corsawo

Aangemaakte reacties

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: slecht stationair lopen 20SEH #18040283
    corsawo
      Lid sinds:
      31 October 2011

      ok, ja dat zit dan iig goed. alleen is het me dan nog niet duidelijk met de brandstofpomp want zonder de geschakelde plus op rood/blauw wil het niet aanslaan en is dit ook nodig om de motor goed te laten lopen?

      In reactie op: slecht stationair lopen 20SEH #18040281
      corsawo
        Lid sinds:
        31 October 2011

        oke iets wat ik zelf al weer vergeten was dat glenngsi vertelde dat er nog een deel van de kabelboom bij hoort.een deel met een ronde stekkers en daar hoort ook het relais op te zitten.
        dus heeft iemand die misschien nog los?

        In reactie op: slecht stationair lopen 20SEH #18040280
        corsawo
          Lid sinds:
          31 October 2011

          @NoFear1696 wrote:

          ik heb op marktplaats een Seh computer+koplete motor draadboom aangeboden. je mag hem van mij proberen en als het je probleem oplost weet je wat je kwijt bent om deze storing te elimineren.

          bedankt voor het aanbod, maar de draadboom en ecu heb ik al eens vervangen of geprobeerd. zonder resultaat helaas.

          In reactie op: slecht stationair lopen 20SEH #18040278
          corsawo
            Lid sinds:
            31 October 2011

            oke, heb net weer even gekeken dus die naar het potje kan weg en dus ook die naar het koelhuis gaat? en dan moeten die 2 pijpjes worden afgedicht? en die van het koelhuis en het potje uiteraard :D

            de kabelboom is van een e kadett. heb geen relais kunnen vinden in de motorruimte of bij de ecu. alleen links onder de zekeringen zitten 3 relais, volgensmij van de corsa zelf. heb net even de rood blauwe op de kabel van de pomp aangesloten maar wou niet starten, alleen als het weer op de schakelde plus zit. en de geschakelde plus zal die dan op de rode van de motor kabelboom moeten, ipv direct op de +?

            In reactie op: slecht stationair lopen 20SEH #18040275
            corsawo
              Lid sinds:
              31 October 2011

              @freek corsa wrote:

              Bijna alles goed.

              Je hebt de rood blauwe van de motorkabelboom alleen verkeerd aangesloten.
              Die moet naar de brandstofpomp en niet op de geschakelde plus (zwart).

              Onder op je gasklephuis, zit daar wel een slang op de vacuum aansluiting?

              Hoe goed zijn je rotor en verdelerkap?
              Hoe oud zijn de bougies?

              oke dus de rood blauwe loopt direct naar de brandstofpomp? of is het om het brandstof relais te schakelen?

              op het gaskleppenhuis zit geen vacuüm slang of een ongebruikt aansluitpunt. alleen een slang die terug loopt naar de koelvloeistoftank.

              de rotor en verdelerkap zien er goed uit, geen aanslag of slijtage. en met een plantenspuit heb ik verneveld water op de kap gespoten tijdens het draaien om te kijken of er scheurtjes in zaten.

              de bougies zijn nieuwe van het zelfde type.

              ik vraag me af, waar zou de relais van de pomp en voor de ecu normaal gesproken zitten?
              wat me ook opviel tijdens de corsa meeting is dat er van de bobinehouder er een kabel naar de massa loopt. bij mij zit het nu gewoon met 2 bouten vast aan de wielkas maar maakt wel verbinding.
              zou ook nog een oorzaak kunnen zijn?

              In reactie op: slecht stationair lopen 20SEH #18040273
              corsawo
                Lid sinds:
                31 October 2011

                die heb ik al afgesteld behalve van de stationair regelaar want daarvan is de binnenzeskant kapot.
                van het weekend was Jurgen langs geweest en hebben we de ecu geswitcht zonder resultaat. wat ik nog niet heb verteld is dat de vorige eigenaar de brandstofpomp met een schakelaar activeerde. dit heb ik vervangen door een relais die activeert als ik m op contact heb. ik las ergens dat het brandstof relais normaal wordt geactiveerd door de ecu. zou dit uitmaken?

