D3nnis_

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 78)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Nieuwe auto: Astra J Sports Tourer (1.4t 2011) #18126268
    D3nnis_
      Lid sinds:
      14 July 2010

      Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een achteruitrijcamera? Opel rekend 195 euro voor deze optie, als je de auto nieuw koopt.

      Ik heb een CD500, deze is volgens mij niet voorzien van een video-in. Kan iemand mij hierin advies/tips geven?

      In reactie op: Verlichting in de deuren,,, vectra c #17928731
      D3nnis_
        Lid sinds:
        14 July 2010

        @CALIBRA4x4TURBO wrote:

        @roodrunner wrote:

        @D3nnis_ wrote:

        Ook hier in mijn Vectra zijn ze rondom aanwezig, ik dacht dat dit op de C1 standaard was tot 2004?

        Nee hoor, dit was niet standaard. Altans niet op alle uitvoeringen.
        Ik heb een vec c sedan van 2003 en ook ik heb die lampjes niet. :(

        Groeten,
        Patrick

        Is het niet alleen bij GTS-en van bepaalde bouwjaren??? En bij sedan helemaal niet misschien? :hmmz

        Nee dat gaat niet op, ik heb zelf ook een Sedan die het rondom heeft.
        Ik snap de logica niet van Opel wat dat betreft, sinds de introductie van de C1 was bijna alles al voorbereid en hoe nieuwer het model hoe meer er weg gelaten is.

        In reactie op: Verlichting in de deuren,,, vectra c #17928724
        D3nnis_
          Lid sinds:
          14 July 2010

          Ook hier in mijn Vectra zijn ze rondom aanwezig, ik dacht dat dit op de C1 standaard was tot 2004?

          D3nnis_
            Lid sinds:
            14 July 2010

            @24qv wrote:

            Mijn indrukken na een dagje sturen:

            Uiterlijk:
            Coupe vorm v/d hatchback sprak me meteen al aan op papier – in praktijk ziet ie er zelfs nog beter uit. Ben blij dat ik de ruitenwisser er niet op heb laten zetten. Zou toch een beetje een dissonant zijn in de coupe vorm. Het verwijderen v/d emblemen zou ik meteen weer doen: de auto ziet er rondom lekker clean uit (iedereen weet toch dat het een insignia is: hoef ik niet nog eens te adverteren). Had een beetje mijn twijfels over de kleur: was bang dat ie er wat ‘gewoontjes’ uit zou zien. Da’s helemaal niet tegengevallen: de imposante 19″ velgen zijn in dezelfde kleur als de carrosserie en vormen samen een mooi geheel. De getinte ramen misstaan hierin niet. Een dubbele uitlaat, die helaas op de CDTI niet te krijgen is, zou het geheel helemaal afmaken.
            Nadeel van deze coupe vorm is dat de overzichtelijkheid soms te wensen overlaat. Tja, maar dat weet je van te voren en heb er niet voor niets de park pilot op zitten (maar neemt niet weg dat je goed uit je doppen moet kijken).

            Motor:
            Aandrijving is prima. Je voelt dat ie genoeg power heeft. Ik ga ‘m niet echt inrijden en heel rustig aan doen; vermijd wel volgas de eerste 1000 km. Was een beetje bang dat de 20% bijtelling zou tegenvallen tov de bmw 320ede 163pk welke ik ook proefgereden heb. Voel wel dat de prestaties in de zelfde orde van grootte liggen. Ben wel blij dat ik de 1500E voor de 160 ipv 130 pk heb geinvesteerd. Ik denk dat me deze snel zou zijn gaan vervelen. Je voelt ‘m wel terugvallen als je van de 2 naar de 3 schakelt. Bij stevig doorrijden moet ie in de toeren gehouden worden. Zesde versnelling is enorm lang: 2000 toeren bij 125 km/uur. Ik heb zelf niet het idee dat ie in Nederland veel gebruik zal worden. Start/stop systeem nog niet echt uitgeprobeerd – vandaag maar eens doen

            Onderstel:
            Je merkt een duidelijk verschil tussen de verschillende settings v/d Flexride. Combinatie van Sport met 19″ velgen valt me reuze mee. Je voelt op een klinkerweg weliswaar heel goed de oneffenheden, maar met name op de autoweg is er prima mee te rijden. Niet oncomfortabel. In de Sportstand is onderstel vergelijkbaar met de Alfa 159, alhoewel ik het gevoel had dat deze net iets strakker stuurde. Zeker tijdens het nemen van een klaverblad. De Tour stand is voor mijn gevoel wat te zacht. Jammer dat de Flexride setting niet onthouden wordt.

