bak volgens mij. De 1,4 turbo en de 1.6 turbo hebben de m32 bak wel.
Hier vind je wat meer informatie, alsmede de type motoren met deze bak:
Zelf heb ik ook een 120 PK Astra J ST. De auto verbruikt gemiddeld 8l op 100 (1 op 12,5). Het schijnt dat de 120 pk versie meer verbruikt dan de 140pk versie. Mijn vorige auto Astra j 1.6 (116 Pk), verbruikte rond de 1 op 12. Ik ga binnenkort de auto laten chippen wellicht dat een daling in het verbruik een mooie bijkomstigheid zal zijn.
Bedankt voor de reacties. Ik heb de xenon ingebouwd met de bestaande adapters.
Bedankt! Daarom kan ik waarschijnlijk geen informatie vinden over de adapters voor de J. Bij mijn Golf 5 moest dat destijds namelijk wel.
Ik ga zaterdag direct kijken of ik de speling van mijn AGR stoel kan verhelpen.
heeft iemand ervaring met de lijsten van gm tuning parts? De originele zijn namelijk niet eenvoudig te vinden…
Ik heb zowel de bobine als de bougies +- 2 weken geleden vervangen en sindsdien ondervind ik geen problemen meer. Het probleem is dus opgelost.
Bedankt voor het meedenken!
Het probleem lijkt oplost dmv een nieuwe thermostaat.
Welke update doel je op?
17 april 2015 om 07:05 In reactie op: Astra J Xenonlampen met led dagrijverlichting inbouwen #18281362Hartelijk dank voor deze uitgebreide toelichting. Ik ga dan maar op zoek naar andere mogelijkheden.
in welke volgorde gebruik je deze set?
Het is een 1800 140 pk. De golf kun je niet echt met de Astra vergelijken omdat dit een veel stuggere auto is dan mijn oude golf 5.
De auto staat nu op winterbanden. Nu ik de auto wat langer heb kan ik wat meer info geven. De auto rijdt goed het verbruik is gemiddeld zo ‘n 1 op 10,5 ( ik rij voornamelijk woon werk 7 km enkele reis). Verder geen problemen met de auto, alleen dat het vocht niet snel weg te krijgen is met de airco. Wellicht een airco service geven? Ik vraag me alleen af of je met de sport stand ook de ESP uit zet i.v.m. sneeuw o.i.d.
Ik woon in de achterhoek. Een maat van mij (monteur) heeft OP com aangeschaft, maar hij weet niet hoe dit ingeschakeld kan worden..
Hoe kom ik erachter hoe dit geprogrammeerd moet worden?
Weet iemand of ik mijn boordcomputer uit kan breiden. Ik heb een gid scherm met alleen verbruik en bereik. Van het verbruik wordt ik niet echt vrolijk :angel, en wil dus kijken of ik het uit kan breiden door op com met muziek o.i.d.
Iemand een idee?
Ik heb linksonder:
http://avtodiagnostika.by/file/opel/Displays_opel.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik wil zoiets(met tabbladen):
http://images4.images-speurders.nl/images/13/1353/135321644_1_big.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Zie hier een filmpje voor het programmeren:
http://www.youtube.com/watch?v=37NTTjci4to” onclick=”window.open(this.href);return false;weet je of je een koppelingschakelaar hebt?
Inmiddels is de cruise control gerealiseerd en heb ik een nieuwe sleutel. Voorlopig ga ik er geen dingen aan veranderen. Misschien alleen automatisch doorlock activeren…
Well so be it.. als ze de auto mee willen nemen dan is er altijd wel een weg.
Een nieuwe klapsleutel + inleren en carpass kost circa 175 euro bij de dealer hier in de buurt. Bij het inleren vervalt ook direct de functie van de sleutel die niet in mijn bezit is.
wat zou dat ongeveer kosten incl. nieuw sleutel bij de dealer?
-
AuteurBerichten