Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2012 om 09:45 In reactie op: hoog stationair toerental, dan ineens inzakken en afslaan :( #18030498
@Willem,
Bedankt voor je reactie… Ik begrijp dat het verhaal dus toch te vaag is om er een conclusie uit te kunnen trekken.
Hopelijk kan de garage via diagnose erachter komen, ik ben alleeen zo bang dat het vervangen wordt van onderdelen totdat het euvel wegblijft. Vandaar mijn vragen……@ Arjontjuh,
Ik woon in de Ronde Venen, tussenn Amsterdam en Utrecht inMet vriendelijke groet,
Martin
13 juni 2012 om 10:10 In reactie op: hoog stationair toerental, dan ineens inzakken en afslaan :( #18030495Hallo Wim,
Ik heb de slang verwijderd van de inlaat zijde. dus ik kon op de gasklep kijken..
Vandaag weer de nodige ergernissen gehad… Het lijkt erop dat de frequentie van afslaan, danwel hoog toerental veranderd met de buiten temperatuur.Misschien zoals je al eerder suggereerde, de temperatuur sensor??
Waar zit deze en hoe kan ik die testen/controleren???
Wanhopig word tik ervan….
De garage geeft aan..tja…eeh… zet hem maar neer dan zullen we eens kijken….Vage storingzoekerij dus, met als gevolg torenhoge analysekosten…
Zit ik eigenlijk niet op te wachten :???:
Greetz
Martin
11 juni 2012 om 10:01 In reactie op: hoog stationair toerental, dan ineens inzakken en afslaan :( #18030493Hallo Willem,
Bedankt voor de reactie.
Ik heb de gasklep bekeken, maar optisch zie ik geen vervuiling…
Mijn gevoel zegt me dat de stappenmotor de dader is…. Als ik de connector los trek dan brult de motor ineens naar 2500 toeren.
Na de stappenmotor van d emotor gedmonteerd t ehebben za gik wel heel erg veel vuil/vet op en tussen de as en veer zitten….
Die zo goed mogelijk schoongemaakt.
Het blijft vreem. Het ene moment loopt d emotoor op beide brandstoffen ontzettend mooi, het volgnede moment loopt ie onregelmatig stationair, wil afslaan, vooral op lpg. Dan weer kom ik van de snelweg af en brult de motor zonder gasgeven op dik 2000 toeren voor t verkeerslicht grrrrr.Niemand dit probbleem eerder bij de hand gehad??
alvast bedankt weer
Groetjes
Martin
8 september 2010 om 18:38 In reactie op: Roestprobleem rondom tankdop en….veiligheidsventiel kapot? #17723555Hallo John,
Hartelijk dank voor het uitgebreide antwoord!!!
Je hebt helemaal gelijk vwb de inbouw destijds.
Ik liet mij leiden door de service boekjes, waarin stond de lpg inbouw er al vanaf nieuw in zat.
Kennelijk hebben ze het gat niet goed afgewerkt/beschermd, want de roest is inmiddels bijna rondom………..
De antwoorden geven weer hoop op een oplossing…… op naar een goed lasser…….:hmmzJohn,
Heb jij misschien ook een antwoord op mijn andere vraag in dit forum (slechte stationairloop op lpg..)????Ik vermoed een afstel probleem, maar heb al zoveel ellende met deze installatie gehad dat me de moed een beetje in de schoenen gezakt is…….
Alvast hartelijk dank!!!!!!!
Groetjes
Martin
1 september 2010 om 15:11 In reactie op: Wederom een Vectra 1.6 16v op lpgG3 met problemen #17664011Door omstandigheden kon ik dit probleem niet eerder verder verwoorden, maar vind het wel zo netjes te vertellen hoe dit verder verlopen is.
Na wikken en wegen besloten naar een andere bobine op zoek te gaan.
Natuurlijk werd mij erg sterk aangeraden de orginele opel bobine aan te schaffen.
Toch mijn licht eens opgestoken bij een demontagebedrijf die ook nieuwe onderdelen verkoopt. (Brabebo te Mijdrecht)
Deze sloeg gelijk aan op mijn probleem.
Mijnheer, regelmatig horen wij dit probleem! andere bobine erin en klaar!!! Nou ja zeg……. eeeeh duur zeker zo’n orginele…???
Nou, wij hebben contact gehad met een fabrikant voor bobines voor de Vectra. wat blijkt? algemeen erkent probleem. zijhebben de door hun verkochte bobines laten modificeren, waardoor het ‘doorslaan’ niet meer voor zou komen.
Kosten…. rondom de 75 Euro.Kijk dat is het proberen waard.
4 boutjes los, alle contactvlakken goed schoongemaakt, nieuwe bougiedoppen gemonteerd, aangesloten en….voila dit probleem opgelost.
Helaas moest ik daarna tot vorige week voor mijn werk naar het buitenland.
Afgelopen week keren ermee gereden en het gestotter is gewoon weg.
Alleen……………. jajajaja volgende probleem:swearBij stationair loop van de motor, maakt niet uit of hij koud of warm is, lijkt het alsof hij op 3 poten loopt…..
Dit doet hij alleen op gas, overschakeling resulteert in perfecte stationaire loop!!! Iets meer gas erop en het is weg….
Voordat jullie misschien beginnen over langere tijd stilgestaan….. ik ben er de afgelopen week nl mee doorgecrosst, zo’n 3 tanken leeggedraait, dus zou hij wel weer aardig schoongeblazen moeten zijn :agentZou het een afstel probleem kunnen zijn of een injector verstopt….???
Wie heeft er mogelijk een oplossing voor dit probleem??
Ik heb ook nog een ander ellendig probleem maar ik zal daar een ander draatje over opstarten…….(heeft in mijn ogenniets met dit probleem te maken)Alvast bedankt!
Groetjes
Martin
Hallo Bas,
Bedankt voor je reactie.
Was t maar zo eenvoudig………. De auto begint pas ernstig te stotteren als ie echt door en door warm is.
Het is zo raar dat de auto aanhet begin van de rit wel heel goed rijd op lpg, maar als hij dus warmer wordt (20min/30km) begint met stotteren. Deze tijd/afstandzone wordt ingekort naarmate de buten temperatuur hoger is!
Nogmaals op benzine geen problemen.
Er zit een bobinebrug bovenop de motor gemonteerd.Groetjes
Martin -
AuteurBerichten