            AFL:
            Hele vreemde gewaarwording dat het licht een eigen leven schijnt te leiden. Heb bewust een paar obscure achterafweggetjes opgezocht. Tja, het licht is dan een openbaring – niet te vergelijken met ‘normale’ verlichting. Automatisch omschakelen van groot naar dimlicht en visa versa werkt prima. AFL was een flinke hap uit het budget, maar ik ben er achteraf erg blij mee. Ziet er daarnaast, samen met de LED dagrijverlichting, uitermate stoer uit.

            Interieur:
            Prima! Ik ben niet zo’n kenner wat premium is of niet, maar voor mijn gevoel heeft alles een hele hoge kwaliteitsindruk. Zit stevig in elkaar; geen rammels of piepjes; mooie materialen en accenten. Sportstuur met metalen afwerking is erg mooi. Stoelen zitten geweldig; met name de elektrische lendesteun is top. Als ik het nog eens zou moeten doen, zou ik wel voor de sportstoelen met uitschuifbare zitting zijn gegaan. Metalen accenten op de deuren en middenconsole icm met piano black strips zijn ook erg mooi. Ik had het liefste aluminium of carbon strips gehad, maar dat was in deze uitvoering niet mogelijk. Tja, lederen bekleding had het helemaal afgemaakt, maar ook bij mij is het budget beperkt en is het een kwestie van keuzes maken.
            De met metaal afgewerkte pedalen passen goed in het geheel. Was hier vooraf niet zo’n fan van vanwege het eventuele Halfords karakter; maar valt uiteindelijk mee.
            Voldoende ruimte en opbergvakjes voor telefoon, beurs, zonnebril etc. Bekerhouder in middenconsole erg prettig; gelukkig geen wiebelende houder welke je uitklapt op het dashboard.
            De aanduiding van boordcomputer en de verschillende menu’s op het eerste gezicht wat onoverzichtelijk. Is wellicht een kwestie van wennen. De knoppenwinkel in het midden v/h dashboard ziet er indrukwekkend uit, maar is logisch vormgegeven; kon er snel mee werken. Wat ik wel vreemd vind is dat de navigatieknop op het dashboard (onder de volumeknop) niet op dezelfde manier gebruikt wordt als de navigatieknop op de middenconsole. Gebruik hiervan is beetje tegenstrijdig: je kunt deze enkel gebruiken om de een lijst een te bladeren, selectie moet je via andere knop uitvoeren.
            Electronische handrem was even wennen; in het begin wil je nog wel eens regelmatig een denkbeeldige handrem proberen aan te trekken. Werkt wel, icm hill start assist, prima.

