Crazy Ivan

Aangemaakte reacties

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 2002 Astra G remt niet linksvoor #18557352
    Crazy Ivan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 July 2018

      Ik ben weer wat slimmer geworden :-)

      Ik dacht naar de remkrachtverdeler te kijken (waarop zes leidingen aangesloten zijn), maar dat is dus de ABS-pomp (waar de remkracht over alle wielen verdeeld wordt).

      Dankjewel Nick. Ik ga dat ding eens goed bekijken.

      In reactie op: 2002 Astra G remt niet linksvoor #18557351
      Crazy Ivan
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 July 2018

        Bedankt voor jouw reactie

        Die verstopping ga ik nog even niet van uit.

        Als de ABS-pomp het begeeft is het dan niet zo dat het hele remgebeuren de mist in gaat?
        Of regelt die pomp het remmen links en rechts apart van elkaar?

        In reactie op: Welke koelmodule Astra G met airco? #18546535
        Crazy Ivan
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 July 2018

          Bedankt. Ik vind ‘m ook niet geweldig en ben er al achter dat ongeveer de enige highlight van de CR Pro is dat ik eventuele foutcodes kan wissen.

          Dat wordt dus toch een rondje langs de dealer. Mijn Opeltje is het waard :yes: Ik weet genoeg. Dankjewel Haasje17

          In reactie op: Welke koelmodule Astra G met airco? #18546443
          Crazy Ivan
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 July 2018

            Bedankt voor je reaktie Haasje17.

            Ik heb een Icarsoft CR Pro en dat apparaat geeft niets afwijkends aan. In allerlei topics heb ik gelezen dat zelfs de Opcom er niets mee kan en alleen een dealer met de Tech2 deze module kan uitlezen.

            Als ik de temperatuursensor los trek draaien beide fans, waarvan die achter de radiator lang niet op volle kracht.
            Ik vind het de gok wel waard om een module van een sloper te proberen, want uitlezen is al duurder dan een 2ehands module.

            Waar ik vooral met zit is de “ident” die vaak bij dergelijke modules vermeld wordt. Dat is de twee-letterige code waarmee ik dit topic gestart ben en die lijkt op de module gestempeld te zijn… Ik vind nergens wat de betekenis ervan is. TR CU FS CH CK CG FT CJ FR WG WH heb ik al voorbij zien komen.

            Ik dacht genoeg te hebben aan de OEM-nummers 24462342 en 15408374 en misschien is dat ook wel zo :scratch:
            Laat ik gelijk alle nummers maar opnoemen die ik op de module gevonden heb:

            Aan de bovenkant de merknaam Delphi en daaronder de code: >PA6-GF15< en schuin rechts daarboven 3A
            Tussen de aansluitingen voor de stekkers staat: 2A >PA6-GB20GF10<

            Ik hoop dat er iemand is die mij met zekerheid kan vertellen dat het ding werkt als de OEM-nummers kloppen en dat de rest er voor de sier op staat :wacko:

            In reactie op: [HOW-TO] – Astra G – Veerpoot voor verwijderen #18358424
            Crazy Ivan
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 July 2018

              Hoi, Ik ben René uit Groningen, 60 jaar oud (jong) en sleutel zoveel mogelijk zelf aan mijn Opels; nu een Astra G station uit 2002.
              Sinds 1984 ben ik met mijn derde Opel bezig en deze heb ik al 15 jaar.

              Ik heb al eerder de voorste veren van deze auto vervangen en was er nu weer aan toe (gebroken) en heb ze vervangen.
              Nu kraakt het geheel als ik over een drempel rijd.
              De vorige keer had ik dat ook en heb de boel toen weer losgemaakt en de positie van het veerpootlager veranderd en toen was het goed.
              Het had dus niets te maken met stabilisatorstangen of rubbers.

              Onder in de “veerschotel” staat de veer keurig tegen het nokje. Maar hoe bepaal ik de positie van het veerpootlager?

              Uit de handige filmpjes op het WWW lijkt het alsof het allemaal niet zo veel uit maakt, maar de vorige keer kraakte de boel niet
              meer nadat ik het veerpootlager gedraaid had.

              Ik vraag me af:
              – Zijn de onder- en bovenkant van een veer gelijk en maakt het niet uit met welke kant boven je deze monteert?
              – Volgens mij is de positie van het veerpootlager op de veer erg belangrijk.

              Is dat rood omcircelde “uitsteeksel” een markering? Het zal er toch niet voor niets zitten. Wat moet ik ermee.
              Zet je daar het eind van de veer?

              veerpootlager-opel-astra-g-corsa-c-meriva-a-tigra

              Alsvast bedankt voor de reakties  :bye:

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)