Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat dacht ik dus ook. Dus dat er bij mij geen vacuüm zit op de slang naar de brandstofdrukregelaar is geen goed teken. Het slangetje is schoon en het nippel op de gasklep ook…
Niemand?
Niemand?
De dikke zit uiteraard op de radiateur. Er zit echter ook een dunne aansluiting op het thermostaathuis :)
Zonder het aan te sluiten ei. Boor de originele druk meter niet kapot, en zet deze er gewoon tussen. Dan zet je hem gewoon lekker goed open en laat je de originele drukmeter zijn werk doen.
Dit is precisiewerk, je gaat er op deze haggiebaggie manier meer kwaad dan goed mee doen. Maarja, als je puur voor de looks gaat hoeft het ook niet goed te werken he :)
Dus, laat de originele brandstof drukmeter lekker zitten, zet deze er ergens tussen (kijk even naar de vacuum aansluiting, in en uitstroom van benzine en een goede verbinding)
http://www.fsrs-partswebshop.nl/nl/carterpakking-opel-astra-calibra-kadett-omega-vec.html
Die. De Carterpan goed schoon, rand iets opschuren. Onderblok goed schoon, randjes iets opschuren.
Boutjes goed schoon, boutgaatjes ook. Heel zuinig met de vloeibare pakking, looney smeerde het bij mij over carterpan en onderblok met een tandenborstel. Heel weinig, alleen voor de oneffenheden. Teveel vloeibare pakking vergroot juist de kans op lekjes.
goede ring om je aftapdop, ook daar de draden goed schoon maken.
Boutjes kruislings eerst handvast draaien, dan op 10nM kruislings.Heeft bij mij heel lang gezeten, zonder lekken.
Er zijn inderdaad cilinderkoppen met twee aanduidingen.
Maar oorspronkelijk heeft de x16xe iets anders gevormde poorten dan de c16xe.Of het verschil merkbaar is weet ik niet :)
Leg eens een extra massakabel aan.
Toevallig ook foutcode 93?
19 oktober 2014 om 14:01 In reactie op: Help! Corsa B: auto uit, TID blijft branden. Kapot relais? #18257162Let er wel op dat er nu nog spanning staat op een geschakelde plus draad… Er klopt iets nog niet. Met symptoom bestrijding ben je niet altijd beter uit (A)
Dat is het hé. Altijd lief voor de Dett geweest. En heb er door de jaren heen genoeg in geïnvesteerd om de auto in topstaat te houden.
Maar op een gegeven moment is de koek op, en dan is het de keus om 800/900 in een oude kadett uit 1988 te stoppen (waarvan de waarde wellicht nog geen 1500 is) of de auto voor 500 euro met een kapot blok te verkopen en voor 1300 een iets nieuwer, trager autootje te nemen. En een tweedehands blok is naar mijn mening ook geen goede keus. Je weet niet wat je koopt.. Een vriend van me, looney, heeft in een half jaar twee complete c20xe blokken gekocht die goed(zelfs gereviseerd) zouden zijn. Het eerste blok heb ik gezien. De revisie leek wel gedaan door een 10 jarige.. Nieuwe krukaslagers op een krukas met krassen waar je je vingers aan open haalde. Het tweede blok liep na een paar kilometers kapot door een kapotte oliepomp en een tussendoor gekocht onderblok bleek ook niet te voldoen aan de verwachtingen..Om die ellende te voorkomen en voor dat geld vond ik een leuke originele polo. Dan is de keus snel gemaakt. Voor mij was de Dett economisch total loss.
Blijft schijnbaar toch een heikel punt. Het frustrerende is dat ik zelf (en ook anderen om mij heen) dezelfde bout al 5/6 keer hebben hergebruikt. dat gaat en ging altijd goed.
Koop ik een nieuwe, loopt die na een paar kilometers los…Ik zet ze altijd gewoon muur en muur vast. Ik heb de bout zelfs eens gestraald voordat die erin ging. Dat heeft 20.000km goed gezeten.
Maarja, voor mij is het helaas einde van de hobby. De kadett zelf is nog in top staat. Alle roest bijgewerkt en de hele buitenkant is een paar maanden terug door Looney helemaal strak gemaakt. Wist niet dat het nog kon, maar van dof grijzig blauw is die naar diep donkerblauw gegaan. Schitterend, alsof die net nieuw gespoten is! Maar een ander blok, of een revisie gaat mij te veel kosten.
De kadett is verkocht aan iemand die hem waarschijnlijk voor de cross gaat gebruiken. Doet zeer, maar het zij zo! Een te dure hobby voor iemand die nog op school zit en dit soort dingen alleen 100% goed wilt doen. :(
250nM zelfs? Ik heb hem op 220nM met 15 graden gezet. Amper te doen idd.
En op de bout zat een roze goedje aan het eind ja.Toch jammer dat zo’n bout losloopt. Kan het ook aan de schroefdraad van de krukas liggen?
Ik heb juist altijd geleerd geen loctite aan rekbouten!