            NAVI900 & Infinity Sound System:
            Ben geen nerd vwb audio betreft en kan ook niet beoordelen of dit high-end is of niet, maar voor mij overtreft de Infinity alles wat ik tot nu toe op auto audio gebied gewend was. Werkelijk klasse geluid. Had verschillende negatieve geluiden hierover gehoord (bv plotseling verhogen van volume), maar ik heb tot nu toe enkel complimenten. Ben blij dat ik deze er toch in heb laten zetten. De extra kosten, E790, zijn het mij in ieder geval waard.
            Ivm beperkte ruimte in het vak op de middenconsole kleine USB stick gekocht; 8GB. Gingen iets van 850 titels op. Meer dan voldoende; ben nog niet tegen de grens van 1000 aangelopen. Nadeel is dat zoekfunctie streeds weer begint bij de ‘A’ en dat je bij de lijst van 400 artiesten weer van voren moet gaan scrollen. Gaat snel irriteren. Even nadenken over een aantal intelligente playlists om dit enigzins te omzeilen (bv een lijst waarvan de artiest begint bij ‘A’, ‘B’, enz.). Playlist moet ook niet te lang zijn: duurt tot een tijdje voordat deze weer ingeladen is.
            Grappig is de electronische variant op ‘denk aan mij’ waarmee je .jpegs in de display kunt laten zien.
            Navigatie werkt prima en lekker snel (door SD card). Kaarten zijn ook redelijk actueel. Scherm is wel ‘s avonds redelijk fel (ook in nachtstand).
            Koppelen van mijn Nokia E71 middels Bluetooth gaat prima. Verademing tov de Parrot welke ik in de vorige auto had. Adresboek en bellijsten worden zonder problemen overgenomen en zijn selecteerbaar via de knop op de middenconsole. Geluid is perfect.

            Park pilot:
            Eens op een rustig moment op een rustig plekje gaan uitproberen. Ik moet wel zeggen dat ik een beetje huiverig ben om met de 19″ inch velgen een beetje langs stoepranden te gaan experimenteren.

            Electrisch inklapbare buitenspiegels
            Prima oplossing voor thuis, omdat de ruimte op de oprit en de garage beperkt is. Alleen jammer dat de spiegels niet via de afstandsbediening in- of uit te klappen zijn.

            Mooie recensie, Opel heeft zich met de Insignia overtroffen wat dat betreft.
            Ze noemen het niets voor niets de beste auto die ze ooit gemaakt hebben ;).

            Wat betreft je elektrisch inklapbare buitenspiegels, ik meende dat je de sluit knop op de AB ingedrukt moet houden en dan klappen ze automatisch in, dit was volgens mij ook in te stellen in het menu.

            Ik twijfel zelf erg tussen de Insignia en een A4, de A4 bied namelijk net iets meer qua luxe alleen voor meer geld (denk aan keyless entry system).
            Mocht het wel een Insignia worden dan neem ik de 130pk CDTI, want ik had op de EDS site al gezien dat ze zowel de 130pk als de 160pk naar 200pk tillen, dus voor die €1500 kan ik dan een andere optie nemen in het lease budget ;).

            In reactie op: buitenspiegel #17922064
            D3nnis_
              Lid sinds:
              14 July 2010

              Dit is inderdaad standaard vanaf fabriek zo geleverd.
              Echter met OP-COM/Tech2 valt dit uit te schakelen zodat je werkelijk een spiegel instelt.

              In reactie op: De vec C van Roel is weg, nu Insignia ST.Ramen getint #17513538
              D3nnis_
                Lid sinds:
                14 July 2010

                Zeer mooie wagen, helemaal met de velgen :D!

                Van de buiten kant vind ik de Insignia zeer mooi, alleen ik kan maar niet aan het interieur wennen, het dashboard met een weer war aan knoppen bijvoorbeeld… Maar dat zal wel een kwestie van gewenning zijn.
                Nog plannen om het beestje te laten chippen bij EDS?

                In reactie op: Wegligging Vectra C SW #17835242
                D3nnis_
                  Lid sinds:
                  14 July 2010

                  Het is inderdaad niet slim om de auto te gaan afstellen op een specifieke situatie die maar een enkele keer voor doet komen.
                  Een allround afstelling is veel beter.

                  De vraag is echter wel, hoever wil je zelf gaan m.b.t functionality en comfort?
                  Je kan het namelijk zo gek mogelijk maken als het om ‘grip’ gaat.

                  Bij de Vectra C is een cruciaal punt dat het te veel last van bodyroll heeft, de auto kan te veel flexen waardoor er onverwachts onderstuur op treed.
                  Hierbij krijg je van de auto de input dat de bocht genomen kan worden op de huidige snelheid, echter in een fractie van een seconden glij je zonder een teken over de voorwielen door.
                  Let er wel op dat een understeer met voorwielen makkelijker op te pakken is dat met de achterwielen!