                verder hebben we nog even naar de bedrading gekeken .en Jurgen had het vermoeden dat misschien de ecu of een slechte verbinding heeft of dat ik misschien iets niet had aangesloten.
                zo heb ik het nu aangesloten:
                vanaf de corsa kabelboom: de rood/zwarte op de startmotor, de zwarte op de rood/blauwe vd motor kabelboom, de blauw witte op de dynamo, de massa naar het chassis de zwarte die naast de massa ligt naar de boubine en de groene naar de boubine.
                vanaf de motor kabelboom: de roode op de +, de groene naar de boubine.

                vergeet ik iets? heb nog op nova tuning gekeken en leek mij zo goed te zijn.

                en zojuist weer proberen te starten maar sloeg niet aan begon wel te verbranden. ook gaven de dashboard lampjes niks meer aan op contact :(

                In reactie op: slecht stationair lopen 20SEH #18040271
                corsawo
                  Lid sinds:
                  31 October 2011

                  eindelijk loopt de corsa stationair. :D
                  na het vervangen van de kap waardoor ik de onsteking goed kon zetten. ook heb ik een lmm op de kop kunnen tikken wat het uitvallen in bochten heeft verholpen. alleen heb ik nog een probleem en dat is als ik gas geef het beestje uitvalt. zou ik nog iets moeten afstellen?

                  In reactie op: slecht stationair lopen 20SEH #18040270
                  corsawo
                    Lid sinds:
                    31 October 2011

                    heb even de nummers opgezocht van de ecu en de lmm(had ik eerder kunnen bedenken :angel ). beide komen voor op de 20seh.
                    ook heb ik nu een nieuwe en de juiste gasklep poistie sensor gemonteerd. de auto loopt veel rustiger maar nog niet goed.
                    nog steeds krijg ik melding co potentio meter low voltage. nu zag ik in het vraagbak boekje dat de lmm kan worden doorgemeten op weerstand.
                    dit heb ik dus gedaan en de meter gaf niks aan. alleen als ik het klemmetje aandruk gaf die wat aan, dus die op de as gemonteerd zit en contact maakt met de printplaat.
                    lijkt mij dat deze gewoon kaduuk is en daarom zoek ik een andere. had al eerder een andere geprobeerd maar dit was schijnbaar de verkeerde (eentje zonder stelschroef).
                    de gene die ik nu heb heeft het nummer 0280202202 dus als iemand er nog een heeft liggen ik neem m graag over ;)

                    In reactie op: slecht stationair lopen 20SEH #18040269
                    corsawo
                      Lid sinds:
                      31 October 2011

                      ik heb een kap van jurgen kunnen lenen en vergeleken met die er nu opzit. het lijkt of het streepje 1 á 2 mm te vroeg staat maar echt precies zien kan niet want de kap zit n beetje los :hmmz. die 1 a 2 mm zou dit veel uitmaken? lijkt mij iig een lastige klus gezien de weinig ruimte ik heb.

                      verder ik nog gekeken naar die co melding. dit heeft dus met de afstelling van lmm te maken en heb geprobeerd dmv de stelschroef dit te stellen. iedere keer gaf dit aan te laag of te hoog. als ik met draaiende motor stelde lukte het om de motor beter stationair te krrijgen. daarna even een stukje gereden en reed bijna zonder het schokken in zn 1 en zn 2. mooi dacht ik :D dit zou het nog wel eens kunnen zijn. na een tijdje weer gestart en liep weer erg beroerd :wtf iemand een iddee?

                      In reactie op: slecht stationair lopen 20SEH #18040268
                      corsawo
                        Lid sinds:
                        31 October 2011

                        heb helaas nog geen tijd gehad :( , in het weekend maar eens even kijken.

                        In reactie op: slecht stationair lopen 20SEH #18040265
                        corsawo
                          Lid sinds:
                          31 October 2011

                          @Noordpoolgsi wrote:

                          dat is volgens mij de gasklep positie sensor dus da ding achter op de gasklep mischien heb je ergens daar eeen draadbreukje cq massa sluiting . ???

                          En eeen half/heel kapotte bdp senso/krukas sensor kan ook rare stroingen veroorzaken.

                          P.s. Je motor staat wel op tijd :P niet ldat die een tandje tevroeg of telaat op de distririem staat ?