Gebeurde wel op 4000/5000 toeren.. Helaas :(
Kop ga ik wegbrengen, dan wordt alles even gecheckt.
Onderblok laat ik mooi in elkaar, en de auto, zitten dan :) De zuigers lopen allemaal nog netjes gelijk bovenin.Ik bedoel de aansluiting rechts op deze foto
En omcirkel op deze foto
Super reactie :wors :wors Bedankt!!
En voor je er remmenreiniger in spuit, hou de gasklep eens goed dicht (hevel waar de gaskabel aan zit even wat aandrukken) en blaas eens op die slang. Als er dan veel lucht ontsnapt is er ergens iets lek, mogelijk een gescheurd of uitgelubberd slangetje….
Die zin ben ik wel benieuwd naar. Als ik de slang tussen SFI-vervanger en stappenmotor dichtknijp slaat de motor direct uit. Maar als de motor uitstaat en ik blaas op die slang richting de stappenmotor met het gaskleppenhuis dicht (sluit goed en schakelaar klikt altijd met open en dicht) blaas ik zo de lucht erdoor heen! Ik heb eens de sfivervanger weggehaald en met een stuk kartonnendoos de gasklephuis dichtgemaakt. Maar dan gaat het iets moeilijker. Kan dat iets betekenen?
En de dunne slang die tussen de kvs slangen doorloopt. Die nippen schijn je uit te kunnen boren met een boortj (volgens mij jou idee, ik sprak laatst iemand die dat heeft gedaan en dat ging erg goed bij hem. Boortje 2,5 en al zijn problemen waren weg) is 2,5mm dan goed of beter 4mm zoals jij hebt gedaan?
En is er een manier om bougies te testen? mijn bougiekabels zijn nieuw maar de bougies al misschien wel 50 of 60 duizend kilometer oud! Ruik altijd iets benzine zou dat daardoor kunnen komen?
Beste Wim, ik bedoel NIET de dunne vacuumslang aan de achterkant van het kleppendeksel.
Ik bedoel de Dunnere van de twee aan de rechtervoorkant van de kleppendeksel. Die dikke slang (voorste) loopt naar het achterkant van het blok. Die dunnere loopt via een catchtank nu naar de buitenlucht…
Niemand die weet waar de dunne slang heen moet vanaf het kleppendeksel via het catchtankje met een powerbox?
Hmm..
Maar wat is dan het verschil tussen die dikke en de dunne slang aan de zijkant van de x16xe? Want volgens mij heb jij hem ook al op die dunne zitten.
Maar als ik het goed begrijp moet het dus zo dat de dikke pijp naar de achterkant van het onderblok loop. Daar moet ook niets aanveranderd worden, dat hoort zo.
De dunne pijp vanaf de zijkant gaat via een catchtankje, en dan? Meest efficient naar de inlaat of buitenlucht? En voor of na het gaskleppehuis?
Vacuumslang op rechterachterkant van klepdeksel zo dicht mogelijk naar vacuumEn wat nog meer?
Map sensor direct op de aansluiting van de powerbox schijnt belangrijk te zijn ipv op t spitsing met de rest.Zijn er nog meer verbeterpunten voor een 1.6?
Los van het feit dat het apk keur of afkeur is.
Ik ben gewoon benieuwd hoe het het meest efficient werkt, zoals bij de c20xe met uitgeboorde vacuum en van kleppedeksel naar gasklep via catchcan.
Binnenkort een nieuw x16xe blok die ik wil laten reviseren. Daarom wil ik weten hoe ik de oh zo belangrijke carterventilatie perfect aansluit, met catchcan!Geld dit ook voor een x14xe of x16xe ook? Vaak zie je dat die vacum van de dunne van de 2 aan de zijkant van de klepdeksel naar een catchcan gaat en dan met een slang of filter naar de buitenlucht. En de plek waar die origineel heen gaat heb ik neit want ik heb een ebay mantzel box en dus niet meer de originele aansluiting. Moet ik dan een aansluiting op de box maken na de catchcan?
23 maart 2013 om 14:05 In reactie op: Meer vermogen bij geen volgas en soms apart stationair #18119033Zijn de krukassensoren van een x16xe en c20xe uit te wisselen? Ze lijken spreken op elkaar.
23 maart 2013 om 11:38 In reactie op: Meer vermogen bij geen volgas en soms apart stationair #18119032Haha, de stappenmotor heb ik wel eerlijk gezegd nog nooit schoongemaakt of losgehad.
De positieschakelaar heb ik wel opnieuw afgesteld. Hij klikt nu als je ook maar een mm beweegt met de gaskabel en klikt hem ook terug.Toerenteller zal ik eens controleren. De draad tussen de toerenteller en de ecu is wel gesoldeerd.. Ik weet niet of dat iets uitmaakt?
Volgende week eens naar de sloop op zoek naar een gaskleppenhuis! Bedankt beide!
Ik heb motronic, en nu inderdaad de lambda teruggeplaatst.
Vinci, dus die LMM is handmatig ook nog in te stellen? Hoe zit dat dan? -
AuteurBerichten