                  Het makkelijkste zou zijn is je bodyroll zoveel mogelijk tegen te laten gaan door de carrosserie aan te pakken.
                  Dan heb ik het over ‘simpele’ mods zoals een veerpootbrug, dikkere en sterkere swaybars achter, hardere ophanging rubbers (PU materiaal) en natuurlijk goede banden… Als je geen goede sloffen hebt dan kan de carrosserie nog zo stijf zijn grip zal je niet krijgen.

                  Je kan natuurlijk extremer gaan in de mods, denk aan de F:R ratio in verhouding brengen, aangezien je op de voortrein een zware V6 hebt zitten van het F ratio al snel op 68% zou brengen, moet je de F:R ratio in verhouding brengen door bijvoorbeeld de zware accu van voor naar achter te verhuizen.
                  Maar het professioneel doorlassen van carrosserie delen geeft ook heel veel verschil.

                  Denk natuurlijk wel dat dit soort mods de functionaliteit en comfort van de auto wegnemen.
                  Helemaal PU rubbers zullen een stuiter effect geven door de hardheid.

                  Misschien is een bocht minder hard aansnijden toch de beste oplossing en de Vectra nemen voor hoe ze is, ten zij je echt die hard wilt rijden natuurlijk ;).

                  In reactie op: Vectra C 1.8 Ervaringen? #17900259
                  D3nnis_
                    Lid sinds:
                    14 July 2010

                    @evertfisherman wrote:

                    die 1:13 haal ik alleen op lange stukken met mijn 1,8.
                    Korte stukken komt het op 1:8 of 1:9 ongeveer.

                    Die distrubutieriem dient elke 4 jaar of elke 60.000 km te worden vervangen.

                    Dit hangt ook nog eens van het type af schijbaar, ik heb twee verschillende onderhouds boekjes (C1 en C2) vergeleken.
                    De mijne geeft inderdaad 60.000 aan en de ander 90.000, hiermee ben ik na de VOD gegaan en dezen lieten mij heel behulpzaam hun handboek zien waarin inderdaad stond 90.000.
                    Echter vertelde de chef werkplaats mij wel dat dit is na de 1e wisseling van de distributie.
                    Ik kreeg verder te horen dat dit verschil in km’s te maken heeft met een marge dat Opel geeft en dat er in de jaren gebleken is dat bij de Z18XE de distributie riem veel langer hield dan de in het begin opgegeven 60.000.

                    Wat ik verder kan toevoegen over de 1.8 C(1-2) is dat het een lekkere auto is, zuinig in verbruik en niet veel kwaaltjes.
                    Echter het vermogen vind ik persoonlijk net iets te weinig voor het gewicht van de auto.
                    Als ik dat in het begin had geweten, dan was bij mij zelf de 2.2 dgi gekomen.

                    In reactie op: Kent iemand deze Vectra OPC! Is nu van mij #17867234
                    D3nnis_
                      Lid sinds:
                      14 July 2010

                      Ser schön!

                      Wat een tans geile ride :O! En dan al helemaal in die kleur.
                      Bij mij komt er ook nog een 2.8 V6 GTS voor de deur, is het geen OPC dan wel de normale maar het wordt een 2.8 V6.
                      Hoe zijn je rij ervaringen tot nu toe er mee, lekker vel of juist log?

                      Vele veilige KM’s toegewenst :)!

                      In reactie op: Vreemde foutmelding #17869105
                      D3nnis_
                        Lid sinds:
                        14 July 2010

                        Iemand ervaring met bovenstaande foutmelding?

                        In reactie op: Vreemde foutmelding #17869104
                        D3nnis_
                          Lid sinds:
                          14 July 2010

                          Eindelijk iets kunnen peilen toen er een foutmelding op dook.
                          Echter de fout melding die ik nu heb begrijp ik zelf niets van.

                          P1482 – Fan Control 2 Circuit Malfunction
                          (06) – Present

                          P1481 – Fan Control 1 Circuit Malfunction
                          (06) – Not present

                          In de motor sectie en dan nog deze foutmelding:

                          B3974 – Driver Door Select Switch Window Lifter Circuit Open or High Voltage
                          (05) – Present

                          Heeft iemand enig idee over de fan circuit, is dit iets serieus?
                          Want dit baard mij toch het nodige zorgen.