                          nee de kabel is iig ok alleen de originele gasklepsensor is nog niet vervangen. ik heb de bdp sensor tog maar vervangen dit maakte geen verschil en gekeken met glen of de onsteking op tijd stond. boven lijkt het dat het streepje op de poelie niet helemaal gelijk ligt met het midden. ongeveer een tandje verschil tegen de klok in. helaas is het niet goed te zien omdat het lipje op de plastic kap is afgebroken. zou dit een groot verschil maken? tog denk ik dat het met deze ecu nooit goed zal lopen als deze daadwerkelijk van een c20ne is.

                          hier heb ik nog even een filmpje hoe t nu loopt. sorry voor het slechte filmen en het geluid. het klapperen is de motorm die bijna uitvalt en m dan ineens weer pakt.
                          [youtube:11inrsc0]http://www.youtube.com/watch?v=gqRNTjmHqxw&feature=plcp[/youtube:11inrsc0]

                          In reactie op: slecht stationair lopen 20SEH #18040262
                          corsawo
                            Lid sinds:
                            31 October 2011

                            @Noordpoolgsi wrote:

                            de potmeter die er eerder op zat was verstelbaar en heb ook geprobeerd om deze goed af te stellen. later heb ik op de sloop een andere gehaald van een C20ne die niet verstelbaar is. toen begon dat pendelen zoals je ziet op het filmpje. om zeker van te zijn dat die niet kapot is heb ik een nieuwe gehaald met het juiste type nr. voor de seh. na het vervangen was het nog steeds het zelfde helaas.

                            Uhmmmm je hebt dus een gaskleppositie sensor (grote verstelbare)
                            En een gasklep potentie meter (kleine niet verstelbare)

                            Een seh motor is alleen geleverd met een gaskleppositie sensor de grote.
                            En neem van mij aan dat die met die nie verstelbare sensor nimmer te nooit goed kan lopen(eigen ervaring).
                            En stationair kun je regelen met een stelschroef op de gas klep moet je van onder bij met een vuistschroevendraaiertje.

                            Had je de BDP sensor al gewisselt ? die zit bij cilinder 1 zeg maar achter uitlaatspruitstuk.
                            Als deze slecht cq bijna dood is gaat de ecu ook rare dingen doen !!!

                            bedankt voor je reactie,

                            de originele zeg maar is idd zo’n grote. ik heb de gasklephuis + de sensor weer terug geplaatst (gasklephuis zit schijnbaar ook verschil in dan van een ne) . heb de sensor afgesteld zoals jurgen hierboven al zij en d.m.v het stelschroefje. het stelschroefje ontbrak dus niet zo gek dat ik m niet goed kreeg afgesteld :mrgreen: weer wat geleerd.

                            de motor loopt nu iig stukken rustiger :thumb maar tijdens het rijden in laag toeren nog steeds last van het schokken.

                            de bdp sensor, wordt die ook wel krukas sensor genoemd? in dat geval heb ik die nog niet vervangen, ziet er nog aardig nieuw uit maar dat zegt natuurlijk niks. wat voor een ecu gebruik je, dus met welke nummering? de motor wil n.l alleen starten met de originele ecu en die is volgens jurgen de zelfde als van zijn c20ne.

                            verder was de brandstofpomp wel van een 2l en is het nu wel gelukt om uit te lezen. de ecu gaf dit aan : 66 Carbon Monoxide ( CO ) potentiometer High voltage. dit heeft volgensmij iets met de luchmassa meter te maken?

                            In reactie op: slecht stationair lopen 20SEH #18040260
                            corsawo
                              Lid sinds:
                              31 October 2011

                              @*Jurgen* wrote:

                              Die stekker die jij laat zien hangt bij mij ook los. En als jij een lambdasonde stekker hebt, dan heb je geen SEH kabelboom ;)

                              De lambda omzeilen heb ik gedaan door 1 draadje aan massa te leggen. Je stekker heeft 3 draadjes als het goed is, 2 witte en 1 zwarte. Die zwarte heb ik aan massa gelegd.

                              oke bedankt dan weet ik dat ook weer :thumb , dan is het tog van een seh. zit n.l geen andere losse stekker op. raar dat ie helemaal niet aanslaat de 20SE en SEh zouden wel de zelfde type ecu’s moeten zijn. bij jouw deed ie het wel, zou het kunnen dat het een en ander nu niet goed staat afgesteld voor deze ecu en daarom helemaal niet aanslaat?

                              In reactie op: slecht stationair lopen 20SEH #18040258
                              corsawo
                                Lid sinds:
                                31 October 2011

                                @corsair A wrote:

                                ik heb bij mijn seh heel veel gedonder opgelost door de potmeter goed te stellen
                                mijne liep eerst ook heel onregelmatig en sloeg af en nadat ik die potmeter wat verdraaide liep die heel rustig en steady stationair
                                en slaat ook nooit meer dood
                                succes :thumbup

                                bedankt voor je reactie.

                                de potmeter die er eerder op zat was verstelbaar en heb ook geprobeerd om deze goed af te stellen. later heb ik op de sloop een andere gehaald van een C20ne die niet verstelbaar is. toen begon dat pendelen zoals je ziet op het filmpje. om zeker van te zijn dat die niet kapot is heb ik een nieuwe gehaald met het juiste type nr. voor de seh. na het vervangen was het nog steeds het zelfde helaas.

                                @*Jurgen* wrote:

                                Hij heeft bij mij gister even een SE computer te leen gekregen, ben benieuwd wat ie doet :thumb

                                heb de ecu geprobeerd maar de motor sloeg helemaal niet aan en daarna met de oude weer wel. ik dacht zo dat aangezien de oude ecu overeen komt met die van jouwn c20ne, dat de kabelboom misschien ook wel anders is. eerder zag ik al een stekkertje op de kabelboom zitten waarvan ik niet wist waar deze op hoorde en dacht gister ineens dat het stekkertje misschien wel van de lambda sonde kon zijn. dit is het stekkertje wat ik bedoel:

                                het zou misschien ook een verklaring kunnen zijn waarom de motor zo raar loopt en misschien is de originele potmeter helemaal niet kapot. jurgen jij zij dat je de lambdasonde had omzeild, hoe heb je dat gedaan?

                                @corsair A wrote:

                                jup ook benieuwd ,maar ik verdenk toch ook nog de potmeter ,de stappenmotor ,het kan zelfs een kapotte vac.slang zijn ,
                                ik heb laatst ook alllerlei vage klachten met me c20xe 2.5 gehad ,bleek een vac.slang eraf te liggen
                                ook toen die dan eindelijk weer eraan zat ,nog niet goed ,zweven in toeren ,heb toen accu polen tegen elkaar gehouden 20sec
                                daarna was die ecu weer goed

                                de stappenmotor lijkt goed te werken, zuigt goed vacuum krijgt(slang dicht geknepen), voldoende spanning ook tijdens het draaien. heb m nog schoongemaakt met remreiniger en daarna een beetje wd40 erin gedaan. vac. slangen lijken nog goed en niet zo heel oud maar het zou altijd kunnen. de accupolen tegen elkaar aanhouden heb ik ook nog geprobeerd om de ecu te ontladen maar had geen resultaat.

                                vanavond ga ik even de auto op de brug zetten om de leidingen te vervangen en de pomp e.d te bekijken.

                                In reactie op: slecht stationair lopen 20SEH #18040252
                                corsawo
                                  Lid sinds:
                                  31 October 2011

                                  ik las net dat de ecu van de se en seh hetzelfde type is: ml4.1 zou ik vanavond de ecu kunnen ophalen?

                                  In reactie op: slecht stationair lopen 20SEH #18040251
                                  corsawo
                                    Lid sinds:
                                    31 October 2011

                                    @*Jurgen* wrote:

                                    Ik heb hier nog een computer liggen van een 2.0se liggen en heb er zelf 1 van een c20ne maar die past denk ik niet. Wat voor nummer staat er op je computer? Ik woon tussen Deventer en Raalte, dus als het de juiste is mag je m altijd even proberen. Wat bedoel je trouwens met accumulator? Is de vorige eigenaar een bekende? Misschien kun je hem even vragen wat voor brandstofpomp hij gebruikt heeft. Als het namelijk een monopoint pomp is, kan daar het slechte lopen wel van komen.

                                    hier een foto van de ecu
                                    van een c20ne kan volgensmij niet zomaar als ik zo een ander topic lees.
                                    nee sorry, geen accumelator maar ik bedoelde eigenlijk dit:

                                    iets van een instelbare drukregelaar ?
                                    de eigenaar ken ik niet maar vanavond staat de corsa op de brug om de brandstof toevoer en retour leiding te vervangen dus kan ik het dan mooi bekijken.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)