                          In reactie op: Vec c 1.8 ja of nee. #17869541
                          D3nnis_
                            Lid sinds:
                            14 July 2010

                            @Edvries wrote:

                            @D3nnis_ wrote:

                            Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.

                            Volgens mij heb jij persoonlijk voor een 1.8 gekozen… :D

                            Hahaha correct, het moest dan ook zijn:
                            Ik zou op dit moment voor een 2.2 kiezen en niet voor de 1.8, maar dat wist ik niet met aanschaf van de Vectra.
                            Verder is het een puik blok waar bijna geen problemen mee zijn.

                            In reactie op: Slecht oppakken motor Z18XE #17617046
                            D3nnis_
                              Lid sinds:
                              14 July 2010

                              Haal je LMM eens los een kijk eens naar de staat hiervan, een defecte LMM hoeft nog geen foutmeldingen te geven maar kan wel de symptomen overbrengen waar jij last van hebt (doordat er verkeerde waardes gemeten worden).

                              In reactie op: Vec c 1.8 ja of nee. #17869539
                              D3nnis_
                                Lid sinds:
                                14 July 2010

                                De Z18XE is redelijk te doen, verwacht geen wonder prestaties, onderin is het een lui blok en duurt het wat langer om vooruit te komen.
                                Maar het is zeker niet verkeerd, je kan bij een rustige rijstijl zuinig rijden en je hebt toch comfort.

                                Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.
                                En al helemaal met een auto die 1300+ kg weegt.

                                In reactie op: Vreemde foutmelding #17869103
                                D3nnis_
                                  Lid sinds:
                                  14 July 2010

                                  @CarloAstra wrote:

                                  als ik zo de waardes zie van die lambda´s.. zit er of 1 kapotte sensor in of er is een kat kapot.. lijkt alsof de 2e lambda mee doet varieren..

                                  Dat gevoel heb ik dus ook, aangezien de lambda sonde aparte waardes aan geven.
                                  Valt een kapotte lambda door te meten?

                                  Enige symptoom wat ik op dit moment merk:
                                  Benzine verbruik ligt hoger dan normaal, schokken met gas geven en gas los laten.
                                  Ik heb OP-COM in de auto liggen en zal vanavond de laptop ook meenemen en dan even cruisen om te kijken of ik de fout melding weer kan nabootsen.

                                  In reactie op: Vreemde foutmelding #17869100
                                  D3nnis_
                                    Lid sinds:
                                    14 July 2010

                                    @Edvries wrote:

                                    Die bahco is toch gewoon de melding voor een inspectiebeurt??
                                    Is een manier om eruit te krijgen maar die weet ik niet uit m’n hoofd.

                                    Nee, niet die melding.
                                    Bij mij komt er dan INSP met een oliespuit en een auto te staan.
                                    De Bahco met auto teken is echt een fout melding, alleen in een heel breed aspect van inlaat-injectie tot de uitlaat.
                                    Vandaar ook gelijk wat meet waardes erbij.

                                    In reactie op: Z20NET mogelijkheden #17879394
                                    D3nnis_
                                      Lid sinds:
                                      14 July 2010

                                      @Haasje17 wrote:

                                      Ik zou het nog eens overwegen een 2.0T Je wilt ‘m naar de 250 PK brengen en navenant koppel. Dan ga je zeer zekers geld uit geven aan een mechanische upgrade. Ik denk dan dat je beter kunt kiezen voor een Z22SE of Z22YH. Dbilas dynamic uit Rodenmark Duitsland perst daar een respectabele 260 PK uit en dan heb je gelijk al die extra onderdelen er nieuw op zitten. Tweede hands zal zo een blok minder op z’n klote hebben gehad dan een 2.0T daar die nog wel eens misbruikt worden :cry Je zou zelfs nog kunne gaan voor een Z18XE die brengen ze naar de 235 PK. Let wel je wilt dit vermogen ook nog allemaal kwijt op het wegdek. Hoe denk je dat te doen? Een upgrade naar een B12 set of B6 geeft veel verbetering maar ik heb momenteel 190 PK bij 400NM op de diesel en die kan ik maar amper kwijt bij een sprintje. Zo een set geeft veel verbetering in lange bochten en krachtig remmen maar bij krachtig optrekken in 1 en 2 hebtie ‘t er maar moelijk mee om ‘t op het wegdek te houden.

                                      Safe driving Jurgen

                                      De Z20NET is een geheel ander motorblok dan een Z20LET LEH LER LEL. Dit blok rijd zoiezo al een stuk rustiger als een z20let. Dus op zn staart getrapt zijn zal die niet zozeer zijn. Meeste die met een Z20NET in een vectra rijden hebben niet eens het idee dat het een turbo blokje is.

                                      Daarnaast hoeft er mechanisch nu niet echt super veel veranderd te worden om er 250 pk uit te persen. Dus ik zou daar niet echt mee zitten. Dat moet makkelijk kunnen enkel remap brengt hem al op 220 pk.

                                      Koppel op de weg overbrengen moet makkelijk kunnen, veerpootbrug en goede banden doet al wonderen.

                                      Dat is nou net het geen waar ik eigenlijk ook mee zit.
                                      Ik heb nu een C1 met een 1.8 en ik vind dat zwaar onderbemeten.
                                      De 1.8 heeft gewoon te weinig vermogen voor het gewicht.

                                      Als ik nu zo de V6 met de 2.0t vergelijk dan is de 2.0t standaard wel heel matig (ook hier heeft het kg/pk ratio mee te maken).

                                      OPC V6 2.8t GTS
                                      1480kg
                                      0-100 6,4
                                      280pk 5300tpm
                                      355nm 2000tpm

                                      V6 2.8t GTS
                                      1480kg
                                      0-100 7,3
                                      250pk 5500tpm
                                      330nm 1800tpm

                                      2.0t GTS
                                      1403kg
                                      0-100 9,1
                                      175pk 5500tpm
                                      265nm 2500tpm

                                      Als ik zo die cijfers zie dan valt de 2.0t zeer tegen voor een turbo motor.
                                      Lijkt mij dat met een gechipte 2.8t (300pk+) cijfers van 5,9 0-100 te halen moeten zijn lijkt mij?
                                      Nog eens even meer verdiepen in het V6 blok.

                                      In reactie op: Z20NET mogelijkheden #17879392
                                      D3nnis_
                                        Lid sinds:
                                        14 July 2010

                                        Een Vectra C2 2.0t was al schaars met de opties die ik wil, een V6 2.8t uitvoering al helemaal.
                                        Dus het wordt een puzzeltocht maar de 2.0t is van de baan.

                                        Wat me wel verbaasd is dat er maar zeer weinig te vinden is over het motorblok, ik ben benieuwd of dit blok betrouwbaar is.
                                        Van de Saab weet ik dat de V6 blokken niet zo heel veel kunnen hebben m.b.t. chippen e.d.
                                        EDS heeft inderdaad een leuke aanbieding, van 230pk naar 300pk.
                                        Dat is voor mij meer dan zat met een FWD auto.

                                        Het gaat nu dus tijd worden om in Duitsland te gaan zoeken.
                                        Eisen zijn namelijk:
                                        -Handgeschakeld
                                        -Leder interieur
                                        -CD70/DVD met full colour scherm
                                        -Electrische ramen
                                        -Xenon lichtpakket/AFL
                                        -Mistlampen
                                        -Electrisch verstelbare stoelen
                                        -Regensensor i.c.m auto dimmende binnenspiegel
                                        -Sport onderstel/IDS (wat met de SPORT knop in te schakelen is, dan kan EDS hier de tuning onderweg schrijven, aangezien het vrouwtje ook in de auto zou gaan rijden en 300pk is teveel voor haar:wors).
                                        -PDC Voor/Achter
                                        -Climatecontrol

                                        Veel eisen zijn het hahaha maar het moet dan ook een goede auto zijn ;)!

                                        In reactie op: Z20NET mogelijkheden #17879391
                                        D3nnis_
                                          Lid sinds:
                                          14 July 2010

                                          Zojuist ook de opties voor een V6 2.8t gekeken, komt inderdaad op het zelfde neer in het totaal plaatje.
                                          Alleen was het niet zo dat de V6 turbo blokken niet veel konden hebben, of haal ik dan de Saab telg door de war?
                                          Want ik wil wel reliability hebben en niet dat ik constant met geknepen billen zit of alles heel blijft ;)!
                                          Nog even overwegen of de 2.0t van de baan is, zo’n V6 geeft standaard al wat leukere cijfers (al helemaal chipped met 300pk).

                                          M.b.t. het vermogen op de weg brengen, dit scenario heeft mijn gedachten ook vaak genoeg de revue gepasseerd.
                                          FWD auto’s zijn op dat gebied zeer slecht, met meer dan 250pk moet je al zeer uitkijken voor understeer.

                                          Hoe ik het wil opvangen, onderstel, goede sloffen, LSD (scheelt al enorm veel) en kijken wat er mogelijk is qua chip tuning.
                                          Vanuit ervaring weet ik met andere auto’s dat je boost per versnelling kan instellen, waardoor je in de 1e 2/3 versnellingen lager boost draait en pas in z’n 4e verzet vol draait.
                                          Zo benut je optimaal je tractie en bespaar je ook een hoop onderdelen.

                                          Maar goed we hebben het hier dan ook over een zware Vectra met een zware V6 erin, goed voor zo een kleine 1450/1500 kg?
                                          Dat is alweer een geval apart.

                                          In reactie op: Z20NET mogelijkheden #17879387
                                          D3nnis_
                                            Lid sinds:
                                            14 July 2010

                                            Dat klinkt allemaal veelbelovend!

                                            In de tussentijd ben ik mijzelf wat meer gaan verdiepen in de Z20XXX series, en tot mijn verbazing is het bijna alleen maar Astra/Corsa materiaal wat je tegen komt i.p.v de Z20NET van de Vectra.

                                            Het lijkt er simpel weg op dat wanneer je de turbo van de Z20LEH neemt, deze monteert op de Z20NET en een remap doet.
                                            Dat je dan gewoon de 240pk eruit kan halen (en zelfs wel meer).
                                            Alleen vraag ik mijzelf nu af, wat is een safe marge met de standaard internals.
                                            Hoeveel PSI en nM kunnen de internals aan?

                                            Zo heb ik mij door EDS al laten informeren dat hun er (voor een leuk bedrag natuurlijk) 430pk en 500nM weten uit te krijgen met stage 3 tuning.
                                            PHASE-4 445PS 500NM
                                            FMIC-LLK_EDS-Z20LEX-INTAKE-TOPHAT-60_INJ630_GT3071_CAMS_NOLAMBDA Tuninglevel 3
                                            Zo zijn er zelfs al resultaten van 497pk en 583nM met de GT3076R turbo.

                                            De cijfers zijn leuk, maar in praktijk heb je hier niets aan het blijft natuurlijk een FWD auto die nooit dat vermogen fatsoenlijk op de weg krijgt.
                                            Ik denk dat 280/300PK max het limiet is voor een Vectra, denkt iemand hier anders over?

                                            In reactie op: z20let met leh gaat niet vlot meer #17621330
                                            D3nnis_
                                              Lid sinds:
                                              14 July 2010

                                              De ‘drukdoos’ met het DZ sticker is de wastegate actuator.
                                              Mocht je wastegate echt overleden zijn, z.s.m vervangen/repareren.

                                              Een wastegate die niet functioneerd zorgt voor over/onderdruk.
                                              Onderdruk maakt op het inhouden van vermogen verder niet veel uit qua schade.
                                              Overdruk daarin tegen heeft nare gevolgen voor je motor (drijfstangen zullen onder de druk breken, of je zuigers knappen).

                                              Het blazend geluid wat jij omschrijft klinkt inderdaad als een (over)druk probleem, maar gelukkig blijft je wastegate open staan waardoor de schade beperkt blijft.

                                              In reactie op: ervaringen aftermarket xenon. #17879626
                                              D3nnis_
                                                Lid sinds:
                                                14 July 2010

                                                @jutoma wrote:

                                                ik zie dat ik een setje montage clips er bij moet kopen, staat er ergens op het internet een gebruiksaanwijzing hoe ik die moet gebruiken?

                                                Mvg,
                                                Martijn

                                                Montage clips zijn niet zo zeer nodig.
                                                Het enige waar je rekening mee moet houden, is dat de adapter waar de xenon lamp opgaat (het plaatje waar nu je huidige lamp opzit).
                                                Daar moet een knipje in gemaakt worden, anders past het draad van de xenon lamp niet.
                                                Verder kan je de ballasten gewoon met e.v.t. een tywrap vast zetten.

                                                In reactie op: Z20NET mogelijkheden #17879385
                                                D3nnis_
                                                  Lid sinds:
                                                  14 July 2010

                                                  Nu weet ik dat de Saab 9-3 ook een Z20NE? blok heeft, alleen hier wordt 210pk en 300nm koppel standaard uitgehaald.
                                                  En dan heb je weer de Astra H met verschillende uitvoeringen.

                                                  Opsomming:
                                                  Astra H: Z20LEL 170pk
                                                  Vectra C: Z20NET 175pk
                                                  Astra H: Z20LER 200 pk
                                                  Saab 9-3: Z20??? 210pk
                                                  Astra H: Z20LEH 240pk

                                                  Opmerkelijk veel verschil in vermogens afgaven, terwijl het allemaal gebaseerd is op het zelfde motorblok (van 170-240pk).
                                                  Nu vraag ik mij dan ook af, wat zijn de preciese verschillen tussen bijvoorbeeld de Z20NET en de Z20LEH.
                                                  Ik kan mij voorstellen dat de Z20LEH gebruik maakt van een grotere turbo, sterkere internals en andere mapping.
                                                  Maar geeft dat nou echt 65pk verschil en wat is mogelijk op de Z20NET om ook naar de 240pk te gaan?

                                                  In reactie op: Nieuw hier #17698863
                                                  D3nnis_
                                                    Lid sinds:
                                                    14 July 2010

                                                    In de tussentijd hebben er alweer een hoop updates plaats gevonden.

                                                    -EGR:
                                                    De EGR klep is middels Tech2 uitgezet en er zit een afdek plaatje in.
                                                    Hierin merk ik nog steeds verschil t.o.v. met EGR.

                                                    -Xenon verlichting:
                                                    Pilot 6000k kit met OEM headlight washers

                                                    -USB aansluiting op de headunit middels auxin

                                                    Tevens vier nieuwe Conti Premium Contact 2 banden.
                                                    Grote beurt laten doen inclusief distributieriem vervangen.

                                                    Sierstrips interieur/dashboard/deurkaarten/ vervangen voor C2 strips (met de aluminium/chrome look strip erop)
                                                    Verder liggen er nog smoked achterlichten, remlicht en witte corners klaar om gemonteerd te worden.
                                                    Ook staat er ondertussen een C2 voor de deur :afro, een Z19DT GTS.

                                                    De C1 gaat echter de deur uit, daar de C1 mij niet aanstaat qua vermogen/gewicht.
                                                    De auto heeft te weinig vermogen om hem vooruit te krijgen en dat met de tegenvallende verbruiks cijfers.

                                                    Er komt een C2 2.0NET voor terug, alleen ik denk dat dit import gaat worden daar hier in NL ze zeer schaars zijn inclusief de opties die ik wil.

                                                    Pics volgen.

                                                    In reactie op: Mistlampen als DRL #17863320
                                                    D3nnis_
                                                      Lid sinds:
                                                      14 July 2010

                                                      Hmmm, is er geen andere mogelijkheid om de mistlampen aan te krijgen zonder dat de verlichting aanmoet?
                                                      Ik zag inderdaad dat de HLS unit dit wel kan.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 78)